Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

vancouver

#1095
harta noua (click pe harta pt. vizualizare 100%):



si logul modificarilor din ultima perioada (click si aici pt. poza mai mare):


PS. Am modificat si nuanta de verde folosita (mai intunecat acum). La autostrazile verzi este inca un pic mai intunecat, nu prea se vede diferenta cu ochiul liber, dar este pentru claritate mai buna. Zic eu...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Granata06

        Avand in vedere faptul ca lucrarile pentru constructia de noi drumuri decurg foarte lent si an de an CNADNR raporteaza un excedent bugetar din cauza faptului ca este incompetenta sa cheltuie banii alocati pentru constructia drumurilor, de ce nu se modernizeaza in paralel drumurile nationale principale si mai ales cele secundare care sunt in marea lor majoritate de culoare galben si rosu. Nu este nevoie de atata birocratie, plus ca avantajele socio-economice pentru fiecare regiune ar fi foarte importante. Transportatorii si simpli conductori auto nu circula doar pe autostrazi si drumuri national europene. Drumurile nationale secundare fac parte din reteaua de infrastructura a Romaniei si trebuie ridicate  d.p.d.v a calitatii (cel putin verde). Stiu ca avem un Master Plan care stabileste prioritatile si s-ar putea spune ca nu mai avem bani si timp pentru altceva, insa nu cred ca in paralel nu se poate merge cu o modernizare a acestor drumuri national secundare.

vancouver

#1097
In ultima vreme lucrarile de intretinere curenta si reasfaltare au avut loc intr-un ritm mult superior fata de alte vremuri. As aminti de ex. reasfaltarea completa a DN1 Cunta - Sebes - Alba Iulia - Cluj - Oradea, care in cea mai mare masura s-a facut anul trecut (2015), dar unele lucrari si anul acesta. De asemenea avem DN15D Piatra Neamt - Roman, urcat recent de la galben la verde/albastru. Si pe DN1 Bucuresti - Brasov au avut loc lucrari in ultima vreme, de ex. intre Ploiesti si Campina cu strat refacut de uzura + marcaje noi. Pe unele portiuni s-a lucrat si pe DN2 Bucuresti-Roman (se va continua). De asemenea DN6 Bucuresti-Alexandria, astept sa vad ce mai zic cei care merg pe acolo, poate ca revine chiar la albastru. Sa nu uitam si de DN65 Pitesti - Craiova. Anul trecut s-a lucrat in jud. Arges (initial de albastru, din pacate traficul isi lasa amprenta si revine spre verde), anul acesta jud. Olt (de albastru clar, cel putin deocamdata), presupun ca urmeaza si jud. Dolj, unde acum e cel mai rau (spre galben). Drumul apare pe harta verde in ansamblu, dar fara lucrarile din acesti ani era deja de galben. Si mai sunt si altele (DN17B, DN1C, DN22 etc..)

Sigur, discutam mai ales de drumuri principale, anterior reabilitate si acum mai degraba intretinute. Dar este si normal, din 2 motive:
- sunt cele mai circulate
- au fundatia reabilitata si atunci o reasfaltare va tine 5-10 ani.
Pe cand multe drumuri cu galben sau rosu (secundare) sunt praf din toate p.v., adica o asfaltare la suprafata nu ar rezista mai mult de 1 an, max. 2. Ar fi bani aruncati pe fereastra. Buba este ca in anii 1970-2000 nu s-a facut ABSOLUT nimic la aceste drumuri si fundatia drumului nu corespunde traficului modern. De aceea avem acest program de reabilitare completa a sistemului rutier, program prin care acum se lucreaza la cateva drumuri importante: DN66, DN76, DN18, DN73. Speram sa continue programul in ritm sustinut. Din cate stiu pe teava este DN71. Un alt drum important si care arata rau este DN25 Galati - Tecuci, sper sa se apuce si aici.

Teoretic, pana in 2030 toata reteau de DN trebuie sa fie complet reabilitata.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Granata06

     Nu cred ca chiar la toate drumurile nationale secundare trebuie intervenit in corpul drumului, insa oricum..si daca ar fi asa tot ai avea front de lucru ca sa nu mai ai excedent bugetar. Acuma serios, te uiti pe harta si vezi rosu si galben iar la sfarsit de an vine CNADNR-ul si spune ca nu a reusit sa cheltuie banii alocati investitiilor. Daca nu esti in stare sa faci ceva nou, redirectioneaza-i unde se poate lucra.

ovideatza

Dn28a, dupa noua reasfaltare, nu are de ce sa fie in 2 culori: verde si albastru. Cele 2 lucrari sunt la acelasi nivel.

Da, e asfalt peste tot, fara gropi. Insa nu e chiar perfect plat. Momentan inca sectiunea Gastesti-Motca nu e nici marcata.

