Drumul Expres DEx Găești-Ploiești

Started by rota, February 14, 2019, 10:47:37 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

@Pelan87, desi mie mi-ar conveni de minune acest traseu, se va alege unul mai apropiat de Targoviste pentru a se lega de Gaesti (Ideal ar fi sa coboare pe o vale de dupa Gaesti si sa se conecteze in A1 pe la Cateasca)
Traseul propus de tine este mult prea apropiat de A0-Nord (sub 40 de km)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nenea_hartia

^ +1 pentru Căteasca, acolo mă gândeam și eu.

naivu

Traseul trasat de @pelan87 respecta cel putin satisfacator intentia declarata a proiectului: o scurtatura intre A7 si A1 care sa evite zona capitalei. Insa cam toata lumea ar dori un traseu mai apropiat de Targoviste si un capat in A1 mai apropiat de PitestiS, dar pt asta ar trebui curajul de a lua de-a curmezisul dealurile de la nord de Gaesti, altfel vom avea un drum de viteza cu meandre inutile, dubland DN72!

Xed

Salutare!

Așa cum au precizat și alti colegi mai sus, pe lângă faptul că se dorește ca DX7 să treacă și prin Târgoviște eu vă spun că dacă nu s-ar face acest lucru, ar fi o greșeală.

La ora actuala, pe zona cuprinsa de vechiul drum dintre Târgoviște si Ploiești, foarte multa lume face naveta pentru a munci în Ploiești, iar aici nu mă refer doar la comune ci și la târgovișteni.

În momentul de față, DN72 Găești-Târgoviște-Ploiești a devenit un drum relativ aglomerat. Nu este la nivelul altor drumuri însă și siguranța in trafic a scăzut, înregistrându-se un număr mai mare de accidente de la an la an.

Ce-mi doresc să vă spun este că dacă se va merge pe un traseu direct DX7 Ploiești-Găiești, acesta va facilita doar transportatorii și atât. În schimb, dacă ajunge pe lângă Târgoviște, nu va aduce doar siguranță în trafic și o modalitate mai rapidă pentru cei din centrul județului DB de a ajunge mai repede la Ploiești sau A1 ci va ajuta și la dezvoltarea zonei care pentru prea multă vreme a fost vitregită de investiții. (în afară de cei de la Artic care au construit o fabrică mare lângă Tgv și care au mai adus apoi câțiva producători de piese altceva nu s-a mai întâmplat)

Precum în cazul celorlalte autostrăzi și DXuri, și aici trebuie înțeles contextul socio-economic al zonei pe care drumul îl va tranzita.  :)

AlexxC

E prea multa padure pe traseul ideal,dealuri si vai plus multe asezari in zona.
Nu cred ca merita efortul pentru 10km/5min .
Varianta paralela cu DN 72 nu necesita defrisari si e in zona de campie avand un cost cu mult mai mic.
Subdimensionarea nodului A7-A3 de la Dumbrava s-a facut pentru a nu defrisa cativa m3 de padure...imaginati-va ce suprafate ar fi defrisate aici!

dr4qul4

Daca va merge pe la Targoviste, ocolul va fi nu va fi atat de mare. Practic vorbim de o distanta cam cat cea adusa de "cocoasa de la Focsani".  Daca nu se mai facea bucata de nord-vest din A0, atunci avea rost un traseu mai direct, dar asa nu cred ca suntem in ipostaza de a ne permite sa facem 2 autostrazi paralele la o distanta atat de mica
Sper sa ia in considerare si extinderea la 3 benzi/sens pentru A1, intre cele 2 noduri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Feri

Ar fi bine sa se tina cont de criteriul defrisarii intr-o maniera unitara.
Intradevar la nod A3&A7 cam asta a fost argumentatia, in schimb cu padurea Petresti si nodul A0&DN1 pare sa nu conteze  :dunno:

dr4qul4

La nodul A7xA3 e ceva arie protejata. La Petresti....nodul acela e o rusine fara margini. Avem destul asfalt in Bucuresti, puteau sa gandeasca ceva in campul de pe partea cealalta a DN-ului.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GeorgeS

Bine ca a fost doar arie protejata, ce ne faceam daca era centrala nucleara?  O:-) O:-) :D


mirceaeliade

Update pe harta CNAIR:

>A FOST EMIS ORDINUL DE INCEPERE A ACTIVITATII DE PROIECTARE IN DATA 09.10.2020.

