Drumul Expres DEx Găești-Ploiești

Started by rota, February 14, 2019, 10:47:37 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xed

@Fred, nu neg faptul ca zona subcarpatica are alte particularitati fata de dealurile transilvanene dar mie mi se pare ca se face o simpla supozitie. Ai informatii sau documente care pot atesta ca pe varianta nordica care ajunge cel mai aproape de Targoviste e solul de asa natura incat sunt riscuri mari de alunecari de teren?

Eu tot ce pot adauga legat de acest subiect e faptul ca intr-adevar, in judetul Dambovita exista destule alunecari de teren cu anumite zone afectate destul de des dar toate acestea se intampla la nord de oras in special in partea de est si nord-est a judetului lucru care e atestat si de imaginea de mai jos pe care am luat-o dintr-o prezentare despre calamitatile naturale.

Totusi, dealungul drumului existent DN72 nu au fost astfel de probleme mai niciodata si parerea mea de nespecialist in geologie e ca nu ar trebui sa existe impedimente in conceperea noului DX pe varianta nordica asa cum a tot fost prezentata aici.

Oricum, vom avea o imagine mai clara de ansamblu dupe ce se vor face toate investigatiile.



Fred

#91
@Xed, din pacate geologul care a facut investigatii serioase in zona a decedat acum 2 ani, deci nu am cum sa demonstrez ce a spus. Studiile au fost facute prin anii 1980-2000, suficient de recent incat sa nu fie prea mari dubii privind metodologia si tehnologiile utilizate, dar nu ma pricep la domeniu ca sa spun exact ce si cum, doar ca a fost ceva fund de mare in zona si terenul e ori slab, ori sunt niste sisturi cristaline (parca, daca tin minte corect termenul) care se fractureaza usor in straturi lamelare care aluneca unul peste celalalt. Am vazut asa ceva in zona, de pilda aici: https://www.google.com/maps/@45.1174573,25.4476246,3a,75y,50.88h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1smDBLVxdAkvOtt5pSayr0cw!2e0!7i13312!8i6656 au fost alunecari vreo 40 de ani la rand, niciodata complet rezolvate desi terenul nici macar nu are o panta serioasa. Nu mai stiu barajul de pe Ialomita de la Pucioasa cum a fost stabilizat.

Mai spre sud, la campie, nu sunt probleme deosebite, dar as evita dealurile si pentru acest DX si pentru A3 in zona Breaza-Posada. Mai sus de Posada e roca solida, dar pe la Breaza e aceeasi problema. Nu ca nu se poate face, e vorba doar de costuri.

RobertH

Am pus pe harta varianta 1 si 2 studiate in AMC 1. Diferenta intre cele doua pare a fi doar la conectarea cu A3.

In format kmz:
- V1 ;
- V2 .





Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

arata OK traseul. Se putea si mai bine, dar merge si asa. Legatura cu A3... prefer nodul acela mai mic. CHiar daca se va ocoli putin (adit dinspre Bucuresti cat si dinspre A7), dar macar nu te plimbi aiurea prin nod. Nu prea inteleg de ce l-au facut atat de mare pe cel din sud.
Oricum ocolul e de maxim 1 km pt nodul din nord, asa ca nu e tragedie
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

raulbogdan23

#94
Cred ca puteau face nodul de langa satul Buda mai mic, in varianta actuala inconjoara tot satul cu bretele plus ca se trece peste CF de 2 ori. Dincolo cred ca se poate face cu un singur pasaj toate directiile

LE: defapt chiar de 3 ori se trece peste CF(1 data pe directia Gaesti -> sat Paulesti, 1 data pentru bretele Gaesti -> A3 si 1 data pentru bretele A3 -> Gaesti)

vancouver

Eu m-as opri cu DX-ul in DN72 imediat la nord de Targsoru Nou. De acolo as dubla DN72 pana la intersecția deja planificata cu A3 și gata. Ce dacă se folosește o mică porțiune dinte-un DN actual? Nu trebuie sa ne cramponam de ideea de a face totul 100% nou numai de dragul de a fi nou. Ar fi muuuult mai ieftin și mai scurt de parcurs, cam pe toate relațiile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

hefaistos

Nu mai face economii ca nu se construieste pe banii nostri.
:lol: :lol: :lol:
Serios vorbind, DN 72 (vazut de pe harta) desrveste o zona denumita Parcul Industrial Ploiesti si care pare a fi intens construita. Daca o transforma in autostrada (DX-ul e pana la urama un fel de autostrada) va taia accesul rutier pentru toti respectivii.
Pentru ca banuiesc ca va fi construit la standard de DX nu la cel de centura cu 4 benzi ca la DNCB Nord sau Centura Ploiesti Vest. Unde ambuteiajue cu duiumul. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

