Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

^Macar finantarea au semnat-o pana la termenul PNRR. Ca contractul in sine nu stiu daca il vedem semnat inainte de primavara...

Stef

HG privind indicatorii pe A8 montan a fost publicată în Monitorul Oficial de astăzi.

bim14

Nu ne ramane decat sa speram ca guvernul va gasi camioanele de bani pentru a cofinanta proiectele mari de infrastructura, iar lotul de vest A8 este unul dintre ele. Intr-o prima faza a gasit ceva maruntis ca sa mareasca salariile tuturor bugetarilor. Deci cresterea taxelor se duce in salarii si nu in investitii.
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

hefaistos

Care guvern? Executia pe tronsoanele de munte va incepe in mod optimist peste 4 ani. S-a mai discutat asta.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

iulic

Executia pentru portiuni precum Leghin - Pipirig, Joseni - Ditrau sau Miercurea Nirajului - Sovata poate incepe mai devreme, in 2 sau 3 ani.

naivu

^si la ce te ajuta Joseni-Ditrau?!

Bachus01

@naivu , Fix din acelasi motiv care ajuta DX11 traficul . Dacă am avea lansat in executie Miercurea Nirajului- Ditrau, când o sa fie gata o mare parte din trafic (mai ales camioanele) Moldova - Ardeal/Vest va alege acest traseu . Vom avea lipsa doar A8 partea montană si lotul cu tunelul Meses.

naivu

#4402
^nu m-am exprimat complet, intrebarea era la ce ajuta sa incepem Joseni-Ditrau mai devreme decat loturile adiacente. Daca ne uitam pe harta proiectelor, traficul care ajunge dinspre TgMures la Joseni (acum pe DN13B, in viitor pe A8 MNiraj-Sovata-Joseni) se duce preponderent spre CheileBicazului, se mai duce o parte spre MCiuc si cea mai mica parte spre Toplita. Joseni-Ditrau ar fi doar o bretea spre Toplita (si Borsec)! Joseni-Ditrau ar deveni cu adevarat util doar din momentul inaugurarii Ditrau-Tulghes ca sa scoata traficul de Moldova din Gheorgheni (pana atunci ar fi doar o bretea catre cea mai putin traficata directie).

LE: Și dacă sunt cu adevărat serioși în ce privește inaugurarea cât mai rapidă a A8montan, aș vrea să-i văd începând cu Ditrău-Tulgheș (singura porțiune care nu e dublată de un DN, oricât de jalnic ar fi acel DN).

Archi

Asa e, Ditrau Tulghes este segmentul montan A8 care ar putea aduce cel mai mare beneficiu:
- Scade semnificativ distanta (32 de km vs 70 de km cu ocol prin Toplita, masurat grosier)
- Ne scapa de o urcare pana la 1100 de metri altitudine in pasul spre Borsec cu serpentinele de rigoare
- Ne scapa de Toplita
- Drumul paralel cu A8 pe acest segment ar avea nevoie de o recunstructie solida pentru a fi folosit in transit.

P3trut

#4404
@Archi e in lucru modernizarea DJ127 Ditrau - Tulghes si din cate stiu s-a facut jumatate deci n-as paria pe importanta sectorului respectiv. Acum ca vine autostrada din spate va fi mai ieftin sa termine modernizarea DJ-ului si sa scape de presiunea ocolirii pana la Toplita din partea transportatorilor.


dumbravaandrei

Pe dj-ul ala slabe sanse sa vezi camioane

P3trut

#4406
@dumbravaandrei E parerea ta. Actualul drum spre Toplita are tot doar o banda pe sens si trece prin localitati. DJ-ul e facut bine si dupa standarde curente, uita-te pe Gmaps in Hagota si Tulghes cum arata ca acolo e terminat. De abia asteapta tiristii o scurtatura spre Gheorgheni, Miercurea Ciuc si chiar si Brasov.

tom_sawyer

Miercurea Nirajului-Sovata și Joseni-Ditrău. Astea cred că se vor licita în prima fază.

dumbravaandrei

@P3trut drumul ala rar are 7m latime, in marea lui parte e de 6m. E un drum prea ingust sa fie circulat de camioane (multe, care se mai si intalnesc sens/contra-sens). Plus ca terasamentul drumului nu e cel mai solid, sunt deja cedari cum urci din Ditrau spre Tengheler. Poate-poate s-or mai duce turisme pe acolo, desi cu toate pacatele lui, drumul prin Gheorgheni e mai rapid si mai confortabil.

P.S: am fost pe drumul ala asta-vara, am zis ca fentez statul in coada la un accident ce a avut loc la Runc.

montaniardul

De lotul Ungheni - Miercurea Nirajului ce se mai aude?