Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

RobertH

Sectiunea 1 si sectiunea 3 din A8 is calibrate pe harta dupa planse. Am pus plansele pe server(https://pum.project-online.se/doclic/Rutier/Autostrazi/A8/) impreuna cu fisierele de calibrare.

Urmeaza si Pascani-Iasi.

mirceaeliade

Covasnianu Adrian FB:
Quote📢𝟮𝟬𝟮𝟯 - 𝗼 𝗻𝗼𝘂𝗮̆ 𝗽𝗿𝗼𝘃𝗼𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗔𝟴!
𝟭. 𝗽𝗼𝗱 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝟭 𝗼𝗯𝗶𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃)
Într-un final în 2022 (după 7 ani de zile!) s-a obținut Acordul de Mediu pentru acest obiectiv. Mă bucur că OUG 105/2020 la care am lucrat în 2020 a fost utilă pentru procedura de mediu. Din păcate pentru sectorul montan (zona Vânători-Neamț) nu s-a uzitat de acest cadru legislativ favorabil construirii autostrăzii A8.
👎Deși avem finanțare asigurată încă nu avem lansată licitația de Proiectare + Execuție. Termenul de execuție conform SF este de 24 luni. Estimez 30 luni și la acest obiectiv (Proiectare+Execuție).
𝟮. 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶-𝗜𝗮𝘀̦𝗶-𝗧𝗴. 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁̦ (𝟭 𝘀𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗲)
Anul 2022 rămâne un an ratat pentru această secțiune.
În trim II 2023 trebuia să fie finalizată proiectarea completă, inclusiv SF+Proiect Tehnic+avize+Acord de Mediu. Din păcate, nu se va întâmpla asta. Din cauza întârzierilor, la începutul anului acesta de abia se va relua campania de studii geotehnice pe sectorul Podu Iloaiei-Lețcani-Golăiești. Până la obținere de avize și Acord de Mediu mai durează. Cel mai optimist termen pentru obținerea Acordului de Mediu : trim III 2023.
Efecte întârziere/ratare an 2022:
👎1. Decalare lansare licitație de execuție cu minim 12 luni (post trimestrul IV 2023/trimestrul I 2024).
👎2. 𝗨𝗻 𝗽𝗿𝗶𝗺 𝗿𝗶𝘀𝗰 𝗱𝗲 𝗮 𝗻𝘂 𝐟𝐢 𝐟𝐢𝐧𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭𝐚̆ 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶-𝗜𝗮𝘀̦𝗶-𝗧𝗴. 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁̦ 𝗽𝗮̂𝗻𝗮̆ 𝗽𝗲 𝟯𝟭.𝟭𝟮.𝟮𝟬𝟮𝟲 (𝗶̂𝗻𝗰𝗮̆𝗹𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮𝗿𝘁. 𝟮 𝗱𝗶𝗻 𝗟𝗲𝗴𝗲𝗮 𝟮𝟵𝟭/𝟮𝟬𝟭𝟴)
𝟯. 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗧𝗴. 𝗠𝘂𝗿𝗲𝘀̦-𝗧𝗴. 𝗡𝗲𝗮𝗺𝘁̦ (𝟯 𝘀𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶)
𝑎) 𝑐𝑎𝑝𝑒𝑡𝑒 𝑃𝑁𝑅𝑅 - 𝑆1 (𝑇𝑔. 𝑀𝑢𝑟𝑒𝑠̦-𝑀𝑖𝑒𝑟𝑐𝑢𝑟𝑒𝑎 𝑁𝑖𝑟𝑎𝑗𝑢𝑙𝑢𝑖) + 𝑆3 (𝑀𝑜𝑡̦𝑐𝑎-𝑉𝑎̂𝑛𝑎̆𝑡𝑜𝑟𝑖 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦)
Cu o procedură de mediu întârziată cu câteva luni (aproximativ 6 luni) față de calendarul inițial, cele 2 secțiuni incluse în PNRR au fost lansate în licitația de Proiectare+Execuție la final de an 2022.

