Gari, statii, depouri si remize

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 11:22:41 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Harry

Tunelul pietonal din Gara Constanța a intrat în reparații capitale

Sucursala Regională CF Constanța a demarat programul de reparaţii capitale la tunelul pietonal (460 mp) și la liniile 1,2,3 și 4 din Gara Constanța, o investiție în valoare de 10,4 milioane de lei, finanțată din fonduri de la Bugetul de Stat.

Lucrările au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare, a serviciilor publice oferite călătorilor și crearea condițiilor specifice de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități.

Lucrările de reparații capitale sunt structurate în 3 etape de execuție astfel încât, în perioada funcționării șantierului, să fie asigurate condițiile optime de trafic și de acces la peroanele liniilor pe care se va desfășura circulația trenurilor, călătorii fiind informați permanent care sunt zonele de tranzitare a stației și de acces la liniile de garare a trenurilor prin afișarea informațiilor la casele de bilete, informare audio și afișarea de mesaje pe tabele electronice sosiri/plecări.

♦ Lucrări de reparații capitale la tunel pietonal

◘ etanșarea tunelului prin injecții intramurale la extrados

◘ tratarea fisurilor și crăpăturilor prin injecții cu rășini poliureatanice elastice

◘ repararea rampelor scărilor de acces în tunel (de la peroanele liniilor 2-3 și 4-5)

◘ placrea pereților tunelului și ai scărilor cu faianță pe o înalțime de 2 m, zugravirea acestora și a tavanului cu vopsea lavabilă

◘ placarea treptelor/contratreptelor cu gresie ceramică

◘ montarea benzilor de atentionare la marginea treptelor

◘ montarea de rigole pentru scurgerea apelor și a unei camere de pompe (la baza scărilor de la peronul liniilor 4-5)

◘ montarea de instalații electrice noi

♦Noi facilități pentru persoanele cu dizabilități

◘ rampă de acces din tunel în clădirea de călători

◘ platforme elevatoare la fiecare scară din capatul "y", pentru asigurarea accesului din tunelul pietonal pe peroane

◘ pictograme și marcaje de orientare și informare

◘ suprafețe de avertizare tactilo-vizuală înaintea treptelor și balustrade de separare a scărilor de peron

♦Lucrări de suprastructură

◘ realizarea substraturilor de repartiţie și armare a platformei căii;

◘ înlocuirea traverselor existente cu traverse din beton corespunzătoare tipului de şină 60, prevăzute cu prinderi elastice, iar pe curbele de la extremităţile liniilor 1-4 se vor utiliza traverse din beton cu supralărgire, corespunzătoare razelor curbelor existente

◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 741 m

◘ înlocuirea şinelor tip 49 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 666 m

◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 654 m

◘ înlocuirea şinelor tip 65 existente pe linia 1 cu şine tip 60, pe lungimea constructivă de 703 m

◘ racordarea aparatelor de cale extreme cu şinele tip 60 înlocuite, prin panouri de racordare tip 49/60

♦ Etape de execuție a lucrărilor, stabilite în planul de management al traficului

◘ Etapa I: se închide circulația feroviară pe linia 5, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricții de acces în și din tunelul pietonal

◘ Etapa a II-a: se închide tunelul pietonal și circulația feroviară pe liniile 3 și 4, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact

◘ Etapa a III-a: se închide circulația feroviară pe liniile 1 și 2, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact, fără restricții de acces în și din tunelul pietonal.

♦ Termen de finlizare: semestrul II 2020

♦ Execuţie

◘ SC WIEBE ROMÂNIA









Foto: SRCF Constanța



===================

Ce probleme am eu cu proiectul asta:

1. nu sunt incluse peroanele
2. nu e inclusa toaleta
3. nu se inlocuiesc scarile alea infecte cu paltforme rulante ca la mall si lume ain continaure se av chinui sa coboare pe trepte cu o tona de bagaje
4. nu s-a pus problema montarii de camere video pt a asigura siguranta si a preveni acte de vandalism

Harry

^^
La sfarsitul anilor '50 se ia decizia demolarii fostei gari construite de britanici langa Palatul Regal (astazi Tribunalul Constanta) si construirea unui edificiu nou la cativa kilometri distanta.

