Drumul Expres DEx Focșani-Brăila

Started by rota, February 20, 2019, 10:37:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Să nu exageram. DN2D e un drum extrem de puțin circulat. Da, între Focșani și Tulnici o fi părând aglomerat datorită traficului local ce are ca O/D capitala de judet, dar altfel drumul ăla e pustiu. Am avut situații în care oprit fiind prin zona pasului Musat număram o mașină la vreo 5 minute. Serios, cred că până și pe DN67D, cu asfaltul lui mult mai prost, e mai mult trafic.

Traficul de tranzit dintre estul Ardealului (Secuime, Brașov, Tg. Mureș, BN) și SE-ul Moldovei + Dobrogea folosește pasul Oituz, adică DN11. Un eventual tunel pe sub pasul Oituz (nu toată A13, ci doar vreo 6km de drum nou) ar ajuta mult mai mult acest trafic decât vreo ramură distinctă dinspre Focșani spre Brăila.

vancouver

I-as ruga pe cei care nu au parcurs DN2D integral sa nu comenteze despre acest drum. Pentru ca - desi ca si asfalt este ireprosabil - ca si alura a drumului este o curba accentuata continua, ba la stanga, ba la dreapta. Drum de carute asfaltat. Doar in localitati si imediat langa Focsani e e cat de cat mai drept. Cu un autoturism si mers sustinut si nu scoti decat 45-47 km/h medie ! ! Ganditi-va ca pe majoritatea DN-urilor scoti 75-80 cu tot cu localitati (DN2 te duci spre 100), dar aici pe DN2D doar 45! E pur si simplu de groaza. Iar daca mergi prudent, ca sa nu zgaltai pasagerii si respecti si toate restrictiile si mergi in localitati doar cu 50, atunci media iese sub 40!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

b1

TMZA DN2D:
1. Focșani - Bolotești: <5500/zi;
2. Bolotești - Vidra: <3000/zi;
3. Vidra - Valea Sării: <2500/zi;
4. Valea Sării - Tulnici: <2000/zi;
5. Tulnici - Lepșa: <1500/zi;
6. Lepșa - Ojdula: <1000/zi;
7. Ojdula - Tinoasa: <1800/zi.
Traficul este un pic mai mare in weekend atunci când gălățenii se duc la munte.
Tot drumul este impecabil. Nu are nevoie de niciun fel de reparații (mai puțin la podul peste canalul Siret-Bărăgan unde sunt niște mici trambuline) în ciuda faptului că ultimul strat de asfalt a fost turnat acum 12-11 ani (de UMB). Pentru următorii 50 ani ar ajunge un 2+1 alternativ cu separator median pe sectorul Focșani - Bolotești.
Nu este absolut deloc fezabil să construiești o autostradă aici.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

@vancouver: Acum ți-am citit mesajul și îți confirm că parcurg  aproape săptămânal acest drum. Eu zic că mai  mult de câteva corecturi de traseu nu are nevoie acest drum + 2+1 cu separator median pe secțiunile drepte.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

__dir

Pe DN2D doar trafic local am prins si cate un urs, in rest drumul e lejer chiar si vara.

ovideatza

Si eu l-am parcurs imediat dupa reabilitare, intr-un concediu.
La o bucata am tras pe dreapta ca eram ca in bancul cu Bula si 1000 garduri, eu eram la al 999-lea.
Imi venea sa ma intorc.  :)

E foarte obositor psihic de parcurs, nu e un drum recomandat intr-un voiaj mai lung.

Calin88

#111
Diferenta intre Brasov-Focsani via DN2D vs varianta prin Onesti este de 20 de minute maxim. Daca s-ar face tunel pe sub Oituz sau, macar, sectorul din A13 care sa ocoleasca Onestiul si toate satele intre Fierastrau si Onesti, ar fi chiar mai rapid ca timp pe Onesti.
Deci traficul de lung parcurs poate sa mearga prin Onesti pe DN11/viitorul A13 si pentru traficul local, drumul actual este mai mult decat suficient. Nu se justifica o investitie masiva pentru o trecere a carpatilor pe acolo, cand varianta prin Onesti ajuta si Bacaul si Focsaniul si are trafic mult mai mare (pe DN2D, zona de trecere intre Harghita si Vrancea are trafic de drum judetean).

panda80

Am filmat DN2D in intregime la inceput de octombrie. Nu se merge chiar atat de incet cum spune vancouver, dar nici nu este un drum de viteza, undeva pe la 60km/h mi-a iesit viteza medie. Carosabilul este foarte bun, iar traficul foarte lejer, nu se justifica in opinia mea imbunatatiri pe acest drum in urmatorii ani. Din punct de vedere turistic este foarte frumos de parcurs, si foarte variat, este una dintre traversarile mele favorite ale Carpatilor:

Skynick

O sa fie o placere sa mergem pe drumurile astea dupa ce se termina autostrazile. Sa faci drumuri doar pentru placere.

Feri

Era evident si din forma finala a planului investitional dar apar acum mai oficial luari de pozitii care confirma ca s-a revenit la forma initiala de conectare cu A7:

QuoteUn alt subiect a fost cel legat de drumul expres Focșani - Brăila, drum care a fost abandonat de fostul ministru Drulă, care a venit cu propunerea ca în loc de două drumuri ce vor lega Brăila de Focșani și Buzău să se facă doar unul, între Brăila și Rm Sărat. Actualul Guvern a reluat soluția inițială, stabilind ca Focșani - Brăila să fie finanțat cu bani guvernamentali, iar Buzău - Brăila cu fonduri europene.
https://www.ziaruldevrancea.ro/actualitatea/stiri-locale/administratorul-judetului-vrancea-vine-cu-vesti-proaspete-despre-tronsonul-buzau--focsani-al-autostrazii-a7-si-despre-drumul-expres-focsani---braila

Nefiind tronson TEN-T se explica de ce trebuie sa-l faca cu fonduri guvernamentale dar ramane de vazut cand si daca acestea se vor si aloca. Socoteala de-acasa...

tom_sawyer

#115
Să facă Y-ul spre Rm.Sărat, iar ramurii spre Focșani să-i zică DX Focșani-Brăila și s-o facă din fonduri guvernamentale. Win-Win :D

mirceaeliade

eu zic nici sa nu se mai daca Bz-Fc, si in loc de cocoasa de la Focsani sa avem a mega-cocoasa Bz-Br-Fc  :)   /s


Whyse1

De unde ai ajuns la concluzia asta?

"In schimb, pe fondul temerii responsabililor politici brăileni că se vor găsi în situaţia de a pierde conectarea podului de restul ţării măcar şi printr-un drum expres (altul decât cel de Galaţi), întrucât atât DX Buzău-Brăila, cât şi DX Focşani-Brăila, au întrunit doar punctaje slabe în clasificarea celor 27 de proiecte de infrastructură rutieră analizate de minister, iar proiectul Planului investiţional le redusese la unul singur – Rm.Sărat-Brăila – cu două ramificaţii (dinspre sud şi dinspre nord) din A7, în apropiere de Râmnicu Sărat, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a cedat. In cadrul dezbaterii publice a PIDIT desfăşurate în luna decembrie a anului trecut, reprezentantul acestei instituţii i-a promis deputatului Florin Mircea că bani sunt suficienţi şi că cel puţin unul dintre cele două proiecte de drum expres va fi pus în operă."

mirceaeliade

in afara ca sunt interese locale la Buzau si la Focsani, cu ce ajuta sa bifurcam legatura A7 cu Galatiul in dua cu brate paralele cu rute DN deja existente?