News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Sper ca publicitatea sa nu se mai faca prin colantare peste geamuri. E loc arhisuficient pe caroserie.

paulmare

^ euro 3 sunt, fabricate in 2005
Nici eu nu le-as lasa in oras, ar trebui sa poti folosi 21 cu aceleasi bilet

voicul

Pe Otokar au spatii speciale sa puna "panouri" ca sa nu colanteze.
A durat 1 an si ceva si tot le-au pictat  :)

TVlad

#408
Quote from: AndreiB on January 19, 2021, 08:34:15 PM
Sper ca publicitatea sa nu se mai faca prin colantare peste geamuri. E loc arhisuficient pe caroserie.

Absolut de acord! Mi se pare o practica complet lipsita de respect pentru calatori si pentru cei din spatiul exterior, poluat vizual suplimentar. Senzatia mea cind intru intr-un astfel de vehicul e ca imi pune cineva o punga peste cap, e sufocant.


dr4qul4

stai linistit ca nu ai pierdut decat o postare politica. Un consilier PNL se lauda ca PMB va cumpara 100 de autobuze electrice. Probabil cele pt care au anulat licitatia anul trecut.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

textul din link-ul demai sus

Quote
Primăria Capitalei intenționează să achiziționeze 100 de autobuze electrice noi!

De ce nu avem autobuze electrice în București?

Licitațiile organizate de administrația precedentă s-au bazat pe indicatori tehnico-economici care nu aveau baza în realitățile comerciale.

Florin Melciu, Consilier General PNL, Președintele Comisiei de Transport și Mobilitate urbană: "Prin votul Consiliului General al Municipiului București de astăzi, 29 iunie, condițiile de achiziționare pentru 100 de autobuze electrice care vor întregi flota STB SA, au fost actualizate în urma noii consultări de piață desfășurate de Primăria Capitalei în luna martie 2021.

Au fost stabiliți, astfel, indicatorii tehnico-economici pentru proiect, precum si modificarea studiului de oportunitate ,,Achiziționarea de autobuze electrice necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe 14 trasee în Municipiul București".

Necesitatea modificărilor aprobate de CGMB este fundamentată de faptul că timp de 3 ani au fost anulate două proceduri de achiziție publică, fără a fi înregistrate progrese în implementarea proiectului, deși acesta are finanțare prin Programul Operațional Regional 2014-2020 și termen de finalizare în decembrie 2023.

Traseele pe care vor circula autobuzele electrice sunt: 137, 138, 173, 201 (fost 601), 300, 311, 312, 313, 330, 335, 336, 368, 381 și 385."

Împreună #dezvoltam #NoulBucurești
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

oc7avian

Esențial e că s-a crescut prețul pe unitate de la 480.000€ la ~620.000€ fără TVA (ceea ce nu apare în postarea de mai sus). La consultarea pieței au participat și firme consacrate (ex. Mercedes, Solaris). Ar mai fi și mici modificări tehnice (ex. rază mai mică), dar aștept licitația pentru a vedea caietul de sarcini final.

Oricum, pare că în sfârșit va exista o competiție reală.

lucian

#413
De ce s-au trecut atâtea linii pe lista care vor beneficia de autobuze electrice???La un calcul simplu,sunt nu mai puțin de 14 linii si împărțind cu cele 100 de bucăți înseamnă o medie de undeva 7 autobuze per linie.Va fi o mare prostie daca nu vom moderniza o linie cap coada cum s a intamplat si cu hybridele,ca pe lângă mai circula si din lotul vechi de autobuze

oc7avian

300 nu mai există (comasat 381), iar rutele din Drumul Taberei vor fi reorganizate. Probabil și în rest vom vedea reorganizări de trasee. Iar dacă se mai introduc benzi unice, poți reduce numărul de autobuze de pe un traseu (ex. 201, fost 601, care imediat după ora de vârf avea și 4 autobuze staționând la capăt)

voicul

Preţul de achiziţie al unui autobuz electric creşte de la 480.000 la 620.295 de euro, fără TVA. Majorarea, aprobată de CGMB

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat, în şedinţa de luni, majorarea valorii celor patru proiecte finanţate prin Programul Operaţional Regional privind achiziţionarea a 100 de autobuze electrice. Preţul estimativ al unui astfel de vehicul a crescut de la 480.000 de euro la 620.295 de euro, fără TVA.

În urma votului consilierilor generali, valoarea celor patru proiecte creşte astfel: la 90.777.947,92 lei (inclusiv TVA) de la circa 65,4 milioane de lei (inclusiv TVA), la 119.783.677,65 de lei (inclusiv TVA) de la 86,3 milioane de lei (inclusiv TVA), la 47.269.353,33 de lei (inclusiv TVA) de la aproximativ 34 de milioane de lei (inclusiv TVA), respectiv la 105.280.673,14 de lei (inclusiv TVA) de la circa 75,9 milioane de lei (inclusiv TVA).