danpandrea


vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

Foarte bune ideile. Sper ca iau in considerare si faptul ca "este in aer " giratoriul suspendat propus de judet peste Dn1 pe Dj101l(Buda). Atat timp cat centura Nord Est, intre Dn1A si B nu prea are loc de dublare, trebuie facilitat traseul N si NV spre  S si E prin S Ploiesti pe A3. Pentru intersectia Dn72 cu Dn1 se preconizeaza doar un giratoriu, ca in plan, legatura cu A3. Dimineata si seara sunt aglomerate intersectiile de navetisti, nu de tranzit. Deci o conectare cu Centura N Ploiesti ar scuti ce vrea judetul de mult si a iesit doar Giratorul 3 intersectii in 1 de la LukOil. Ok, de atunci s-au redus accidentele.

Atat timp cat deja exista un nod A3- DX Gaesti pentru Directia Brasov Targoviste, legatura cu centura Ploiesti trebuie cat mai facila pentru Dn1A si Ploiesti. Nu Paulesti sau Baicoi. Alta problema pentru varianta cu bretele lungi si se opreste la Paulesti, trece fix pe accesul la Fabrica noua de frigidere si peste alt depozit. Se vede santierul putin.

ciprianb

Cateva comentarii si din partea mea pentru partea de langa Ploiesti:
-nodul "mic" vs nodul "mare": ocolul inseamna vreo 4-5 km (ochiometric), de fapt e o noua cocoasa ca la Focsani; nu inteleg de ce nu s-a analizat/prezentat si o varianta prin sudul parcului industrial;
- cred ca este utila si necesara o continuare spre Valenii de Munte. Centura de nord a Ploiestiului (de la DN1 pana la Blejoi) este alcatuita din portiuni cu o banda pe sens urmate de portiuni cu 2 benzi. S-a promis o dublare pe toata lungimea dar poate in urmatoarea campanie electorala. Dupa amiaza si in week-end traficul este foarte dificil. Poate ca ar fi fost momentul ca sa se analizeze continuarea acestui drum ca o dublare a centurii de nord a Ploiestiului si apoi, in alt studiu, un nou drum Ploiesti-Valenii de Munte.

dr4qul4

#101
Ocolul ala nu are mai mult de 2km. Te plimbi destul de mult si prin acele bretele imense..
Ideal era sa se conecteze la A3 mai la sud, in zona Ploiesti Triaj/Brazi
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hefaistos

Și eu gândesc la fel ca tine dar am ajuns sa spun "oricum, dar sa să facă odată". La orice, ca de e amplu Comarnic Brașov e "în execuție" din 2005. Și din cauza ca e în execuție Pitești Sibiu a fost întârziată 10 ani, cel putin.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

pelan87

Pe site-ul CNAIR apare urmatorul update pentru acest proiect:
A FOST SUSPENDAT CONTRACTUL PENTRU O PERIOADA DE 3 LUNI INCEPAND CU DATA DE 18.05.2021.

Are cineva idee care e motivul?

Goldmund

Ideea este buna: un DX care sa uneasca Oltenia de Moldova, la sud de Carpati si care va uni o serie de orase importante atat din nordul Munteniei, cat si localitati din Oltenia de Moldova.

Tinand cont ca A1 Bucuresti -Pitesti este cea mai veche autostrada din tara, ca este inca o autostrada pe doua benzi/sens, ca este cea mai aglomerata sosea din tara, este inutl sa mai scriu ce greutate ar intmpina soferii care ar veni din sensul Craiova pentru a merge pe DX12 pana la sud de Pitesti, ca apoi sa o ia km buni pe A1(ar fi si mai aglomerata, fie si pe trei benzi/sens!) spre sud ca pe urma sa iasa spre Gaiesti pana ar ajunge pe DX Gaiesti-Ploiesti, ca in final sa ajunga pana in ....Moldova.

Rezolvarea consta intr-o legatura rapida intre Gaiesti si DX 12, un fel de DX102, care s-ar birfurca din DX12 la nord-vest de orasul Costesti, ar traversa A1 pana la Gaiesti. Peste tot in UE s-au construit astfel de legaturi de autostrazi intre autostrazi existente, unele de cativa zeci km, dar care sunt f.f. importante pentru economia tarilor respective.
Dar s-ar mai castiga ceva:
timp si multi bani pentru o legatura mai rapida intre Craiova si Bucuresti. Multi bani, pentru ca o autostrada intre Craiova si Bucuresti (via Alexandria) nu ar mai fi o prioritate pentru actualul si viitorul deceniu.

PS
Cum am mai scris, A1 Bucuresti-Pitesti trebuie oricum modernizata, pe trei benzi/sens largita, spatii de servicii din sec. XXI.