News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Tramvaie STB

Started by Goldmund, May 22, 2014, 07:41:19 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Ionut

STB SA a lansat licitația pentru echipamentele de acționare pentru următoarele 18 tramvaie Bucur LF-CA

STB SA a lansat o licitație în valoare de 10,8 milioane lei pentru ,,Achizitie sistem de actionare cu invertoare trifazate si motoare asincrone pentru vagoane de tramvai Bucur LF – CA, cant min 17 buc si max 18 buc, conform model acord cadru", cu un termen total de livrare de 24 de luni. Ofertele pot fi depuse până la data de 31.10.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 31.01.2020. STB SA a reluat producția de tramvaie Bucur LF, în următorii 2 ani fiind programate să fie introduse în circulație 18 tramvaie. În prezent STB SA deține 5 tramvaie Bucur LF CH și 11 tramvaie Bucur LF CA.

Mobilitate.eu

Ionut

Zvonuri ca ar fi castigat/ar castiga turcii!?!




După autobuzele Otokar, suntem pe punctul de a avea tramvaie turcești la București

Primăria Municipiului București, care organizează licitația pentru achiziționarea a 100 de tramvaie noi cu fonduri europene, a solicitat turcilor de la Durmazlar să urce DUAE în sistemul electronic de achiziții publice, potrivit informațiilor obținute în excvlusivitate de Club Feroviar. Aceasta înseamnă că turcii sunt pe punctul de a câștiga licitația, deoarece au oferit cel mai bun preț, în condițiile în care și oferta lor, și cea a asocierii dintre Astra Vagoane Călători Arad și CRRC (China) fuseseră admise ca fiind conforme. DUAE (Document Unic de Achiziție European) este un document care facilitează participarea operatorilor economici la procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică. Suspiciunile legate de corectitudinea licitației apar în ceea ce privește specificațiile tehnice, din moment ce oferta Astra-CRRC propune un tramvai cu lungimea de 36 de metri, iar al turcilor de la Durmazlar măsoară 32 de metri.

ClubFeroviar.ro

dr4qul4

#167
Acum depinde care a fost cerinta de lungime minima.
Dar tinand cont ca Bucur LF are doar 25,4 m, s-ar putea sa nu se fi cerut lungime de 36m.
Nu stiu ce modele au ofertat exact (posibil turcii cu Panorama si Astra cu Autentic Imperio, dar ale turcilor par mai late decat cele de la Astra.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

frunzaverde

Ce suspiciuni oameni buni?
STB a spus clar ce vrea in caietul de sarcini - tramvaie din "gama de 36 metri", explicitand clar lungimea ceruta ca fiind 32-37 metri. Unii au venit cu 32 metri, altii au venit cu 36 metri. Ambele tramvaie sunt in parametri ceruti de de licitatie. Deci merg mai departe.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

Stii cumva daca cele 2 modele de mai sus sunt cele licitate?
Panorama vad ca are 33m, 2,65 latime, 44,6t, 70km/h, 4x68kw, 50/290 locuri si este bidirectional!

Pt Imperio (cred) nu gasesc specificatiile pe site-ul astra.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

Astra e cu Imperio de 36 de metri.

dr4qul4

si unde gasim si noi specificatiile tehnice pt Imperio? O firma respectabila trebuia sa le afiseze pe site....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Ionut

Duamna este prietena cu toata lumea.




Gabriela Firea atacă gratuit Club Feroviar, dar nu neagă că turcii de la Durmazlar sunt pe primul loc

Primarul general Gabriela Firea atacă gratuit Club Feroviar, acuzând publicația noastră de distribuirea de informații "speculative și manipulatoare". Edilul șef nu neagă că turcii de la Durmazlar sunt pe primul loc la licitația pentru tramvaie organizată de Primăria Municipiului București. "Reiterăm faptul că activitatea Comisiei de evaluare a ofertelor, și implicit orice fel de informații care se referă la această etapă sunt confidențiale (sublin.ns.), conform prevederilor legale în domeniu, până la finalizarea procedurii. Dosarul achiziției devine public după finalizarea procedurilor, aspect prevăzut de art. 217 din Legea 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare. Rezultatul procedurii urmează să fie comunicat după întocmirea raportului procedurii și validarea de către ANAP", se arată în document.

ClubFeroviar.ro

voicul

Cine este surprins?

După autobuzele Otokar, Bucureştiul ar putea avea şi tramvaie turceşti

După deja celebrele și mult blamatele autobuzele Otokar, Bucureștiul ar putea avea și tramvaie turcești.

Licitația organizată de Primăria Capitalei a fost câștigată de compania Durmazlar, anunță clubferoviar.ro.

Valoarea estimată a achiziţiei este de 845 de milioane de lei.

Firma turcească a concurat la această licitaţie cu asocierea dintre Astra Vagoane Călători Arad şi un producător chinez de material rulant.

Conducerea Astra Vagoane Călători Arad a anunțat că va face contestație la decizia de atribuire a contractului.



https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/dupa-autobuzele-otokar-bucurestiul-ar-putea-avea-si-tramvaie-turcesti-1212430

dr4qul4

exista si vreun repros la adresa organizatorilor licitatiei? Adica au inclus vreo cerinta restrictiva sau au facut o evaluare subiectiva?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

subway

Astra contesta orice, oricum si oricand. E o tactica <preemptiva> pentru auzul oraselor mai mici ca sa priceapa aia ca daca nu le atribuie lor licitatiile in loc de tramvaie vor avea parte doar de contestatii fara cap si coada...

nirolf

@dr4qul4

A fost cerut un anume tip de boghiu care a restricționat destul de mult concurența, dar să zicem că poate există o justificare tehnică. Principala problemă a fost prețul cerut foarte mic, era clar că o să vină doar producători de mâna a treia. Combinat cu renumele PMB în materie de licitații avem un rezultat cam ca la CNAIR: turci, chinezi.

Cristi N

Plus cerinta ca tramvaiele sa circule si pe liniile cu sina Otelul Rosu, nu vad ce producator serios si-ar asuma asemenea lucru. Si parca mai era si calendarul de livrari destul de strans.

razvan96

Nu am avut chinezi in licitatie.Mareata contributie a CRRC in asocierea cu Astra era montarea aerului conditionat.Deci au fost turci si romani ;).

AndreiB

Avand in vedere ineficienta STB, cred ca ar trebui sa externalizam si mentenanta liniilor, cu ocazia licitatiei de tramvaie noi. Ceva de genul: RK la liniile xyz pe care vrem sa operam tramvaie noi, mentenanta multianuala si mentenata tramvaie la pachet.

Inainte de orice raspandire a tramvaielor noi, trebuie sa eliminam otelul rosu din tot orasul. Ar fi de departe cea mai buna investitie a STB. Altfel, ne luam canapea noua in camera in care ploua si pe urma ne miram ca ajunge canapeaua veche la fel de mucegaita ca cea veche.

Cred ca putem elimina sinele OR in 1-2 ani, cu efort bugetar suficient.