Drumul Expres DEx Focșani-Brăila

Started by rota, February 20, 2019, 10:37:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Whyse1

QuoteDrumul expres Focșani-Brăila riscă întârzieri în proiectare și execuție după ce arendașii terenurilor din comuna Măicănești nu vor să-și dea acordul ca CNAIR să intre pe terenurile lor pentru executarea studiilor geo-tehnice, relatează Jurnal de Vrancea.

Primarul comunei Măicănești, Răzvan Pascu, spune că în urma ultimelor întâlniri se va face un tabel în funcție de data recoltării pentru a se întocmi studiile.

,,În comuna noastră se fac niște sondări pentru studii geo-tehnice și ca să se poată intra pe teren este nevoie de acordul arendașilor, a celor care lucrează terenul. Astăzi am avut o ședință în acest sens și am ajuns la un compromis. Se va stabili pe un tabel cu perioada exactă în care se recoltează cultura pentru a ști exact când se poate intra pe teren, asta pentru a nu le afecta culturile", spune primarul.

Drumul expres Focșani-Brăila va avea o lungime de 76 de kilometri, are termenul de execuție de 24 de luni și va costa 15 milioane de lei, bani din fonduri europene.

În luna aprilie a acestui an, administrația județeană din Vrancea a semnat certificatul de urbanism în scopul elaborării studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic de execuţie pentru acest obiectiv.

Sursă: https://www.g4media.ro/arendasii-terenurilor-agricole-pun-probleme-constructiei-drumului-expres-focsani-braila-acestia-nu-permit-accesul-cnair-pe-teren-pentru-intocmirea-studiile-geo-tehnice-pentru-ca-ar-stric.html

tom_sawyer

O soluție pentru drumul acesta ar fi să se construiască de la Focșani până în dreptul podului peste Siret de la Nănești, iar apoi continuat cu modernizarea/largirea DN25, la care CJ Galați tocmai a semnat contractul pentru SF.


horatiu.cosma

#138
Deci practic Urtoi e un simplu observator platit din bani publici a deciziilor luate politic. Curat murdar. Grea echilibristica asta intre membru al echipei Grindeanu și așa-zis tehnocrat, la un moment dat începe să miroasă.

slartibartfast

Eu așa înțeleg: au avut pe masă soluția perfectă, cu Y-ul acela în apropiere de Rm. Sărat, au aruncat-o într-o parte bătându-se cu pumnii în piept că noi facem două drumuri expres întregi, după care încep că nu se pot justifica două DX-uri aproape paralele.

Undeva trebuie niște cenușă în cap.

tom_sawyer

#140
Quote from: tom_sawyer on June 22, 2022, 12:56:04 AM
Quote from: dr4qul4 on June 21, 2022, 09:13:16 PMEu cred ca ar trebui regandita toata zona aceea... Odata cu integrarea in UE a Ucrainei si cu podul de la Calarasi, va trebui un drum rapid Siret-Calarasi.
Trebuie renuntat la triunghiul/trapez Buzau-Braila-Focsani si facut acel Y Intre Focsani- Racovita-Posta Calnau.
Bratul de Nord, adica cel spre Focsani, ar deveni prima bucata din DX71 Ister.

Asadar, nu am mai avea un triunghi, si nici un Y, ci in final vom avea (aproape) o cruce care va conecta Slobozia de Sudul dar si de Vestul Ucrainei!

Primul pas este chiar această legătură Ianca-Însurăței.

DX-ul Focșani-Brăila nu se mai poate modifica, traseul e stabilit, investigațiile geo sunt în curs. Chestia e că neavând trafic, nu va prinde finanțare. Oricum e trecut la "după 2027" în strategie.
Însă se poate face doar jumătatea nord-vestică a lui, împreună cu un drum spre Ianca (-Însurăței). Iar jumătatea sud-estică (spre Brăila) se amână pe termn nedefinit. Asta cred că ar prinde finanțare (pe exercițiile următoare) în logica legăturii cu portul.





Powered by API/PUM imgur uploader

Am postat asta la drumul TransRegio Brăila-Slobozia-Călărași.

CJ Galați are deja semnate contracte pentru SF:
- lărgire la 3 sau 4 benzi DN25 Galați-Tudor Vladimirescu;
- drum Brăila-Slobozia-Călărași

Cum zice și Urtoi, traseul Focșani-Brăila a fost stabilit, nu se mai poate schimba.

