Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

iulic

"[...] vineri (n.m. 1301.20223) va fi CTE la CNAIR, unde se va aviza AMC2 și traseul definitiv pentru Motca-Leţcani-Ungheni, ceea ce înseamnă că se poate trece la studii geo pe Podul Iloaiei- Letcani-Ungheni și la demararea procedurilor de mediu! [...] se va consemna oficial traseul autostrăzii pe sectorul Letcani-Ungheni- VARIANTA 2, adică ALBASTRĂ!" (n.m.: varianta a aparut pe 30 decembrie 2022 in presa locala din Iasi si este deja postata in acest topic, in paginile anterioare).
Programul propus de proiectantul Consitrans, pentru acest tronson, după avizarea din CTE CNAIR:
- Continuarea studiilor geo pe sectorul Podul Iloaiei-Leţcani (10 km) Începând cu această lună.
- Transmiterea temei geo către CNAIR pentru Letcani-Ungheni în ianuarie și intrarea pe teren cu utilajele de forat.
- Notificarea CNAIR pentru demararea studiilor de mediu, până la sfârșitul lunii Ianuarie.
- Finalizare AM în opt luni de zile- Septembrie 2023
- Finalizare SF și Proiectare - Octombrie-Noiembrie 2023

Sursa: Catalin Urtoi, FB

Nota mea: Cam la limita...

dr4qul4

trompeta aia dubla e criminala (DN13)
In afara de a arunca bani si a ne invarti aiurea, nu vad ce rost are.
Facem pasaj peste DN si la 100m avem giratoriu
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

montaniardul

#3542
La minutul 2:15 din filmare (/a lui @TibiV preluata) unde autostrada se conecteaza cu DN13 cred ca era mai simplu care sa fi proiectat doua giratorii si bretele mai scurte. Mi se pare aiurea sa se opteze pentru nodul tip trompeta acolo.

miszlik

Deci,unde se terminā A3,si începe drumul de legāturā spre Targu Mures, de acolo va începe A8 cu profil de autostradā? Sau dacā am înteles bine,va exista un drum de legāturā între A3 si A8? Multumesc pentru lāmuriri.

oneLess

De acolo începe un drum de mare viteză care va avea profil de autostradă pe toată lungimea lui. Primii câțiva kilometri se numesc drum de legătură, cred că între nodul de la A3 Târgu Mureș și primul nod pe A8 Acățari, cred, următorii kilometri până la podul peste Siret se numesc A8. Atât s-a putut. Probabil chestiune de hârtii. Eu așa am înțeles.

mirceaeliade

de la drumul de legatura actual (spre TgMures) se mai construiesc 2.4 km din A3, cu profil real de autostrada.  dupa aia ar trebui sa fie nod cu A8, dar deocamdata se teleporteaza A3 in A8 fara nici un fel de tranzitie

horatiu.cosma

Cred că se poate închide subiectul celor 2,4km, considerând că A8 incepe la capătul actual al A3. Au fost incluși în contractul pentru A8, au fost proiectați acolo, nu mai au nicio legătură cu schițele inițiale Bechtel.

pasadia

#3547
@dr4qul4 sensul ala giratoriu despre care ai pomenit Nu exista acum in teren, va fi creat in cadrul proiectului desi nu slujeste traficului de pe A8 ci doar pentru accesul spre Romcab. Insa daca ar sta cineva sa calculeze ar realiza ca nu e nevoie de o giratie caci pe acea portiune din DN13 traficul se va reduce semnificativ.
Mult mai util ar fi fost daca ar fi gandit o solutie cu pasaj peste CF astfel incat sa dispara trecerea la nivel de pe DN13. Da, stiu, nu prea mai trec trenuri pe acolo acum, dar asta nu inseamna ca nu exista probleme date de proasta calitate a terasamentului si a lucrarilor efectuate in zona. Practic eu mi-as inchipui o solutie cu A8 putin mai la nord (100-200m sau cat or fi acolo) si cu DN13 urcat pe un pasaj peste CF SI peste A8. si trompeta nodului (simpla sau dubla) mutata spre sud fata de A8, nu la nord cum e acum). Ceva similar cu ce s-a facut la Iernut pe DN14A.

ovideatza

#3548
Quote from: horatiu.cosma on January 11, 2023, 10:11:54 AMDe departe cel mai important sector din A8 est e cel din dreapta imaginii, adică între turbion și Iași. Abia când va exista acela va fi pus cu adevărat în valoare sectorul lipsă dintre turbion și A8 PNRR.

Corect asta. Evident ca era cel mai bine. Dar viata bate filmul. A8 Pascani-Iasi e la multi ani distanta...

