Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

cristi5

#1215
Noua randare OSM



Culorile ar trebui sa corespunda cu harta de mai sus (RRQM) cu exceptia actualizarii de azi, care apare in cateva zile. La nivelul de zoom 8 apar A, DN si DJ (ca pe RRQM dar mai multe), apoi la zoom in succesiv se vad DC, forestiere, rezidentiale, etc.

Randarea cuprinde exclusiv culorile si numerele drumurilor. La numere mai e de lucru (spatiul dintre 2 numere, culoare, etc)

Pentru celelalte detalii (localitati, forme de relief, cursuri de apa...) calitatea drumurilor e suprapusa pe alta harta. In dreapta sus se poate alege "harta de baza". De exemplu daca se alege hike-bike se pot vedea si simbolurile traseelor turistice



O alta noutate este ca drumurile marcate pe OSM ca fiind neasfaltate sunt reprezentate cu linie punctata. Sigur ca cele albastre sunt greseli pe OSM, trebuie reparate.

De la zoom 14 in sus se vede anul raportului de calitate, ca pe harta veche

http://proinfrastructura.ro/harta-calitatii-drumurilor.html

Aceasta noua abordare e mult mai flexibila si consuma resurse de calcul mai putine. Exista insa si limitari, e o harta generata automat, nu desenata de mana. In plus, ca orice harta digitala, e impartita in portiuni dreptunghiulare (tiles) si se intampla ca un text sa inceapa pe un tile si sa nu mai continue pe tile-ul urmator.

dumbravaandrei


rizzuh

Quote from: vancouver on January 03, 2017, 02:00:54 AM
Harta noua si log (click pe fiecare pentru zum-in):

Multumim de update! Get some sleep man  :)

rizzuh

#1218
Legat de Transalpina si Transfagarasan, acestea sunt foarte greu de observat pe harta pentru ca sunt trecute cu o linie prea subtire, cred ca ar trebui trecute cu aceeasi grosime ca un DJ si marcate diferit, propun una din urmatoarele variante:

  • un fulg de nea in dreptul portiunilor inchise iarna + legenda (ex. http://imgur.com/a/sYzdP)
  • alternativ culoarea calitatii cu alb

Fiind drumuri turistice si destul de circulate vara consider ca ar trebui sa fie mai vizibile pe harta. Linia subtire folosita momentan pentru 67C si 7C ar putea fi folosita la DN-urile neasfaltate (DN66).

Quote from: vancouver on October 10, 2016, 11:08:30 AM
Sa nu uitam si de DN65 Pitesti - Craiova. Anul trecut s-a lucrat in jud. Arges (initial de albastru, din pacate traficul isi lasa amprenta si revine spre verde), anul acesta jud. Olt (de albastru clar, cel putin deocamdata), presupun ca urmeaza si jud. Dolj, unde acum e cel mai rau (spre galben). Drumul apare pe harta verde in ansamblu, dar fara lucrarile din acesti ani era deja de galben.

Am facut in ultimele 3 luni Craiova - Pitesti (DN65) de cel putin 10 ori, l-as desena in modul acesta pe harta:

  • Craiova -> Centura de Sud: verde
  • Centura de Sud -> Bals: albastru
  • Bals -> Slatina: verde
  • Slatina -> Cerbu (int. DN65A): albastru
  • Cerbu -> Pitesti: verde

Unde am zis albastru drumul este foarte bun, cu marcaje excelente, curbele periculoase bine semnalizate (Craiova -> Bals are marcaje reflectorizante pe mijloc), 2 benzi pentru urcare. Portiunile ramase cu verde au crapaturi, asfaltul este lasat in unele locuri, marcajele s-au mai sters, iar unele semnalizari lasa de dorit.

alexbb

DJ100B + DJ101E (A3 nod Gherghita - Mizil) aveau asfalt nou pe ele de Craciun. Totusi nu erau de albastru, mai degraba de verde (cam valurit asfaltul nou, dar fara gropile care erau inainte). DJ101E inca nu avea marcaje intre Fulga si Mizil.

dr4qul4

#1220
@vancouver, cred ca ar trebui sa pui si tu cele 2 DJ-uri (100b si 100C) pe harta. Daca s-au si reasfaltat, atunci sunt o alternativa de luat in calcul la DN2. Mai ales cand se va deschide si nodul A3 Popasului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

Quote from: vancouver on January 03, 2017, 01:20:36 AM
Ce stiti despre DN2K? Nu era pana acum pe RRQM. Intre DN2H si DN2E, prin Arbore.

Am intrebat pe cineva din zona:

QuoteE rezonabil, reparat, nu perfect
Deci as zice un galben.

vancouver

Quote from: dumbravaandrei on January 03, 2017, 10:09:15 AM
Botosani-Dorohoi merge Verde cap-coada.

Mai confirma cineva? Si pe harta OSM zona centrala este cu galben.

