News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

RATB: licitatie de 30 mil euro pentru modernizarea tramvaielor tip V3A-M

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a anuntat organizarea unei licitatii deschise, in valoare de 135 milioane lei (30 milioane euro), in vederea reconstruirii si imbunatatirii parametrilor tehnici si de confort ai tramvaielor tip V3A-M. Criteriul de atribuire va fi pretul cel mai scazut.

Potrivit anuntului de participare (cu numarul 184323/publicat la 12 aprilie), RATB apreciaza ca se vor incheia estimativ 5 contracte subsecvente, dintre care un contract in acest an si patru contracte in 2019. Cantitatea estimata pentru un contract subsecvent de modernizare este de minim 3 tramvaie si, maxim, 12 tramvaie. Valoarea celui mai mare contract subsecvent va fi de 32,4 milioane lei. Se estimeaza ca primul contract subsecvent se va semna odata cu acordul-cadru.

In total, in anuntul de participare se precizeaza ca vor fi modernizate minim 3 tramvaie si maxim 50 de tramvaie, asta sub incidenta celor cinci contracte subsecvente semnate.

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 14 mai 2018. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 17 mai 2018. Deschiderea ofertelor va avea loc la data de 16 august 2018.

ClubFeroviar.ro

rizzuh

#16
Iar bagam bani in vechituri? Au fost bune la vremea lor, acum 50 de ani, dar a mai evoluat tehnologia de atunci. Tramvaiele astea nici de Congo nu mai sunt demne.

Ionut

Veşti proaste de la RATB: Tramvaiele din Capitală vor rămâne în continuare fără aer condiţionat

,,Pentru proiectul de modernizare a peste 250 de tramvaie cu sistem de climatizare în salonul de călători, licitaţia a fost anulată, întrucât pentru loturile respective nu au fost depuse oferte sau au fost depuse oferte neconforme. Procedura de licitaţie va fi reluată", mai spun reprezentanţii RATB.

Pe de altă parte, Regia va dota încă 150 de autobuze şi 100 de treleibuze cu instalaţii de aer condiţionat. Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) dispune în prezent de 993 de autobuze Mercedes Citaro, din care peste 500 sunt dotate cu instalaţii de aer condiţionat. Pentru asigurarea confortului călătorilor în perioada verii, RATB are deja în derulare un contract de execuţie pentru montarea de instalaţii de climatizare pe încă 150 de autobuze", se arată într-un comunicat, transmis, miercuri, de RATB. Potrivit sursei citate, până în prezent, la peste 20% din cele 150 de autobuze, lucrările sunt în diverse stadii de execuţie sau instalaţiile au fost deja montate şi sunt în perioada de probă.

,,Până acum, au fost montate şi se află în probe sau sunt în diverse stadii de execuţie 25% din troleibuzele incluse în programul de modernizare, iar primele 14 troleibuze cu aer condiţionat sunt în traseu şi sunt incluse permanent în parcul circulant, inclusive sâmbăta şi duminica", se mai precizează în comunicatul RATB.

ZF

Harry

Pregatesc un material despre mijloacele RATB din perioada interbelica, inclusiv tramvaiele Malaxa. unele poze nu cred ca au mai fost facute publice vreodata. Le voi pune si aici cand e gata materialul.

nenea_hartia

^ Abia aștept, mulțumesc anticipat!

Harry

Malaxa a fost primul producator roman de tramvaie. Pe fabrica uzinei, la inceputul anilor '40 au iesit atat vagoane motor cat si remorci scurte si lungi care permiteau realizarea unui sistem modular de tramvaie care sa deserveasca eficient traseele. Tramvaiele Malaxa au circulat in capitala pana la sfarsitul anilor '70. In perioada interbelica, tramvaiele romanesti au circulat in paralel cu modele produse in UK, USA sau Germania.

Tinand cont de aspectul general putema firma ca modelul care a stat la baza designului tramvaielor Malaxa a fost tramvaiul Thomson care cirula de ceva timp pe strazile capitalei.

La final un fapt interesant: odata ajuns in Statele Unite, Nicolae Malaxa ajunge unul dintre oamenii foarte apropiati (si partener de afaceri) ai presedintelui Nixon.


O remorca Malaxa de tip lung (D1234) pe strazile din capitala


vagon motor







cateva imagini din interior, nu putem sa nu remarcam eleganta uniforma a taxatorului din fundal









elegant pod in stil art deco peste Dambovita, demolat in comunism



bonus : santier pentru amenajarea liniilor de tramvai

panzer

Citat din link-ul de mai sus:

"Modernizarea altor 10 tramvaie în RATB-URAC a fost bugetată cu 16,5 milioane lei, tramvaiele urmând să iasă din uzină începând din toamna acestui an"

Etete. Dar poate URAC 10 modernizari in acest an calendaristic?