"Avem patru proiecte care vizează achiziţia de autobuze electrice. Într-o şedinţă precedentă am aprobat studiul de oportunitate pentru majorarea preţurilor. Achiziţionarea de autobuze electrice din fonduri europene a fost o promisiune neonorată a fostei administraţii. Încă din 2018 a existat o hotărâre de Consiliu, au urmat două licitaţii eşuate, pentru că preţurile nu erau cele corecte de piaţă. Ce facem noi azi şi ce am făcut în şedinţa precedentă a fost să actualizăm aceste preţuri, astfel încât să putem, într-o licitaţie reuşită, să cumpărăm 100 de autobuze electrice şi să folosim banii europeni care ne sunt alocaţi", a spus primarul general, Nicuşor Dan, înainte de vot.

El a menţionat că liniile 300 şi 381 s-au comasat. "Avem o linie care venea din sud până în centru şi avem o linie care mergea din centru până pe bulevardul Ion Mihalache - ele s-au comasat. Linia 601 a fost redenumită 201, nu a dispărut, pentru că cei de la TPBI au spus în mod corect că liniile care încep cu 6 sunt provizorii. Linia 601 nu e demult provizorie. Deci, exact acelaşi volum de trafic, aceeaşi necesitate de vehicule este şi pe linia 300, comasată cu 381, şi pe linia 601, redenumită 201", a precizat Nicuşor Dan despre aceste linii la care se face referire în două dintre proiectele votate luni.

Municipalitatea, a amintit edilul, a semnat în urmă cu câteva luni contractul pentru 100 tramvaie din bani europeni. Primul tramvai dintre cele 100 va veni în vara anului viitor.

Preţul estimativ al unui autobuz electric de la 480.000 de euro, fără TVA, la 620.295 de euro, fără TVA
Primăria Capitalei a crescut preţul estimativ al unui autobuz electric de la 480.000 de euro, fără TVA, la 620.295 de euro, fără TVA, conform unor proiecte de hotărâre adoptate în şedinţa CGMB din 29 iunie. Este vorba despre două proiecte de hotărâre prin care se modifică studiul de oportunitate şi se aprobă indicatorii tehnico-economici în vederea achiziţiei a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare.

"Având în vedere faptul că au trecut aproape trei ani de la stabilirea preţului estimativ al unui autobuz electric, cât şi faptul că în perioada 2019-2020 au fost anulate două proceduri de achiziţie publică întrucât ofertanţii au depus oferte neconforme/ inadmisibile din punct de vedere tehnic sau financiar, a fost iniţiată o procedură pentru consultarea pieţei. Astfel, urmare a ofertelor primite conform anunţului postat în SEAP nr. MC1014256 a fost întocmit 'Raportul privind consultarea pieţei cu privire la determinarea valorii estimate şi a graficului estimat de livrare' (...) concluzionând că valoarea estimată necesară achiziţiei este de 62.029.500 euro, fără TVA, respectiv 620.295 euro fără TVA/autobuz", conform referatului de aprobare.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/pretul-de-achizitie-al-unui-autobuz-electric-creste-de-la-480-000-la-620-295-de-euro-fara-tva-majorarea-aprobata-de-cgmb-1619637

lucian

Autobuze electrice pentru capitală

Hef

Acum doua zile, mai pe seara (ora 20) eram intr-un autobuz pe linia 461. Pe Calea Floreasaca, vis a vis de spitalul de urgenta, la intersectiaa cu Stefan cel Mare era un echipaj de la politia locala sector 1. Soferul, fiind oprit la semafor l-a rugat pe politist sa faca o sesizare pentru ca banda 1, pe care ai verde intermitent dreapta nu poate fi folosita din cazua coroanelor copacilor foarte joase. Sunt curios daca acel politist va face seziarea si daca PS1 va face ceva in directia asta.

Hef

Am trecut din nou prin zona. Copacii erau toaletati si se putea folosi banda 1. Dar aparusera si stalpisori care delimitau banzile.

Lyvyoo

Sa dea Domnul sa il inspire pe Nicusor!
https://mobilitate.eu/solaris-bus-linia-336/?fbclid=IwAR0OKOrli88qdi_Z0LKqz4aRzaftgu3I-2_ixRNADPeJEr_9honxzKu_iOY

Solaris Bus & Coach, lider european în producția de vehicule electrice pentru transport public, anunță prezența unui autobuz Urbino 12 cu hidrogen în București, în urma unei colaborări cu Societatea de Transport București STB S.A. și Primăria Municipiului București. Astfel, cetățenii Capitalei au ocazia să circule cu autobuzul cu hidrogen marca Solaris, vehiculul urmând să funcționeze în perioada 24 noiembrie – 2 decembrie pe traseul liniei 336.