Discutii diverse despre infrastructura feroviara

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:51:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marcelbanu

Semnal pitic de manevră, gara Deva.



Cale liberă la semnal YII, stația Deva...



Semafor de intrare în stația Brad sau suport pentru iederă ?



Același semafor, dar din spate...

Lipsește ceva pe acest semafor, avînd în vedere că stația Brad este cap de linie (linie înfundată)...


Liber cu viteză stabilită, linia unu, stația Deva...
Pleacă utilaj infrastructură cale...


Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

#1
Trecere la nivel cu calea ferată strada Hărăului, capătul X, stația Deva...
Și doi cai frumoși...




Sîmbătă, 27 iulie 2013...
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

#2
Trecere la nivel situat în halta Termocentrale Mintia...






Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

marcelbanu

Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

phb2


STRABAG modernisiert 42 km lange Bahnstrecke in Rumänien06.12.2013 | STRABAG AG

    42,2 km lange Strecke zwischen Vintu de Jos und Simeria im Westen Rumäniens
    Auftragswert € 317 Mio.; STRABAG Anteil rund € 66 Mio.
    Ausführungszeitraum 30 Monate

Wien, 6.12.2013 Als Teil eines Konsortium erhielt die STRABAG AG, eine Tochter des österreichischen börsenotierten Baukonzerns STRABAG SE, den Auftrag zur Modernisierung der 42,2 km langen Bahnstrecke Vintu de Jos–Simeria im Westen Rumäniens nahe der Stadt Sibiu. Der Auftragswert beläuft sich auf € 317 Mio., wovon STRABAG Arbeiten mit einem Volumen von zumindest € 66 Mio. im Bereich des Gleis-, Ingenieur-, Erd- und Straßenbaus ausführen wird.

,,Die derzeitige Bahnstrecke ist zweigleisig und elektrifiziert, befindet sich jedoch in einem schlechten Zustand. Die Streckengeschwindigkeit beträgt 90-120 km/h und soll nach Fertigstellung der Bauarbeiten auf bis zu 160 km/h erhöht werden", erläutert Thomas Birtel, Vorstandsvorsitzender der STRABAG SE.

Die Modernisierungsarbeiten umfassen die Sanierung der Strecke inkl. fünf Bahnhöfe, die sich außerhalb der dicht besiedelten Wohngebiete befinden, die neue Trassierung der Gleise, inkl. Tunnel- und Brückenbau sowie den Gleisoberbau. In Summe werden über 100 km Gleise verlegt. Die Bauarbeiten sollen im Frühjahr 2014 beginnen und 30 Monate dauern. Auftraggeberin ist die rumänische staatliche Eisenbahngesellschaft CFR SA.

Source : www.strabag.com


doryan93

Premieră absolută pe Căile Ferate Române: trenurile circulă pe ruta Bucureşti-Constanţa, începând de astăzi, cu o viteză comercială de 160 km/h, parcurgând cei 255 de kilometri în mai puţin de două ore. Ultimul record pe această rută a fost de două ore şi 15 minute, atins în 1989-1990. Călătorii câştigă timp, dar CFR mai are încă destule puncte nevralgice în concurenţa cu transportatorii rutieri.



Sursa Adevarul

alexa_adrian2001

Salutare baieti pasionati de transport feroviar :)
Tot urmaresc topicuri cu dezvoltarea infrastructurii noastre de cale ferata...mai vad si proiecte de la chinezi, ba de la japonezi, mai vad intentia moscovei de a se uni cu beijing printr-o linie super rapida....dupa care revin la Romania :P

In viata exista 2 tipuri de planuri ce poti sa faci.
1. daca e sa zici ca si englezii, "think big"
2. iar al doilea ar fi cel de a gandi in pasi marunti pentru un scop mare in final.

Fiind din Oradea si trecand zilnic peste podul cfr, zona Dragos Voda, mereu ma tot gandesc ce ar putea face astia pt transportul nostru sa fie folosit la adevarata lui valoare. Si atunci mi-o venit asa o idee conform pctului 2 de mai sus. Ce ar fi daca baietii nostri de la CFR infrastructura ar moderniza tronsonul Oradea - Alesd, de exemplu. Imi aduc aminte ca am mai vazut un subiect de genu acu's un an pe forum unde cineva sugera modernizarea tuturor liniilor din Bihor ceea ce intr-adevar nu ar fi profitabil(gen: Or-Tinca, Or-Beius).
Stiu ca pare imposibil - avand in vedere banii care ii au - dar continuand sa visez...ce mi-as dori ar fi modernizarea acestui tronson de pana in 40 km asa incat sa se poata circula linistit cu viteze de pana la 160 km/ora. Asta ar insemna 2 linii + electrificare si alte pasaje peste linii.

