Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 54 Guests are viewing this topic.

adiarc

nu mai terminam odata cu termenele astea fanteziste ?

acum pe bune...pe segmentele grele avem si tunel de 3 km....iar useri mai avizati au aratat ca e nevoie de 3 ani pt constructia lor,DACA TOTUL MERGE SNUR...un termen mai realist este 5 ani.Doar si doar strict pt constructie!!!!!!

Deci in cel mai fericit caz,vom avea capetele gata in 2021,daca nu apare nici o sincopa atribuirea contractului ,in elaborarea PT,AM,AC,expropieri,arheologie,relocarea utilitatilor,,finantare,etc,etc.
Toate cele mai de sus,presupunand ca SF aflat in elaborare va fii beton....

Si toate astea daca nu apar iarasi la putere adeptii PPP care vor sabota Sibiu-Pitesti...din nou.

Sibiu-Pitesti este cel mai complex proiect demarat de Romania in ultimii zeci de ani!!!!!!!!!!!!

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

frunzaverde

Quote from: adiarc on September 22, 2016, 08:16:53 PM
nu mai terminam odata cu termenele astea fanteziste ?

Cat timp termenele nu sunt scrise in contracte clare de performanta si nu exista nici un cost determinat de scos tampanii pe gura, numai asa o s-o tinem.

Termenul e clar fantezist - inclusiv termenele "scurte" sunt fanteziste - SF livrat pe 15 si licitatia demarata pe 30 a aceleiasi luni? Pai in timpul asta trebuie: 1) verificat si aprobat SF-ul in forma finala; 2) determinat in baza SF ce fel de contract e optim (design-bid FIDIC rosu, design-build FIDIC galben, design-build-operate FIDIC argintiu etc.) 3) scris in baza SF cerintele contractuale si caietul de sarcini, 4) verificat documentatia de licitatie si 5) lansat procedura.

Toate astea in 15 zile, in conditiile in care procedurile sunt in mare parte secventiale? Ori o sa iasa un dezastru care o sa se lase cu un secol de contestatii, si apoi cu claimuri si alte asemenea, ori termenul e iar o minciuna populista. Ori, cel mai probabil, ambele.

In momentul asta nu poate exista un calendar cert pentru punerea in functiune a Sibiu - Pitesti decat cu un interval de incertitudine extrem de larg.  Avem urmatoarele probleme potentiale:

1. Organizatia de implementare este la inceputul unui proces de reorganizare institutionala. Cum multe parti ale institutiei/institutiilor se vor forma pe parcursul derularii proiectului, adica vor trebui sa-si stabileasca rutine, sa le testeze, sa le rodeze etc., este de asteptat ca viteza sa fie sub cea normala.

2. Nu avem un studiu de fezabilitate finalizat. Nu stie nimeni calitatea lui - si exista riscuri mari, dat fiind calitatea extrem de slaba a documentatiei facute public la inceputul proiectului, dat fiind costurile mici ale SF-ului si dat fiind intarzierile repetate ale livrarii acestuia.

3. Nu avem experienta in proiectarea si constructia de autostrazi montane. Scurtul segment montan in constructie s-a blocat in avize de mediu, necesitand lucrari suplimentare de remediere, care nici macar alea nu sunt licitate si contractate.

4. Nu avem experienta in tunele. E posibil ca subcontractorii pentru astfel de lucrari sa fie greu de gasit si greu de instruit, cu intarzieri fata de piete mature...

5. Sibiu - Pitesti va fi cel mai mare proiect de drumuri gestionat vreodata de Romania. Pana acum, mecanismul de management a dovedit ca e incapabil sa functioneze cu lucrari de cateva milioane de euro, daramite cu lucrari de cateva miliarde...

6. Nu exista un proces clar de implementare. In momentul asta, totul se blocheaza chiar si atunci cand nu exista probleme, in dispute birocratice bazate pe nimic, necesitand eforturi informale extrem de intense pentru repunerea pe roate. In conditiile in care suntem de-abia la inceputul procesului de implementare, cu zeci de aprobari, stampile si autorizatii in fata, totul este "incertitudine".

