Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 64 Guests are viewing this topic.

Ionut

Trebuie sa asteptam finalizarea studiilor de fezabilitate si apoi vedem cum facem loturile pentru executie. Rabdare! Trebuie sa facem studiile astea FOARTE bine, nu bine. Altfel o sa ne rupem gatul prin munti. Cati ursi, cati lilieci, oare cate dealuri care o iau la vale o sa avem pe-acolo? Ce o sa gasim prin muntii aia cand facem tunel? Rabdare!

Chiar si capetele sunt grele, chiar daca nu se compara cu grosul muntilor. Haideti sa nu ne mai furam singuri caciula, patim ca pe Lugoj-Deva sau Aciliu. Studiile geo trebuie facute FOARTE bine. Si nu doar cele geo.

Xenos

Pe langa faptul ca studiile prealabile trebuie sa fie impecabile, o fragmentare excesiva poate genera intr-adevar situatii in care 2 sau mai multe loturi raman agatate in contestatii si plangeri pe la CAB si intreaga autostrada se termina la Sfantu Asteapta. Probabil ca pentru Sibiu - Pitesti ar fi ideale undeva intre 3 si 4, maxim 5 loturi. 5 pare deja mult.

frunzaverde

#30332
Quote from: sawkward on September 23, 2016, 08:40:22 AM
vorbind despre tunele in materie de costuri si timp, in tarile civilizate se intampla cam asa:
Mai 2016 - toamna 2018, 37 MEur

4 km de drum national, standard norvegian, adica benzi de 3 m, un singur tub. Constructie prin munti cu structura extrem de stabila geologic. Cu acces la drum asfaltat la 50m de gura tunelului.

A1 va avea doua tuburi fiecare cu 2 benzi de 3.75 plus eventual banda de urgenta si tunele de evacuare. Prin structuri geologice înca necunoscute si probabil foarte dificile (nu uita cf valcele valcea). În zone inaccesibile azi. 3-5 ani pentru cel mai lung tunel nu e absurd - e normal.

Proiectul norvegian a inceput in 2009, asta e ultima fază, constructia efectiva. Noi suntem de-abia la începutul fazei de planificare a A1.

Quote from: Ionut on September 23, 2016, 12:11:25 PMStudiile geo trebuie facute FOARTE bine. Si nu doar cele geo.

Complet de acord. Dar care sunt șansele dat fiind că sf-ul s-a fost  licitat sub cost? Si dat fiind că antreprenorul general nu este reputat pentru calitate...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Repet ce am mai spus. Germania. Autostrada. Tunel de 1,3 km. Perioada executie EFECTIVA 3 ani, iar la urma laude peste tot ca au reusit f. repede. Atentie: s-a lucrat 24/24, 7/7 cu aprobare speciala. Alaturi exista un tunel de 5 km, la care lucrul efectiv a inceput cu 1 an mai devreme (2010) si va mai dura pana prin 2017 pentru darea in folosinta. Avem deci 7 ani la un tunel de 5km. In Austria avem si 10 ani la tunele mai lungi, de 8-9 km si de obicei NUMAI 1/2 din autostrada.

Daca traseul ales la noi intre Sibiu si Pitesti va avea doar tunele mai mici de 2km putem spera intr-un caz optimist ca se pot executa in 4 ani, dar fiecare tunel are specificul lui. Din 5 tunele de 1-1,5 km, e posibil ca la unul dintre ele sa apara probleme neasteptate (muntele are grija) si sa dureze 5 ani. Chiar daca celelalte sunt gata in 3 ani, unul singur poate arunca in aer totul.

Asa cum am mai spus, inclusiv toate studiile si aprobarile:
- extrem de optimist ar fi 7,5 ani incepand din vara 2015, adica 2023 (dar greu de crezut. Numai daca API isi face birou in CNADNR si pistoneaza treaba ;))
- optimist - realist 10 ani din 2015 => 2025
- realist tinand cont ca stim sa ne dam cu stangul in dreptul si sa alegem hotii sa ne conduca tara - 15 ani =>2030.

In toate cazurile pot exista tronsoane gata mai devreme.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Quote from: adrian rosca on September 23, 2016, 11:24:34 AM
Oricum pentru varianta cu DJ703G ar trebui reabilitata si portiunea de DN7D Curtea de Arges-Valea Danului-Suici.

De ce ar trebui reabilitat DN7D pana la Curtea de Arges? Autostrada merge pe Valea Topologului si vom avea noduri si la Tigveni si la Suici/Valeni!

CJ Arges si Valcea ar trebui sa puna osul la treaba si sa asfalteze DJ703G pentru ca se va aglomera. De la Caciulata vei mai avea doar 24 de km pana la autostrada, adica jumatate din cat vor fi pe DN73C si in plus "ratezi" cele mai mari alomeratii de pe V Oltului (Calimanesti si Rm Valcea)?

Pentru finalizarea PiSi nu am sperante inainte de 2025. Dar sper ca bucata pana la Valeni va fi gata in 2020! Iar banda/benzile suplimentare de pe DN7 vor fi extrem de folositoare in cei 10-15 ani!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dominik

You're in Steelers Country

GDPR

^^Lotul 4 Curtea de Arges-Valeni implica construirea a cel putin unui tunel, iar terenul este dificil, asa ca reabilitarea de care vorbeam ar fi super utila intrucat constructia acestui tronson de autostrada mai mult ca sigur va mai dura si dupa 2020. Drumul oricum este si in prezent asfaltat, asa ca nu vorbim de o modernizare de la zero, iar ca lucrari mai complexe ar fi doar consolidarea unor zone cu alunecari.

dr4qul4

Cunosc zona de care vorbesti. Stiu cum e terenul. Am avut placerea sa fac "off-road" pe acolo dupa alunecari. Dar acolo tunelul va fi probabil cut&cover. Din ce vad pe LD, treaba merge destul de repede cu ecoductele. OK, asta va avea 1300 m, dar nu va fi foarte greu de construit ca cele prin munti, unde accesul este inexistent.

In plus, daca autostrada ar merge doar pana la Curtea de Arges, atunci tot traficul va merge pe DN73C. Iar eu unul prefer sa se modernizeze (2+1 alternativ si debleu mare/tunel la Piatra) decat sa se bage bani multi in reabilitarea lui DN7D, care sa fie folosit cu adevarat doar vreo 3 ani. La Valea Danului vorbim de consolidari importante, nu doar de niste asfalt.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

michidush

Cineva a facut la un moment dat o filmare pe DN7D...



DN7D  este ingust, intortocheat si plin de constructii pe marginea drumului. O rebilitare de substanta si o largire pare destul de greu de facut....

703G va fi in mod sigur folosit pe post de drum tehnologic pentru autostrada (traseul albastru al autostrazii  trece oarecum paralel cu el)

DN 73C pare mai simplu si rapid de modernizat si are platforma mai larga dar te scoate in Ramnicu Valcea.

Ca si cost probabil ca reabilitarea DN73C ar fi cea mai ieftina varianta, dar cu cel mai mic beneficiu
Reabilitarea 703G pare o varianta cu un beneficiu mai bun, dar suprapunerea cu santierul autostrazii nu va rezolva problemele de trafic.
O reabilitare a DN7D inclusiv expropieri pana la Caineni ar fi varianta cu beneficiu maxim dar probabil sare de 100 milioane eur si ar dura si cel mai mult.  Presupunand ca autostrada va ajunge la Suiciu pana in 2019 teorretica ar fi timp ca in doi ani sa faca DN7D cap coada + deblee si corectii de traseu....dar banii sunt?
Poate fi DN7D reabilitat pe bani europeni?

dr4qul4

#30339
harta ta e inexacta...
DJ703G se termina la Suici. De acolo spre Curtea de Arges se numeste DN7D. De fapt Valea Danului e intre Suici si Curtea de Arges. Iar drumul este rupt acolo (alunecari masive de teren). si exista alternativa DN73C + DJ678A.

Pentru constructia autostrazii se vor folosi DJ703H (care se e acelasi lucru cu partea sudica a DN7D, Perisani pana la Curtea de Arges), DN73C+DJ678A+DN7D si DJ703M.

portiunea de DJ703G desenata de tine la est de SUici, ar putea fi o prelungire a DJ704G, dar care NU exista si nici nu este interes pentru ea. DJ703G este doar intre Calimanesti si Suici, si aceasta portiune ar tb modernizata!

DJ678A  Tigveni-Suici este un drum reabilitat integral. Tocmai de aceea nu vad de ce s-ar mai reabilita DN7D. Diferenta e de vreo 5 km, dar se va duce spre 0 cand vom avea nod A1 cu DN73C.

Atentie! vorbim de o zona cu alunecari masive de teren!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AdrianB1

Quote from: michidush on September 23, 2016, 06:18:37 PM
DN 73C pare mai simplu si rapid de modernizat si are platforma mai larga dar te scoate in Ramnicu Valcea.
...
Ca si cost probabil ca reabilitarea DN73C ar fi cea mai ieftina varianta, dar cu cel mai mic beneficiu
DN 73C are cel mai mare beneficiu pe termen lung pentru ca in momentul in care exista autostrada prin Curtea de Arges si nod la Tigveni tot traficul dinspre Tg. Jiu si Ramnicu Valcea spre Pitesti va veni pe acolo pe autostrada. Ca solutie temporara pentru Pitesti-Sibiu nu e un mare avantaj, dar dupa ce nevoia temporara dispare asta e drumul cel mai circulat care ramane spre Ramnicu Valcea - mai scurt, mai usor si mai rapid decat E81.

GDPR

#30341
Quote from: dr4qul4 on September 23, 2016, 06:39:52 PM
De fapt Valea Danului e intre Suici si Curtea de Arges. Iar drumul este rupt acolo (alunecari masive de teren).

Nu stiu unde sunt alunecarile alea masive de care zici. Daca ne uitam pe GE (ultima imagine e din 23 mai 2016), drumul pare ok, fiind asfaltat integral (sau nu? Acm ca m-am mai uitat mai atent pe GE parca mai e o portiune neasfaltata intre Vernesti si culmea dealului, hm). Cand am fost eu pe acolo prin 2015 erau mici alunecari pe potiunea care pe atunci era neasfaltata intre culmea dealului si Rudeni, dar nu mi s-au parut deosebite. Si sa nu uitam ca si pe DN73C terenul e dificil, fiind surpari si alunecari cam in fiecare an. Mai tineti minte ca acum vreo zece ani drumul a stat inchis o lunga perioada de timp? Asa ca zic ca e bine sa existe mai multe variante.

dr4qul4

#30342
http://www.ziartop.ro/subiectul-zilei/66789-30-de-alunecri-de-teren-11-fantani-afectate-sute-de-hectare-de-teren-arabil-i-129-de-gospodrii-afectate-o-nou-situaie-cu-dezastrul-pe-care-apele-l-au-fcut-in-jude
uite aici si de anul acesta.

Drumul este asfaltat, cu exceptia a 1 km si ceva. Problema acolo e ca la fiecare ploaie torentiala alunecarea se reactiveaza. Tot ce se face momentan e sa se umple din nou cu pietris.  Acolo e nevoie de consolidari masive, exact cum s-a intamplat pe DN73C acum vreo 10 ani, intre Curtea de Arges si Tigveni. Practic vorbim de acelasi deal, care nu vrea sa stea locului.
DN73C trebuie oricum modernizat pentru a asigura legatura cu Rm Valcea. Este ilogic sa bagi bani in 2 drumuri atat de apropiate si oricum nu le poti face in acelasi timp.
In plus, DN7D, la iesirea din Curtea de Arges trece argesul pe un pod cu 1 banda (in total) iar A1 trece pe la Sud-Vest de oras, exact de unde incepe DN73C.
Considerand ca vom avea doar capatul Pitesti-Curtea de Arges, ar insemna ca dupa ce iesi din nod, sa intri in Curtea de Arges, sa treci prin centru, si sa treci de 2 ori CF si Argesul ca sa ajungi la DN7D, un drum mult mai ingust decat DN73C si decat DJ678A. Iar distanta este aceeasi...
harta

Asa ca uita de DN7D.

PS. de vreo 20 de ani am tot fost prin zona.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDPR

^in articol scrie si de cedare corp drum la DN73C  ;)
Oricum, la cum planifica CNADNR-ul lucrarile cred ca o sa inceapa lucrarile la sectiunea 5 de autostrada si o sa uite complet ca trebuie sa faca in acelasi timp si vreun drum de legatura, oricare ar fi el.

michidush

In varianta in care se face autostrada pe traseul .
Sibiu, -Câineni. – Greblești, pe Valea Boia, spre Boișoara – Podeni – Mlăceni, -Salutrucu cu un tunel lung la Mlaceni.
Atunci ar avea sens sa puna la punct DJ703H, DN7D si DJ703M

S-ar mai castiga 26 de km de Valea Oltului (Calimanesti-Tutulesti) unde te scoate 703G.

703G modernizat ar avea 19,5 Km (Jiblea Veche-Suici)->Tutulesti aduni 27 km de Valea Oltului=46KM
DJ703H, DN7D si DJ703M ar avea 33 Km intre Valeni si Tutulesti 

Asadar cheia se afla in nenorocitul de studiu de fezabilitate.....Daca autostrada se va face dupa planurile lui Nea Nicu
DJ703H, DN7D si DJ703M (33 Km intre Valeni si Tutulesti) ar avea sens sa fie reabilitati.