Si acum beneficiile la care m-am gandit eu, nu sunt expert poate altii au si altele: ar dezvolta foarte mult zona Oradea - Alesd. Cum? Pai ti-ai permite mult mai linistit ca tu Baciu Gheorghe din Tileagd sa vi cu trenul la oras la un job/scoala/shopping. Faci 15 minute. Ajungi in timp. Ai trenuri tot din ora in ora(fie doua ;) ) In timp cum oamenii vor prinde din nou curaj in serviciile CFR-ului vor lasa masinile acasa(daca au) - deci mai putin trafic auto. Bineinteles acest nou tronson ar reduce mult si timpii celorlalte trenuri de persoane/marfa care parcurg acest tronson.

Eu am facut acest plan pentru Oradea. Dar: sunt sigur ca aceasta se poate foarte bine aplica pentru toate marile orase. Ma gandesc ca bucurestenii au o nevoie mult mai acuta si e normal ca cfr-u sa faca investii importante unde sunt mai multi oameni...nu taman la oradea :D Dar nu pot sa ne evite nici pe noi pana la urma. Deci: ce ar fi daca asta s-ar aplica la orase precum: Buc, Brasov, Sibiu, Cluj Napoca, Iasi, Timisoara, Arad, ... ? Sa ai cel putin 10 - 20 de kilometrii tronson de incredere unde poti sa bagi viteza?

Acest lucru cu naveta pe tren se face foarte bine in Italia, unde am ramas foarte uimit ca un coleg facea naveta zilnica Pisa - Firenze cu trenul, adica 80 km unde trenul merge cu viteze de pana la 160 km/ora.

Ca si guvern ma gandesc ca ei nu pot sa vina sa zica: "facem Oradea - Osorhei, Alesd - Suncuius, baciu - cluj" ca apoi vedem noi cand facem restu...sunt de acord. Dar totusi - daca nu ai bani suficienti avand in vedere ca tot va trebui la un moment dat sa faci aceasta investitie - altfel picam in cap - de ce nu? Facem azi o mica bucata iar maine alta. Voi ce ziceti?

Si pe urma oare la ce sume s-ar ridica acest tip de modernizare? Fonduri europene nu ar putea lua?

PS: nu stiu daca am ales topicul bun - altfel se poate muta unde credeti ca e mai bine.

sebba

QuoteLiber cu viteză stabilită, linia unu, stația Deva...
Pleacă utilaj infrastructură cale...



"utilajul" e cel "vopsit" in rosu/portocaliu?  :lol: :lol:
Sailing away! S/Y Haimana

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

Ionut

^ Clipurile video din facebook nu pot fi puse pe forum in format embed. Doar vimeo si youtube.

SB76UFO

"Prostia este eternă și invincibilă"

pasadia

Din raspunsul CFR postat de medicul de garda pe topicul de comunicare cu institutiile publice inteleg ca pe Bucuresti - Predeal nu se prinde deloc viteza de 160km/h legal, pe nici un tronson. Corect?

medicul de garda

Eu nu sunt foarte sigur cum sa interpretez acel raspuns. Ei au zis ca "conform livretelor de mers" viteza maxima pe Bucuresti-Brazi, unde ar fi posibil sa fie 160 km/h, e de doar 140 km/h. Din pacate nici eu nu am stiu sa formulez foarte precis intrebarea, astfel incat sa obtin clar raspunsul, care este viteza maxima din constructie pe acel tronson. Ca stim cu totii cati ani au trecut pana cand CFR sa treaca peste gandirea paleolitica si sa treaca in livrete pe Buc-Cta 160 km/h, cu un coeficient de franare nemaintalnit pana acum, de au trebuit sa aduca vagoane cu frane mai puternice.

