News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Telvanni

Am observat ca in prima zi de zapada, sambata 20 ianuarie, cel putin pe linia lui 1 si 10 nu era niciun Imperio. Prima oara mi-au atras atentia Tatrele, apoi V3A-urile ca apoi sa-mi dau seama ca de fapt nu e niciun Imperio.
Aveti idee de ce le-a fost teama sa le scoata pe zapada? Asa "sensibile" sunt?

dr4qul4

Cred ca le-a fost frica sa nu ramana in "pana prostului", "la urcare".
Am inteles ca "la deal" consuma foarte mult curent (posibil sa fie de la motorul ala de la care a pornit si scandalul), asa ca daca ar mai fi si alunecat, ar fi trebuit sa le ambaleze si mai tare si probabil ar fi depasit puterea pe anumite segmente de linie (La Vacaresti si Basarab am inteles ca sunt cele mai frecvente probleme).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

BogdanPetrini

In ziua respectivă 1 și 10 au circulat deviat pe Șincai - Nerva Traian unde e linia praf și au preferat să trimită orice alte vagoane. Pe linia 10 au circulat vreo 6 Tatre, fiind deservită de Depoul Militari. Au circulat Imperio  pe celelalte linii - 21, 25, 32 și 41.

Konter

Societatea de Transport București este pe punctul de a fi obligată să cumpere de la Gruia Stoica tramvaie fabricate în Rusia lui Vladimir Putin. Dacă Primăria Capitalei nu va asigura finanțarea achiziției, STB ar putea intra în faliment pentru că nu cumpără material rulant fabricat într-o țară supusă sancțiunilor internaționale.
Așa cum spuneam, au fost multe procese. Unele s-au încheiat, unele încă se judecă. Unul dintre acestea din urmă se află pe rolul Judecătoriei Sectorului 1 București, Secția a II-a civilă, iar judecata pe fond va începe la data de 11 aprilie. Asta după ce, la precedentul termen, de vineri, 23 februarie, instanța a respins cererea STB de suspendare a judecării.

Procesul a fost deschis de Electroputere VFU Pașcani, în calitate de creditor, împotriva STB SA, în calitate de debitor. Acțiunea vine în continuarea altor procese, în urma cărora transportatorul bucureștean public de suprafață a fost obligat să cumpere 40 de tramvaie de la societatea din Pașcani, parte a Grupului Grampet, patronat de Gruia Stoica.
STB a lansat licitația pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime în septembrie 2019. Pe 31 iulie 2020, Electroputere VFU asociată cu Reloc SA (ambele din Grupul Grampet) a câștigat licitația de furnizare a 40 de tramvaie, cu posibilitatea de achiziție a încă 60 de tramvaie de 18 metri, organizată de STB SA. Valoarea estimată a contractului pentru 40 de unități este de aproximativ 300 de milioane de lei, cu o valoare maximă de 770 de milioane de lei în cazul suplimentării cu încă 60 de unități.
Însă pe 31 decembrie 2020 licitația a fost anulată de directorul general al STB de la vremea respectivă, Mihai Petcu. Decizia de anulare a licitației, luată în ultima zi a anului 2020, la ora 16,30, a fost ținută la secret atât de Primărie, cât și de conducerea STB, ea fiind dezvăluită de Club Feroviar.
CNSC și Curtea de Apel au dat dreptate Electroputere VFU Pașcani, Nicușor Dan a sesizat DNA
Apoi, la finele lunii februarie 2021, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația depusă de Electroputere VFU Pașcani și a dispus reluarea procedurii. ,,Admite contestația și dispune remedierea" – aceasta este concluzia Deciziei nr. 359 pronunțată de Completul C5 al CNSC vineri, 19 februarie 2021, în Dosarul nr. 75, în care contestatar era Electroputere VFU Pașcani, iar autoritatea contractantă – Societatea de Transport București.
La finele lunii aprilie 2021, Curtea de Apel București a decis definitiv că Societatea de Transport București trebuie să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Pașcani. Între timp, primarul general Nicușor Dan a depus o plângere la DNA împotriva predecesoarei sale în funcție, Gabriela Firea, acuzând-o că a aprobat organizarea licitației fără a exista sursa de finanțare.
Cum STB nu a vrut să cumpere respectivele tramvaie, cei de la Electroputere VFU Pașcani s-au adresat din nou instanței, iar în februarie 2022 Judecătoria Sectorului 1 a tranșat definitiv problema, obligând STB să le cumpere și a decis executarea silită a transportatorului, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Dar să vedem ce este cu aceste tramvaie, chipurile produse la Pașcani. Club Feroviar vă prezintă în facsimilul alăturat o declarație pe propria răspundere semnată pe 9 decembrie 2019 de către directorul general adjunct al Electroputere VFU Pașcani, Claudiu Hîrbu, în care se precizează că "producătorul de tramvaie noi din gama de 18 m cu podeaua total coborâtă este PK Transport Systems SRL, cu sediul în Moscova".

