News:

.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

carutasul

ciudat era că nu dădea nici un mesaj ( sau poate nu am văzut eu, că la citit cam am nevoie de ochelari) și rămânea așa într-o stare din care ieșea după mai bine de un minut, așa că de fiecare dată controlorul s-a sesizat (am pățit de două ori, de fapt a doua oară am vrut să confirm că e sistematică situația ) și a trebuit să validez în altă parte. Bănuiesc că dacă voiam să plătesc cu cardul trebuia să aleg din meniu înainte de a-l apropia, nu am încercat :)
Eu nu am mai mers cu 41 de peste 10 ani deci e de înțeles :) Am lucrat câțiva ani la o firmă prin Aviației și am avut câteva tentative de a înlocui mașina cu altceva, am încercat mai multe trasee dar fără succes, pe toate ajungeam la 2 ore. Pe vremea aia 41 se lăsa cu nasturi rupți dimineața :) Cea mai bună variantă era 32+ metrou, tot cam cu nasturi rupți și cu traversat piața Unirii. Mi se pare că și la mijloacele de transport în comun apare fragmentarea asta stupidă de-a lungul Dâmboviței, acum ar mai fi și tramvaiul 1/10 când va reîncepe să circule. Dar inclusiv la metrou unde nu ar trebui să conteze, dacă schimbi la Piața Unirii transferul ia mai mult de 10 minute fără timpul de așteptare, nu mai zic de tramvai- magistrala 2 sau Piața Unirii- Sf Gheorghe. Dacă mai ai încă o schimbare deja nu te mai încadrezi în nici un timp rezonabil...

oc7avian

Cardul îl ia automat. Trebuie doar apropiat. Ori n-a stat cardul destul, ori s-o fi întâmplat să fie validatorul defect. Se mai întâmplă.

Într-adevăr rețeaua de tramvaie e destul de fragmentată spre zona centrală. Și e păcat, pentru că împreună cu metroul ar oferi o rețea foarte bună. Sunt complementare, iar tramvaiul aduce niște scurtături de vis.


1/10 și-au reluat traseul circular. A rămas problema cu apendicele spre Romprim.

panzer

Eu platesc cu 24pay. Ticketul ramane valabil in "portofelul electronic" 90 de minute. De multe ori ma si intorc cu acelasi bilet. Sau daca trebuie sa schimb cu alt STB.

Din pacate biletele de 5 lei, mixt, 120 minute nu pot fi cumparate prin aplicatie.

silviu1987

Mai e problema existentei a vreo 2-3 tipuri de validatoare pentru carduri.
De exemplu alea montate pe tramvaiele mai vechi  pe linia 1 sau  alea de pe autobuze nu sunt recunoscute de validatoarele noi si iti mai ia o calatorie.

nirolf

București: A fost lansat anunțul de consultare pentru determinarea valorii privind achiziția a 250 de noi tramvaie

QuoteViceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, că în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), prin TPBI, a fost publicat anunțul de consultare a pieței pentru determinarea valorii estimate și a graficului de livrare pentru un număr de 250 de tramvaie noi.

,,Este vorba de 100 de tramvaie de 27 de metri (inclusiv bidirecționale), 100 de tramvaie de 36 de metri și alte 50, de 45 de metri. Numărul exact de vehicule va fi stabilit în funcție de fondurile nerambursabile atrase sau de alte surse de finanțare aflate la dispoziția PMB. Invit companiile producătoare să răspundă anunțului de consultare, până la data de 14 Aprilie 2023"

GIV

#470
cica tramvaiul astra a blocat niste linii



Sorinus

Am mers si eu in sfarsit cu un tramvai Astra, si mi s-a parut ca facea f mult zgomot in zona boghiului de la penultima usa. Pareau niste vibratii destul de mari si nu doar tabla. Poate si linia e cam proasta, nu stiu, am mers peste Podul Grant pe directia spre Casin.

Altfel arata ok, un pic sub ce-am vazut prin vest dar na, cerintele STB.

panzer

Ai prins exact bucata nerefacuta pe Grant. Invers e mai silentios.  :lol:

carutasul

din ciclul "eu acum am aflat" am observat că linia 32 a fost luată cu asalt de tramvaiele "Astra" noi. Pare de bine. Eu n-am mers decât trei stații, dar esențialul pentru mine e capacitatea sporită.

TibiV

Sunt tramvaie luate de pe linia 25 care a fost temporar suspendata...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

foarte bine, asta înseamnă că gândesc :)
Sigur, departe de mine să le vreau răul celor ce merg pe linia 25, dar mie îmi convine; poate încep să vină și pe 32 până la toamnă când încep școlile... deși nici acum nu mi s-a părut că sunt goale.

nirolf

Tramvaiul Imperio cu numărul 50 intră de marţi în circulaţie pe linia 1 din Capitală.

Quote[...]

Directorul general al STB, Adrian Criţ, spune că aproape două milioane de kilometri din cei peste 11 milioane parcurşi de tramvaiele din Capitală au fost parcurse de tramvaiele Imperio.

,,De la începutul anului şi până la 1 august, cu toate tramvaiele din Bucureşti s-au parcurs 11,5 milioane de kilometri. Din acest traseu al tramvaielor care au purtat călători i din Bucureşti, peste 1,8 milioane de kilometri sunt parcurşi de tramvaiele Imperio. Gradul de utilizare al tramvaielor Imperio este unul mult mai mare decât al tramvaielor clasice, luând în considerare faptul că au un parcurs mediu de la începutul anului de peste 33.000 de kilometri faţă de aproape 27.000 de kilometri, tramvaiele din dotarea iniţială", a precizat Adrian Criţ.

Costul cu mentenanţa pentru tramvaiele Imperio este de 0,21 de lei per kilometru, în timp ce acelaşi cost pentru tramvaiele mai vechi este de 5,75 lei pe kilometru, mai spune şeful STB.


TibiV

Criț a luat clar șpagă de la Astra...

Mentenanța este de (5,75/0,21) 27 de ori mai ieftina decat la V3A etc... Poate, ca acum sunt in garantie si ei (STB) nu au voie decat (cel mult) sa schimbe becurile si sa greseze ce este de gresat... Sa-i vad dupa perioada de garantie...
(Bine, recunosc ca am fost rautacios - aceeasi problema este si la un autoturism nou luat de la reprezentanta vs. un "second-hand" adus din Germania, care a fost al unei bunicute care circula doar duminica, 10 km pe saptamana, la piata si inapoi... :D )

Dar nici nu a spus nimic despre rata incidentelor la tramvaiele Imperio...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

33.000 km/tramvai in 7 luni =  56.570 km/tramvai in 12 luni.
Economiia din mententanta = 5.75 - 0.21 = 5.54 lei/km = 313.000 lei/tramvai/an

Avand in vedere ca Imperio au costat aprox 8.500.000 lei/bucata. Procentual nu este foarte mare economia = 3.6% / an.

Am facut calculele doar de curiozitate. Evident ca sunt mult mai multe aspecte, gen cat costa un RK la V3A, cat e manopera, etc.

Sa salutam totusi minima transparenta de la STB vs. de exemplu opacitatea de la Metrorex.

voicul

As zice ca recuperarea sumei integrale de achizitie in 28 de ani doar de aici ... e ceva de bine!
+ profit din gestionarea lor + din vazarea lor.
Pare business legal.

Oricum e rupere in Imperio fata de dinozaurii dinainte. Cine le va vinde pe astea vechi si nu pune in anunt: bate si troncane mai rau ca o caruta ... inseamna ca minte 120%.