Cum pe Bucuresti-Ploiesti si mai departe circula mult mai multe trenuri, iar parcul rulant nu e prea grozav dpdv al vitezelor maxime sau al franelor, nu cred ca se grabesc cei de la CFR Calatori sa ia vreun demers pentru cresterea vitezei pe alte tronsoane.
Trust me, I'm an east-european doctor!

frunzaverde

#13
Quote from: pasadia on December 04, 2014, 02:22:11 PM
Din raspunsul CFR postat de medicul de garda pe topicul de comunicare cu institutiile publice inteleg ca pe Bucuresti - Predeal nu se prinde deloc viteza de 160km/h legal, pe nici un tronson. Corect?

Nu s-a circulat niciodata in mod comercial cu mai mult de 140 km/h pe Chitila - Brazi, cel mai rapid tronson de pe Bucuresti - Predeal. Doar in teste, si atunci doar de cateva ori, la receptia liniei. Mai departe, pana la Predeal, viteza maxima nici macar nu se mai apropie de 140 km/h pe undeva.

Quote from: medicul de garda on December 04, 2014, 04:10:38 PMDin pacate nici eu nu am stiu sa formulez foarte precis intrebarea, astfel incat sa obtin clar raspunsul, care este viteza maxima din constructie pe acel tronson.

Iti raspund eu, terasamentul, liniile, podurile si aparatele de cale au fost construite pentru 160 km/h, prin contract.

Quote from: medicul de garda on December 04, 2014, 04:10:38 PM
Ca stim cu totii cati ani au trecut pana cand CFR sa treaca peste gandirea paleolitica si sa treaca in livrete pe Buc-Cta 160 km/h, cu un coeficient de franare nemaintalnit pana acum, de au trebuit sa aduca vagoane cu frane mai puternice.

Nu stiu cat e "gandire paleolitica" si cat e "ne e frica". Cat timp ai instalatii de siguranta (autostop) construite pentru 120 km/h (INDUSI/PZB-60), cat timp ai semnale luminoase care, desi minunea de instructie spune 160, au fost calculate (intensitate luminoasa etc.) pentru 120, mai ales pe vreme de ceata, ploaie, zapada, praf etc., inteleg perfect de ce nu vor sa creasca viteza cu semnalizarea curenta.

Doar cand vom avea ERTMS pe distante mari, si operatorii isi vor dota locomotivele cu asa ceva, de-abia atunci ne putem astepta la circulatie cu 160 pe distante lungi. Pana atunci, exact ca Bucuresti - Constanta, 2-3 trenuri special trasate incat sa se dea totul din fata lor (practic trenurile de 160 circula "cale libera" pe Bucuresti - Constanta; li se elibereaza o groaza de blocuri in fata si in spate).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

#14
Am facut o harta cu vitezele maxime pe CF in Romania.

Sunt vitezele maxime din livretul 2014-2015 pentru trenuri IR si IC. S-a ales trenul cel mai rapid (de exemplu, vagoanele biecartament rusesti vechi, de tipul celor trimise de UZ, RZD si CFM in Romania au viteza maxima de 100 km/h indiferent cat tine harta. La fel, unele trenuri IR au limita la 120 sau chiar 100 chiar si pe segmentele unde se poate mai mult).

Daca linia are 2 fire, unul cu viteza mai mare, altul cu viteza mai mica, s-a ales firul cu viteza mai mare (sunt destule cazuri). Unde viteza maxima >= 140 km/h sau <= 60 km/h, viteza maxima e notata. Doar reteaua pe care circula internationale (orice rang), IR si IC, ca doar pentru trenuri trenurile astea am livret.

Nu include restrictiile si limitarile din BAR.



Harta e valabila din 10/12 2014 timp de un an.

Alte noutati pt. 2015:

Nou tren IR: Sofia - Vidin - Craiova - Timisoara - Arad - Budapesta. Melc Express adica.
Trenul Minsk Expres are din nou ramura de Constanta
Toate trenurile Bucuresti - Budapesta sunt deviate via Craiova - Timisoara sau Craiova - Simeria sau Brasov - Sibiu - Arad
Viteza trenurilor "normale" de pe Bucuresti - Constanta creste de la 140 la 150, pentru acele trenuri dotate cu vagoane apte de asa ceva. Raman in continuare trenurile de 160.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!