News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Harta calității drumurilor din România

Started by vancouver, August 22, 2013, 08:51:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bacovia

Update DN 73A intre Sercaia si Zarnesti:

Primii 20 KM sunt de ROSU. Gropi adanci 30+ cm, nesemnalizate. De evitat.

In rest GALBEN.

Multumesc

Ionut

#466
Nu este pe harta, dar merita adaugat.
DJ200 intre Sos. Fundeni, prin Stefanesti si pana la Gradistea este ca-n palma, albastru.

HaZaRd

Salut. Portiunile de drum:
          E81- de dupa podul ce traverseaza Autostrada Transilvania - respectiv OMV, spre Turda amandoua ramuri: E81 cat si drumul din zona industriala 161B  pana la intrarea in oras  ;
         DN 66 centura Hategului (azi trecand prin zona am obs. ca se lucreaza ceva la centura, nu stiu daca se repara sau se strica mai tare  :) ), sunt mai rele decat centura Alba Iulia - care e trecuta cu verde, parearea mea nu ca ar conta, sunt mai degraba acceptabile, in timp ce pe harta apar excelente

Eurocopter

Fosta varianta DJ103K la vest de Cluj-Napoca este DN1J de cateva luni de zile dupa ce a fost preluata in administrare de CNADNR.

vancouver

Quote from: Ionut on June 02, 2015, 09:28:39 AM
Nu este pe harta, dar merita adaugat.
DJ200 intre Sos. Fundeni, prin Stefanesti si pana la Gradistea este ca-n palma, albastru.

Mai sunt multe drumuri judetene excelente in tara. Chiar la capatul lui DJ200 este DJ101, care spre vest intersecteaza A3 la Moara Vlasiei, unde este partial / va fi nod cu autostrada, iar la est ajunge aproape de Buzau - trece insa aproape continuu prin localitati.

Intrebarea care se pune: este de interes national acest drum judetean? La DJ200 raspunsul destul de clar este nu. La DJ101 de asemenea nu. Cel putin asa vad eu lucrurile.

Daca vrei putem discuta pe marginea altui drum care se prezinta excelent (cel putin pe unele zone), si anume DJ100. Acest drum a capatat recent o semnificatie sporita, dupa ce a primit un nod cu A2 si poate fi folosit ca alternativa pentru legatura A2 - DN2 sau chiar A2 - DN1 / Otopeni in locul DNCB.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: HaZaRd on June 02, 2015, 01:04:14 PM
Salut. Portiunile de drum:
          E81- de dupa podul ce traverseaza Autostrada Transilvania - respectiv OMV, spre Turda amandoua ramuri: E81 cat si drumul din zona industriala 161B  pana la intrarea in oras  ;
         DN 66 centura Hategului (azi trecand prin zona am obs. ca se lucreaza ceva la centura, nu stiu daca se repara sau se strica mai tare  :) ), sunt mai rele decat centura Alba Iulia - care e trecuta cu verde, parearea mea nu ca ar conta, sunt mai degraba acceptabile, in timp ce pe harta apar excelente

Scuze, dar nu le am cu denumirile europene ale drumurilor. Nu de alta, dar E81 este:
- A4 langa Constanta
- A2 Constanta - Bucuresti
- A1 Buc - Pit
- DN 7 Pit - Sibiu - Sebes
- DN1 Sebes - Turda - Cluj
- DN1F Cluj - Zalau

- DN19A Zalau - Satu Mare
- DN19 Satu Mare - Livada (intersectie cu DN1C)
- DN1C Livada - Halmeu
Dupa finalizarea A3 Gilau-Nadaselu E81 se va muta pe A3 Turda-Nadaselu si nu va mai trece prin Cluj, deci DN1 Turda-Cluj nu va mai fi E81... (la fel cum spre Constanta E81 a fost prin alta parte inainte de finalizarea A2, daca nu ma insel pe DN2a prin Slobozia-Harsova).

Asta numai ca sa-ti faci o idee despre nebunia cu drumurile europene. Asa ca hai sa le lasam birocratilor de la Bruxelles, care au nevoie sa-si justifice salariile, si sa mergem pe denumirile nationale.

---------------------------

Referitor la portiunile de drum mentionate, este dificil sa marchez zone atat de scurte pe harta in mod diferit. Centura Hateg nu apare deloc, centura Alba Iulia este doar sugerata, dar este verde impreuna cu intregul drum din zona (marcaje degradate, mai ales pe margine datorita prafului si traficului). Intrarea in Turda nu apartine de CNADNR, ci este in sarcina orasului. In general aceasta harta nu trateaza zonele de DN ce trec prin localitati, deseori acolo gasim diferente foarte mari, dupa cum pot autoritatile locale sa repare drumul, si nici nu s-ar putea pune o culoare unitara.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

spooky

Quote from: vancouver on June 02, 2015, 07:03:27 PM
Daca vrei putem discuta pe marginea altui drum care se prezinta excelent (cel putin pe unele zone), si anume DJ100. Acest drum a capatat recent o semnificatie sporita, dupa ce a primit un nod cu A2 si poate fi folosit ca alternativa pentru legatura A2 - DN2 sau chiar A2 - DN1 / Otopeni in locul DNCB.

