Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Bretcu-Ferestrau e de verde spre galben totusi... de la Poiana Sarata, desigur... rosu... ala e dezastru  :badday:
Am ajuns in punctul in care acum cand merg la tara merg prin Gresu... fac 30 de minute in plus dar ajung mai odihnit si mai relaxat...

pasadia

Ce standard inalte aveti... Se vede ca v-ati plimbat pe afara in concediu. ;)

Serios vorbind, DN11 e cam in aceeasi stare in care a fost dintotdeauna: cam aceleasi marcaje ici si colo, cam aceleasi petice, cam acelasi traffic de carute / oameni pe marginea drumului, etc...

Sa il faci rosu mi se pare exagerat. Sa il consider de verde e prea mult si nu ar fi valabil decat pe sectoare scurte.

Allex

^ Frate, circul pe DN11 Bacau - Poiana Sarata cam odata pe saptamana si vad exact ce se intampla. Drumul acesta se degradeaza vizibil de la o zi la alta. Chiar nu e vorba de standarde, desi ar trebui sa le avem, fiind un drum european destul de folosit. Si nici de carute/oameni beti nu am pomenit nimic (astia sunt peste tot), ci strict de calitatea drumului.

P.S. Sa nu il faci rosu mi se pare exagerat.

P.P.S. Chiar am fost plecat recent din tara dar nicidecum in concediu si nici nu m-am "plimbat".
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

vancouver

DN11 nu am cum sa-l fac rosu. Un drum pe care circula zilnic sute de masini nu poate fi rosu, decat daca se merge cu 40-50 km/h din cauza gropilor sau din alta cauza. Ori pana si google da o medie de 57 km/h de la Tg. Secuiesc pana la Bacau, cu traversarea muntilor.

Orice alta varianta de la Brasov la Bacau este cu cel putin 1 ora mai lunga. Rosu inseamna: fratilor, n-o luati pe aici ca e groasa, mergeti prin alta parte. Ori chiar si tu AlexAllex se pare ca folosesti in continuare acest drum.

In principiu este asa: drumurile ENERVANTE pentru ca sunt degradate merg la galben. La rosu doar daca sunt pline de gropi sau exista alt impediment (gen vegetatia care a napadit drumul) care nu permite circulatia normala a fiecaruia pe banda lui si impune permanent intrarea pe contrasens pentru a evita (gropile sau vegetatia sau altceva) - ceea ce inseamna automat ca circulatia este extrem de periculoasa si depasirile aprope imposibile.

Pasadia, ce zici?

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vladb

Problema mai mare e ca si Pasul Oituz si Pasul Ghimes sunt galben/portocalii...

dumbravaandrei

Incerc sa dau un raspuns punct cu punct...
Quote from: vancouver on September 07, 2016, 03:27:46 PM
Un drum pe care circula zilnic sute de masini nu poate fi rosu, decat daca se merge cu 40-50 km/h din cauza gropilor sau din alta cauza. Ori pana si google da o medie de 57 km/h de la Tg. Secuiesc pana la Bacau, cu traversarea muntilor.
Nu prea sunt alternative pentru cei care au de mers distante mai lungi (cand ai drum de 6-7 ore de facut, o ora in plus chiar e critica). De asta inca este trafic mult. Mai putini "inconstienti" ca je. Dar avand in vedere ca eu cu masina mea fac undeva pe la ~50.000 km/an mai fac si cate un ocol de 100 de km ca 6l de motorina arsi in plus nu ustura precum costurile de reparatie la masina, in special suspensie.

Quote from: vancouver on September 07, 2016, 03:27:46 PM
Orice alta varianta de la Brasov la Bacau este cu cel putin 1 ora mai lunga. Rosu inseamna: fratilor, n-o luati pe aici ca e groasa.
Noaptea cel putin e groasa rau de tot. In ultimele 3 luni am scos 4 (PATRU) din sant... fara vatamari, dar i-am scos din sant pe la Bogdanesti, Orasa si dupa Poiana sarata. Au sarit de pe drum din cauza valuririi asfaltului. Personal stiind drumul, mai stiu si pe unde sa merg chiar si cu 20-30 km/h... unul care vine de la naiba in praznic, ala n-are de unde sa stie.

Quote from: vancouver on September 07, 2016, 03:27:46 PM
La rosu doar daca sunt pline de gropi sau exista alt impediment (gen vegetatia care a napadit drumul) care nu permite circulatia normala a fiecaruia pe banda lui si impune permanent intrarea pe contrasens pentru a evita (gropile sau vegetatia sau altceva) - ceea ce inseamna automat ca circulatia este extrem de periculoasa si depasirile aprope imposibile.
Pai in mare parte de la Poiana Sarata pana la Bacau (cu exceptia portiunii Filipesti-Onesti) e numai asa... daca nu e vegetatie, e valurit drumul Iar problema cea mai mare e chiar portiunea Onesti-Magura. Denivelari mari in principal catre acostament, chiar si cateva restrangeri de banda cu parapete metalic, ruginit, nesemnalizat, dupa curba si boscheti. E o adevarata placere...

vancouver

Atunci propun sa fac cu rosu o parte a drumului Tg. Secuiesc - Onesti, simbolic sa zicem asa. Care este deci partea cea mai problematica?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

Pun pe directia Brasov->Bacau
Dupa popas Poiana Sarata pana la iesire din Harja (doua surpari, numai una semnalizata cu semafor, cealalta fu candva semnalizata, s-a dus semnalizarea), intrarea in Oituz-Onesti, De la calea ferata de la iesire din Onesti pana in Dealu-Mare. Si nu mai vorbesc de intersectia de la capatul podului peste trotus unde e bifurcatia Bacau/Comanesti... acolo doar GPS-ul crestin te ajuta daca esti pentru prima data...

