Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

clau

Am fost in Mai pe DN2D... Tot drumul este foarte bun... Mai putin 2-3 potiuni de 5-10 metri dar poate au remediat UMB intre timp. Drum de albastru aprins...  :D

vladb

Saptamana trecuta cand am fost pe la Tecuci, m-am oprit prin OMV sa alimentez si am intrebat (desi eram hotarat sa o iau pe acolo) cum e drumul pe la Lepsa. Raspunsul: "Nu o lua pe acolo, e excelent drumul ca si calitate, dar sunt atatea viraje ca daci mai mult ca si pela Comanesti". Chiar asa sa fie, ca eu, fiind cu juniorul, m-am razgandit stiindu-l foarte sensibil la viraje...Dar doamna de la OMV vorbea in general...

clau

Pana la urma e un drum de munte ca oricare altul... Nu are cum sa nu aibe viraje...

vancouver

#1023
DN2D este un drum de munte ireprosabil. Fiind extrem de liber, ca si sofer mergi la limita pe care ti-o permite drumul, dar pentru un pasager din spate asta poate sa-i creeze "rau de viraje". Pe un drum mai aglomerat, stand uneori in coloana acest "rau de viraje" apare mai putin. Asadar, da, DN2D il recomand cu caldura inclusiv noaptea, dar trebuie mers ceva mai incet (cu accelerari si franari mai line) daca in spate se afla pasageri. Iar cel mai bun sfat pentru pasageri: sa fie si ei atenti la drum, atunci anticipeaza mai bine miscarile soferului si muschii se incordeaza corespunzator, astfel stomacul nu mai este "aruncat" la intamplare (asta este explicatia de ce niciodata soferul insusi nu are "rau de viraje").


DN18 Moisei - Iacobeni
este O CATASTROFA de drum. Am inteles ca s-au "mai astupat" gropile - dar acolo nu se pot astupa temeinic toate gropile. Pentru ca drumul merge in mare masura paralel cu raul Bistrita (daca nu ma insel) si in general prin padure, asa ca fundatia balteste a apa aproape tot timpul si camioanele cu lemne pun capac distrugerii. Iar gropile sunt mii... Sunt momente cand cu 20km/h, repet ATENTIE CU 20km/h si nu ai cum sa eviti toate gropile, alegi intre cele mai mari sau mai mici, reduci la 5-8 km/h si treci. Evident NU TOT DRUMUL este la fel de rau. Ai si zone cu placi de beton pe care te zgudui bine la 50-60 km/h, dar oricum e WOW fata de restul. In medie se scoate un 40-45km/h pe timp de zi si fara ploaie. De fapt 2 ore pentru 87km, cum spune si google. Plus o pauza de minim 30 min dupa ce iesi, ca sa-ti revii si sa verifici daca masina mai e intreaga.  :p

Eu am patit si urmatorul scenariu: am ajuns din urma doua camioane, unul de lemne si altul mai amarat, local, ceva. Toti mergeam cu 20-40km/h pe 5 carari, f.f. greu de depasit si cu fum maxim in nasul meu. In final, o zona mai buna, depasesc... Dar hoooo, unde te crezi, vine o zona si mai rea. Intre timp camionul cu lemne depasise si el tigaia de camioneta. Eu acum  nu mai puteam decat cu 10-20 km/h, camionul in spate, ca deeee, camionul e mare si putea sa mearga si cu 30-40km/h prin gropi, enervat evident ca eu merg mai incet. L-am lasat la un moment dat sa treaca. Dupa care el a mai mers un pic si a oprit sa ia apa de la un izvor. L-am depasit, dupa care iar il vad in spate. Asa ca am oprit si eu la un alt izvor si l-am lasat... Vreti astfel de aventuri? Daaa, atunci mergeti cu incredere pe DN18 Moisei - Iacobeni.

Misto e si pe ploaie: nu stii cat de adanca e balta (groapa) din fata ta plina de apa...  :lol:


PS. PRECIZARE IMPORTANTA: nu am mers niciodata cu masina mea pe Moisei-Iacobeni. Numai cu masini inchiriate.  ;)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

Salutare. Chiar mi-a folosit  harta. Cateva precizari.
Dn 15 D Piatra-Neamt - Roman, portiunea de galben ar urca la verde doar pentru ca nu avem marcaj, insa asfaltul e de cateva zile, fix in zonele cu semnul Drum cu denivelari. Nu mai sunt portiuni grele.

Apoi Dn3 din sudul Dobrogei,pana in Calarasi, parca ar merita galben pe o portiune mai mica, s-a mai asfaltat. Dale de beton doar pe cativa km. Sa nu speriem potentialii turisti.

Decat verde cheile Bicazului, mai bine verde Dn1B, valea Teleajenului. Se lucreaza si arata putin mai bine.

Apoi o scurtatura dinspre Sapanta spre Baia Mare, drumul judetean 109I de la Orasul nou la Seini e ok. Cateva case si linii drepte in camp, fara gropi.

vancouver

Salut Gabriel
DN15D este deja modificat in verde pe jumatatea estica dintre P. Neamt si Roman - a mai transmis si altcineva info. Apare la primul update.

DN3 in Dobrogea am redus usor zona galbena.

Valea Teleajenului te referi probabil la DN1A si nu DN1B. Asfaltul e bunicel, dar drumul e cam varza si mizerabil. Spre comparatie, zona reabilitata din cheile Bicazului arata mult mai ingrijit. De fapt in Cheile Bicazului ar trebui albastru daca ne uitam strict la asfalt si marcaje: e aproape ireprosabil. Verde doar pentru ca drumul e ingust pe alocuri si foarte virajat. Prin Cheile Bicazului am fost in iulie 2016, deci vorbesc in cunostinta de cauza. Pe DN1A am fost acum cativa ani, dar nu vad cum sa-l faca sa arate mai bine, cu exceptia unei reasfaltari complete, incl. marcaje. Daca doar se lucreaza, la ce se lucreaza? La zona de serpentine? Acolo mereu se lucreaza.

