Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

@TibiV, până la urmă și din cel mai înverșunat flame, dacă discuția e onestă se cam distilează unele idei bune ( chiar dacă până la urmă concluzia e că "nu se poate" măcar știi de ce :) ) De asta eu nu resping ideea "în principiu". Dar pe de altă parte, dacă lași gara unde e și rezolvi legăturile cu restul orașului obții practic aceeași soluție la, să zicem,  o zecime de preț  :) Motivele pentru care ai vrea gara în centru sunt juste, doar că probabil că în practică poți obține o soluție satisfăcătoare și altfel. Un lucru care mă deranjează, de exemplu, e că în zona unde zice Baiazid nu ai legături. E în centru, dar cu ce te legi acolo? Ca să faci legături trebuie să mărești și mai mult aglomerația din oraș. Pe când să faci un nod serios de transport la gară ( când eram student mergeam de la gară în Regie sau chiar de la gară în centru pe jos, deci nu e chiar așa rău așezată) mi se pare perfect fezabil.Avem deja multe linii de transport, doar că nu prea sunt "structurate"; unele sunt pe o parte, altele pe cealaltă, liniile de tramvai sunt praf... dar se pot rezolva pe rând , cu mai puțin deranj și cu investiții mai mici.

Sorinus

Strict vorbind de gara la Pipera, ar fi putut face ce fac la Otopeni la fostul PO, o halta mai civilizata. E chiar mai ieftin, nu e nevoie de scari rulante. Si ar fi fost mai utila. Trenurile de marfa nu prea mai circula intre Pasarea si Baneasa, deci ar putea sa penduleze o rama toata ziua pana la Branesti sau Fundulea (sau tren clasic, sunt HM-uri), fara prea mare deranj. Coroborat cu o statie in plus la M2, ar fi perfecta ptr cei care merg la Dragon (coboara la statia Pantelimon) si ptr cei din Branesti sau Fundulea.

dr4qul4

La Pipera ar trebui o gara mai mare nu doar o halta. Ai o zona de birouri aglomerata si loc (si interes) pentru dezvoltare. Ai putea de acolo sa faci o legatura decenta si cu Otopeniul (metrou sau macar o linie de naveta prin autostrada)
Daca s-ar realiza, atunci gara Obor ar putea fi desfiintata.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Sorinus

#483
Gara iti trebuie doar pentru incrucisari (are abatute). Astea se pot asigura la Baneasa si Pantelimon, relativ aproape de acesta halta.


O halta in linie curenta, cu vanzator de bilete (de fapt cu o cladire in care sa te adapostesti de frig / soare, cu ceva vending machines si automate de cafea, poate un Inmedio, ar fi de ajuns). O halta CFR e cat o statie de metrou ca si capacitate.

frunzaverde

@carutasul - un proiect de linie "est-vest" cu gara centrala exista de 120 de ani (de la primul studiu al "Garei Centrale" din 1909). S-au facut si exproprieri la un moment data ("Piata Garii Centrale" a existat, azi e Parcul Operei). De fiecare data (anii 1900-1910, anii 1920-1930, sfarsitul anilor 1950), formula cu gara centrala si/sau tunel central s-a dovedit nefezabila pentru ca e inutila atat nevoilor orasului cat si nevoilor retelei feroviare (care s-a dezvoltat mult mai natural). Portiunea utila a fost convertita in M1+M3, care deja exista.

Cat timp sa mai pierdem cu batutul apei in piua?. Mai ales in conditiile in care atunci cand chiar e necesar ceva, se adopta solutii negandite, si prostesti (gen legatura la Otopeni?). Gata. 120 de ani de examinat acelasi proiect ajunge.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