Ionut

Primăria Capitalei vrea să cumpere 10 tramvaie cu 100 de milioane de lei din fonduri europene nerambursabile

Consiliul General al Municipiului Bucureşti a aprobat, joi, un proiect care prevede achiziţionarea de către Primăria Capitalei, din fonduri europene nerambursabile, a 10 tramvaie pentru modernizarea liniei 55. Proiectul presupune acordul pentru această finanţare. Valoarea investiţiei este de peste 100 mil. lei, din care contribuţia municipalităţii este de 1,8 mil. lei . ,,Municipiul Bucureşti a depus în luna iunie 2018 cererea de finanţare pentru proiectul privind modernizarea liniei de tramvai 55, în vederea obţinerii de asitenţă financiară nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Regionl 2014-2020.

Proiectul prevede achiziţia unui număr de 10 tramvaie noi din gama 36m. (...) Proiectul a parcurs întregul proces de evaluare, a fost admis în urma evaluării, iar în data de 28.08 2018 a fost selectat pentru finanţare", se arată în proiectul de hotărâre votat joi.

ZF

Earthchild

#23
M-am uitat sa vad care este linia 55...
NU INTELEG de ce nu se incepe cu un proiect pentru achizitia de tramvaie noi si de capacitate mare in primul rand pentru linia 41? La ce trafic are ar fi aur curat si nu ar trebui modificate decat peroanele statiilor plus in mod fericit/necesar niste afisaje electronice. Si apoi de ce nu pentru linia 21?
Ce vrea PMB, sa faca praf tramvaiele intre Sf Vineri si piata Iancului? Sau amana achizitia pana modernizeaza TOATA linia 55, de la Sf Vineri la Sf Asteapta... Cu previzibilul rezultat 0 tramvaie noi in Bucuresti din 1990 pana in [...]

TibiV

Sa nu uitam ca rondul de intoarcere de la Granitul este sublim, dar lipseste cu desavarsire !...
Si nu se stie cand se apuca de el (cu P&R cu tot).

Ceea ce inseamna ca cele 10 tramvaie ar trebui sa fie bidirectionale, caci altfel nu au cum sa intoarca la Granitul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Ii mai durea sa puna un 0 in coada, ca ce mai e un 0 in ziua de azi?

E interes 0. Avem tramvaie bidrectionale care circula pe linia lui 1/34. Deci se puteau duce pe linia lui 55, dar ...

Ionut

Bucuresti cumpara tramvaie pentru liniile aglomerate

Primaria Municipiului Bucuresti a decis sa achizitioneze 24 de tramvaie noi pentru liniile foarte aglomerate. Consiliul General al Capitalei (CGMB) a aprobat doua proiecte care vizeaza, in prima faza, modernizarea si dotarea liniilor de tramvai 1 si 10, pentru finantarea acestora in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020. Ambele proiecte urmaresc achizitia a cate 12 tramvaie noi din gama de 36 metri si presupun fiecare o investitie de 120,8 de milioane de lei, contributia proprie a Primariei fiind de 1,8 de milioane de lei pentru fiecare proiect.

Primarul Municipiului Bucuresti, Gabriela Firea, a precizat ca in totalitate, pentru Bucuresti, vor fi achizitionate 100 de tramvaie noi.

Reamintim ca pe 17 mai au fost depuse opt cereri de finantare in vederea achizitionarii celor 100 de tramvaie pentru:
linia 1 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 10 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 21 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 25 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 32 – un numar de 12 tramvaie, valoare totala 120,8 milioane lei
linia 40 – un numar de 10 tramvaie, valoare totala 100,7 milioane lei
linia 41 – un numar de 20 de tramvaie, valoare totala 201,3 milioane lei
linia 55 – un numar de 10 tramvaie, valoare totala 100,7 milioane lei

ClubFeroviar.ro

tom_sawyer

Primăria Capitalei va cumpăra din fonduri europene 56 de tramvaie noi pentru liniile 32, 41, 21 și 25

Primăria Capitalei a obținut fonduri europene pentru modernizarea liniilor de tramvai 32, 41, 21 și 25, potrivit unor proiecte adoptate marți de Consiliul General al Municipiului București. Este vorba despre 560 milioane lei, iar din această sumă ar urma să se cumpere 56 de tramvaie noi pentru cele 4 linii.

Proiectele aprobate sunt:
- Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 32 - valoare 120 milioane lei, se vor achiziționa 12 tramvaie;
- Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 41 - valoare 200 milioane lei, se vor achiziționa 20 tramvaie;
- Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 21 -  valoare 120 milioane lei -  se vor achiziționa 12 tramvaie;
- Modernizarea și dotarea liniei de tramvai nr. 25" - valoare 120 milioane lei -  se vor achiziționa 12 tramvaie.

hotnews.ro

Harry

cica azi s-ar fi lansat licitatia pt 100 de tramvaie

Hef

Sa vedem cine le vinde tramvaie fara o cale de rulare pusa la punct.