News:

.

Main Menu

[B] Autobuze STB

Started by Ionut, October 08, 2011, 10:26:33 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xed

Cei de la Solaris se plimba in perioada asta prin Europa incercand sa isi promoveze autobuzul pe hidrogen si uite ca au ajuns si la noi. Si cei de la Mercedes au lansat noul model de Citaro pe hidrogen destul de curand si tot la fel sunt in teste prin diferite tari, probabil urmand ca la un moment dat sa ajunga cel putin si prin Bucuresti.

Personal consider viabila migrarea spre transportul public propulsat de hidrogen. Chit ca autonomia intre electric si hidrogen este asemanatoare, reincarcarea rezervoarelor de h. dureaza mult mai putin decat reincarcarea bateriilor (care se mai si degradeaza in timp).

Oricum, mai avem de asteptat pana ajungem sa schimbam autobuzele din Bucuresti cu unele pe pila de combustie sau baterie.

Lyvyoo

E rezolvata total problema riscului de explozie in cazul vehiculelor alimentate cu hidrogen?
Mai este o steluta aici, de preferat ar fi sa avem de-a face cu Green Hydrogen, produs 100% din surse regenerabile.

frunzaverde

Hidrogrenul nu este in momentul asta o tehnologie apta pentru mainstream. Ori este incredibil de scump, ori este extrem de poluant.

Un kg de hidrogen, la punctul de livrare, e in jur de 1.5-2 euro din surse extrem de poluante ("gri" sau "brun" sau "negru"), mult mai poluante (pe tot ciclul de viata) decat benzina sau motorina (productia se face din combustibili fosil, ori gaz ori carbune). Varianta verde e in jur de 6-10 euro (3-5 euro) pe kg la punctul de livrare, ceea ce chiar si la randamentele mai bune ale motoarelor cu hidrogen vorbim de preturi de ~2.5-3x mai mari ca la motorina, si la de 5x mai mari ca la electric.

Da, exista idei de a face in 10 ani hidrogenul verde (sau "galben" - solar) mai ieftin si competitiv cu electricitatea. Dar n-are nici un sens ca Romania sa plateasca "taxa de early adopter" fara vreun beneficiu (RO nu are cercetare-dezvoltare in domeniu, si RO nu are energie electrica verde capabila pentru productie - RO de-abia isi asigura cu importuri masive energie electrica pentru consumul curent.).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

paullie

Hidrogenul se va ieftini abia când va fi vazut ca agent de "stocare"

Sa luam California care deja incepe sa aiba prea multe fotovoltaice. Ce faci cu energia generata in exces.

1. O vinzi unde este noapte. Nu prea merge, liniile elctrice asa de lungi intercontinentale nu sunt fezabile. Doar 2 ore seara catre coasta de Est.
2. Stochezi in baterii. Care producerea unora noi este foarte neecologica, cele vechi de la masini elctrice inca nu sunt destule, e limitata serios aceasta optiune.
3. Electrolizezi apa, stochezi hidrogenul cu care noaptea produci energie in centrale clasice. In situatia asta hidrogenul verde nu va mai fi asa scump.

etravel

Quote from: paullie on November 27, 2021, 11:41:40 AM
Ce faci cu energia generata in exces.
Mai poti face o chestie smart, profitand de infrastructura existenta: pompezi apa la deal, intr-un lac de acumulare, utilizand energie electrica ieftina si in exces, dupa care uzinezi/produci curent oricand e nevoie de energie electrica in plus.

oc7avian

O informație care a scăpat, dar la mijlocul lui decembrie a fost relansată licitația pentru 100 de autobuze electrice. O să preiau de pe MU

Quote from: PTMZ
Licitatia a fost relansata azi, la ora 17:00. Dupa cum s-a aratat anterior, bugetul alocat a urcat la 304.650.300,70 RON.
Ponderea punctajului:
- 50% pret
- 40% consum specific de energie electrica
- 10% perioada de garantie extinsa (full-warranty).

Termene limita:
- depuneri oferte: 25 ianuarie 2022
- evaluari: 25 ianuarie 2023.

Link E-licitatie: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100133579

In draftul de contract, graficul de livrare prevede livrarea prototipului in luna a 4-a de la semnarea contractului, urmat de cate 11 autobuze pe luna incepand cu luna a 6-a.

