Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohannDB

#465
      @Phenol... Punând întrebarea asta :"""Oare si vagoanele de dormit a companiei au avut aceeasi soarta?""" .... Ar  trebui să trag concluzia că imaginea nu este luată de tine, și nu ai văzut direct la fața șocului situația (nu vreau să fie un reproș ci numai o constatare , ca atare/pur și simplu) !!
      După mormanul de rămășițe de culoare portocalie, aș fi tentat să cred că  și "dormitoarele" (erau parcă, două, din ce-mi amintesc din 2018) au fost dezmembrate; nici eu n-am mai fost la Întorsura de atunci (2018)......
      Să încerc să reintroduc imaginile de atunci, la care pe up-loader, ieri nu funcționa butonul "copy"...... Completare după încărcare, la "preview"..."copy" funcționează.... :) :)      Așa...  Gara Întorsura Buzăului.... Data stelară la imagini 15.07.2018 !!


















Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

#466
      Gara Întorsura...17.07.2018 cu materialul rulant rămas blocat după prăbușirea podului Budila (partea a 2-a)

                     Privesc și eu "retrospectiv" imaginile și întrebarea ta @Phenol este totuși legitimă (dpdv al curiozității și mă întreb și eu) deoarece văd că și lunga garnitură de ramă este tot portocalie pe acoperiș dar și cu lateralele crem....  Răspunsul ?? O eventuală vizită, cât mai aproape de acest moment (de amorul artei; până la urmă fiecare firmă, face ce vrea cu activele ei)...... :hm: :hm: :hm:



























Powered by API/PUM imgur uploader

rota

avem voie cu desene si carioci? o analiza interesanta de Mihai Craciun:

"Gara Centrală București

La suprafață sau în subteran?
Dacă ar fi să fie luată în considerare opțiunea unei Gări Centrale la suprafață, atunci trebuie considerat în primul rând costul exproprierii terenului necesar, care ar depăși 100 milioane EUR. Aceasta ar fi din start o grea piatră de încercare pentru un astfel de proiect."
Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

rizzuh

S-a mai discutat. Ideea in sine nu este rea, insa costurile sunt fabuloase, multe miliarde de euro ca sa sapi atatia kilometri de tunel feroviar, gari subterane, gari de formare, etc. Ideea este fix Stuttgart 21 transpusa in Bucuresti.

Ar fi utila? Da, categoric. Se merita? Posibil. Avem bani? Categoric nu acum, vedem peste 30-50 de ani.

carutasul

pe mine m-ar interesa o comparație (avantaje și dezavantaje)  între varianta asta și varianta de a transforma Gara de Nord într-un mare nod al transportului public ( nu cum e acum, pentru că deși există un număr de linii de transport, mie mi se pare departe de ideea de nod. De exemplu în Pipera, unde "arde", nici măcar nu poți să ajungi decât schimbând minim două mijloace de transport.

vancouver

#470
@rizzuh, chiar si daca ar fi adevarat ce spui, ca nu am avem bani acum, ci doar peste 30-50 de ani (eu sunt de alta parere, dar egal aici) tot este foarte important sa facem acum un studiu serios pe aceasta tema. Exemple:

1) Dl. Robert Negoita are de gand fix acolo unde ar veni cel mai bine gara centrala sa faca un bulevard subteran si o parcare. Daca se fac, atunci constructia garii in acel punct devine practic imposibila sau se poate face doar cu distrugerea acelui tunel + parcare. Deci dam cu stangul in dreptul, daca nu stabilim de acum strategia pe termen lung.

2) Iti place Gara de Nord? Nu crezi ca trebuie ceva lucrari de modernizare, macar la linii+peroane si la macazele alea de intrare. Daca se face o modernizare ampla prin 2030 sa zicem, si in 2040 vrem sa venim cu legatura cu Gara Centrala, trebuie sa aruncam la gunoi jumate din ce am facut in 2030. Nu ar fi mai "wise" sa stabilim de acum ce si cum si modernizarea GDN sa se faca direct incluzand 4-6 linii subterane (cu peroane aferente) si care ulterior sa se poata continua cu linii spre Gara Centrala. De ex. daca faci asta, legi linia de Galati la aceaste peroane subterane si trenurile de aeroport plus trenurile de Galati le bagi complet in subteran. Astfel poti obtine frecvente decente pentru linia de aeroport, chiar si la 10 minute la orele de varf. Mai mult, peroanele subterane le poti face ceva mai spre Basarab, cu iesire si in statia de metrou Basarab, de unde iei mult mai usor metroul.

Daca facem punctul 2) putem de exemplu sa propunem Japoniei sa redirectionam creditul lor pentru metrou la aeroport catre aceasta dezvoltare in subteran a liniei CF Gara-de-Nord - Aeroport, pentru cresterea frecventei si eficientei liniei, la caracteristici apropiate de o linie de metrou.

Mie mi se pare foarte important sa discutam acum si sa facem un plan pe termen lung, apoi orice investitie sa o corelam cu acel plan. Atitudinea asta - "e, n-avem bani, deci nu ne intereseaza" - e profund gresita si ne va impinge in final la costuri si mai mari, datorita degringoladei si investitiilor haotice.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Coridorul principal intra in oras dinspre Nord. Eventuala continuare este spre Est. Ar putea merge si spre Giurgiu, dar Constanta este mai interesanta.
Asa ca nu inteleg de ce am face gara principala pe directia V-E, cand cordiorul principla ar fi N-E? In loc sa visam gari subterane in centrul orasului, nu mai bine facem o gara in Pipera? Dar trebuie sa blocam imediat terenul ca altfel mai apar cateva cladiri in zona aia.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Dagda

Oare n-ar fi mai ok o gara in zona pipera? pe magistrala spre Constanta? In timp se poate renunta la gara de nord si prelungim M2 cu inca o statie (1.5 km)?
Cred ca asta e varianta optima, plus ca terenul din proximitatea garii de nord presupun ca ar putea fi valorificat.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1O53qCfSwDV7OYCtgCo7aOgNGjFBv-Te_&usp=sharing

carutasul

Da, în niște discuții mai vechi am întrebat și eu de posibilitatea unei legături directe cu Pipera, am înțeles că tehnic e posibil. Acum nu știu neapărat dacă are rost mutarea gării la Pipera ( doar mărim aglomerația) dar dacă ai avea o legătură rapidă din Gara de Nord până într-o gară mai mică amplasată mai aproape de cartier decât Băneasa încât să ajungi ușor cu o singură schimbare s-ar deschide niște posibilități interesante de navetă.
Dar momentan gara are legături proaste cu majoritatea zonelor de interes, nu mai zic de accesul de la tren la metrou care mie mi se pare prea complicat ( mult de mers pe jos) . Măcar de s-ar face cele câteva stații de metrou de pe M4 am avea o legătură în centru mai "umană", nu cu ocoliri sau transbordări ca acum...

frunzaverde

#474
Intreaga carioceala e o gluma proasta. Nu pot intelege cum apar carioceli din astea... Daca cineva are timpul liber necesar ca sa scrie atata text inept, are timpul necesar sa-si faca (macar la nivelul de amator) o documentare minimala asupra a ce scrie. Nu doar sa tranteasca cu cariocile si sa piarda degeaba timpul cititorilor... Sau, daca tot are timpul necesar de nuvele, sa scrie dracu o nuvela...

Gluma proasta numarul 1: Partea principala a proiectului (linia est-vest) este o clona (mai putin reusita) a M1+M3, deci practic faci infrastructura suprapusa peste infrastructura scumpa, moderna si rapida existenta, care nu e suprasaturata in vreun fel, si e departe rau, rau, rau de suprasaturare... Muncii, Basarabia, Costin Georgian, Unirii/"Gara Centrala", Izvor, Dristor, Plevnei (la cateva sute de metri GdN/Basarab), Orhideea (la 200 metri de Basarab), Regie (Grozavesti/Semanatoarea) sunt toate statii (sau locatii foarte aproape de statii existente) pe una aceiasi magistrala. Deci omul nici macar imaginatie n-are - reteaua e o copie inferioara a M1+M3.