Pentru proiect sunt selectati arhitectii Theonic Savulescu si Florin Ionescu, ambii cu un serios background interbelic, Savulescu fiind de altfel parte a echipei condusa de Duiliu Marcu, care a realizat superbul edificiu denumit Palatul CFR, inceput in 1937 si inaugurat in 1948.

Pentru proiectul de la Constanta se gandeste un intreg ansamblu feroviar realizat in stil modernist, alcatuit din: gara pentru primire oficialitati, gara pasageri, terminal de marfa cu birouri apartinand Postei Romane. Gara de pasageri dispunea de un pasaj subteran pentru acces la peroane dar si de un mic bar amenajat la mezanin. Intreg ansamblul este finalizat in 1960. Autoritatile constantene de la acea vreme au cerut ca bulevardul Ferdinand sa fie prelungit pe sub gara pentru ca pe viitor sa poata fi facute investitii si in fosta zona industriala interbelica, care dupa finalizarea lucrarilor la noua gara, devenea izolata intr-un inel feroviar. Din pacate autoritatile de la Bucuresti s-au opus acestui proiect.





















sursa foto: Arhiva digitală a UAR | Proiect cultural finanțat de Ministerul Culturii

kitsune

#377
Da, păcat. Acum avem un mall părăsit. Și câteva case de bilete ascunse într-o firidă.
Nu știam că restaurantul a fost inițial deschis spre sala mare, eu l-am prins cu geamuri. Până când l-au ciuruit colegii mei de la IMMB în decembrie '89.

Acum că mă uit pe maps observ că peronul gării e trecut ca stradă, Titus Budac. Mare e grădina gmapsului





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1016722] Reparatie capitala cladire de calatori statia CF Câmpia Turzii ( proiectare+executie )

Un singur ofertant: GDO MOV IMPEX S.R.L.

marcelbanu

#379
M200, Mintia, semnal Y, liber în abatere, următorul semnal ordonă oprirea pentru tren 2048...

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

tom_sawyer

Anunt de participare: [CN1017714] - "Reabilitare platforma stației și clădire RCM în stația Brașov Călători" (proiectare și execuție)

În vederea realizării unui impact vizual plăcut, atât pentru publicul călător, cât și pentru locuitorii orașului, SRCF Brașov are în plan modernizarea zonei CFR aflată la limita de proprietate cu terenul aflat în proprietatea Primăriei Municipiului Brașov. Zona la care se va interveni se află între capătul Y al stației CF Brașov, respectiv pasajul CF peste strada 13 Decembrie și clădirea Poștei Române.

Lucrarile de reparatii la platforma stației și clădirea RCM în statia CF Brasov Călători, s-au încadrat în patru grupe de lucrari, după cum urmează:
A. Zona parcului spre peron linia 1
B. Clădirea de Călători - reparații pardoseală în zona acces în tunelul pietonal, copertine
C. Reparații exterioare clădire RCM
D. Refacere parcare RCM

Valoarea totala estimata: 2.350.000 lei

alinuttt

Are cineva idee când se va lansa licitația proiectare-excuție pentru proiectul reabilitării de gări importante și stațiuni? Știu că acum se lucrează la SFuri și este finanțare pentru ele din fonduri europene.

planiolro

#382
Incepe in sfarsit lucrul la statia Brasov......o gara pe impresionanta arhitectural a devenit complet insalubra atat in interior cat si in exterior pe peroane.

Acum 6 luni Primaria Brasov a postat un clip cu proiectul garii (de la min 3:29) de Brasaov.......pare prea frumos ca sa fie adevarat.....