Temă de casă pentru dl. Urtoi ar fi sa coordoneze aceste proiecte și anume:
- construit doar jumătatea nord-vestică din DX Focșani Brăila;
- convins prestatorul SF Brăila-Slobozia-Călărași să studieze și varianta prin Ianca și dat de înțeles că asta ar prefera ministerul
- lansare licitație SF pentru drum de legătură între cele două, cum s-a făcut și la legătura între DX Brăila-Galați și centura mare Galați.

Asiguri legătura întregii Moldove (și mai la nord de graniță) direct cu portul Constanța, (prin A2; nu mai aștepți după DX Tulcea-Constanța, care se va face în viitorul îndepărtat). Cum își dorește și dl. Urtoi.

Feri

Ar trebui lobby pentru includerea pe Comprehensive profitând și de conjunctura cu extinderea coridoarelor in Ucraina. Adica Gdansk-Constanța extracarpatic.

Și eventual verificată analiza aceea din planul investițional dacă s-a considerat Braila+Galați ca areal sau doar Brăila pentru punctaj.

montaniardul

In opinia mea cea mai buna varianta de drum este/era DEx Ramnicu Sarat - Braila. Nici din nord si nici din sud nu vii prea mult, ci exact unde trebuie ca sa ajungi la pod.

paullie

Quote from: slartibartfast on August 04, 2022, 10:55:17 AMEu așa înțeleg: au avut pe masă soluția perfectă, cu Y-ul acela în apropiere de Rm. Sărat......
N-are nimeni "pile" la BEI-PASSA? Cu JASPERS ne-am lamurit sunt complet in plus.

tom_sawyer

#144
Încă un caz de necoordonare a proiectelor:

Quote from: tom_sawyer on July 28, 2022, 12:42:32 PMMiercuri, 27 iulie, la Consiliul Județean (CJ) Galați, a fost semnat contractul privind realizarea studiului de fezabilitate, a studiilor de teren și a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție pentru modernizarea DN 25, pe tronsonul Galați - Tudor Vladimirescu, drum cu trafic infernal în anumite momente. Licitația a fost câștigată de compania Like Consulting SRL, iar valoarea contractului este de 2,18 milioane de lei (fără TVA).

"Am făcut un parteneriat cu CNAIR, care are în proprietate și administrare acest drum, pentru o amplă și necesară investiție de modernizare pe aproximativ 40 de kilometri. Firma care a câștigat licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate are doar câteva luni la dispoziție pentru a configura cea mai bună variantă de traseu, inclusiv pentru a stabili zonele unde se pot construi pasaje sau poduri. După ce vor fi făcute toate aceste studii, proiectul va fi depus spre finanțare pe fonduri europene", a declarat Costel Fotea, președintele CJ.

viata-libera.ro



Licitație atribuită în septembrie 2021:
[CN1027227] Servicii de proiectare faza Studiu de Fezabilitate pentru obiectivele: Lot 1: Pod DN 11C km 10+175, la Turia; Pod DN 11C km 16+526, la Turia; Pod DN 15 km 57+339, Sanpaul; Pod DN 15 km 199+873, Borsec; Lot 2: Pod DN 11C km 20+188, la Turia; Pod DN 11C km 30+600, la Bixad; Pod DN 11C km 31+900, la Bixad; Pod DN 11C km 32+200, la Bixad; Lot 3: Pod DN 2L km 58+100, judetul Vrancea; Pod DN 2N km 46+300, judetul Vrancea; Pod DN 24D km 37+408, judetul Galati; Pod DN 25A km 5+980, judetul Galati; Lot 4: Pod DN 11A km 11+600, judetul Bacau; Pod DN 12A km 71+592, judetul Bacau; Pod DN 12A km 85+300, judetul Bacau; Pod DN 12A km 111+719, judetul Bacau; Lot 5: Pod DN 29A km 22+859, judetul Suceava; Pod DN 2 km 472+636, judetul Suceava; Pod DN 2F km 38+956, judetul Bacau; Pod DN 11 km 97+971, judetul Bacau; Lot 6: Pod DN 19 km 232+403, Maramures; Pod DN 19 km 232+686, Maramures

Quote from: tom_sawyer on November 04, 2022, 05:20:36 PMC.N.A.I.R. S.A. cu sediul în Bucuresti, B-dul. Dinicu Golescu, nr. 38, Sector 1, anunță publicul interesat asupra depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul ,,Pod pe DN 25A, km 5+980, județul Galați", amplasat în extravilanul localității Fundeni [sat Lungoci], jud. Galați.
CNAIR

SITUAȚIA CERTIFICATELOR DE URBANISM EMISE ÎN LUNA IULIE 2022
Pod pe 25A km 5+980, județul Galați(desființare și construire pod nou pe același amplasament)
CJ Galați
Amplasament


Deci vor să reconstruiască podul peste Siret de la Nănești, CJ Galați are SF în derulare pentru dublare DN25 cu centură la Tudor Vladimirescu (sper că nu numai), iar DX Focșani-Brăila are probleme cu finanțarea, după cum spune și consilierul Urtoi mai sus pe thread.

Este o situație similară cu necesitatea drumului de legătură dintre VO Galați și DEx BR-GL (mulțumesc @cutter & @horatiu.cosma că s-a rezolvat până la urmă).

Soluția: făcut DEx Focșani-Nănești + drum de legătură cu DN25 și continuat pe DN25 și DEx GL-BR spre podul de la Brăila; din păcate amplasamentul noului pod peste Siret a rămas cel actual.

Conectezi și puțin probabilul aeroport GL-BR de la Braniștea la rețeaua de drumuri rapide. Aici sper că politicienii din Brăila nu vor mai baga strâmbe, dacă tot susțin aeroportul.



Whyse1

#145
@tom_sawyer: Aparent cei de la CJ Galati au decis extinderea proiectului de largire a DN25 (4 benzi) pana la Hanu Conachi.

Sursa: https://www.facebook.com/ProLiderFm/videos/1148468056060496/ (de la 22:08)

hvm

incepe sa devina tot mai clar ca DX focsani - braila o sa aiba aceeasi soarta cu tecuci - albita. Adica ingropat in propria cenusa.... dar daca ramanea Y-ul se justifica cel mai probabil un A pe tot traseul.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

tom_sawyer

#147
^^ și în plus, vor să facă un parteneriat cu CNAIR și pentru drumul de la Hanu Conachi la podul peste Siret și să se conecteze la DEx:

președinte CJ: "acum o săptămână am aprobat în ședință de CJ o cerere pentru un parteneriat cu CNAIR (am fost săptămâna trecută și am vorbit cu ministrul transporturilor), urmând ca în ședința de pe 14 decembrie (CTE CNAIR) să intre (și) acest parteneriat pentru porțiunea de la Hanu Conachi până la Nănești, pentru că pe acolo trece DEx Brăila-Focșani."


În aceste condiții, DEx Focșani-Nănești are șanse la finanțare (chiar și de la bugetul de stat) pentru că porțiunea de la Nănești la Podul peste Dunăre nu se mai justifică.


Ideal ar fi și ca porțiunea din Centura mare Galați cuprinsă între DN25 și Smârdan să fie făcută la 2 benzi/sens, nu știu dacă mai poate fi scos acest segment din contractul cu UMB, ar trebui încercat.
Traseul la Focșani ar fi: Nănești-pod peste Siret-Braniștea-Smârdan-DEx prin spatele Combinatului(în proiectare)-DEX GL-BR - pod peste Dunăre.

remien

Aici ar trebui să vorbim de o autostradă Focșani-Galați-Brăila-Buzău.

tom_sawyer

#149
^^

𝐏𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭: 𝐄𝐱𝐭𝐢𝐧𝐝𝐞𝐫𝐞 𝐥𝐚 𝐩𝐚𝐭𝐫𝐮 𝐛𝐞𝐧𝐳𝐢 𝐬̦𝐢 𝐦𝐨𝐝𝐞𝐫𝐧𝐢𝐳𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐢𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐇𝐚𝐧𝐮 𝐂𝐨𝐧𝐚𝐜𝐡𝐢 𝐬̦𝐢 𝐍𝐚̆𝐧𝐞𝐬̦𝐭𝐢 (𝐃𝐉𝟐𝟓𝐀)

➡️În cadrul parteneriatului pe care îl avem cu CNAIR, Consiliul Județean va realiza cât mai repede posibil studiul de fezabilitate pentru extinderea la patru benzi și modernizarea drumului care leagă județele Galați și Vrancea, pe ruta Hanu Conachi– Fundeni – Lungoci – Nănești.

➡️Acest proiect include și modernizarea podului de peste Siret, construit acum mai bine de 100 de ani.

➡️Vom demara în scurt timp licitația pentru desemnarea unei firme care să realizeze această documentație tehnică, astfel încât acest proiect să fie depus cât mai repede spre finanțare pe Programul Operațional de Transport, valoarea investiției urmând să fie stabilită după realizarea studiului de fezabilitate.

➡️Sunt pași necesari pentru a putea accesa fonduri europene și a moderniza acest important drum, care va lega DN25 de viitorul drum expres Brăila – Focșani și mai departe cu Autostrada Moldovei.

https://www.facebook.com/presedintecjgalati/


^modernizarea podului peste Siret înseamnă reconstruirea lui, a fost semnat certificat de urbanism în acest sens, a se vedea mai sus.