Ce nod are DJ100 cu A2?

atac29

Salut,
Sunt din Tg-Jiu si merg cam 1 data pe luna la Timisoara si ceva mai rar spre Ineu, jud. Arad.
Referitor la stadiul actual al hartii...
Pe DN66 intre Rovinari - Targu-Jiu - Bumbesti Jiu, desi inca nu e oficial receptionat, cred ca mai au putin de lucru la terasamente in principiu, pe toata portiunea e turnat asfaltul de uzura si marcat (deci merita sa treaca in culoarea albastru)
Tot pe DN66 intre Bumbesti Jiu si Petrosani tot drumul e in lucru dar, pana la Lainici (jum. distantei intre cele 2 municipii) sunt portiuni destul de mult cu strat nou de asflat turnat, rigole facute - deci dupa mine alternativ galben-albastru la culoare, in timp ce de la Lainici catre Petrosani e rau intr-adevar, dar in constructie/reabilitare :D..asa ca poate ramane rosu.
De la Ranca spre Sebes pe Transalpina - am fost ultima data vara trecuta si pot spune ca intre Ranca si Obarsia Lotrului drumul e asfaltat dar lipsesc parapeti, marcaje, ici colo pe cativa metri se circula pe 1 banda - asadar dupa mine culoarea ar pute fi verde alternativ cu galben (e inca in lucru, sa zic asa). Mai departe de la Obarsia Lotrului pana unde e acum cu albastru facut se poate trece rosu alternativ cu galben - sunt zone unde chiar mergi pe pamant :D, dar si acolo era trecut ca drum in lucru.

In rest, spre Timisoara consider ca e corect semnalizat in culori drumul (atat varianta Tg.-Jiu-Petrosani-Hateg-Caransebes-Lugoj-Timisoara, cat si varianta Tg.-Jiu-Motru-Drobeta Turnu Severin-Caransebes-Lugoj-Timisoara), la fel cum e si intre Timisoara-Arad-Ineu, respectiv Ineu-Varfurile-Brad-Deva-Hateg.

In incheiere va felicit pt initiativa si mult succes in continuare!


vancouver

Quote from: spooky on June 03, 2015, 07:23:19 PM
Quote from: vancouver on June 02, 2015, 07:03:27 PM
Daca vrei putem discuta pe marginea altui drum care se prezinta excelent (cel putin pe unele zone), si anume DJ100. Acest drum a capatat recent o semnificatie sporita, dupa ce a primit un nod cu A2 si poate fi folosit ca alternativa pentru legatura A2 - DN2 sau chiar A2 - DN1 / Otopeni in locul DNCB.

Ce nod are DJ100 cu A2?

Scuze, am gresit. Nu are nici un nod. Am confundat cu DJ301, noua iesire de la Cernica de pe A2. Deci pica discutia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: atac29 on June 04, 2015, 12:22:24 PM
Salut,
(...)
Tot pe DN66 intre Bumbesti Jiu si Petrosani tot drumul e in lucru dar, pana la Lainici (jum. distantei intre cele 2 municipii) sunt portiuni destul de mult cu strat nou de asflat turnat, rigole facute - deci dupa mine alternativ galben-albastru la culoare, in timp ce de la Lainici catre Petrosani e rau intr-adevar, dar in constructie/reabilitare :D..asa ca poate ramane rosu.
(...)

Am modificat si apare la urmatorul update (probabil la deschiderea A1/M43 Arad-Mako). Intre Bumbesti si Petrosani am pus alternativ rosu-albastru pentru drum in lucru. Ar fi greu de evidentiat mai in amanunt, adica jumatate cu galben-albastru si cealalta cu rosu sau cu rosu-albastru. Incerc ca lucrurile sa fie cat mai clare pe harta dintr-o singura privire, de aceea nu vreau sa detaliez chiar fiecare mica diferenta.

Cat despre Transalpina, daca nu se lucreaza efectiv, nu pot pune culori alternative. Alternanta de culori are rolul de a preveni calatorii, ca pot intampina probleme datorita lucrarilor, cum ar fi semafoare, camioane / utilaje ale constructorului care merg incet, inchideri provizorii, lipsa marcaje etc... Acolo unde lucrarile au fost abandonate trecem o culoare cat mai apropiata de starea efectiva a drumului.


----------------------------- ELEMENTE DE SIGURANTA LIPSA = DECLASIFICARE? -----------------------------------------------

In legatura cu drumurile de munte, nu este o normalitate existenta parapetilor pe toata lungimea. Drumurile de munte din Elvetia / Franta / Austria nu dispun peste tot de parapeti si este si normal: investitia ar fi uriasa. Sigur ca, daca tot se face o reabilitare completa, e normal sa se puna, iar Transalpina nu se vrea un drumeag oarecare de munte, ci un drum turistic extrem de circulat. Dar asta nu este ceea ce ne intereseaza pe noi pe harta. CONCLUZIE: LIPSA PARAPETILOR laterali la un drum national (fie el si de munte) nu duce la o declasificare. Conteaza doar:

- asfaltul (ireprosabil = albastru, gropi multe = rosu)
- marcajele (lipsa lor duce la galben, chiar daca asfaltul este bun)
- lucrarile de reabilitare (alternativ calitate anterioara - calitate viitore)
Aceste elemente sunt suficiente pentru a da informatiile vitale calatorilor, adica:
- daca drumul este rosu SE RECOMANDA EVITAREA PE CAT POSIBIL a drumului, iar circulatia pe timpul noptii poate fi periculoasa sau extrem de lenta. Pe ploaie exista riscul de a intra in gropi mari si de a strica masina.
- daca drumul este galben NU ESTE RECOMANDAT NOAPTEA si mai ales noaptea cu precipitatii, iar ziua este de asteptat sa se circule cu viteza mai mica.
- daca drumul este verde sau albastru, atunci nu exista probleme, se poate merge atat ziua cat si noaptea in conditii normale, viteza va fi una normala.
- daca drumul este in lucru, atunci este de evitat MAI ALES ZIUA, dar probabil nici noaptea nu se va putea merge cu viteza normala

Ori daca parapetii laterali lipsesc, dar asfaltul si marcajele sunt bune, nu putem recomanda evitarea drumului. Asa si pe drumurile nationale cu 2x2 benzi (gen Bucuresti-Ploiesti) sau cu 1,75x2 benzi (gen Bucuresti - Bacau - Iasi) lipsa parapetului median pe toata lungimea face drumul extrem de periculos (ciocniri frontale cu mare viteza = moarte aproape sigura). Dar nu putem sa degradam drumul din acest considerent - nu de alta, dar atunci chiar n-ar mai exista alternativa.


CONCLUZIE: LIPSA UNOR ELEMENTE DE SIGURANTA NU DUCE LA DECLASIFICARE PE HARTA CALITATII DRUMURILOR.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

atac29

Ok, am inteles. Ms pentru lamuriri.
Inca ceva, am uitat de drumul de legatura intre Timisoara si urcarea pe autostrada A1 la Giarmata (aprox 16 km si trece prin Dumbravita).
Dupa parerea mea nu e nicidecum de rosu, e undeva intre verde si galben: nu are gropi, denivelarile sunt aproape inexistente; intr-adevar marcajele nu mai sunt asa lizibile si e mereu aglomerat...
Numai bine ;)

bgd77

Conform CNADNR (http://213.177.10.50:6060/itn/drumuri.asp), DN57 este inchis circulatiei, in zona care apare acum in culoare rosie, pe langa Dunare. Am trecut pe acolo si exista din timp semnalizari legate de faptul ca drumul este inchis, de asemenea la intrarea in portiunea inchisa exista o bucata de beton care ar trebui sa blocheze circulatia, cu semnul Accesul Interzis pe ea.

Localnicii si/sau turistii si-au facut loc pe langa bucata de beton si circula inca pe portiunea inchisa. O masina mica incape pe langa ea fara probleme. Drumul in portiunea inchisa este periculos in anumite zone, o gramada de grohotis cazand in anumite locuri, unde insa se poate circula pe un fir. O bucata de stanca de vreo 3-4 etaje este de asemenea cazuta si ingreuneaza circulatia pe jumatate din carosabil.

Zimox

Actualizare DN 2D Focşani-Vidra-Tulnici-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov

''Lucrările de asfaltare vor începe din localitatea Ojdula către limita de judeţ Vrancea, ... ,Deja pe cei 5 kilometri de drum neasfaltaţi dintre judeţul Vrancea şi Ojdula s-au efectuat mai multe lucrări la terasamentul drumului, va fi pusă piatră spartă, iar ulterior se va trece la asfaltare, cel mai probabil în două săptămâni", ..., UMB Spedition susţine că va termina lucrările de reabilitare la drumul  DN 2D Focşani-Vidra-Tulnici-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Braşov la finele lunii septembrie

Sa fie intr-un ceas bun!!!
!

ciprebbe

DN 14A intre Tarnaveni si Iernut il putem "ridica" din rosu in galben. S-au asfaltat portiunile cele mai urate, s-a aplicat marcaj rutier nou insa e plin de denivelari.(deci nu mai sus de galben)
cateva poze de pe el









Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Kidu

O mica rectificare pentru DJ-urile din proximitatea Aradului:



DJ 792C (Curtici-Sântana) este VERDE.
DJ 791 (Zimandu Nou <acolo unde se desprinde din DN 79> - Santana) este ROSU
DJ 709 portiunea rosie se poate face GALBEN