Drumul Expres DEx Găești-Ploiești

Started by rota, February 14, 2019, 10:47:37 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rota

Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Găești-Ploiești

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus in data de 14 ianuarie 2019 Aplicația de Finanțare pentru proiectul "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Găești-Ploiești"  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.2-Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere-sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea- Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.

Obiectivul general al proiectului este de a spori eficiența economică a rețelei de transport din România și de a aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie între Găești și Ploiești, îmbunătățind astfel și conectivitatea la nivel regional.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :

1. realizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi, etc.);

2. întocmirea documentației suport și asistență acordată Beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare;

3. realizarea Proiectuluipentru Autorizarea Execuției Lucrărilor de Construire (PAC) și asistență tehnică până la obținerea autorizației de construcție de către Beneficiar (C.N.A.I.R. S.A.);

4. Proiectul Tehnic de Execuție (PTE), ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi, etc.);

5. documentația de atribuire a Contractului de execuție lucrări;

6. asistență tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de licitații pentru execuție lucrări.

Valoarea totală a  proiectului este de 30.222.531,48 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-19.149.167,90 lei, 25% contribuția proprie- 6.383.055,96 lei, restul de 4.690.307,62 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 29 luni, Cod proiect 126809

CNADNR

ultrasbz

Eu sper ca acest proiect va prevede inclusiv pod peste rau la Ionesti si nod cu A1, nu se va opri pur si simplu la Gaesti.

PS: Da, stiu, e doar aplicatia de finantare, ziceam doar asa, un comentariu conex.

vancouver

Bravo, un proiect foarte important, nu neaparat urgent, dar exact asa trebuie pusa problema: facuta documentatia din timp si gandire de perspectiva.

Presupun ca va trece la o distanta nu f. mare de Targoviste si astfel vom avea un DX Ploiesti - Targoviste - Gaesti - A1. La Ploiesti ar fi bine sa se gandeasca o continuare cu un viitor DX spre Urziceni (DN1D) sau spre Mizil (paralel cu DN1B si conexiune la Mizil cu A7). Cam asa:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ultrasbz

#3
Mizilul eu zic ca va fi deservit de A7. De acolo ar putea pleca un DX spre Urziceni.

Un alt DX interesant ar putea pleca din DX-ul Buzau - Braila (eventual zona Faurei) - catre Slobozia - nod cu A2 la Drajna - Calarasi - pod spre Silistra/Bulgaria.

LE: Azi, pe pagina de FB a CJ Neamt:

"După ani de zile în care toate administrațiile locale ce s-au perindat la conducerea județului au încercat, fără niciun rezultat, să convingă guvernele de necesitatea unui drum express Piatra-Neamț-Bacău, iată că, anul acesta, am reușit să convingem Guvernul Dăncilă de utilitatea și oportunitatea acestui proiect!

Astfel, prin amendamentul formulat de parlamentarii PSD la bugetul de stat pe anul 2019, care a fost adoptat, se va avea în vedere bugetarea pe parcursul anului 2019 a fazei de proiectare, pentru inițierea procedurii de licitație în vederea atribuirii contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru drumul expres Piatra-Neamț-Bacău, totalizând 61 de km.

CNAIR SA va demara chiar în acest an procesul de elaborare a documentației tehnice, faza Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic."

AlexxC

Logic ar fi ca la Ploiesti acest DX sa intepe centura actuala sau viitoarea A3 spre Brasov , directia Buzau fiind deservita pe A3 cu continuare pe A7
La Gaesti ar fi utila pe partea de NW a orasului astfel incat sa preia si rolul de centura :)

vancouver

Pai unul din scopurile proiectului DX Ploiesti - Gaiesti este descongestionarea A3 dupa ce A7 o sa fie gata si A3 de asemenea gata pana la Brasov. Ruta principala care va utiliza acest drum pentru tranzit este Moldova - Oltenia. Ori daca se va folosi tot A3 ca sa se ajunga din A7 in DX-ul Ploiesti - Gaiesti, atunci jumatate din utilitatea proiectului este compromisa. Nu mai vorbim de ocol si lipsa de claritate a acestei variante.

Practic, daca A7 se intepa in A3 cum e planificat acum, pentru a ajunge din acel punct la Pitesti va fi mai logic sa se mearga "inainte" pe A3 pana la A0 si apoi pe A1 Bucuresti-Pitesti. Doar in caz de ambuteiaj pe A0 un Waze va ruta pe noul DX, care astfel devine extrem de putin util. Ca doar Targoviste - Bucuresti se va merge pe DN71 largit la 2+2 cu parapet median, nimeni din Targoviste nu va ocoli pe un alt DX pana la Ploiesti sau Gaesti...

Deci cine o sa foloseasca noul DX? Cei din Ploiesti ca sa ajunga la Pitesti si invers. Poate si cei din Pitesti/Craiova sa vina mai usor pe Valea Prahovei?

Oameni buni, aveti un pic de viziune! Cum adica "Mizil e deja deservit de A7". Pai ce toate autostrazile din Romania au ca scop legatura Bucuresti cu acel punct si daca acea legatura exista spunem ca e "deservit" ? ? ?