Gluma proasta numarul 2: Garile propuse sunt in locuri unde nimeni nu are niciodata treaba, si pe relatii pe care nici macar un autobuz nu-l umpli.
- "Parcul Carol", "Constantin Istrati", "Plevnei", "Splaiul Unirii" sunt toate in niste pustietati sublime... Ori cartiere de case, cu densitate 0, ori wasteland-uri industriale (cu termocentrala si statie de tratat ape reziduale)
- "Piata Alba Iulia", "Dristor", "13 Septembrie", "Calea Rahovei", "Piata Muncii" sunt intr-o zona rezidentiala densa urbana, sunt destinatii tip "dormitor". Navetistii venind de la distante nu au ce face in statiile alea, doar conecta cu altceva. Dar nu au cu ce conecta, ca nu sunt in noduri urbane. Si daca vrei sa servesti cartierele alea dormitor, pai nene, avem solutii de transport urban (metrou) care costa mai putin, si ofera conditii de circulatie mai bune decat o solutie feroviara.

Gluma proasta numarul 3: Liniile in sine leaga nimic de nimic. Toate zonele de interes ale orasului, care e multipolar, sunt evitate cu succes de propunere, parca intentionat. Singura zona de birouri acoperita este zona Regie/Grozavesti, dar si aia fix pe aceleasi relatii cu M1+M3. Pentru singura relatie utila, ghici ce-o sa fie folosit, trenul la 15-30 minute sau metroul la 3-8 minute?

In mare parte, restul liniilor acopera ramasitele cailor ferate urbane de la inceputul secolului XX. Care au disparut (da, aveau si trafic de pasageri), ca nu serveau calatorii intr-un mod util. Avem o intreaga magistrala de tren de sute de milioane de euro care copiaza linia tramvaiului 8 (inca si mai ineficient), tramvai 8 care are cativa calatori, se face(a) cu Tatre simple si V2A-uri si a fost propus la desfiintare... Propui o linie de cale ferata pe Trafic Greu (pe vechea conexiune GdN - Cotroceni - Filaret) unde tramvaiul niciodata nu circula (si niciodata nu a circulat) plin...

Gluma proasta numarul 4: E ca si cum i-a dat cineva niste carioci si o harta unui copil, sa traga linii... E clar ca cine a desenat desene stie Bucurestiul cat stiu eu Santiago de Chile (adica deloc). Imi place "debelul" Militari - unde? Linia e dezafectata complet si s-a construit in draci, rezidential, acolo (ca e acces la doua magistrale de metrou). Acolo e nevoie de un parc liniar, nu de inca o formula de tranzit.

Gluma proasta numarul 5: Vorbim de un proiect de complexitatea Crossrail, Big Dig sau Stuttgart 21, ambele proiecte care dpdv a implementarii sunt semi-esecuri - costuri care au explodat, durate de implementare interminabile. Insa, la Crossrail sau Big Dig, macar exista o nevoie identificata. Aici sunt doar frustrari si complexe de inferioritate in cariocelile astea.

De altfel, nimic din planul Baiazid nu e original - e doar o palida copie dupa planul din anii 1920 al profesorului Cincinat Sfintescu. Plan care a fost adaptat in magistralele de metrou pe sub Dambovita (M1+M3), deci este complet desuet.

PS: Apropo, daca tot aveti timp de cariocit, nu mai bine va documentati, si puneti si voi mana pe niste carti si articole si cititi in timpul pe care vi-l pierdeti pe carioceli? Poate va vin niste idei realiste, si rezonabile. Si implementabile.

@Dagda - mutarea Garii de Nord la periferie e o idee foarte, foarte proasta. De ce ai face asa ceva? Ca sa ai transport rezonabil feroviar (pe distanta scurta, medie si lunga) trebuie sa ai o gara rezonabil pusa in oras, ca sa nu ai nevoie sa ajungi la ea in timpi absurzi. O gara accesibila este esentiala pentru un oras - "eliberatul terenului" este o prostie imensa - valoarea unei gari este mult peste orice alta constructie dintr-un punct X. GdN nu este intr-o pozitie optima, dar este intr-o pozitie ok. M4 sud + o reconfigurare a transportului de suprafata cu conexiuni mai bune spre zona centrala ar face gara bine servita. Acum niste decenii era vorba ca incurca traficul perpendicular pe nodul feroviar. Problema e rezolvata cu Pasajele Basarab si Grant, nu mai incurca pe nimeni nimic.