()

Dagda

CFR isi face propriul sau proiect tehnic pentru modul in care va fi amenajata in interior gara Brasov, asteptam sa vedem licitatia in sicap... oricum vom mai avea de asteptat.

AndreiB

Pentru o schimbare radicala cred ca ar trebui latit si adancit tunelul pietonal suficient pentru a permite spatii comerciale. Am vazut ceva similar in Gara Salzburg si face o diferenta majora de senzatie - spatiile comerciale previn si vandalismul.

pasadia

#385
Mda, numai că nu își propune nimeni asta. In proiectul CFR cu reabilitarea Brașov - Sighisoara, pasajul subteran NU este lățit.

Cât privește propunerea primăriei, lăudată mai sus, imi e efectiv rușine de așa ceva:
- dispare una dintre scările ce asigura accesul la etajul 1, distrugând astfel simetria curenta a aspectului interior
- apare o scară rulantă care servește restaurantul (singurul brand real ce apare în film, ca să știm probabil cine a plătit)
- casele de bilete sunt mutate la etaj, dar nu în preajma acelor scări rulante
- pasajul subteran pare închis de magazine, accesul fiind blocat

Una peste alta proiectul pare gândit de cineva care nu a trecut niciodată prin gara Brașov. In locul traseului curent (intri in gara - acces direct la casa de bilete, acces direct la pasajul subteran spre TOATE peroanele) ni se propune un traseu mult mai alambicat (intri in gara, urci la etaj la casa de bilete după ce te-ai învârtit prin toată clădirea, ieși la peronul liniei 1 de unde cobori probabil în pasaj că sa ajungi la celelalte peroane). Stupid!

Phenol

In general evit postarile de genul, insa de data asta trebuie sa mentionez ca sunt de acord cu pasadia, structura generala actuala a garii Brasov e mult mai buna decat ceea ce propun in fimlulet.

pasadia

A, și mai vroiam sa zic ceva apropo de distrugerile generate de Primăria Brasov: clădirea gării e o bijuterie arhitectonică, dar primăria insista sa distrugă spatiu din fata ei prin acele chioșcuri deja construite (în film apar a fi foarte maiestuoase și aceasta, în realitate sunt niste shaormerii infecte). In plus toată piațeta e distrusa prin asfaltare și proasta organizare a spațiului public (peroanele pentru transport public și parcări.

Aceeași primărie a mai permis și construcția unui hotel (extins ulterior) care practic e amplasat cu fundul la Gara - ieși din gară și vezi instalațiile de climatizare și celelalte burlane (gurile rele spun că hotelul aparține prin intermediari primarului Scripcaru)

Dar unii pe aici prin sat au impresia că primaria va face o treabă bună dacă primește gară în administrare. Naivi pur-sange...

oc7avian

Chioșcuri e mult spus. Sunt gherete

"Fundul" hotelului e de fapt fostul "mall" MyPlace, care a ars într-un mod suspect. Hotelul a apărut cât timp centrul ăsta comercial încă era funcțional. Pe vremea aia acolo era unul din cluburile de fițe din Brașov. Mult timp a stat paragină, apoi a fost reparat în stilul hotelului.

Aparține sau nu primarului, sunt tăntălăi pentru că zona are potențial de revitalizare dacă ar face ceva aerisit și pietonal în față. Așa bate vântul în centrul ăsta comercial. Chiar cred că ar putea atrage lume cum a făcut Magnolia în Răcădău.

Pentru cei care nu sunt din Brașov, și acest centru comercial ajunsese fantomă. A venit un nou investitor, a atras câteva localuri mai populare din oraș, iar acum e plin de lume zilnic. Măcar ceva de genul mi-aș dori în așteptarea trenului.

Dagda

Modul in care se va reablita gara nu e batut in cuie. Vom vedea cum va arata si proiectul CFR pt ca va fi separat de ceea ce face primaria.

In schimb de chioscurile alea din fata garii nu vom scapa, asta vrea primaria, atat ii duce capul :)