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

#1044
Ultima data am fost pe Dn11 complet anul trecut. Am mers foarte ok, drum de munte, virajat, respecti indicatiile si trebuie sa ai in cap ca sunt curbe si nu e de raliu.
Am mai urcat Magura de la Bacau anul acesta de 2 ori.

Eu cred ca exagerati cu rosu.
In spiritul hartii eu il vad clar de galben.
Este ruta fireasca Bacau-Brasov. Si daca ar fi de rosu ar insemna ca ar fi bine sa o ocolim. Chiar ar trebui sa mergem prin alta parte???? Chiar iti sar rotile pe acolo? Si pentru 3-4 zone punctuale nu poti pune rosu zeci de km. E irelevant pentru intreaga distanta.

Daca e de galben inseamna deja atentie sporita si e clar ca nu e un drum perfect.

Daca puneti rosu pe harta nu se va asfalta, marca sau reabilita. Eu la rosu deja ma astept sa gasesc gropi serioase, sa nu poti pastra banda continuu, sa incetinesti mereu, lipsa totala marcaje, etc.

In schimb unii isi vor pune intrebari pe unde sa o ia. Va genera confuzie mai mult.

Parerea mea e ca nu e cazul de rosu.

Hercule

Eu am fost pe DN11 (Brasov - Onesti dus-intors) saptamana trecuta dupa ce am studiat mult harta calitatii si dupa ce am discutat cu un localnic. Am observat si eu inrautatirea drumului in zona Sfantu Gheorghe dar cum nu ma grabeam nu m-a deranjat prea tare. N-am observat zone rosii (in acceptiunea termenului ROSU = de evitat). Undeva in pasul Oituz e o zona mica unde se lucreaza si se sta la paleta dar in afara de asta drumul e chiar ok, de galben. Mai incolo de Onesti spre Bacau nu am fost.
Deșteaptă-te române!

tividan

As vrea sa mai adaug cate ceva la harta

DJ 109F Targu Lapus - Strambu Baiut: e galben
DJ 109F Strambu Baiut - Cavnic (intersetia cu 184): e rosu
DJ 103K Capusu Mare - Belis e verde: toata lumea merge pe acolo
DJ 107M Luna de sus - Baisoara: e galben dar o sa fie albastru ca acuma se lucreaza pe el
DJ 107M Baisoara - Buru: e rosu
DJ 763 Sudrigiu - Padis : verde
DJ 763 Padis - Doda Pilii : negru ca se merge dor cu 1-a la relanti
DJ 108C Doda Pilii - Rachitele verde - asta e drumul lui Boc recent terminat de astfaltat
DJ 109 Rascruci - Hida: tot e rosu
DJ 107R Baisoara - Statiunea Baisoara e galben

DN 2C Slobozia - Costesti (Intradevar pana in Amara e rosu) apoi e galben , nu e nici o groapa doar denivelat, se poate circula linisit peste 110km/h

DN 49 din Ungaria Petea - Mateszalka e destul de denivelat pentru ca de 5 ani in fiecare an se peticeste e denivelat de galben

Io

#1047
Punem Sudrigiu-Padis verde/albastru. Corect. Doar ca portiunea Pietroasa-Boga e mult mai ingusta decit Sudrigiu-Pietroasa si decit Boga-Padis, nu prea are marcaje si are si multe viraje fara vizibilitate din cauza vegetatiei. Daca intilnesti si un vehicul mare pe contrasens esti nevoit sa frinezi si sa cam faci loc. Eu merg foarte tare pe cele doua si incet si cu ochii-n patru pe portiunea ingusta.
Daca si voua vi se pare o problema asta (drept ca nu e foarte mare) vedeti vreo rezolvare pentru "finetea" hartii?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

#1048
@ovideatza, legat de DN11, exact de aceeasi parere sunt si eu, si de altfel si pasadia. Dar ai vazut ca mai multi au insistat ca trebuie rosu si au argumentat.
@hercule, multumesc pentru parerea ta. Avand in vedere ca ai trecut f. recent, voi considera parerea ta de baza, adica "N-am observat zone rosii" si ca atare voi reveni la galben intre Tg. Secuies si Onesti.

QuoteSi pentru 3-4 zone punctuale nu poti pune rosu zeci de km. E irelevant pentru intreaga distanta.
Exact aceasta este ideea cea mai importanta. Existenta unor periocole punctuale nu poate fi reprezentata pe harta.

PS. Poate reuseste cineva sa faca o filmare cu zonele cele mai rele. Este nevoie de filmare la viteza 1x (nemodificata), la 2x sau 4x nu se mai vad toate problemele, drumul pare mai lin. Evident nu trebuie tot DN11 filmat, doar zonele cu probleme.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Am pus o noua varianta a hartii pe prima pagina. Pana la urma am facut violet noua culoare mai rea decat rosu. Din pacate am fost destul de zapacit in ultima perioada si e posibil sa-mi fi scapat unele modificari. De asemenea nu am ajuns sa ma ocup inca de comparatia facuta de cristi5 intre osm si rrqm.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.