Contactat de Club Feroviar, directorul general al STB, Daniel Istrate, nu a dorit să facă niciun fel de comentariu referitor la litigiul cu Electroputere VFU Pașcani. Surse din conducerea societății ne-au precizat însă că se așteaptă de la Primăria Capitalei asigurarea finanțării pentru achiziția tramvaielor, în caz contrar STB riscând să intre în faliment.
De asemenea, societatea din Pașcani va trebui să schimbe furnizorul materialului rulant. Importul de tramvaie fabricate în Rusia ar constitui o încălcare a sancțiunilor internaționale la adresa regimului de la Kremlin, după ce Vladimir Putin a invadat Ucraina. Rămâne de văzut dacă Electroputere VFU Pașcani va reuși să procure același tip de tramvai, cu același timp de caracteristici din caietul de sarcini al licitației și din documentația de atribuire, fabricate în UE sau într-un alt stat nesupus embargoului internațional.

https://clubferoviar.ro/stb-gruia-stoica-tramvaie-fabricate-in-rusia/

TVlad

Daca instanta a obligat STB sa le cumpere, de ce au fost cumparate cele de la Arad?

Xenos

Foarte simplu, tramvaie cu capacităţi diferite, nevoi diferite. Dacă ţin bine minte, cele două licitaţii au mers în paralel.

medicul de garda

Eu nu inteleg cum in Romania nu exista pur si simplu o lege prin care sa poti anula fara consecinte juridice o licitatie, pentru motive obiective, precum pierderea finantarii sau schimbarea nevoilor autoritatii care le contracteaza (Bucurestiul nu are nevoie de tramvaie de 18 metri!!). Inteleg ca poti introduce clauzele astea in documentatiile pentru licitatie, dar cum la noi comisiile care fac asta contractele sunt extrem de slabe, ar fi mai util sa fie lege universal valabila. Eu nu am auzit ca in alte tari sa fie asemenea scandaluri cu autoritati sa fie obligate sa cumpere ceva ce decid ca nu mai vor.

NB: aici nu ma refer la anularea licitatiei fiindca nu ii convine cuiva castigatorul. Normal ar fi sa nu mai poti relansa licitatia pentru acelasi lucru pentru un nr de x ani, sau alta clauza care sa limiteze abuzurile.
Trust me, I'm an east-european doctor!

voicul

Ca idee nu strica si tramvaie de 18 m noi, pentru ca ... nevoi si rute diferite, cum ar fi noaptea (da, stiu ca sunt autobuze, dar ar putea sa fie si tramvaie).

Oricum mai bine noi, ca nevoia e mare inca, decat:

STB SA a renunțat la proiectele de modernizare a 50 de tramvaie V3A și 20 de Tatra. Rămâne programul anual de 6 tramvaie V3A modernizate

Mobilitate.eu monitorizează și promovează constant proiectele de modernizare a infrastructurii și parcului circulant al operatorilor din România, fiind în legătură permanentă cu autoritățile pentru actualizarea informațiilor despre proiectele noi și vechi aflate în derulare. Odată cu începutul anului 2024, am solicitat către STB SA o actualizare despre situația proiectelor de modernizare a tramvaielor V3A și Tatra, anunțate din 2022, pentru care au fost demarate procedurile de implementare.

Astfel, conform răspunsului STB SA ,,Cele două proiecte au fost eliminate din lista obiectivelor de investiții STB SA din lipsa resurselor financiare".