Daca arata asa ca in poza, atunci e de galben (asfalt invechit, marcaje abia vizibile):
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#1224
@rizzuh:

Legat de drumurile inchise iarna, raman incapatanat si nu le pun cu linie vizibila. Motivul principal: cine merge acolo, nu se va uita pe harta sa vada calitatea, din simplul motiv ca acolo este destinatia si oricum nu are cum sa aleaga alta varianta. Scopul hartii este de a oferi ALTERNATIVE, adica la un drum lung, prin zone necunoscute, soferul sa poata opta pentru o varianta sau alta in fct. de calitatea drumului. Ori, repet, atunci cand un loc de pe harta este destinatia, el nu are cum sa opteze, daca merge sau nu acolo. Invers, pentru un sofer care nu cunoaste harta si drumurile si cauta sa gaseasca cel mai bun drum, de ex. intre Constanta si Cluj, existenta pe harta a drumului il poate induce in eroare si poate sa mearga pe acolo.

Posibil sa gresesc, dar eu asa vad lucrurile. Mi se pare un pericol enorm ca un strain de loc si de situatie sa aleaga un drum de munte dupa ce se uita pe aceasta harta. Chiar nu vreau sa am de-a face cu acel om dupa aceea... Avantajul, de a avea o EVIDENȚĂ (și atât) a situației calitatii, mi se pare infim in raport cu pericolul enuntat.

Pericolul de care vorbesc nu este vreo fantasmagorie si exista soferi, inclusiv am auzit de un camionagiu, care a mers pe Transalpina - din fericire pe timp de vara. Asta dupa ce s-a uitat pe google maps si drumul aparea la fel de gros si la fel de virajat ca si cel de pe Valea Oltului. Ulterior gmaps a trasat drumul cu linie f. subtire, gen drum local (prin 2012-2013). Intre timp, ca urmare a unor oameni bine intentionati a revenit la grosimea de DN plin ....
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rizzuh

Fair enough vancouver, argumentul mi se pare mai mult decat suficient de solid pentru a mentine situatia actuala. Multe multumiri pentru harta, mi-a fost foarte utila si cred ca si multor alte persoane ;)

Pe DN73 au terminat lucrarile intre Mioveni si Campulung?

dumbravaandrei

#1226
Quote from: vancouver on January 03, 2017, 04:30:31 PM

Mai confirma cineva? Si pe harta OSM zona centrala este cu galben.

A fost turnat covor asfaltic nou de la intersectia cu DN29C Pana la intrarea in Vaculesti unde era covor din primavara. In materie de marcaje indicatoarele de pe margine jumatate din ele au fost schimbate si mai avem doar marcaj median care de la precipitatii va disparea pana in primavara, dar am inteles ca o sa vina aia de la Bacau sa puna unul cum trebuie dupa Paste.
Am o filmare, dar e pe noapte si cu telefonul pe post de dash cam si stabilizarea imaginii lasa de dorit (am incercat marea cu sarea, saptamana asta ajunge si un dashcam cum trebuie, revin saptamana care vine prin zona si o sa pun si o filmare corespunzatoare)

cristi5

Quote from: vancouver on December 25, 2016, 10:06:06 PM
@cristi5: din postarea lui mariuskl, urmatoarele DJ nu le-am preluat in harta si nici in log:

Quote from: mariuskl on December 14, 2016, 08:48:30 AM
DJ 609B
DJ 706
DJ 107A

Le-am pus pe OSM, le-am si marcat ca asfaltate... Apar maine seara sper pe harta OSM.


Ma ocup curand si de cele din ultiumul tau log. Intre timp putem sa reflectam asupra intrarilor din log-ul OSM:

Drumul spre ski la Baisoara albastru->verde
http://www.openstreetmap.org/changeset/44820265

DJ245->rosu
http://www.openstreetmap.org/changeset/44675701

DJ108C (intre DN1 si Aghires) mov -> verde
http://www.openstreetmap.org/changeset/44421914#map=14/46.8531/23.2102

Eu am actualizat DJ764 si DJ764D o scurtatura foarte buna intre DN1 si DN76 care cred ca ar trebui sa fie si pe RRQM
http://www.openstreetmap.org/changeset/44831875


pasadia

Ca si in iarna trecuta, DN73 intre Cristian si Rasnov s-a umplut cu gropi. Mari, adanci , aproape continue in preajma indicatorului cu Rasnov. Probabil ca vor fi plombate in cateva saptamani ca lucrare de intretinere si pana la viitorul dezghet vom avea iar aspect de drum normal, dar situatia e penibila.

cristi5

Quote from: ovideatza on January 03, 2017, 04:07:26 PM
Quote from: vancouver on January 03, 2017, 01:20:36 AM
Ce stiti despre DN2K? Nu era pana acum pe RRQM. Intre DN2H si DN2E, prin Arbore.

Am intrebat pe cineva din zona:

QuoteE rezonabil, reparat, nu perfect
Deci as zice un galben.

A fost marcat verde acum un an pe OSM. Pot pune galben, dar n-am inteles de ce e gri pe RRQM?

http://www.openstreetmap.org/way/333033692/history#map=13/47.7585/26.0046