Ar trebui sa fie o singura culoare.

staude6

Am mai scris si in alt post, DN18 nu e "drum extrem de rau". A fost recent plombat si acum se circula acceptabil. Rog modificare in albastru/rosu.

vancouver

O varianta de harta cu autostrazile scoase in evidenta. DN sunt la 80% transparenta iar DJ lipsesc cu totul.

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

@ovideatza: am pus deocamdata DN28a complet albastru. Sa vedem cum rezista.
@staude: am modificat DN18 Moisei-Iacobeni in rosu/albastru
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

MihaiTL

E87 / DN22 Tulcea - Constanta e albastru tot, strat de uzura si marcaje mediane pe toata distanta. Au mai ramas marcajele laterale si elemente de siguranta.

ddfab

DN1 intre Alba Iulia si Teius l-as retrograda la verde. peticit pe toata lungimea mentionata, pe ambele sensuri de mers. unele petice au inceput sa se degradeze, pe margini, in multe locuri asfaltul a fost impins spre exterior, valurit. zonele peticite se "simt" destul de bine la rulare( in sensul negativ).

Granata06

De acord cu ddfab....deocamdata...in maxim un an si Teius - Aiud va trebuii sa fie de verde avand in vedere traficul crescut.

dcr965

#1106
DN56 de la Craiova pana la aproape 1km inainte de Galicea  Mare (lotul 1) nu mai este in constructie, are marcaje de culoare alba, parapete si indicatoare, poate fi pus albastru. Lotul 2 este in continuare in constructie.

alexcrist

Nu știu dacă prezintă neapărat interes, dar menționez, poate e util cuiva care caută o scurtătură între Gura Humorului și Broșteni.

Am trecut acum ceva timp pe DJ 177A, între Holda (intersecția cu DN17B) și Frasin (intersecție DN17). Calitatea generală a drumului este foarte proastă și aș sugera tuturor să-l evite dacă nu au treabă undeva pe traseu.

Pe bucăți:
- Holda-Tarnița (o localitate fantomă, din care au rămas doar indicatoarele de intrare/ieșire :) ), este de roz (sau mov, ce-o fi :) ). Asfaltat, dar extrem de multe gropi, 0 marcaje, podețe fără urmă de asfalt pe ele. Sincer să fiu, în imaginile de pe StreetView din 2012 pare proaspăt plombat. Când am trecut eu anul ăsta, arăta mult-mult mai rău. Păcat de drum, ar avea un potențial extraordinar ca peisaj, dar nici cu mountainbike-ul nu-mi vine să mai trec pe-acolo. Singura poză ce-o mai am e asta:


- de la Tarnița mai departe, variază de la roșu (inițial drum din plăci de beton, destul de prost, de roșu), apoi apare un mic strat de asfalt peste beton, care e din ce în ce mai bun până spre Frasin. Când zic "bun", mă refer la un galben. Nu mai sunt sigur unde aș pune limita dintre roșu și galben, poate în zona Stulpicani.
Singurele imagini din zona Tarnița le mai am aici:


Ca fapt divers, la minutul 1:08 se aude pe filmare cum comentăm că "dacă ar fi așa drumul mai departe, e ok", deci vă dați seama ce am îndurat din Holda până în Tarnița. :)

Recapitulăm:
- Holda- Tarnița: roz
- Tarnița-Stulpicani: roșu
- Stulpicani-Frasin: galben

lulacanci

Deci ceva planete s-au aliniat, nu imi explic. Dupa ce DN28A Pascani-Motca a fost asfaltat, azi am vesti proaspete de la colegul Alexcrist pe care nu pot sa ma abtin sa le zic: DN12C Bicaz-Lacu Rosu a fost si el asfaltat integral, plat, uns... Glorie mielului!

alexcrist

#1109
Quote from: lulacanci on October 14, 2016, 04:42:43 PM
DN12C Bicaz-Lacu Rosu a fost si el asfaltat integral, plat, uns...
Totuși, se pare că nu integral. Cel puțin, nu încă.  :) Imediat ce am terminat de vorbit la telefon, s-a terminat și asfaltul.

Momentan, treaba stă așa: de la intersecția din Bicaz până la ieșire din Taşca (dacă rețin bine), e asfaltat integral. Pare răzuit din rădăcini și refăcut de la 0, inclusiv parcările asfaltate, și toate intersecțiile sunt la nivel. Singurele cateva excepții sunt podeţele, de care încă nu s-au atins. De asemenea, încă nu sunt marcaje. În total, ar fi cam 9km.
Momentan alte părți răzuite și neasfaltate nu sunt.

Ținând cont că și după chei se lucrează de ceva timp la majoritatea podeţelor, aș zice că tot tronsonul până la Gheoegheni va fi reasfaltat.Dar presupun că se va termina anul viitor.

Scuzați dezinformarea inițială, eram prea entuziasmat să văd asfalt nou pe acolo :D