Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 78 Guests are viewing this topic.

udar

#42090
Bai neica cat de prost poti sa fi sau cat de naivi ne poti crede ......
Cum sa finalizezi tunenele de le LD2  pana in 2020 cand nici macar nu avem constructor.......
Poate pana in 2020 vom avea desemnat constructorul pentru aceasta zona si dupa in cel mai fericit caz finalizeaza in 4-5 ani.
Asa ca desteptule de la MT nu mai abera cu asemenea afirmatii ......., pana in 2025 nu vom avea ceea ce matale afirmi acum.....ca se vor finaliza in 2020.

tom_sawyer

#42091
^

Pana in 2020
Quoteîn ipoteza în care vom primi un document de la Ministerul Mediului sau Agenţia pentru Protecţia Mediului care să ne spună că acolo nu există urşi şi automat trecem pe vechiul studiu de fezabilitate.

Deci ei inca trag nadejde ca vor scapa fara tuneluri, adica sa faca deblee. Asta e ingrijorator. >:(

Oare de asta tot intarzie cu licitarea tunelurilor?

Quest

Bingo tom_sawyer ! Exact asta rezulta.
Acum din interviul dlui Neaga, se confirma temerea mea pe care o am inca de anul trecut, ca exista forte discrete care tot pistoneaza ca tunelurile pe LD2 sa nu se mai faca, adica sa ne intoarcem la deblee de 45 m, echivalente unor blocuri de 15 etaje. Adica un Aciliu 2. Horror !

E interesant cum Compania si-ar dori de la Ministerul Mediului, hirtia care sa spuna ca in zona nu sint mamifere mari, act cu care mai mult ca sigur ar contesta pina la Bruxelles AM revizuit, de unde spera sa primeasca un soi de derogare, incit sa nu le fie periclitata finantarea europeana. Dupa care totul s-ar derula pe vechiul SF (DIWI).

Cutter demonstrase inca de anul trecut ca tunelele de pe LD2 ar costa suplimentar un 100 mil €. Avind in vedere ca finantarea europeana e 85%, inseamna ca efortul financiar suplimentar al Romaniei ar fi un mizilic de 15 mil € (atit a costat Sala Polivalenta Cluj). De asta, ramin la parerea ca nu lipsa banilor reprezinta motivul tenacitatii cu care se lupta IMPOTRIVA construirii acelor tuneluri. Altele sint motivele, si nu de ordin tehnic.
Common sense will get you far !

wifi

Se contrazice singur. Spune asa "sa ne spuna ca acolo nu exista ursi" deci fara, si imediat dupa aceea zice ca "contractul de finantare prevede constructia acestor tuneluri si pasaje" adica totusi cu tunele. Bun, urmeaza aberatia "si în 2020 credem ca va fi gata."
Ne-a rugat mai demult Ionut sa nu mai se preia toate prostiile astea din presa. Uitati-va la pozele recente, nu este nici un metru din zidul de sprijin de la deal LD4 terminat, DRPD Timisoara zice ca vin sus la plase pe la 5000 de ancore (cinci mii a 8 metri adancime). Nodul Soimus mai are, din 4 viaducte nu-i nici unul terminat, si la Branisca mai lipsesc parapetii metalici. Si sa fie toate astea anul acesa terminate?

danutzu_1069

Abereaza, d-asta am zis sa-l trezeasca cineva la realitate...

wifi

Asa-i! Licitare nu-i, deci mai intii s-o faca, dupa aia sa astepte ofertele, apoi contestatiite si in final sa se apuce de lucru. Ala este dupa standarde deja doi ani, fara "probleme" si ce se mai iveste asa cum se intampla pe la noi, surprize, poate vede careva un urs alb, mai stii! Suntem in 2018, si toate astea sa fie terminate in 2020? La fel LD3 si LD4, sa le vedem anul acesta, deci in 4 luni, ca de Craciun nu mai lucreaza nimeni. Oamenii fac planuri pt. minivacanta de Sf.Maria.

adiarc

tunelurile sunt excelente si ca solutie tehnica sau intretinere....

e trist ca iarasi incepem discutia despre tuneluri si sper ca ANPM nu va aproba niciodata inca o mutilare a mediului cu deblee de 45 M.....groaznic,oribil fie ca privesti d.p.d.v al mediului,al migratiei animalelor salbatice,al viabilitatii solutiei tehnice ( OS 3 re,re,reloaded ),al intretinerii sau doar al aspectului grotesc
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Sunt curios daca seful ANPM a fost numit/a de PSD...
Daca da, ar putea descoperi curand ca in Romania nu mai exista ursi, rasi, jderi, lupi, caprioare, cerbi etc....
Daca primeste ordin "de la partid".