109I adaugat pe harta cu verde.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

Da, Dn1A. Se lucreaza la cateva podete si la parapeti. Per total drumul e  cam slab calitativ, voiam sa zic ca nu omoara suspensia ca alte drumuri cu galben, are 3 noi tasari adanci, coboara Tirul cu totul, re-re-re asfaltate, dar cu putina atentie e o "centura" a vaii Prahovei de luat in seama fara probleme pe timp de zi.

mariuskl

Multam tuturor de detalii, intrebam de aceste drumuri pentru ca sunt singurele pe care nu am mers pana acum peste munti. Deci Focsani - Targu Secuiesc e urmatorul drum 😬
Mereu pe drum

ActiON_

In legatura cu intrebarea mea referitoare la evolutia DN29C (daca nu ma insel), am trecut astazi pe la Mihaileni. E asfaltat doar in localitate, insa fara sa se fi pus marcaje.

mariuskl

Am fost ieri pe Cheile Bicazului si am fost cumva surprins ca exista o multime de portiuni in care se lucreaza, in general la podete. Portiunea de la Lacul Rosu pana aproape de Gheorgheni e in lucrari, poate ar trebui pus si asta pe harta.

Pana la Praid s-a reparat tot drumul, e ok acum. Se lucreaza in momentul asta intre Praid si Chibed (cel putin acolo au ajuns pana acum). Vedeti si aici cum arata Praid - Sovata -

Mereu pe drum

Schumy

DN15 Bicaz - Poiana Largului merita retrogradat la rosu. Mergand de la Bicaz spre Poiana Largului, cum se trece de barajul Izvorul Muntelui incepe o portiune de cel putin 10 km in care drumul e petecit in cel mai rau mod posibil. Cu motocicleta a fost imposibil de ocolit in anumite zone denivelarile, cu masina nici nu vreau sa ma gandesc, cred ca se poate merge cu maxim 20-30km/h. Ulterior, alterneaza cateva portiuni mai ok, cu altele mai slab calitative. Apoi, in cateva zone terasamentul drumului s-a distrus complet si exista niste denivelari semnificative. Pur si simplu drumul coboara cu 50-100cm. In zonele respective s-a turnat un strat subtire de asfalt compactat cu lopata la cum se simte(de umplut groapa lasata nici vorba). Oricum, 40 si ceva de kilometri pe care nu ii recomand nimenui. Ca sofer nu am putut sa ma bucur deloc de peisaj.

DN 17B Poiana Largului - Vatra Dornei. Intre Poiana Largului si Brosteni s-au asfaltat mai multe portiuni, dar fara refacerea fundatiei(in 2-3 ani o sa fie cum era sau mai rau). Aici poate ramane galben avand in vedere ca zonele nereabilitate sunt cu placi de beton si sunt destul de denivelate. Dupa Brosteni am mai prins o singura portiune asfaltata, iar apoi au urmat cateva zone de rosu. Abia de la Ortoaia la Vatra Dornei este iarasi asfalt mai ok, dar undeva intre galben si verde ca si calitate. Per total un drum destul de rau pentru cei cu suspensii rigide.

alexcrist

#1031
Salut,

Poate cineva să-mi spună cam care e starea drumului DJ763, în Parcul Natural Apuseni? Aș vrea să ajung la Padiș/campingul Glăvoi, venind dinspre Cluj. Și am ca variante: ori de la Huedin spre sud (DN1R + DJ108C + DJ763), ori să ocolesc pe la vest (E60 + DJ764D + DJ764 + E79 + DJ763).

Din Streetview, deși datele sunt relativ vechi (2012) îmi dau seama că ar fi neasfaltat, deși pe OSM e trecut ca "asfaltat excelent". Nu mă interesează neapărat să fie asfaltat, dar e practicabil cu o mașină mică, chiar și la viteză redusă? Mă interesează mai puțin viteza, și mai mult să ajung la obiectiv și să nu rup mașina. :)

Deci, ce mă sfătuiți? Pe care variantă ar fi mai indicat să merg?

Mersi!

north

Acolo unde OSM arată că este excelent - adică în județul Cluj - chiar este (la nivel de drum județean).
Dar de la intersecția cu drumul de Poiana Horea (mă rog, nici nu cred că este semnalizată în vreun fel intersecția din câte țin minte) urmează 7,5 km de drum... hai să zicem... mai "tehnic"  :)
Bugetează 45 - 60 de minute pentru parcurgerea sa (nu glumesc), și nu te mira dacă te depășesc unii pe mountain bike.
Cu grijă mare ar trebui să ajungi sus fără ca mașina să sufere.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

cristi5

#1033
DJ763 e asfalt excelent dar el incepe la Padis. Pana acolo de la linita CJ/BH e un drum forestier foarte rau. Rachitele-Ic Ponor e excelent. S-a discutat aici si pe "drumuri de vacanta" parca. Eu am facut mai mult de o ora pe portiunea rosie, pe drum uscat.

http://standup.csc.kth.se/maps/#map=12/46.604/22.756

Varianta prin Bihor pe DJ764/D e cam cu o ora mai mult dar drumul e galben si verde, se merge lejer.

Allex

DN11 Brasov - Targu Secuiesc trebuie schimbat din verde in galben -> denivelari medii plus marcaj prost
DN11 Targu Secuiesc - Bacau s-a degradat rau de tot, denivelari mari, trambuline periculoase, marcaj aproape inexistent. Trebuie facut rosu.

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova