Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

JohannDB

   ...........Apropo de Gara  Brașov; imagini din 17.12.2012



..............Aici, în stânga "colțul gării" spre parcarea "Codreanu" și RCM, acoperite de aberația "My Place" sau cum se mai numește azi.....


....... Cum ieși din gară, în loc de Tâmpa și Dealul Melcilor, cu perspectiva Bd.Victoriei, dai de altă mizerie (chioșcurile dintre gară și peroanele pentru transportul în comun)... Întorci capul spre stânga și dai de ceea ce se vede în imaginea de sus: spatele "hotelului".... "Hotel" ce a închis TOATĂ perspectiva de peisaj spre "Vlahuță".....Cum spunea și @pasadia """" hotel (extins ulterior) care practic e amplasat cu fundul la Gara - ieși din gară și vezi instalațiile de climatizare și celelalte burlane""""""


Powered by API/PUM imgur uploader

........În poza asta, a treia, imagine luată cu spatele la "Poșta" de la gară, parcarea "Autogării Codreanu" pe dreapta (ca și gara); din centru spre stânga "fundul hotelului" și în fundal peste mașina de pompieri, "Complexul Unirea" (altceva ce nu-și avea locul aici în apropierea gării)....



cristi5

#391
Gara Brasov a fost intr-adevar printre cele mai placute gari din tara. Mai ales intrarea in pasaj pe plan inclinat mi s-a parut SF cand am vazut-o prima data si o folosesc si azi cu placere cand merg in parcul Tractorul sau la Coresi (trecand prin noul cartier din fosta uzina, care iarasi mi se pare reusit)

Scripcaru vorbeste de "gasit solutia juridica" deci eu inteleg ca primaria n-are nicio treaba acolo. CFR e stat in stat, proiectul e FIDIC rosu pregatit de zeci de ani, deci nu cred ca se va schimba nimic. Proiectul garii e pe topicul CIV si pe

http://pum.project-online.se/doclic/brasov-apata_si_cata-sighisoara/

JohannDB

@ cristi5.... Mai am ceva idei și mi-au mai rămas percepte de arhitectură și concepție urbanistică, poate desuete în marasmul de gândire evoluționistă de azi..... Imaginile mele de mai sus, erau de la momentul când mizeria de la gară luase foc în 2012 (oare și-a luat cineva despăgubiri mai mari ca investiția ???)..... Și când speram să dispară cumva acest "pumn în ochi" din ansamblul gării (apropo: nici mai lateralul "Unirea" nu-și are locul de-a stânga gării) a renăscut din propria-i cenușă.....
   Ansamblul gării Brașov, de la momentul edificării acelui spațiu "My Place" (sau cum se mai numește) a fost compromis DEFINITIV.... Anterior acestui fapt (construcția My Place), acoperirea gării a început cu ineptele chioșcuri din fața intrării în gară pe spațiul până la peroanele transportului în comun.......
   Toată zona gării începând de la blocurile din colțul cu 13 Decembrie și până după Sala Sportutilor....TREBUIA să rămână goală/câmp...Să ai LIBER la privire la ieșirea din gară pe 180 de grade stânga-dreapta...... Nu ar fi trebuit aprobate construcțiile "Unirea" și acest insipid "My Place"........... Trist...!!

TibiV

Quote from: Harry on November 01, 2019, 02:04:13 PM
Tunelul pietonal din Gara Constanța a intrat în reparații capitale

Sucursala Regională CF Constanța a demarat programul de reparaţii capitale la tunelul pietonal (460 mp) și la liniile 1,2,3 și 4 din Gara Constanța, o investiție în valoare de 10,4 milioane de lei, finanțată din fonduri de la Bugetul de Stat.

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/3460518077316369

CFR Infrastructura
București, 15 iunie 2020
Tunelul din Gara Constanța redeschis traficului pietonal

Tunelul pietonal din Gara Constanța, care asigură legătura între peronul principal al stației și liniile 2, 3 și 4, a fost redeschis, în această dimineață, pentru accesul publicului călător.
De asemenea, au fost finalizate în proporție de 100% și lucrările de infrastructură și suprastructură la liniile 1 (741 m) și 2 (666 m), fiind deja montată șina și traversele pe întreaga lungime a celor două linii.
În desfășurare la această oră este ultima etapă a programului de reparații capitale, și anume lucrări de balastare, buraj, stabilizare și profilare mecanizată la liniile 1 și 2, după care constructorul va monta și pune în funcțiune cele trei platforme elevatoare, pentru accesul persoanelor cu dizabilități, la fiecare scară de acces în tunel. Menționăm faptul pe toată lungimea tunelului, inclusiv pe scările de acces, a fost montat pavajul special tactil pentru deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor cu dizabilități.
Mulțumim călătorilor pentru înțelegerea pe care ne-au acordat-o încă de la începutul lucrărilor și îi asigurăm că atât reprezentanții SRCF Constanța, cât și Constructorul, au depus eforturi susținute atât în perioada Stării de Urgență, cât și a Stării de Alertă, pentru adaptarea graficului de execuție la noile condiții speciale de lucru și, totodată, încadrarea în termenele contractuale de finalizare a lucrărilor.
Vă reamintim faptul că, programul de reparaţii din Gara Constanța, la tunelul pietonal și la liniile 1,2,3 și 4, a fost demarat de Sucursala Regională CF Constanța anul trecut în luna octombrie, valoarea investiției fiind de 10,4 milioane de lei, din fonduri de la Bugetul de Stat.
Lucrările sunt executate de SC WIEBE ROMÂNIA și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.

Detalii tehnice pe categorii de lucrări
Lucrări de reparații capitale executate în interiorul tunelului pietonal:
◘ etanșarea tunelului prin injecții intramurale la extrados
◘ tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice
◘ placrea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugravirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă
◘ placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică
◘ montarea benzilor de atenționare la marginea treptelor
◘ montarea de pictograme, marcaje de orientare și informare a călătorilor
◘ montarea unui pavaj tactil contrastant pentru deplasarea persoanelor cu dizabilități, spre peroanele de îmbarcare, cu materiale și culori prevăzute de Legea 448/2006.
◘ montarea de instalații electrice noi, cu lămpi tubulare fluorescente etanșe cu balast electronic
◘ montarea unor corpuri de iluminat de siguranță tip luminobloc cu redresor și acumulator încorporat care asigură o autonomie de funcționare de 180 min
◘ tablourile electrice noi, pentru alimentarea circuitelor electrice de iluminat
◘ repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5)
◘ montarea de rigole pentru scurgerea apelor

Lucrări de infrastructură și suprastructură la liniile 1,2,3 și 4
◘ realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii;
◘ înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente
◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m
◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 2 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m
◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 3 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m
◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 4 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m
◘ racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60

Noi facilități pentru persoanele cu dizabilități
◘ rampă de acces din tunel în clădirea de călători
◘ platforme elevatoare la fiecare scară din capatul "y", pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane
◘ pictograme și marcaje de orientare și informare
◘ suprafețe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor și balustrade de separare a scărilor de peron
♦ Termen contractual de finalizare: semestrul II 2020
♦ Execuţie: SC WIEBE ROMÂNIA
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AndreiB

Nu am vazut niciodata o platforma de genul in functie. Solutie reala erau lifturi si/sau rampe dar s-au zgarcit, ca de obicei. Refractia liniilor sper ca include si macazele de la cap X si cap Y? Daca nu, refractia liniilor nu va aduce nici un beneficiu traficului feroviar.

GDPR

Faianta ordinara pe pereti, lampi ieftine, "pavaj special tactil pentru deplasarea în condiții de siguranță a persoanelor cu dizabilități" lipit.

vancouver

Macazele din cap X gara Constanta au fost deja schimbate acum vreo 3-4 ani. Se pot folosi pe orice directie cu 50 km/h. Anterior unele ajunsesera sa fie restrictionate la 10 km/h. Nu stiu situatia macazelor din cap Y, adica spre Mangalia.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Harry

Tunelul reabilitat. Suna frumo in teorie. In realitate. Doar jumate din accesele catre peroane sunt gata. Liniile 1 si 2 inca santier in lucru. O lucrare overall ieftina. Gara asta, care in mod normal ar fi trebuit sa fie monument istoric a avut numai ghinioane. O renovare venita la pachet cu o extindere care a matrasit arhitectura initiala, aceeasi renovare nu a inclus perioanele si acoperisul acestora si nici tunelul.

Dupa "100 de ani" au renovat tunelul FARA SA MONTEZE TROTUARE RULANTE #FMM. Evident peroanele si acoperisurile lor nu sunt prinse...

Bonus cel mai ieftin inox care in maxim 2 luni va rugini + finisaje din cauciuc care deja s-a rupt








Harry

Bonus. Peroanele sunt scrise pe niste coli A4 lipite pe pereti

Vladul

Ce misto ar fi fost niste scari rulante... si un peron la inaltimea intrarii in tren. Eh, vrabia malai viseaza...

AndreiB

Daca tot au inlocuit sinele de ce nu au ridicat si peroanele la 55cm (standardul ales de CFR)? Modernizarile astea ar trebui sa impuna niste standarde minime, totusi.

RaduC

Faptul ca intr-o gara, oricare ar fi aceea, dar mai ales aici, la Constanta, nu te astepti sa ai oameni cu bagaje pe roti si le trantesti suprafete grunjoase si trepte arata cat de mult s-a proiectat avand consumatorul in gand.

La Targu Mures au facut la fel, la iesirea din cladirea garii sunt cateva trepte pe care le cobori pentru ca, intraptandu-te spre peron, sa ai trepte care urca spre peron la un metru de cele care coboara din gara...

dr4qul4

S-or fi gandit ca la mare se vine doar in costum de baie.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

isantem

Quote from: Harry on June 15, 2020, 10:18:59 PM
Tunelul reabilitat. Suna frumo in teorie. In realitate. Doar jumate din accesele catre peroane sunt gata. Liniile 1 si 2 inca santier in lucru. O lucrare overall ieftina. Gara asta, care in mod normal ar fi trebuit sa fie monument istoric a avut numai ghinioane. O renovare venita la pachet cu o extindere care a matrasit arhitectura initiala, aceeasi renovare nu a inclus perioanele si acoperisul acestora si nici tunelul.


Ce sunt cu chestile alea galbene in mijloc si la capatul tunelului? Alea se pun doa zona de traversare trecere de pietoni, zona de pericol in general pentru nevazatori? Sau poate gresesc?

oc7avian

Din ce știu și confirmat la o scurtă căutare, avem așa

Intersecție/schimbare de direcție:


Direcție:


Pericol: