Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Stef

Avem de la Spiri Drone un filmuleț despre subiectul

mirceaeliade

#3511
Daca se stie traseul de Est al A8, nu exista nici o scuza ca CNAIRul sa nu ceara urgentarea capetelor de vreo 5 km intre DN2 si nodul A7, si cei vreo 2km de la podul Ungheni pana la primul nod cu DJ249.  Daca se vrea, sunt absolut sigur ca in 6 luni se poate obtine tot ce e nevoie ca sa se termine tot ce e necesar pt licitatii la cele 2 capete

Cat despre "cocoasa" de la Iasi e mai degraba in stilul celei de la Cluj sau Timisoara unde autostrada (si suspectez cum va fi la Brasov) defapt ocoleste cu totul toata asezarea urbana.  La Focsani, cocoasa incepe aproape de oras, face un unghi de 90 de grade, si se departeaza de oras, si din nou se aproprie de oras inainte sa se termine.  Un echivalent la Iasi ar fi daca atunci cand o ia spre nord, A8 chiar ar lua-o fix pe verticala la Nord pe harta si dupa aia ar intoarce spre Est.  Insa cum e gandita curent, mie mi se pare ca cel mai apropriat punct de Iasi va fi undeva tangential pe la extremitatea nordica, nu la cea de est sau vest.

dr4qul4

@contador , sunt total de acord ca nu-l putem numi ocol.  Vorbim de un oras de 500k de locuitori (zona metropolitana) cu potential de crestere, asezat pe un relief dificil.

Ma asteptam la ceva mult mai intortocheat, care sa asigure si o conectare decenta a Iasiului. Doar ca au rezolvat mult mai elegant, prin drumul de legatura.
Ceva imi spune ca presiunile societatii civile la adresa cocoasei focsanene sau a v-ului de la Boita, i-a facut sa se gandeasca de 2 ori. Autostrazile ar trebui sa fie mai scurte ca DN-urile pe care le inlocuiesc, pentru ca dispare proiectarea in lungul curbelor de nivel.
Daca facem A mai lungi ca DN-urile, traficul de scurt parcurs va ramane pe DN, pentru ca economia de timp va fi mai mica decat economia de combustibil. Orice KM in minus inseamna timp castigat si timpul incepe sa fie extrem de scump.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Xander

^^^Big Thumbs Up pentru Spiri Drone  :thumbsup:
Traseul ales pentru A8 explica de ce nu a aparut "Centura Podul Iloaiei" mai repede si de ce e pe partea de sud. Sunt curios cata utilitate va avea dupa ce A8 e gata, probabil va fi ok in cadrul centurii metropolitane a C J-ului.
Sunt deacord cu @mirceaeliade despre cocoasa, cu adaugarea ca vor fi 5 noduri (Ungheni, Victoria, Rediu, Letcani Vest, Letcani Est/Uricani), spre deosebire de Cluj unde intre Turda si Gilau nu nici unul inca (Tureni cand o da Domnu'). Eu zic ca s-a invatat ceva.

Stie cineva care e profilul drumului de legatura Letcani - Uricani?

pelan87

Sunt tare curios ce mega-deblee si viaducte vom vedea intre DN2 (Motca) si nodul A7-A8. Ca de tunel nu cred ca poate fi vorba. Nu la noi.

Mai jos sunt cateva capturi din Google Earth, cu traseul (la cota terenului) intre cele 2 puncte amintite mai sus. Par a fi 2 dealuri tare problematice. Mai intai se urca 110 m pe o distanta de 1,3 km (panta medie 8,5%, la cota terenului). Apoi trebuie urcat si coborat un alt deal (se urca 70 m pe o distanta de 940 m) apoi trebuie sa se coboare 80 m in 1,05 km.

Asadar, desi acest lot e scurt, va fi un fel de Gilau - Nadaselu, dar parca ceva mai abrupt.










Archi

#3515
Tinand cont de drumul de legatura gandit in proiect A8 este perfect asezata in zona Iasului. Iasul va avea access foarte decent la autostrada, mai ales daca:
- se gandeste o noua strapungere intre Bulevardul Dacia si Uricani
- se largeste si modernizeaza DN24 pana la Vanatori
- se gandeste o conexiune directa intre DN24, noul spital Regional, Aroneanu si Aeroport

dr4qul4

1 si 2 sunt destul de simplu de facut. Chiar si 3.
Intrebarea mea este cum facem sa conectam Buciumul/Barnova cu A8? Nu este simplu deloc de prelungit centura pe acolo.
Nici din DN28- Tomesti nu e simplu de ajuns.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

#3517
Se vor conecta pe partea "ailalta" la A8 inspre pod, prin proiectul centurii promovat recent.
Din pacate continuarea fireasca de pe harta, centura actuala prelungita pana in Bucium/ Dn24, nu e fezabila (nu am inteles exact de ce, probabil costuri mari, zone aglomerate, deal, padure, tunel, toate adunate etc..).

uite un link gasit acum https://apix.ro/centura-est-a-iasului-a-fost-lansata-licitatia-de-proiectare-studiile-vor-fi-gata-in-18-luni/

Personal nu mi se pare buna/ suficienta legatura. Sa faci din Bucium 29km pana la nodul cu A8 si apoi sa parcurgi tot A8 pana la Letcani s-ar putea sa fie prea mult si atunci traficul sa o ia tot prin oras...
Va lipsi sfertul de cerc intre DN24 si Centura actuala care te-ar scoate apoi in drumul de legatura cu A8.

Quote- se gandeste o noua strapungere intre Bulevardul Dacia si Uricani
e tot in "gandiri" de multa vreme, nu apucam sa vedem in urmatorii 5 ani probabil executata treaba asta. E ceva ce orasului ii lipseste acum.

Pe mira ca exista acest drum de legatura proiectat. Cand a fost dezbaterea publica si s-a solicitat ca sa se lege in rondul existent Uricani eu nu am crezut ca se va intampla. Vom ramane fara frumusete de stadion  :)

dr4qul4

legatura asta pare a fi facuta mai mult pentru Vaslui. Nu vad cum ajuta Buciumul/Barnova.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dumbravaandrei

gresit... strapungerile alea sunt pentru Miroslava si cartierele iesene Dacia, Zimbru, ACB, Nicolina, Frumoasa, Cug. Pentru Ciurbesti/Cug trebuie alte drumuri, diferite de actuala centura.

ovideatza

Nu ajuta.
Concluzia mea e ca VO DN24 actuala e un model de prostie in proiectare. 1 banda/ sens si duce de nicaieri catre nicaieri, fara continuare in DN24 Bucium.

Gio

Era in proiect un drum de legatura cu aeroportul, a disparut?

horatiu.cosma

CNAIR a făcut un copy-paste al caietului de sarcini de la Sibiu - Făgăraș pentru capetele A8, însă nu s-a obosit să corecteze greșelile de acolo care au fost ridiculizate de ofertanți și de presă la acel moment :headbash: .

https://economedia.ro/lectia-de-zoologie-din-licitatiile-cnair-bardoul-un-fel-de-catar-a-ajuns-si-in-caietul-de-sarcini-pentru-capetele-autostrazii-unirii-documentatie-luata-copy-paste-si-cu-erori-la-contracte-de-un-mil.html#.Y7gMmnZBy3A

Duta C

Sa-mi fie scuza retorica dar subordonatii lui Pistol sunt niste ''gloante oarbe''!!! 8)  8)  8)

TibiV

De la SPIRI DRONE: Autostrada A8, Tronson Pașcani-Târgu Neamț, Google Earth

Mama proștilor este mereu gravidă... :)