#485
Din punctul meu de vedere GdN este asezata perfect! Odata ce ai coborat la metrou pe M2  ai acces la o multitudine de mijloace de transport conectate la cele 14 statii ale magistralei si cu doar o singura schimbare poti ajunge oriunde vrei si pe celelalte magistrale ale metroului.
In schimb singurul avantaj al unei gari centrale este ca ai acces direct pe orice magistrala.
Din pacate propunerea unei gari centrale la Unirii scapa din vedere un aspect extrem de important ce nu poate fi ignorat: Unirii1+Unirii2 au cumulat 13 milioane de calatori in 2019(pre-pandemie).
Vezi aici topul :
https://www.libertatea.ro/stiri/care-e-cea-mai-aglomerata-statie-de-metrou-din-bucuresti-top-10-zone-cu-cel-mai-mare-aflux-de-calatori-2863479
fiind cel mai aglomerat nod de transport din Bucuresti! . Chiar vrem sa ducem acolo in centru fluxuri suplimentare de calatori ?(fluxuri care au 90% destinatii oriunde altundeva dar nu in centru).
Remember this? :
https://www.google.com/search?q=aglomeratie+piata+unirii&tbm=isch&ved=2ahUKEwi-_sXYudruAhXGgaQKHZ3YDTEQ2-cCegQIABAA&oq=aglomeratie+piata+unirii&gs_lcp=CgNpbWcQA1Dvj29Y4JVvYJycb2gAcAB4AIABdogBpASSAQM0LjKYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=NkQhYL6LAsaDkgWdsbeIAw&bih=726&biw=1485&rlz=1C1GGRV_enRO820RO820

PS: in top cele mai putin aglomerate statii de metrou este Grivita care are in proximitate un cartier de case si un cimitir...asta asa doar asa sa ne imaginam ce ar insemna extinderea metroului spre Pipera, Mogosoaia sau alde zone cu densitate redusa.

carutasul

^
păi practic nu te contrazic. Atâta că la discuția de 120 de ani zic și eu ca în banc "eu acum am aflat", că tot sunt supus de-al banului Craiovei :) Până prin anii 2000 nu prea s-a mai discutat despre nimic în public, în prima parte, până în '89 pentru că discuțiile nu se făceau în public și după aia pentru că eram prea rupți în fund să asfaltăm măcar străzile :) Deci probabil trebuie să se epuizeze și discuția asta ca să putem trece mai departe, e o fatalitate... Ca și discuția cu Canalul București, cea cu Tarnița sau aia cu Vâlcele- Rm Vâlcea, ele trebuie discutate în condițiile de azi ca să poată fi îngropate în sfârșit... 

carutasul

^
Dacă ai putea să cobori din gară pe M2 aș zice la fel ca tine :)

vancouver

#488
Sa rezum discutiile de pe ultimele 2 pagini de aici:

- sa nu se faca nimic, dar absolut nimic nou (orice idee noua = carioca = câh)
- daca totusi se face ceva, hai ceva asa de toata jena, ca sa ramanem mediocri in continuare
- situatia actuala e perfecta, de oriunde se ajunge oriunde (wow)
- daca cineva propune o idee, sigur nu e noua, ci au mai propus-o si altii, deci cel care o propune e un prost.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

#489
@vancouver - ce-ar fi sa citesti inainte sa scrii? Sau sa taci din gura daca n-ai nimic de spus...

- Nu e o idee noua, ci o idee veche de un secol si un pic, pe care Baiazid a calchiat-o prost, fara s-o inteleaga (mare noutate...)...
- Ideea s-a dovedit proasta de la bun inceput, d-aia nu s-a facut.
- Ce a fost util s-a facut, si exista deja (deci parti mari din propunere sunt paralele la ceva ce exista deja) sub forma M1+M3.

Din 1+2+3 propunerea e o porcarie.Carioceala nu inseamna orice nou. Ci idei de doi bani, negandite sau pe jumatate gandite, pe margini de servetele, care apoi sunt aparate pana la panzele albe, cu auto-contraziceri.

De Baiazid (autorul propunerii), sunt de acord cu cum l-ai descris.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

evident că în realitate soluția bună e undeva între cele două poziții extreme :)

dr4qul4

Uita ca propun eu ceva: Gara (nu in linie curenta ci macar cu 4 linii abatute + 2 curente) la Pipera. Cu P&R ca sa urci pe A3 si acces la un racord din M7 care sa mearga de la D-Na Ghica. Plus o linie de CF care sa continue de la Gara la T2 OTP si mai departe pana in M1000 si M700. Subteran doar unde e obligatoriu, suprateran in rest.
Si prelungit si M2 pana la gara.


Ca sa nu spui ca pt CF nu se face nimic, vom face o legatura directa intre M700 si M900 pentru ca trenurile sa circule direct de la Craiova la Galati sau la Constanta.