@carutasul - pentru a face o gara la Pipera care sa aiba trenuri cu o frecventa rezonabila, iti trebuie o reconfigurare completa a ramificatiei Pajura (300/800 - unde acum este cale simpla). Nimic foarte complicat, dar ceva care la bugetul curent al cailor ferate si MT este imposibil in urmatorii 5-10 ani cel putin, vorbim de cateva sute de milioane de euro care astazi s-ar putea investi in lucruri mai utile la CF (supravietuire, reconstructie, eliminarea palniilor, modernizare).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

"linie de cale ferata pe Trafic Greu (pe vechea conexiune GdN - Cotroceni - Filaret)" , am trecut ieri pe acolo dupa cateva luni bune si nu mi-a venit sa cred cat au avansat cu constructiile. In special cele de la One Cotroceni, dar si altele. Toata sina de cale ferata a fost scoasa si gardurile sunt retrase.
Ar fi loc de un bulevard dar a aparut poza de prezentare a unui santier si in capatul de la Istrati. Asa ca a disparut si speranta mea de conectarea Progresului la Virtutii prin curtea de la "parbrize".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

carutasul

dacă vorbim de mutat gara în centru nu ne mai uităm la câțiva bănuți pentru o reconfigurare de ramificație :)
Din punctul meu de vedere o soluție mai bună ar fi "deblocarea" altor zone imobiliare pentru scăderea presiunii pe Pipera. Dar o legătură rezonabilă a gării cu Pipera (ca și cu alte cartiere) tot e necesară orice ai face...

Vlad94

Si eu sunt de acord cu noua gara Pipera, si cu extinderea M2, dar nu cu mutarea GdN. Acolo s-ar putea realiza o statie noua cu o remiza de mari dimensiuni. De asemenea, se va puteat pastra remiza Pipera si unele trenuri sa rebruseze acolo. In zona garii Pipera as realiza un terminal multimodal format dintr-un park and ride si un terminal pentru tramvaie. Gara Baneasa va deveni si ea atractiva atunci cand se va dezvolta M6.1. Atunci unele trenuri regio dinspre Constanta vor putea avea punct terminus aici ,nu la Bucuresti Obor sau Bucuresti Nord.

TibiV

Quote from: Dagda on February 08, 2021, 02:36:01 PM
Oare n-ar fi mai ok o gara in zona pipera? pe magistrala spre Constanta? In timp se poate renunta la gara de nord si prelungim M2 cu inca o statie (1.5 km)?
Cred ca asta e varianta optima, plus ca terenul din proximitatea garii de nord presupun ca ar putea fi valorificat.
1.+2. Iti contrazici propriul tau "guru". El vrea o noua gara centrala, iar tu o arunci la periferie, in Pipera... Sa te vad cum faci legatura Pipera-Bulevardul Unirii (si daca reusesti, sa accepti tot felul de oferte "kinky" din partea bucurestenilor... Pe unul care vine de la 200 km si doar TRECE "pe undeva prin Bucuresti" il doare in cele 3 litere... Dar cine vine/pleaca in/din Bucuresti, te va umple de "mesaje de felicitare".....

3. Esti "late"... Sunt deja zeci de investitori (developeri) care vor terenul ala. Dar aia vor mutarea Garii de Nord la naiba'n praznic, spre Chitila - dar de preferat ar fi la Ploiesti...

Uneori "ma ia cu amorteala" de ideile vehiculate....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

#479
In plus, in contextul unui oras de campie, cu terenuri enorme de fabrici abandonate (e.g. Faur, IMGB, Semanatoarea, Laromet) intravilane, cu acces la metrou, eu nu inteleg presiunea lipsei de "spatiu" pentru a discuta, chiar si teoretic mutarea Garii de Nord.

Avem suficient teren greenfield in interiorul liniei de forturi si brownfield pe fostele platforme industriale sa mai dezvoltam aproape inca un Bucuresti. Daca ramanem fara spatiu avem c1500km2 disponibili in Judetul Ilfov unde am putea sa construim un megalopolis de 25m de locuitori daca devine Bucurestiul noul Silicon Valley.

De ce ne-am crampona atat de cei 0.09km2 pe care ii ocupa Gara de Nord? La 2 pasi de gara Carrefour Orhidea ocupa un teren aproape identic de mare (0.07km2) cu doar big box retail! Cu putina planificare poti face acolo un proiect mixed use cu turnuri de 20+ etaje si magazine la parter. Avem arhisuficient spatiu sa dezvoltam orice nevoie urbana in Bucuresti pentru multa vreme, chiar si la Gara de Nord.