News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Discutii diverse despre infrastructura feroviara

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:51:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dan tm

ultima prevedere spune tot:

identifice oportunitățile de finanțare comune a proiectului de proiectare și construcție, precum și a construcției legăturii feroviare și a elementelor de infrastructură corespunzătoare."

tom_sawyer

Guvernul va putea atrage împrumuturi din SUA prin mecanismul Foreign Military Financing care finanțează proiecte militare și strategice

Executivul va avea posibilitatea să diversifice instrumentele de finanţare puse la dispoziţie de guverne şi entităţi guvernamentale pentru proiecte de interes strategic naţional, inclusiv de apărare şi securitate naţională, potrivit unei ordonanţe de urgenţă pentru modificarea şi completarea OUG nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată în şedinţa de miercuri a Cabinetului Ciolacu, transmite Agerpres.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, pot fi accesate fonduri, în condiţii financiare avantajoase, prin mecanismul FMF (Foreign Military Financing – Finanţare Militară Externă) oferite de către administraţia SUA guvernelor altor state.

,,În cadrul mecanismului FMF sunt aprobate fonduri de până la 4 miliarde USD pentru împrumuturi directe, cu posibilitate de rambursare în 12 ani, după o perioadă de graţie de un an, la o dobândă avantajoasă (apropiată de costul de finanţare al SUA, la care se adaugă o marjă), precum şi fonduri de până la 8 miliarde USD, atrase prin contractarea de împrumuturi din pieţele financiare, garantate de Guvernul SUA. Pe lângă contractele de achiziţie de tehnică/echipamente militare ale MApN, au fost identificate şi alte contracte derulate de către companii de stat care se înscriu în Strategia naţională de apărare şi care ar putea fi eligibile la finanţare în cadrul acestui mecanism", se arată în comunicatul citat.

g4media.ro

Konter

" În vederea obținerii finanțării prin Fondul pentru modernizare, Ministerul Energiei a inițiat trei propuneri de investiții prioritare pentru a fi transmise pentru evaluare către Banca Europeană de Investiții.
La acestea se adaugă alte trei propuneri venite din partea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și o propunere de investiții din partea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.
Propunerile de investiții prioritare ale României pentru sesiunea de toamnă a Comitetului pentru Investiții al FM sunt:
[.......]
– Achiziția de material rulant M4 (12 trenuri de metrou și sistem de siguranță și automatizare), inițiată de MTI pentru care se solicită în această sesiune plata primei tranșe în valoare de 51.638.816 euro (din totalul finanțării solicitate de 165.152.450 euro);
– Electrificarea liniilor de cale ferată (Constanța – Mangalia, Rădulești – Giurgiu Nord și Chiajna – Jilava), inițiată de MTI pentru care se solicită în această sesiune plata primei tranșe în valoare de 39.823.445 euro (din totalul finanțării solicitate de 89.263.273 euro).
Finanțarea din Fondul pentru modernizare se face pe baza propunerilor de investiții pe care statele beneficiare le transmit BEI pentru evaluare, urmând ca, în urma analizei și recomandărilor, Comitetul pentru investiții al FM să aprobe finanțarea acestora.
Comitetul pentru investiții se reunește de două ori pe an, iar, în acest moment, România pregătește portofoliul de proiecte ce urmează a fi transmise în sesiunea de toamnă, care va avea loc în data de 22 octombrie 2024."

shift2rail

#303
Se cauta fonduri- banii, eterna problema, as sugera programul UE de cooperare transfrontaliera Cross-Border Facility- pentru SF'ul liniei Timisoara-Seghedin, linie inchisa de 80! de ani:

https://www.economica.net/calea-ferata-timisoara-szeged-2_769904.html


dan tm

Si ar avea capatul linia asta, in Uj Szeged?
Este o gara abandonata. O ruina pe o linie secundara?

Stancosti

Dupa cat de repede s-ar reabilita linia pe partea romana si construi si podul peste Mures, s-ar putea face si linia ferata peste Tisa, la Szeged.
Discuta si ei de zeci de ani de un al treilea pod in oras (a se vedea in articol).
Prin acelasi pod s-ar putea lega Szegedul si de Arad, daca Nadlacurile ar fi unite feroviar.