Powered by API/PUM imgur uploader
Ar mai fi o varianta cu Gara intre Petricani si Sos Pipera (unde e Holcim) ca sa fie mai aproape de zona fierbinte si de spitalul regional (max 10 minute mers pe jos). Dar atunci M7 ar continua subteran prin Pipera si M2 s-ar duce doar pana in M7 (statie gen Dristor la Rocin - drumul acela lat de la Antena Group) si trenurile ar merge doar Craiova-Constanta.

Gara de nord ramane unde este acum, la Pipera vor merge trenuri speciale si trenuri regionale.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#492
Quote from: frunzaverde on February 08, 2021, 05:33:55 PM
@vancouver - ce-ar fi sa citesti inainte sa scrii? Sau sa taci din gura daca n-ai nimic de spus...
- Nu e o idee noua, ci o idee veche de un secol si un pic, pe care Baiazid a calchiat-o prost, fara s-o inteleaga (mare noutate...)...

Nu numai ca ideea nu este noua, dar este implementata peste tot in toate tarile din Europa, inclusiv in orase mai mici decat Bucuresti. Acelasi Mihai Craciun a explicat in primul articol pe tema asta cum este in aceste tari si de ce s-a facut asa: https://mihaicraciun.eu/2020/11/15/gara-centrala-si-trenul-suburban-solutiile-traficului-din-bucuresti-i/

Niciodata, absolut niciodata nu a avut pretentia ca este ceva nou in ideea asta, dimpotriva. Dar na, noi nu vrem sa copiem ce fac prostii aia de imperialisti. Noi avem democratia originala.

Pana recent si eu eram puternic impotriva acestei idei cu gara centrala. Ce mare lucru, daca la noi gara nu e asa centrala... Dar argumentele lui m-au convins in buna masura, cel putin m-au convins ca este inadmisbil sa nu avem trenuri de naveta suburbane. Raman insa la parerea ca este mai bine aproape gratis (+3% cost constructie parte subterana) sa upgradam un pic M7 la S7 si sa bagam pe aceasta cale trenurile de naveta in subteran (nord+est intra prin Volunatari, sud+vest prin Bragadiru). Si tot la Piata Unirii ajungem. Varianta Mihai Craciun inseamna un proiect complet nou, in mare masura paralel cu magistrale existente de metrou, un cost total poate de 5-6 ori mai mare decat M7 (cu sau fara aia 3% in plus).

Rand pe rand descopera cate un primar de la noi apa calda: acum vrem trenuri S si la Cluj, poate si la Timisoara, poate si la Iasi, Brasov... Chiar si Sibiu a sarit ca vrea asa ceva (toate de-a lungul CF existenta, cum e si normal pentru orase medii, traversate deja in diagonala de o cale ferata).

Poate intr-o zi o sa descopere si aici pe forum cineva apa calda.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

#493
Da, copiatul a ce fac oameni in contexte complet diferite de ale Romaniei, pentru a rezolva probleme complet diferite, doar pentru a copia ESTE O FORMA FARA FOND. Copiezi o solutie de care nu are nimeni nevoie, doar ca sa te poti lauda cu ea - o manifestare a celui mai jalnic complex de inferioritate. Bucurestiul e plin de complexe de inferioritate - au fost destui dictatori analfabeti si cu pute mici (scuzati expresia) care ca sa-si satisfaca orgoliul au facut cacat in ploaie din oras.

Ce argumente te-au convins? Tot textul ala dezmatat este, parafrazand, "buhu, buhu, in Jermanik si la Spania si Italia, si la mine in Sausempton am vazut io tren d-asta suburban, trebe sa facem si noi la Bukre$h ca altfel suntem mai prosti)". Alt argument nu este in dezmataraia aia (greselile de ortografie sunt intentionate; pentru a arata nivelul intelectual al argumentului). Intotdeauna cand vad liste cu "orasele X,Y,Z,T au x, trebuie sa aiba si Bucurestiul ca ce, suntem mai prosti" pe mine ma apuca dracii. Nu pentru ca orasele X,Y,Z,T au ceva sau n-au faci, ci pentru ca ai nevoie de ceva ca sa faci ceva.