Scopul DX Ploiesti - Gaesti este ca TRAFICUL SA NU TREACA PE LA BUCURESTI. Care trafic? In primul rand tot traficul din Moldova care coboara pe A7 si vrea la vest de Bucuresti, indiferent ca e Pitesti, Craiova, Belgrad, Atena, Sofia sau Milano. Cu scopul final sa nu se aglomereze centura de nord Bucuresti, care in lipsa acestui proiect, va aduna aproape toate directiile de tranzit + traficul local. MIZIL NU ARE NICI O LEGATURA CU ACEASTA STRATEGIE. Auzi ... "Mizilul e deja deservit"... Pai eu pentru Mizil propun aceasta continuare pana la Mizil :bash: ?

Si da, exista si o alta categorie de soferi care ar profita de o legatura directa Ploiesti Sud - Mizil, fara A3. Toti cei care vin pe A7 (de ex. de la Buzau) si vor sa mearga in Ploiesti. Ocolul A7+A3+centura Ploiesti este asa de mare, ca tot traficul acesta va cobora la Mizil si va folosi in continuare DN1B. Adica ce vedem acum pe DN1B de ex. in zona Albesti-Paleologu, cu trafic puternic si DE DEPARTE CEL MAI PERICULOS DRUM DIN ROMANIA (muuult peste DN2-ul pe care tot il arata diversi cu degetul), tot acest trafic pe care azi il vedem intre Mizil si Ploiesti o sa ramana asa, pe DN, intre Mizil si Ploiesti.... Asta DA strategie. Pentru ca Mizilul e "deservit" de A7, nu-i asa?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ultrasbz

Eu vroiam sa zic ca imi imaginez ca A7 va trece oricum f. aproape de Mizil. Daca ne uitam la studiul de prefezabilitate, practic de la Albesti-Paleologu A7 se lipeste de DN1B.
Deci un alt DX spre Mizil de la Ploiesti nu ar mai avea pe unde sa treaca.

tom_sawyer

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant și MINISTERUL TRANSPORTURILOR INFRASTRUCTURII ȘI COMUNICAȚIILOR, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit încheierea în data de 17.03.2020 a Contractului de Finanțare nr. 62,  pentru proiectul "Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Găești-Ploiești" în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Valoarea totală a  proiectului este de 24.951.790,13 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională-17.931.614,08lei, 15% contribuția proprie- 3.164.402,48 lei, restul de3.855.773,57 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

CNAIR

Xed

E un pas si sper din tot sufletul ca sa se demareze cat mai repede lucrarile la acest drum expres Ploiesti-Targoviste-Gaesti.

Legat de comentariul lui @vancouver, eu nu sunt de accord cu faptul ca utilitatea proiectului este compromisa. Acest drum a fost, este  si va fi important pentru transportatori intrucat are un volum de trafic destul de mare si constant pe ruta Oltenia-Muntenia-Moldova. Chiar si in momentul in care se va termina A0 nord, in continuare va fi mai ieftin si mai scurt pe ruta Ploiesti-Gaiesti decat Ploiesti-Bucuresti-Pitesti (A3-A0-A1).

Pe langa traficul de marfuri, acest drum ar ajuta si revitaliza economic zona Targovistei si a judetului Dambovita care in continuare sufera de o lipsa de investitii iar multe persoane care locuiesc in Targoviste muncesc in Ploiesti si fac zilnic naveta.

De multa vreme, multi oameni asteapta sa se puna in practica acest proiect al drumului expres Ploiesti-Targoviste-Gaesti.

Alutus

Excelente vesti, speram sa-l vedem terminat intr-o buna zi.  O:-)

Confirm si eu, traficul este foarte aglomerat intre Gaesti - Targoviste - Ploiesti, iar de cele mai multe ori este trafic greu, de marfa.
Alea iacta est

slartibartfast

Se tot studiază o grămadă de mofturi de DX-uri, dar ăsta chiar e important, mai ales în combinație cu A7 Ploiești-Buzău.

alexV

Foarte interesant proiectul.
Sunt sanse ca Moldova sa fie legata de Europa prin A7 > DX-ul asta > A1, evitand astfel cu succes orice trecere a carpatilor Orientali? :)

Adica sa finalizeze acest proiect inainte de A8 si de A13

horatiu.cosma

Nu știu ce vești excelente vedeți voi. CE a aprobat 18 milioane de lei pentru SF+PT care nu înseamnă absolut nimic dacă cei din CNAIR nu scot la licitație SF+PT în primă fază (abia apoi putem discuta despre execuție, optimist, vorbim de circulație spre 2030). @cutter a întrebat anul trecut aici și aici de proiectul ăsta și sunt doar promisiuni deșarte. În Găești locuiește o tipă foarte implicată (Daniela Rotaru, candidează independent la primărie) care a tot întrebat la CNAIR despre proiect, fără succes de asemenea. Așa că deocamdată, din punctul meu de vedere, proiectul e în plop.

alexV

Din raspunsul aferent primei interpelari:
"[...] este inclus in perioada de  programare 2021 - 2030", cu referire la Masterplanul General de Transport, nu la fondurile europene.

Este un proiect "on-track" din punctul asta de vedere. Pana in 2030 vedeti terminat macar vreun sens al vreunei autostrazi trans-orientali (A8 sau A13) ?

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1020050] "ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE SI PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE pentru Drum Expres GAESTI-PLOIESTI".

Valoare estimata: 20.253.545,11 RON fara TVA

Durata contractului: 24 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 29.05.2020