Quote from: Quest on August 12, 2018, 03:47:24 PM
Cutter demonstrase inca de anul trecut ca tunelele de pe LD2 ar costa suplimentar un 100 mil €. Avind in vedere ca finantarea europeana e 85%, inseamna ca efortul financiar suplimentar al Romaniei ar fi un mizilic de 15 mil € (atit a costat Sala Polivalenta Cluj). De asta, ramin la parerea ca nu lipsa banilor reprezinta motivul tenacitatii cu care se lupta IMPOTRIVA construirii acelor tuneluri. Altele sint motivele, si nu de ordin tehnic.
Nu intelegi mecanismele economico-financiare....
Prima data platesti integral lucrarea.
Dupa ce ai "acte" pentru ce ai platit, trimiti "biblioraftul" la Bruxelles, si astepti...
Dupa ce aia de la CE se conving ca facturile sunt reale si conforme. abia atunci iti rambrurseaza 85%, 70% sau cat v-ati inteles....

UE nu iti da bani in avans decat in limite foarte bine definite, caci aici nu este ca la curve, "banii inainte"....

Iar problema actualului guvern este ca nu isi mai permite sa cheltuiasca 100 astazi ca sa primeasca 85 de la UE anul viitor.
Puri si simplu NU mai au aia "100 astazi"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

UE  nu-ti da nimic in avans. Doar dupa ce trimiti "biblioraftul", si il verifica cheltuielile ca sunt reale...

Quest

TibiV inteleg ceea ce cunosc, iar in ce nu cunosc in amanunt nu ma hazardez la afirmatii publice. Exprimarea mea a fost indeajuns de restrictiva incit sa nu poata fi contestat nimic din ce-am spus.
Am zis eu ca in prima faza Romania nu trebuie sa suporte financiar integral intregul proiect ? N-am zis, ci doar am tras linia rosie la sfirsit, moment la care pe Romania o costa din buzunarul sau doar +15 mil € tunelele de pe LD2. Aaaa, ca pina la rambursarea sumelor, Romania trebuie sa mai asigure din propriul buget un +100 mil € din care i se vor returna apoi 85 mil €, asta e altceva, si nu exclude spusele mele.
Common sense will get you far !

TibiV

Nu exclude spusele tale.

Dar nici pe ale mele.

Guvernul se zbate acum pentru cateva zeci de milioane de euo.
Au PRADUIT banii tarii...

Sincer vorbind, sunt uluit ca au platit ST3 si ST4... (dar NU puteau face receptia fara sa plateasca.)
Anul asta este "Centenarul", dar anul viitor nu vom mai vedea aproape nimic.
Autostrazi, centuri, reabilitari DN-uri...

Poate nu esti de acord cu mine.
Prin noiembrie chiar si Ionut mi-a spus (pe topicul "economic") ca sunt "prea pesimist" si ca "sunt bani"...
Nu cred ca mai are aceeasi parere...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Va rog nu deviati. Va treziți cu mesajele șterse chiar dacă nu sunt 100% offtopic.

realfanady

#42102

istvan78

#42103
Eu intelesesem (va rog sa ma corectati daca gresesc!) ca si in SF initial erau tot tuneluri prevazute, dar se prevedea executia prin cut&cover. Constangerile de mediu ar forta doar schimbarea metodei de executie (tunel forat) pentru a nu intrerupe rutele de deplasare pe perioada (lunga) a executiei.

Oricum, asta explica de ce n-au vrut sa cumpere de la Impregillo proiectul tehnic realizat pt. sectiunea E... inca se mai zbat sa schimbe solutia constructiva. Si explica si de ce au scos toata sectiunea E, nu doar tunelele de sub contract.

Ionut

API pe Facebook - sharing is caring

La 2 ani de la aprobarea proiectului tehnic pentru descărcarea traficului de pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva la Holdea, după nenumărate poziții publice ale comunității noastre în care ceream includerea lucrărilor suplimentare în contractul aflat în desfășurare, CNAIR a ales cea mai lașă și mai dezavantajoasă opțiune posibilă: o nouă licitație.

Poziția constantă a oficialilor CNAIR a fost că licitațiile publice sunt proceduri de lungă durată din cauza contestațiilor. În cazul de față, ei au avut posibilitatea legală de a evita o astfel de procedură greoaie, așa cum au explicat colegii noștri pe forum aici: http://bit.ly/2nxgu4M. Însă au primat iresponsabilitatea și fuga de orice fel de răspundere.

Mai mult, este revoltătoare indecizia celor din CNAIR care au așteptat să facă acest pas de la finalul anului 2016 și până acum, amânând practic cu mai bine de un an deschiderea circulației pe acest tronson de autostradă de 21 de km!

În loc să avem situația soluționată și lucrări în teren (sau chiar o nouă autostradă deja inaugurată), acum trebuie să așteptăm finalizarea licitației, neavând nicio garanție că aceasta se va încheia rapid, fără contestații și complicații, prin adjudecarea ei de către constructorul actual, Comsa, așa cum probabil este planul autorităților.

Acest exemplu de tergiversare nepermisă, de fugă de responsabilitate prin alegerea celei mai dezavantajoase opțiuni pentru șoferi, dar foarte convenabilă pentru funcționarii statului român, ne demonstrează din nou incompetența, slugărnicia politică necondiționată și nepotismul "responsabililor" din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, disimulate prin vorbe goale, promisiuni fanteziste, minciuni și manipulare.