Durata scurtă de livrare a prototipului a generat o contestație a Solaris la CNSC, mai ales că a rezultat o consultare a pieței în care unii concurenți nu puteau satisface durata scurtă.. PMB a fost proactiv și a venit cu măsuri de remediere, ceea ce aș spune că e de apreciat: a rezultat în retragerea contestației, deci licitația merge mai departe

Quote from: Solaris
Primul autobuz se va livra in luna a 11-a dupa semnare. Apoi 33 unitati in luna a 12-a .......etc.

paullie

Un an de zile evaluare?  ???

razvan96

Termen pur orientativ...

SPECTR-2

^^^
Au ofertat Solaris, Karsan și Temsa. S-ar putea ca licitația să se anuleze, totuși, din cauza faptului că niciunul din cei trei nu are inclusă în omologare opțiunea supercapacitorilor cerută de primărie.

TVlad

Cu ce sint mai bune astea decit troleibuzele?

SPECTR-2

Licitația a fost anulată, iar nu au fost conforme ofertele...

cezar-mario2012

100 de autobuze electrice în București: Primăria Capitalei a relansat licitația

Primăria Capitalei a lansat din nou licitație pentru achiziția a 100 de autobuze electrice, după ce precedentele trei tentative au eșuat. Rămâne de văzut daca a patra oară va fi cu noroc. Noul anunț de licitație a fost publicat joi, 16 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Contractul vizează achiziționarea a 100 autobuze electrice si a infrastructurii de încărcare necesara acestora. Valoarea contractului se ridică la 304,67 milioane de lei, fără TVA.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 18 iulie 2022, conform calendarului actual din SEAP.

Consilier general: Sper ca până la sfârșitul acestui an să avem un câștigător
Nicorel Nicorescu, consilier general la Primăria Municipiului București, a anunțat la rândul său relansarea procedurii publice pentru achiziția autobuzelor electrice.

,,După o serie de eșecuri, PMB a decis eliminarea unei precizări tehnice care bloca participarea furnizorilor: ,,autobuzul va fi dotat și cu supercapacitori pentru înmagazinarea energiei de frânare". Companiile nu au omologată această facilitate, deci nu pot atașa documente care să certifice această capacitate constructivă, dar o pot prezenta ca un avantaj tehnic în continuare, nefiind obligatorie", explică consilierul general.

Acesta speră ca procedura nouă să fie un succes și maximum până la sfârșitul acestui an să fie stabilit un câștigător. ,,Din acel moment ne putem aștepta la o primă livrare într-un termen de 11 luni conform contractului propus", estimează Nicorescu.

Finanţarea se va face din alocaţii bugetare şi/sau din alte fonduri legal constituite cu această destinaţie (fonduri nerambursabile în măsura contractării cererilor de finanţare depuse).

Autobuzele electrice noi, din gama 12 m (12000±350mm), vor avea tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), cu baterii de acumulatori, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, cu trei uși duble și aer condiționat în salonul de călători, destinate transportului urban de călători în Municipiul București și zona limitrofă.

Furnizorul se obligă să livreze produsele care fac obiectul contractului în termen de 14 luni de la semnarea contractului. Contractul are durata de valabilitate până la data ieșirii din garanție (full warranty) a ultimului autobuz electric livrat.

Cea mai recentă licitație pentru autobuze electrice în București a fost anulată, deoarece niciunul dintre ofertanţi nu a putut îndeplini condiţiile finale din caietul de sarcini, potrivit explicațiilor din luna mai ale viceprimarului Capitalei Stelian Bujduveanu. Mai exact, este vorba chiar de acea cerință ca noile autobuze să aibă și baterii și supercapacitori.

link

CornelM

Pentru cei mai tineri forumuști postez un colaj video care cuprinde imagini cu autobuze Leyland realizate în perioada 1968-1976:

Barcelo

Quote...o țeapă tipic turcească! Autobuzele se strică pe bandă rulantă, turcii nu-s în stare să le repare! STB: "Repetarea unor defecte similare, la un interval de zile apropiat

https://www.gandul.ro/actualitate/exclusiv-otokar-compania-din-turcia-care-a-incheiat-cu-pmb-contractul-pentru-furnizarea-a-400-de-autobuze-o-teapa-tipic-turceasca-autobuzele-se-strica-pe-banda-rulanta-turcii-nu-s-in-stare-sa-le-19853383

Telvanni

#434
O noua tendinta la STB? Sau doar un accident.