Convinge-ne ca e nevoie de S-bahn. Baga numere de pasageri, frecvente de trenuri si populatii deservite. Hai sa vedem.. Baga numerele la inaintare. Cati pasageri? De unde culesi? Cat e splitul modal? Cat e subventia medie? Si fara "potentiale", fara "construim orase noi", fara bullshit gen dizneilandul Graila-Balati (si autostrada de legatura pe dig), ca astea sunt bullshituri... Romania e pe declin demografic de 30 de ani, care n-are cum decat sa se accentueze.

Cat despre Bucuresti - Nu suntem mai prosti. Avem o tesatura urbana care seamana mai degraba, in momentul asta, cu orasele chinezesti (aceleasi decizii luate de comunistii romani, care au transformat 60-70% din Bucuresti au fost luate si in China), cu cel din Hong Kong sau Singapore. Hai sa ne uitam acolo, unde urbanismul e similar; nu in Muenchen, cu care Bucurestiul are legatura zero. Solutiile din Shanghai, Hong Kong, Beijing, Taipei sunt inca si mai avansate decat orice s-a practicat in Romania.

De altfel, pe scara complexitatii si "perspectivei" unui proiect ("fondului") un metrou este mult mai complex ca un tren suburban, apropo de fudulii.

Si, ma rog, de ce este inadmisibil sa nu ai trenuri suburbane cand nu ai suburbii tipice central-europene capabile sa le asigure traficul?. De fapt, nu prea ai suburbii deloc? Daca tot ce vrei e sa asiguri transport la Bragadiru si la Voluntari, sau Rosu sau Pantelimon sau Pipera-Tunari, adica cativa kilometri in prelungirea liniilor de metrou planificate sau existente, solutia normala la cap e sa... prelungesti metroul. Nu e stiinta spatiala. E logica elementara.

Mai departe, planul in sine este un plagiat - dupa o solutie propusa acum un secol si un pic, care n-avea ca scop suburbia (scopul era un metrou ultra low cost si simplificarea traficului de marfa) si la care s-a renuntat pentru ca nu avea sens in forma propusa (fiind inlocuita cu un metrou practic cu acelasi scop, dar cu toti parametri mai buni).

P.S. E nesimtire sa continui cu 3% (fostul 0.1%) cand ti s-a spus de catre un inginer proiectant de metrouri ca nu stii despre ce vorbesti. E dezinformare pura. Nu se poate sa ti se explice, sa ti se explice, sa ti se explice si sa perseverezi in a spune aceleasi tampenii.

@dr4qul4 : E o solutie absolut ok - si clar daca se va face o gara Pipera nu va putea fi doar un PO, ca sa nu incurce traficul de lunga distanta. Problema e ca momentan nu prea ai ce face cu el. Daca vrei sa ajungi la Gara de Nord, ai gatuirea de la Pajura. Inspre est, sunt, pana la Fetesti, doar cateva localitati mai rasarite, si nici alea cine-stie-ce. Lehliu Gara, Sarulesti si Branesti n-au cum genera trafic suficient pentru frecventele minime care ar face un tren de naveta spre o zona "business" (acum nu cred ca sunt mai multi de cativa zeci de oameni care fac naveta de-acolo pe zi la Pipera, mai ales dat fiind conditiile de locuire). Si o legatura la aeroport e mai utila cu o prelungire a M2, ca ajunge in centru...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

etravel

Quote from: frunzaverde on February 08, 2021, 06:41:59 PMRomania e pe declin demografic de 30 de ani, care n-are cum decat sa se accentueze.

Nu numai ca se accentueaza declinul dar se si polarizeaza diferentele - in timp ce orase mici "de provincie" se depopuleaza si se pustiesc incet-incet, in Bucuresti, Cluj, probabil in Timisoara si Iasi populatia creste, atrasa de oportunitatile de afaceri, de oportunitatile de angajari si asa mai departe. La Bucuresti cel putin, tendinta asta e vizibila. Daca ma gandesc numai la furia de a construi "ansambluri rezidentiale" cu multe etaje pe orice teren ramas printr-o minune liber de constructii, bloculete de patru etaje in locul caselor cu loturi generoase (parcelarile din Damaroaia si Bucurestii Noi sunt notorii pentru treaba asta) si asa mai departe.