Din 1-5, mi-e clar ca un termen atat de strans (la limita fezabilitatii la nivel global, in conditii de "totul perfect") e imposibil in conditiile astea. Doar daca se face o companie de proiect specifica, cu management adus din firme mari de consultanta (si nu din birourile lor local), si in acelasi timp un minister punct-de-contact, care sa aiba "prioritate maxima" in orice disputa cu oricine altcine, si a carui singura atributie e sa rezolve orice problema intampinata imediat s-ar putea imagina un PIF prin 2022-2023. Altfel, nu cred ca vom avea coridorul Nadlac - Constanta gata inainte de 2025. Iar daca situatia curenta ramane asa cum e, 2030 nu mi se pare o estimare pesimista.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dorum

...come on... oricat de pesimist ai putea fii... dar chiar 14 ani???

frunzaverde

#30318
Avem doua pasaje 1+1 care au 5 ani de la debutul constructiei si inca nu sunt gata. Pasaje care teoretic se pot construi de la zero la finalizare intr-un singur sezon, pe un drum cu MZA de vreo 3 ori valoarea de proiectare. Avem o licitatie pentru un nenorocit de viaduct jumate construit care asteapta de vreun an. Si alte doua tuneluri care asteapta si ele de vreo doi sa fie licitate. Pe urma, managementul dezastruos de proiect a facut ca lucrari cu termen de finalizare in 2016 sa aiba PIF 2018 intr-un scenariu realist-optimist.

14 ani din stadiul curent, incipient, pana la PIF nu mi se pare absurd, nu in conditiile curente. E pesimist, nedemn pentru o tara civilizata, dar nu e deloc absurd. Au existat proiecte cu intarzieri inca si mai absurde - centura Sibiu pe A1, centura Timisoara nord, DNCB, pe care acum se discuta extinderea la 2x2 desi se stie ca orice solutie folosind drumul existent este depasita chiar si azi. O amarata de reparatie capitala de 10 km la marginea Bucurestiului face acum 5 ani de lucrari (DN5 de la CB la podul Arges).

Si eu cel putin voi face orice pot sa nu fie 14, ci mai putin. Dar, daca nu reusim sa miscam lucrurile, 2030 nu e absurd.

Nu de alta, dar nu uita ca suntem la exact acelasi pas cu cel de acum 8 ani jumate, studiul de fezabilitate. Daca studiul curent de fezabilitate e prost, si e probabil sa fie, urmeaza ori un proces de revizuire/imbunatatire, ori putem deja sa adunam blocaje si intarzieri la urmatoarele faze. Apoi, trebuie gasiti oameni care sa organizeze o licitatie de 2.5 miliarde de euro si sa scrie documentatie la calitatea necesara; un proces care nu are cum sa se faca peste noapte, si, care, cu oamenii curenti din CNADNR... Apoi proiectat, obtinut autorizatii si construit.

Aduna intarzierile maxime la fiecare faza a unui proiect (un sezon pierdut pe A10 din cauze de lipsa de birocratie, un sezon pierdut pe A1 din cauza de comisie de licitatii, un sezon pierdut pe...). Extrapoleaza cluster-fuck-ul curent pe proiecte de 0.2-0.5 mld EUR pentru proiecte de 1+ mld. EUR. Si aduna 5 ani durata normala de executie tunel. Mie cam 2030 imi iese...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sawkward

vorbind despre tunele in materie de costuri si timp, in tarile civilizate se intampla cam asa:

Mai 2016 - toamna 2018, 37 MEur:

The Øye–Eidsbru section, located about midway between Oslo and Bergen, comprises the new construction of 4.5 km of main road and 2.1 km of side roads. A 1,970 m long tunnel, to be built through conventional blasting, forms the heart of the project. This section of the E16 lies in a mountainous area known as Filefjell (peak elevation 1,920 m). The road will pass its highest point here at 1,013 m above sea level. Temperatures in the area can reach -25°C in the winter and massive snowfall is a common occurrence.

adiarc

Din pacate este realista estimarea ta.....sa nu uitam si argumentatia lui vancouver cu cei 10 ani necesari implementarii unui proiect.
Asadar aici am demarat cu Sf-ul in 2015...deci,daca vor merge lucrurile cat de cat bine...vom vedea autostrada in 2025....dar sunt atat de multe variabile subliniate mai sus,incat intradevar e posibil sa mergem catre 2030..