Xed

#71
Salutare! Long time, no see.

Asa cum ne propunea @vancouver in august, am decis sa iau initiativa de a incerca o schitare un pic mai exacta a drumului fata de ceea ce este momentan aratat pe harta celor de la Cestrin. Consider ca ar fi benefic sa exploram toate variantele pentru traseu si noduri acum, cat timp SF-ul abia a inceput si poate fi influentat si de comunitatea noastra.
Va zic din capul locului ca pe zona Ploiesti nu am insistat deoarece sunt prea multe necunoscute legate de traseul A3 si daca DX 7 va continua din capatul A3 Ploiesti sau se va uni printr-un nod, undeva.

Pentru zona Targovistei am creat 2 variante:

  • una mai apropiata care poate fi legata de noul sens giratoriu de pe centura orasului; in zona respectiv s-a dezvoltat noul bulevard care leaga zona garii de centura orasului si noul mall.
  • una mai indepartata care ocoleste si localitatea Ulmi si are nod pe DN71 in dreptul noii fabrici Arctic

Totodata am mai adaugat un nod si pentru zona Razvad unde exista cateva localitati destul de populate care, consider eu, merita sa fie deservite de acest nou drum.
In zona Gaesti am avea tot doua legaturi: Gaesti sud si Gaesti Est, tot langa o fabrica Arctic.

Am sa va las link catre harta si o poza cu ea mai jos si va invit sa incercam sa dezbatem mai pe larg si acest subiect.
Va multumesc!

Link catre harta


vancouver

Daca poti, incarca harta pe www.imgur.com (nu ai neaparat nevoie de cont). Apoi iei BBCode cu CTRL-C CTRL-V si-l pui in mesaj, asa vedem si noi harta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xed

O incarcasem prin imgur insa nu o afisa asa ca am folosit tool-ul pentru poze al forumului.

Dar recomand mai degraba link-ul pentru ca se poate vedea mai detaliat in google maps.

vancouver

La acest DX discutam deja despre un drum din reteaua secundara. Nu mai este o autostrada majora de trafic interregional si european. Ca atare prefer varianta mai apropiata de Targoviste, cu noduri mai multe.
- trebuie neaparat un nod cu DN72 (cu un drum mic de legatura) - acolo e o zona industriala, trebuie deservita cat mai direct
- nu as face inca un drum de intrare in Targoviste special din acest DX, ci nodul l-as face fix cu DN71 - exista un culoar de trecere acolo printre case, fara exproprieri majore si exista puncte unde bretelele se pot intepa in DN71.
- nod Razvad clar

Varianta a doua, mai sudica, implica mai putine exproprieri intravilane si nu trece aproape de nici o casa. Aici pe forum unii au asa o frica de exproprieri ca de bau-bau si o vor prefera. Nu e rea, dar si in cazul asta trebuie si legatura cu DN72 in zona Dumbrava. In orice caz va fi mai ieftina, fiind mai scurta.

La Ploiesti varianta sudica dupa parerea mea e net mai buna. Unul din scopuri este de a crea o alternativa la circulatia Moldova-Oltenia, fara a se ajunge pe centura la Bucuresti. In varianta sudica este mult mai usor de ajuns de la sau spre A7. Iar legatura cu orasul Ploiesti nu are de suferit prea mult. De asemenea varianta sudica ajuta la o mai buna legatura pe autostrada Targoviste - Bucuresti. Si inca un avantaj, incarca mai putin viitorul A3 in zona de centura Ploiesti pe la vest. Posibil in viitor prin suprapunerea rutelor sa fie nevoie de o banda in plus pe A3 intre intersectia cu A7 si intersectia cu acest DX. Ori in varianta sudica segmentul care trebuie largit la 3 benzi are o lungime mai mica.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.