STB SA a renunțat la proiectele de modernizare a 50 de tramvaie V3A și 20 de Tatra. Rămâne programul anual de 6 tramvaie V3A modernizate

Totuși, STB SA spune că pe lista de investiții pentru anul 2024 se află modernizarea a 6 tramvaie V3A și un tramvai Bucur LF. Totuși, rămâne de văzut dacă vom vedea la traseu anul acesta 6 tramvaie V3A modernizate, având în vedere că în anul 2023 au ieșit doar 2 vagoane, 025 și 158, în 2022 nu a ieșit niciun tramvai, iar in 2021 au fost predate doar 3 tramvaie, 044, 218 și 273, care erau în lucru din 2019-2020. De asemenea, tramvaiul Bucur LF despre care se spune în raspunsul STB SA este 417, ultimul din seria Bucur LF, aflat în lucru încă din anul 2018, construcția fiind constant încetinită de lipsa fondurilor și a materialelor necesare. La ora actuală, toate proiectele de modernizare și reparație capitală a tramvaielor sunt finanțate din bugetul local al PMB și STB SA.

Astfel, în perioada 2022-2023, STB SA a demarat pregătirea proiectului pentru modernizarea a 50 de tramvaie V3A și 20 de tramvaie Tatra. Tramvaiele V3A urmau să fie modernizate în cadrul unui program cu mai mulți constructori, care să realizeze structurile metalice de la confecție până la vopsire, pentru ca ulterior acestea să fie echipate și finalizare în cadrul uzinelor STB, URAC. Același tratament urmau să îl aibă și 20 de tramvaie Tatra. Ambele modernizări urmau să devină tramvaie cu motoare asincron și podea parțial coborâtă, dar și cu sisteme de informare și aer condiționat în salonul călătorilor.

În timpul anului 2023, STB SA a început consultări ale pieței pe SEAP, pentru estimarea valorilor și termenelor de execuție pentru construcția a 50 de caroserii de tramvaie V3A cu podea parțial coborâtă, ceea ce ar fi însemnat construcția a 150 de tronsoane, 50 tip A, 50 tip B și 50 tip C, tronsonul C fiind realizat pe structură cu podea parțial coborâtă. Conform specificației STB SA, caroseriile erau confecționate, sablate, protejate și vopsite în schema STB SA, urmând să fie transportate de prestator la URAC, unde STB SA continua procesul de echipare și punere în funcțiune. De asemenea, a fost lansată și procedura pentru modernizarea boghiurilor, fiind vorba de 200 boghiuri motoare și purtătoare pentru cele 50 de V3A, dar și a 40 de boghiuri de tramvai Tatra T4R. Boghiurile motoare de V3A și Tatra T4R ar fi beneficiat de reparație totală generală, cu înlocuirea tuturor elementelor consumabile cu elemente noi și înlocuirea motoarelor vechi cu motoare asincron. Boghiurile purtătoare V3A treceau de asemenea prin reperație generală cu înlocuirea toturor elementelor consumabile. Ulterior, STB SA nu a mai făcut alți pași pentru continuarea proiectului.

https://mobilitate.eu/stb-sa-modernizare-2024/

Dar nu stiu cum le-au ales tocmai de la rusi!

reiny2000

Achiziționarea unor tramvaie de 18 metri cu fonduri bugetare este complet absurdă. Faptul că o linie nu atrage suficienți călători nu justifică tramvaie mai mici, ci mai degrabă regândirea transpotului public în zonă (poate linia este dublată de autobuze, este blocată de trafic, circulă încet din cauza infrastructurii etc.). Pe lângă costul de achiziție mult mai mare față de un autobuz articulat, mai trebuie luat în considerare și costul per kilometru, care este aproape dublu. Sper ca VFU Pașcani să nu poată livra nimic și să terminăm cu această glumă proastă.

voicul

https://www.facebook.com/watch?v=915001013643066

Cum arată primul tramvai modernizat cu sisteme noi și tehnologii actuale


reiny2000

Ziariștii lui pește prăjit, e un V3A-2010-CA vopsit verde și cu niște ecrane și prize usb, fără aer condiționat.