Insa ce am vrut eu sa evidentiez:

- premisa e ca va fi gata A7 -> ulterior bucata pana la Vanatori NT din A8.
- NU va fi gata A8 alta sectiune intre Pascani si Iasi, fim seriosi. lucrarile pe "dreapta" spre Iasi par a fi mai grele.
- fara sectorul colorat A7 intre Castelul de Apa si turbion posibil sa fie cam pustiu multa vreme, pentru ca e greu sa alegi sa cobori prin Gastesti-Codrii Pascanilor-Motca/ trafic greu/ imposibil de depasit/ nu mai zic de "traficul pietonal" din Motca/ etc. Daca se iese la mijloc, pe acel nod cu DJ208 nu cred ca o idee buna sa bagi traficul de A/DN prin acel drum care iese la Hanu Ancutei.
- va ramane pe acest segment de A7 probabil doar traficul spre Pascani. Spre Iasi va iesi la Castelul de Apa/ Sabaoani
- construim "acum" o descarcare provizorie in DN2...pentru ce daca am putea sa o fi facut direct nod?

Quote from: pasadia on January 11, 2023, 11:49:28 AMFără lotul de la EST de turbion, tare îmi e că nici pe A7 intre Roman și Pașcani nu va fi trafic căci toată lumea va prefera drumul vechi decât să străbată DN28A. Așa că da, lotul de la vest e doar așa, că sa fie legate segmentele, dar nici eu nu vad o utilitate așa mare in această configurație.
Exact, pana vine turbion-Iasi A7 Roman-turbion va fi cam goala.
Unind cu DN2/Motca ai trafic spre Falticeni/Suceava/etc  + adaugi si spre Tg Neamt prin A8.


Cu un hei-rup e un lot mic de licitat cu impact destul de mare as zice.
Cu sanse reale de a fi gata mult inainte de Pascani-Iasi, din pacate, asta e realitatea.

mirceaeliade

QuoteTrei pasaje vor fi construite in judetul Iasi, la Letcani si Podu Iloaiei, pe drumul national care leaga municipiile Iasi si Pascani, proiectele urmand sa fie finantate prin PNRR, dar si cu bani de la Banca Europeana de Investitii (BEI).
Pasajul subteran pietonal in Podu Iloaiei, pasajul rutier peste cale ferata pe DN28 si pasajul rutier din localitatea Letcani
Un backup pentru pre-asteptata intarziere a segmentului A8 Letcani-Iasi?
https://infrapress.ro/2023/01/12/trei-pasaje-pe-drumul-care-leaga-pascaniul-de-iasi-pasajul-subteran-pietonal-in-podu-iloaiei-pasajul-rutier-peste-cale-ferata-pe-dn28-si-pasajul-rutier-din-localitatea-letcani-vor-fi-finant/

Vlad94

Nodul Motca de pe A8 se poate completa astfel:




Powered by API/PUM imgur uploader

Vlad94

O întrebare, cum va arăta în partea moldovenească a autostrăzii după pod. Din câte știu, România construiește până la pila moldovenească a podului. Dar după aceea există planuri? Unde se va racorda?

sillentium

Quote𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁 𝗹𝗮 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶
Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a avizat astăzi devizul general al 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁 𝗹𝗮 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶, obiectiv de investiție ce are ca scop îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane, precum și sprijinirea relațiilor economice, sociale şi frățești dintre România și Moldova.
Principalele caracteristici prevăzute ale podului sunt:
✅️ 261,20 m lungime pod nou peste Prut
✅️ 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
✅️ 8 m lățime parte carosabilă
✅️ 1 km lungime traseu
✅️ 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
✅️ punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
ℹ️ În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.
ℹ️ Valoarea investiției se ridică la 40.110.666 euro cu TVA, finanțată din fonduri externe nerambursabile și bugetul de stat.
ℹ️ Acest pod va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Scriosteanu pe fb

ovideatza

^^Eu cred ca la Motca cu DN2 e normal sa fie un nod denivelat complet, nu 2 ronduri pe DN2, totusi...nu e DJ.

florin.ciubotariu

QuoteDecizii importante luate astăzi in Consiliul tehnico-Economic al CNAIR pentru infrastructura rutiera din Muntenia, Moldova si Transilvania!
[..]
3. Varianta finală de traseu pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni (varianta albastră) care va avea o lungime de 93,27 km.
Pe traseul autostrăzii vor fi construite 55 de poduri, 2 tunele și 9 noduri rutiere.
Urmează ca elaboratorii Studiilor de Fezabilitate să intre în etapa realizării studiilor de teren. [...]

Sursa: FB Cristian Pistol