Conform informațiilor publice, se depun oferte pe 27.02.2023 (secțiunea 1) respectiv 28.02.2023 (secțiunea 3). Pe calendarul actual, fără clarificări adiționale, pe 24.05.2023/26.05.2023 ar trebui să fie desemnați antreprenorii câstigători. Timpii sunt extrem de strânși și vom vedea cât de mult va conta faptul că în 2022 s-a întârzit cu calendarul de mediu cu circa 5-6 luni față de proiecția inițială. Amintesc faptul că secțiunile incluse în PNRR au termen de execuție trim III 2026.
𝑏) 𝑠𝑒𝑐𝑡̦𝑖𝑢𝑛𝑒𝑎 𝑆2 𝑀𝑖𝑒𝑟𝑐𝑢𝑟𝑒𝑎 𝑁𝑖𝑟𝑎𝑗𝑢𝑙𝑢𝑖-𝑉𝑎̂𝑛𝑎̆𝑡𝑜𝑟𝑖 𝑁𝑒𝑎𝑚𝑡̦
Procedura de mediu este mai întârziată față de capete, dată fiind prudența abordării problematicii de către CNAIR și a complexității acestei secțiuni.
Procedura de mediu se află în plină desfășurare după dezbaterile publice de la finalul anului 2022. Din discuțiile pe care le-am purtat recent cu evaluatorul de mediu, urmează ca săptămâna viitoare să fie depuse documentațiile de mediu (SEICA, RIM și SEA) și să sperăm că în trim I 2023 vom avea și Acordul de Mediu obținut.
ℹPași următori:
✔obținere Acord de Mediu
 ✔avizare Studiu de Fezabilitate (CTE CNAIR, CTE MT, interministerială)
✔avizare indicatori tehnico-economici prin HG
✔Lansare licitație Proiectare + Execuție.
În scenariul cel mai optimist în trim II 2023 se poate lansa licitația.
Soluții pentru accelerare investiție Autostrada A8:
➡1. Documentații tehnico-economice corecte, fără erori și neinterpretabile pentru a nu lăsa loc de interpretări, clarificări adiționale care se transformă în timp pierdut în etapa de licitație
➡2. suprapunerea etapelor de avizare (de ex. obținere Acord de Gospodărire a apelor în paralel cu Acordul de Mediu)
➡3. digitalizarea etapei de dezbatere publică și obținere avize pentru o eficiență maximă (sesiuni on-line de dezbatere, avize de obținut în format electronic)
➡4. ședințe de monitorizare țintite pe proiecte cu participarea tuturor celor care pot ajuta/debloca/susține investițiile
Monitorizarea proiectului A8 continuă și fac apel la factorii decizionali să accelereze acest proiect! Moldova are nevoie de Autostrada Unirii!

RobertH

Pascani-Iasi are traseul aproximativ pus pe harta API. Pana cand vom avea plansele detaliate, nu va fi calibrat la milimetru.

Sper ca am pus bine la podul Ungheni. Nu mai tin minte daca e prevazut si un drum de legatura provizoriu sau nu.

shift2rail

#3528
Din ce bani va fi finantata A8 (segmentele non-pnrr)?

POT 21/27 rutier va fi epuizat de Pitesti-Sb (aprox 3 mld eur) plus cateva Dx-uri presante (Craiova-Pitesti 4, Buc-Alex, etc)

oneLess

^^ Cred că era prevăzută totuși la pod legătura și cu celălat mal!  :D

mirceaeliade

stie careva care sunt prevederile pentru constructia legaturii DINCOLO de granita? presupun ca banii fiind UE nu conteaza, dar ma gandesc la legislatie, ce trebuie facut in plus pentru ca un constructor sa semneze cu CNAIR?  trebuie CNAIR sa vorbeasca cu cei din MD? trebuie cei din MD sa exproprieze inainte de licitatie?

ovideatza

#3531
Pe lista "vorbitorilor" moldoveni de fcb ar trebui sa apara pe primul loc de acum lotul acesta:



1. Traseul teoretic e gata
2. E missing-link de pe acum, utilitate maxima din A8, clar A7 va fi gata prima in zona.
3. Probabil are o distanta de 7-9km, oricum minimal
4. Fara bucata asta tot traficul dinspre Bucuresti se va varsa fie prin Motca fie va iesi mai repede pe la Castelul de Apa.
5. Asa cum s-au predat capetele din A8 montan asa ar trebui si aici, cu vointa politica si administrativa, sa se predea mai repede bucata asta si sa se scoata la executie. Din postarea de mai sus tot segmentul Motca-Iasi-pod se va preda la sfarsit de 2023 in cel mai bun scenariu, la cum a mers probabil 2024...Predarea etapizata + AM distinct aici ar fi salvat pe putin un an.
6. Mi s-ar fi parut normal sa se predea capatul acesta si sa se uneasca cu segmentul pana la Vanatori si sa fi fost scos impreuna. Nu vad rostul descarcarii provizorii din DN2. Trebuiau "unite" in aceeasi licitatie, intr-o tara cu apa calda se putea, chiar daca o bucata e pe PNRR si alta pe alta sursa de finantare.

Stiu ca s-a mai zis aici, dar cred ca ar trebui de acum "pedalat" pe solutii pentru aceasta zona.

horatiu.cosma

De departe cel mai important sector din A8 est e cel din dreapta imaginii, adică între turbion și Iași. Abia când va exista acela va fi pus cu adevărat în valoare sectorul lipsă dintre turbion și A8 PNRR.

pasadia

Fără lotul de la EST de turbion, tare îmi e că nici pe A7 intre Roman și Pașcani nu va fi trafic căci toată lumea va prefera drumul vechi decât să străbată DN28A. Așa că da, lotul de la vest e doar așa, că sa fie legate segmentele, dar nici eu nu vad o utilitate așa mare in această configurație.