Restul sunt minciuni,povesti,gogosi si sunt dezamagit ca un om din privat de statura d-nului Sorin Buse,pune botul la ineptiile lui Homor sau altii din Cnadnr.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

GDPR

Avand in vedere ca deja loturile 1 si 5 o iau deja usor inainte inca de la stadiul de SF, iar executia lor n-ar trebui sa puna probleme (oriucum nu mai mari decat la autostrazile deja construite sau in lucru), cred ca e critic sa se demareze de urgenta proiectul de modernizare al DN 7D, ca sa nu folosim lotul 5 doar cand vizitam cetatea Poenari sau pensiunea Dracula  :)

esendy

eu cred ca mai degraba s-ar demara odata culotul 5 si legatura cu ramnicu valcea, care face parte din proiect si atunci ar exista acces si pt lotul 5 din directia sibiu-pitesti

carutasul

Si eu zic ca ar fi varianta  care ar rezolva relativ multumitor problema pana cand se termina celelalte tronsoane, impreuna si cu largirile care se fac acum pe valea Oltului. Cum rezolvarea completă s-ar putea lăsa aşteptată destul de mult, ar fi un compromis bun, mai ales dacă se vine şi dinspre Sibiu cu o legătură mai aproape de iesirea din munti.

GDPR

^Adica DN 73C. Corect, dar ar trebui sa fie cat mai multe alternative de iesit/intrat in/din A1 dinspre valea Oltului si aici pe langa DN 7D ma gandesc si la niste DJ-uri existente care ar merita modernizate, cum ar fi 703G Suici-Calimanesti.

dr4qul4

DJ703G era in planurile CJ Arges de anul asta...nu stiu daca s-a asfaltat. Pe partea din Valcea am auzit ca se lucreaza la proiect. Cu siguranta acest drum va fi asfaltat pana face CNIR autostrada pana la Suici.
Dar ar fi o varianta doar pentru masini mici. O varianta foarte buna care pleaca din centura Calimanesti.
DN73C ar ramane varianta pentru camioane, dar drumul are nevoie de un upgrade serios (teoretic e inchis pt camioane de cativa ani din cauza alunecarilor). Sper sa fie inclus la pachet cu lotul de autostrada si sa-l faca 2+1 pe toata portiunea (loc au).

Pe varianta DJ703M+DN7D nu prea sunt sanse. Practic NU exista. e doar un drum forestier de 3 m latime care urca la aproape 1000m. Iar prin satul Poiana nu este altceva decat o simpla ulita. Asa ca ar trebui facut de la 0, dar nu are nici o sansa. In plus DJ703M trece printr-un canion ingust si virajat pe o distanta de aproape 2 km. Probabil vor fi folosite ca drumuri de santier pentru autostrada. Si pentru pozat  :D
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

Oricum pentru varianta cu DJ703G ar trebui reabilitata si portiunea de DN7D Curtea de Arges-Valea Danului-Suici. Iar pentru Salatrucu-Poiana (de fapt pana in saua Clocotici) se poate face rectificare de traseu. Ar fi ceva similar cu lucrarile ce s-ar face in zona pasului Predelus daca s-ar transforma DJ-ul de pe valea Doftanei in DN.

raresc

A aparut ceva achizitii pe SEAP ieri cu titlul:   Lucrari de remediere zona km 44+300-44+400 Lot 3 Autostrada Sibiu-Orastie.
Vad ca are termen luni dar mai mult nu pot accesa. Se refera la cei 200 metri sau la alta zona?


Germany

Salut !

Am o întrebare (de amator) referitor la tronsonul SB - Pitesti....

Dacä se sectioneazä tot tronsonul în loturi mai mici (exemplu 10 maxim 15 km), totodatä mai multe firme, nu ar accelera finalizarea lucrärilor??

Esti posibil acest lucru d.p.d.v. birocratic/administrativ si crede cineva (din domeniu) cä ar fi o solutie ca sä termine 2021 cum a afirmat dn. Busä? Sau mäcar 2022...

O zi bunä

dumbravaandrei

Nu prea ai cum sa-l fragmentezi chiar asa... dar, pana nu are SF-ul sa fie si date suficiente de analiza, nu cred ca se poate da un raspuns valabil.
Precum s-a intamplat si pe A3 Tg-Mures - Campia Turzii, fragmentarea in loturi mici nu a avut chiar efectul scontat, astfel ca pe o parte din ea vom circula poate prin 2018-2019.