News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

RazesIesean

Va fi lansata de CNIR! Se asteapta finalizarea SF-ul si aprobarii acestuia de catre CNAIR, plus indicatorii tehnico-economici.
In fine e o struto-camila acest lucru. CNAIR ar putea sa mearga pe repede inainte cu aprobarea SF-ul, sa scape si sa fie varza. Oricum nu exista nici un document semnat / official pentru scoaterea din contractul cu Consitrans a proiectarii, deci nu stiu cum se va inchide acest contract. 
!Cel putin nu stiu eu sa se semnat un act aditional pentru acest lucru.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

tom_sawyer

#4921
Cu scoaterea proiectării din contract nu e o problemă foarte mare, au făcut-o deja la Alternativa Techirghiol, tot cu Consitrans.

Dacă trece la CNIR e cam greu de crezut că vor putea lansa licitația anul acesta. Doar să fie pregătită de facto de CNAIR și doar scriptic lansată de CNIR. Dar trebuie implicare și presiune politică.

reed

UMB,Nurol mai fac ceva pe A8?

Ionut

Păi... UMB a primit ordin începere pe 1 februarie. Iar Nurol pe 31 mai. Proiectarea în ambele cazuri este 6 luni, conform contractului.

Deci august 2024 UMB.
Și noiembrie 2024 Nurol.

hummingbird

#4924
De prin martie-aprilie tot vad un sprinter UMB în zona Târgu Neamt- Vânători, posibil sa termine în curând proiectarea :)

dr4qul4

Deci de luna viitoare UMB va mai deschide un santier. Unul destul de mare. Ok, nu va fi luna viitoare, ca mai trebuie si aprobat PT-ul, dar la 1 octombrie tot va fi.
Oare termina ceva pana atunci?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Stef

#4926
UMB cu siguranță se va folosi de organizarea de șantier de la Săbăoani de pe A7, la care lucrează acum (vezi ultimele 3 minute de mai jos), și pentru începutul de pe A8, având drum direct de câțiva kilometri până la Moțca.


hefaistos

Care șantier luna viitoare?
A predat proiect, s-a aprobat proiect? S-a dat OIL pentru execuție? Mai vorbim prin noiembrie ianuarie la anu'
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

dr4qul4

Eu am zis Octombrie (2 luni intarziere), dar poate fi si Noiembrie. Nu cred ca va fi la anul, ci imediat inainte de alegeri vor avea deja decoeprtari serioase (se fac repede si sunt vizibile din drona).
Dar intrebarea ramane: ce termina pana atunci, ca sa poata sa aduca macar cateva utilaje si aici?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

Ionut

E presiune mare pe A8 pentru începere pentru că e termenul PNRR. Deci nu prea au cum să o lălăie, în opinia mea.

mirceaeliade

Nu prea au cum sa o lalaiea DOAR daca sunt seriosi cu atragerea banilor PNRR.  Mie personal nu mi-e prea clar ca au in plan sa atraga toati banii din PNRR pe transport, avand in vedere ca alte praguri din alte domenii (gen pensiile speciale) nu prea ii vad cu intentii de deblocare (si care cred daca inteleg bine trebuie sa fie trecute in prealabil inainte sa se deblocheze toate transele PNRR).

hefaistos

Om trai și om vedea. Chestia cu PNRR presupune conștiința din partea funcționarilor din CNAIR
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

#4932
Despre lipsa de noduri in sectorul montan.  Cred ca practic la orice traversare peste DNuri se putea face un nod genul cum se vede in filmarea lui @Stef la 0:32, cu intrari scurte intr-un giratoriu in DN facut pe sub autostrada: 
Ma refer inclusiv la intrari in parcurile naturale care daca tin minte lipsesc cu desavarsire.  Cum s-a putut pe A7 (ignorand benzile suplimentare):

vs "atata s-a putut" pe A8:


der_strudel

S-a mai discutat despre asta. Din ce inteleg e diferenta foarte mare de nivel in zona aia, pentru ca autostrada va trece peste viaductul existent. Pe A7 e totul in zona joasa, e usor si ai loc sa faci asemenea legaturi. In plus, noduri suplimentare pot fi facute si ulterior. Ar fi mers un nod la Bistricioara, dar na, sa avem mai intai autostrada si vedem dupa.