RazesIesean

^ Si cum lotul de la Est de nod va fi gata cel mai probabil prin 2028 (cu speranta) traficul pe A8 (Soci - Tg Neamt) si Roman Pascani va fi redus (Cei de la Suceava si Neamt spre / dinspre Sud + traficul de tranzit din Ucraina).
Din nefericire priotizarea asta a fost facuta fara cap.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

Ionut

Totuși sper că vom avea nod A8-DN2, da? Ce desenează acum Consitrans.

hvm

@horatiu.cosma @pasadia Total deacord in situatia actuala. Insa eu n-as marsa pe faptul ca nu e util ci ca nu are nod la DN2. Altfel nu sunt deacord ca acest lot nu ar fi benefic. Doar ca cineva a decis sa nu faca nod cu DN2. Daca ne uitam pe harta ar fi mult mai benefic sa mearga lumea pana la pascani si apoi sa iasa la DN2 si ar fi folosit de toti cei care merg spre nord si sa nu fie nevoiti sa iasa pe la castelul de apa sau sa mearga prin DN28A (Cum spunea si @pasadia) daca continua sa urce pe autostrada pana la Pascani. Chiar si pe traseul Targu Frumos - Motca eu as merge pe A (chiar daca e dublu ca distanta) ca sa ocolesc Gastesti si Motca (DN28A) unde asfaltul e sub orice critica.

Cat despre traficul spre vest nu va merge in continuare pe autostrada pana cand vom avea terminat A8 din vest pana la Ditrau. Majoritatea va merge pe GH/Bistrita. Eu cred ca din acel moment pentru autoturisme va incepe sa fie mai atractiv acest traseu, insa va fi tot cu frana pusa, fiindca odata ce intalnesti un tir pe serpentine, stai in spatele lui mult si bine... Insa chiar si asa o parte din autoturisemele care ar merge pe GH va alege sa mearga pe la Ditrau. Dar nu tot fiindca va fi mult mai costisitor dpdv a traversarii muntilor. Eu cred ca o schimbare majora va fi vizibila doar atunci cand o sa fie legatura de la Tulghes spre vest pe autostrada. Aceasta ne va permite sa ocolim mare parte din serpentine si sa avem un traseu mult mai lejer decat ce avem pe GH/Dej. Atunci o sa vedem un shift masiv pentru trafic de pe GH pe A8, si abia in acel moment o sa fie util acest segment de autostrada fara nod permanent la DN2.

Daca ar fi sa marsam foarte mult acum ar fi sa avem lotul cu un nod pe dn2. Atunci ar fi benefic chiar si pentru traficul spre nord. Sunt vreo 6 localitati lungi pe DN2 intre nodul de la Castelul de apa pana la Nodul cu A8 si sunt destul de lungi. As prefera oricand sa parcurg cei 30 de km pe A pana la pascani si sa mai adaug inca 10 pana la DN2 cu Motca. Nu mai spun ca vor fi multi care merg spre GH care ar prefera sa iasa la Motca si sa mearga mai departe pe DN2 (traseu fara prea multe curbe) decat sa iasa la Dolhasca si sa mearga spre Falticeni (unde sunt o multime de curbe). Din pacate acum e praf DN28A, dupa ce se face A nu cred ca o sa mai fie intretinut deloc.

Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

medicul de garda

Si eu sunt de acord ca daca era sa faca cineva un efort politic ca sa prioritizeze vreo bucata din Motca-Ungheni, clar trebuia facut pentru Pascani - Letcani, dar din pacate capatul din Letcani oricum nu a putut fi stabilit pana nu s-a definit un traseu clar pe langa Iasi, deci nu prea mai ai ce sa prioritizezi acum, ca diferenta va fi de maxim un an, si nu ai niciun program de finantare care trebuie accesat urgent, cum s-a facut pe alte tronsoane. Si nu are sens sa mai spargi in bucatele restul de A8 moldovenesc dpdv finantare, ca nu e atat de lung.

Eu am o singura grija cu acel nod cu DN2 de pe Motca-Targu Neamt. In documentatia pusa aici pe forum, e prevazuta un nod temporar cu o bretea lunga care merge spre nord dinspre capatul A8. Care evident va trebui demolata partial. Sa zicem ca se va accepta constructia ei, avand in vedere ca e prevazuta in licitatie. Nodul definitiv de pe tronsonul vecin, conform cu hartile de pana acum, va fi TOTAL diferit, construit in stilul nodurilor Gherghita sau Poiana, cu giratoriu sub/peste autostrada si bretele lipite de corpul drumului. Deci cele doua noduri nu au absolut nicio legatura unul cu altul,desi deservesc acelasi drum. Frica mea este ca, din moment ca licitatia pentru A8 Motca-Pascani probabil va fi lansata candva in etapele initiale ale santierului pentru A8 spre Tg Neamt, se va decide ca nu merita sa construiasca o bretea temporara care va fi abandonata la nici doi ani de la finalizare, de frica Curtii de Conturi. Si atunci ne vom alege cu un muzeu temporar foarte lung...
Trust me, I'm an east-european doctor!

oneLess

Ieșirea aia temporară nu va putea deveni decât o turbo-intrare dinspre nord spre vest sau o demolează. Nu era atunci stablit traseul final spre Iași, acum este, ar putea să facă/modifice descărcarea temporară pe traseul definitiv acum spre DN2 al A8, este încă în licitație, se pot aduce modificări. Se pot.

TibiV

De la SPIRI DRONE, traseul Targu Mures - Miercurea Nirajului:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)