Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 85 Guests are viewing this topic.

Morosanu

In Italia seful  Salini lucreaza mana in mana cu Matteo Renzi, primul ministru italian. E de cateva zile vanzarea Todini (face parte din grup) catre kazahi. Si se pare ca in Panama primesc despagubiri. Sa nu intelegeti ca sunt fanul lor...  :(
Politica distruge tot ce atinge.

Ionut

Va rog discutati despre Salini-Impregilo pe thread-ul lor... aici doar ce tine de Orastie-Sibiu, va rog! Sau Lugoj-Deva, evident. A1.

horatiu.cosma

M-am uitat in weekend la o filmare din 7 septembrie 2013 a lui @Eurocopter ce surprinde lucrarile de atunci de pe Sibiu-Sebes. Eram curios de lotul Impregillo, dar pana la urma am urmarit pana la capat. Ca si concluzii, mi se pare ca s-a lucrat mult mai frumos pe 16 km din 22(6 fiind cei cu probleme) fata de ce vedem acum pe Lugoj-Deva lot 2. Chiar mai frumos decat Sebes-Sibiu lot 2. Am vazut rigole, pamant vegetal, o zona de santier cat de cat ingrijita, bine, nu UMB-istic, dar rezonabil. Pe Sibiu-Sebes lot 2 era asfalt la greu, dar nu prea vedeam rigole si inierbare. Tind sa cred ca dracul nu e asa negru si ca pe acesti 16 km nu vor fi modificari notabile(gen demolari), probabil va fi necesar sa se reasfalteze in zona rosturilor de dilatatie, unde sunt trambuline cam peste tot. In schimb pe cei 6 km cu probleme, incluzand aici mega-debleul Aciliu si debleele de dupa viaductul Aciliu, de la Apold, se vedea inca de atunci ca nu sta terenul deloc. Probabil ca un tunel de tip cut and cover la mega-debleu, gen cel de la Sacel, va fi suficient acolo, iar in dealurile de la Apold, aproximativ 2 km de coloane forate isi vor face treaba. Nota de plata, 70-80 de milioane de euro, bugetul de stat.

raulbogdan23

Tunelul se poate face si cu circulatia deschisa. Am vazut recent in Cehia asa ceva pe autostrada care leaga Brno de Praga, traficul se desfasura pe fiecare sens dar pe o banda doar sau banda de urgenta + prima banda (asta la un ecoduct poate se preteaza mai bine.)

horatiu.cosma

La tunel singura problema ar putea fi planul de alunecare in adancime. Ca daca e foarte adanc, in timp o sa se deplaseze tot tunelul.

istvan78


ascodaniel

#26781
ala care (probabil) se va face dupa viaductul Aciliu, pe dealurile de la Apold.

pasadia

La est de viaductul Aciliu, spre Sibiu adica. Acolo unde e mega-debleul.
Ma rog, nu stiu de ce se viseaza la un tunel, versantii aia imi pare mie ca ar sta cum trebuie si daca ar avea parte de ingrijirea corespunzatoare (drenaj, rigole, impadurire, etc...).

horatiu.cosma

Quote from: adiarc on November 03, 2015, 01:18:47 PM

aici , dealul efectiv sta sa cada cu totul...aceasta crapatura are min 2 Metri...intri cu totul in ea



peste tot , numai crapaturi bune pt infiltrarea apei







aici , in vf dealului santul trasat , pt a fii betonat , s-a transformat intr-o uriasa crevasa...in aceste conditii , legat de eventualitatea unei prabusiri si a unui eventual dezastru , nu pot spune decat : tic-tac , tic-tac  >:(




Nu mi se pare ca versantii stau chiar cum trebuie. Eu zic ca ar merita o vizita pe final de februarie - inceput martie acolo, o sa iasa niste poze pe care se va bate presa.

pasadia

Si tocmai pentru ca ai vizitat dealurile de la Gilau de atatea ori poti face singur comparatia cu privire la densitatea rigolelor pe metru patrat. Crezi ca apa va mai merge pe unde vrea ea din moment ce va fi canalizata? Si crezi ca impactul ei va mai fi la fel de mare odata ce acel deal va redeveni padure?

fuscobal

Pasadia, daca planul de alunecare e foarte jos, nimic din ce vezi la suprafata nu mai conteaza. Pamanturile sunt foarte instabile in zona aia si singura sansa sa stabilizezi cat de cat e sa drenezi apele ca la carte. Prin crapaturile de mai sus se duce apa foarte jos si ajunge linistit sub terasamentul autostrazii !

istvan78

#26786
aha, acum am vazut referinta in postarea lui horatiu.cosma.

Problema cu acei versanti (dupa "indulcirea" pantelor) nu mai pare a fi de stabilitate, ci de eroziune. Deci, acum, tunelul nu-si mai are rostul.
Probabil ar fi avut rost de la bun inceput pentru ca era cu un ordin de marime mai putin pamant de excavat si toata munca de protectie la eroziune (care inca nu e terminata!) Acum, la ce mai serveste sa acoperi la loc autostrada? Acolo, la debleu, trebuie doar terminata protectia suprafetei - rigole, drenuri, santuri, inierbare, impadurire, whatever... - si e gata. Sau imi scapa ceva?

Tot ce vedem in poze e eroziune de suprafata, nu miscare de mase in adincime. Inclusiv crapatura de 2m, nu e crapatura, e sant spalat de apa. E orientata catre debleu, deci pamantul nu s-a deplasat lateral, ci e sapat de apa care se scurge catre debleu. O crapatura cauzata de alunecare ar trebui sa fie orientata aproximativ paralel cu debleul.

horatiu.cosma

De acord, cu rigole, inierbare si impadurire, apa nu se va mai infiltra ca acum. Dar pana atunci vor mai trece cateva cicluri inghet-dezghet si toata apa generata de ploi se va infiltra. Toata zona devine o mlastina cu nisipuri miscatoare, si chiar daca se va face ca la carte, sunt sanse mari sa avem o alunecare de adancime. Le trebuie multi ani copacilor sa faca o radacina de 5-10 metri care sa sustina terenul. Exact asa ceva se intamplase prin Slovenia/Slovacia parca, pe ceva santier de autostrada. Acolo a venit la vale terenul cu copaci cu tot.

adiarc

exista deja miscari ale corpului autostrazi in zona debleului....sunt zone la acest mega debleu unde au crapat santurile si s-au inndoit parapetii....bineanteles ca primul pas sunt rigolele,santurile+innierbare.....dar e nevoie de o expertiza adevarata cu forari de adancime ( ce s-a facut pana acum cu cateva zeci de mii de euro e pistol cu apa.Probabil un sg foraj pana la vreo 100 de m costa mii de euro ).

Si , dupa cum se vede in exemplul din Cehia,cu accea autostrada care a luat-o la vale,a plecat cu tot cu copacii,datorita problemelor din adancime.

Momentan la Aciliu totul a fost facut catastrofal - SF,expertiza si banalele,dar f.importantele taluzari,innierbari,colectarea apelor
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura