Drumul Expres DEx Găești-Ploiești

Started by rota, February 14, 2019, 10:47:37 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xed

#75
Multumesc pentru input! Si eu inclin mai mult catre varianta mai apropiata de Targoviste iar legat de conexiunea cu A3 in sudul Ploiestiului ai dat cateva argumente bune. Plus, cei din Targoviste care vor dori sa ajunga in partea de nord sau est a Bucurestiului mai mult ca sigur vor alege aceasta varianta.

Totusi am cateva intrebari referitoare la ce ai propus mai sus:

  • Nod cu DN72 sa fie pe langa Dumbrava, dupa ce se termina zona industriala a Targovistei? Sau te referi la zona industrială a Ploiești Vest?
  • Poti sa imi indici pe harta, unde vezi tu nodul cu DN71?

Cand ma eliberez o sa mai actualizez harta pe care am creat-o.

L.E. Am dat acum drept de vizualizare a hărții. Uitasem ca trebuie data permisiune.

vancouver

Nod cu DN72 ma refer la Dumbrava, langa Targoviste. ZI Targoviste
Nodul cu DN71 e dificil de plantat pe varianta nordica. Uite o varianta:

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Alexander

Salut,
Legatura cu dn71 e cel putin nefericita, dupa cum o vad eu in ultima poza. E fix pe un sector aglomerat si relativ ingust care e sugrumat si asa. Nu vreau sa imi imaginez cum ar arata cu o intersectie semaforizata sau un sens giratoriu (desi cam inghesuit, chiar si cu eventuale exproprieri).
   As sugera o varianta asemanatoare cu a lui Xed, adica sa sa supratraverseze dn71 unde ai sugerat de fapt drumul de legatura (desenat cu galben), iar drumul de legatura sa inceapa de la sensul giratoriu de la Mall cu un nod undeva in camp si continuare pana la ulmi, unde probabil v-a ajunge Dn71 la 4 benzi cu separator (stil DN1) (diferenta dintre varianta mea si a lui este ca eu visez la 2 legaturi cu centura ocolitoare si inca una cu Dn71 in zona Ulmi/Arctic)
Ma gandesc ca in felul acesta ar fi mai multe variante de a te lega de centura ocolitoare, oras, viitorul drum latit si modernizat dintre targoviste-baldana. Sunt convins ca vine la pachet cu niste costuri insa in momentul de fata avem ceva trafic intens si pe ruta sud-nord. Daca se urmareste fluidizarea circulatiei si unirea a cat mai multor zone industriale, cam asta ar fi varianta de urmat. Si asa centura orasului e praf, departe de a fi un inel rapid (vezi zona Teis -Romlux, zona strazii Magrini si bucata dintre Calea Bucuresti si strada Petru Cercel). Am auzit din surse de incredere ca momentan trag pe branci sa faca o strada noua intre podul Mihai Bravu si Lukoil-ul de langa Sideco pentru a evita strada Magrini. Din pacate nu stiu cum se va realiza virajul al stanga acolo, fiind foarte aproape de capul podului (cred ca sub 10metrii).
O sa incerc sa pun o poza editata in paint( :D :D)cu sugestia mea de harta, cu mentiunea ca am desenat cu albastru ceva ce cred ca ar fi util dar putin probabil sa se realizeze in materie de legauturi (legaura pentru sud cu zona industriala de la Arctic/dn71 iar in nord vest o potentiala legautra cu str Laminuarului)

ultrasbz

Cateva variante de traseu. DX Bucuresti - Targoviste este traseul "orientativ" din postarea lui Catalin de azi, dar pare destul de probabil.

Imagine de ansamblu:


Evidentiez doua variante opuse (restul sunt variatiuni):

V1 (69 km)
- un pic mai departe de Targoviste, dar mai direct pe relatia Moldova - Oltenia


V2 (80 km)
- varianta mai apropiata de Targoviste si DN72, cu potential sa iasa mai aproape de Cateasca

Alexander

Traseul ideal pare albastru ->verde-> rosu pentru a deservi cat mai rapid ruta Moldova-Oltenia. Practic cat mai apropae de Targoviste si Pitesti (pentru o legatura rapida cu DX12). As propune chiar indreptarea acelui mic cot de pe ruta albastra (langa intersectia cu A3)

Xed

Cred ca lumea de pe aici deja stie ca eu sunt pentru un traseu cat mai aproape de Targoviste pentru a deservi cat mai bine orasul dar si bazinul din jurul sau care este destul de populat. Motivele le-am mai evidentiat in trecut.

Sunt curios acum unde va fi pozitionat nodul dintre DX71 Tgv-Buc si DX72 Ploiesti-Tgv-Gaesti in urma SF-urilor care vor fi intocmite. Eu il vad amplasat in spatiul delimitat la Nord de Centura si mall, la Sud de fabrica Arctic, Vest de combinat si Est de localitatea Ulmi. Spatiul este foarte generos iar utilitatile care ar trebui relocate sunt foarte putine din cunostintele mele.

mirceaeliade

s-ar putea traseul verde sa fie sensibil mai scump decat cel albastru

hvm

din ce vad asa la prima vedere V1 e cel mai simplu si mai ieftin (mai putine dealuri de traversat si cel mai scurt) ii dau sanse mari sa fie cel ales. Pe de alta parte varianta 2 care sa includa si rosu (Albastru > Verde > Rosu) ar fi eficient ca trece pe langa Targoviste dar e mai lung si trece prin dealuri destul de marisoare la vest deci ar fi mult mai scump. Cea mai proasta varianta dupa parerea mea e Varianta 2 fara rosu fiindca ar rezulta o a doua cocoasa gen Boita.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

GAC

Si eu inclin catre V1 nu doar ca este mai scurt, dar pentru ca nu trece prin zona deluroasa. Traseul verde (la S-V de Targoviste) trece printr-un relief similar cu tronsonul UMB de pe A3. Daca varianta mai scurta ar fi fost printre dealuri, as mai fi inteles, dar asa este peste mana. Un traseu simplut, fara risc de alunecari de teren este exact de ce avem nevoie. Sunt sigur ca UMB il poate da gata in 24 luni, cu tot cu proiectare. Daca se va alege varianta printre dealuri si constructorul va fi din aceia cu mai multi avocati decat ingineri, sunt sanse bune sa vedem proiectul blocat. Eu inteleg sa risc cand exista o miza, dar nu atunci cand varianta mai ieftina este si mai safe.
Cat depre cei 20 Km dintre traseul V1 si Targoviste, nu vad o problema majora, mai ales ca se va construi un DX dedicat catre Targoviste. Oricum, Targoviste a decazut ca centru industrial. Recent m-am uitat pe niste statistici si in 1990 in Targoviste erau mai multi angajati decat populatie, pesemne, veneau din comunele limitrofe sa lucreze la fabricile din oras (si normal, locurile de munca figurau in Targoviste). Acum, la capitolul locuri de munca este jale iar perspectivele sunt limitate. Cel mai probabil cele 2 viitoare DX vor contribui la imbunatatirea situatiei in masura egala, chit ca DX Ploiesti - Gaiesti va trece la 5 sau la 20 Km de oras.

Xed

Sincer, eu nu inteleg motivele astea că ba e mai simplu pe acolo ba că există risc de nu știu ce. La ce mai facem fratilor atunci autostrazi in Ardeal unde e plin de dealuri sau de ce ne mai chinuim sa traversam si munții cu astfel de proiecte? Nu sunt grele si peste tot exista risc de alunecări.

Dacă vrem simplu si fără bătăi de cap hai sa ducem acest DX cat se poate de mult mai la sud, sa ocolim atât Târgoviștea cât si Găeștiul pt ca sunt niste amarate de dealuri pe traseu.

Îmi mențin si următoarea părere: cu cat vei duce mai departe DX-ul de Tgv cu atat mai irelevant va deveni pentru centrul si nordul județului. Pana la urmă ne interesează să creștem si siguranța in trafic pe DN72.

Nu vă supărați dacă mă mai aprind dar mi se pare că este unul dintre puținele topice unde se propune trasarea drumului prin cel mai simplu relief si cat mai departe de un oras doar pentru ca o sa fie mai usor de implementat.  :)

Fred

#85
Cu proiectul de DX Bucuresti-Targoviste, traseul nordic nu mai are nici o justificare. Singura ingrijorare e ca varianta sudica taie padurea de la Bucsani-Ratoaia-Vladeni, daca nu se poate ocoli prin sud (linia alba) atunci se poate minimiza defrisarea trecand pe la marginea sudica a satului Vladeni si prin acel gol care e cat jumatate din padure, eventual largind drumul forestier existent. Daca ar ocoli prin nord ar trece prin colonia de la Caragiale care e mai pitoreasca, asa ...

Xed, alunecarile de teren prin zona aia sunt diferite de cele din Transilvania; aici nu ai argile, ci mase foarte mari de pietris sau sisturi, ajungi sa forezi coloane si sa injectezi betoane foarte adanc cu costuri foarte mari. Stii calea ferata spre Ramnicu Valcea care nu e operationala nici azi, parca, desi a costat o avere? E cam acelasi teren.

StefanCelMare

#86
S-s scos la licitație doar SF-ul, nu?
Deci nu se face și proiectare acum?
Întreb, pentru că design and build va dura mai mult decât build.
Mă uitam că Buzău Ploiesti se face curând, Craiova-Pitesti iar e în execuție, sunt șanse si de Buzău-Focsani...
Practic orice întârziere la acest Găești-Ploiesti va costa mult ca trafic oribil zona dintre București și Târgoviște.
Sper sincer să se facă cât mai repede.
Este bucata lipsă între cele două culoare, A7 și A1/DX CraPi.

PS. Țin minte o excursie TgJiu-Buzau de acum 2 ani. Zona cea mai oribilă ca drumuri și trafic a fost exact asta, Găești-Targoviste-Ploiesti.

slartibartfast

Va costa mult centura de nord-vest a Bucureștiului, anume zona destul de nevralgică Chiajna-Chitila-Otopeni-Tunari-Ștefănești. Că până la A0Nord în partea aia mai avem, e cea mai întârziată porțiune.

Mersul trenurilor

#88
Pai daca se face DX Bucuresti-Targoviste, de ce ...  >:( daca vin dinspre Buzau trebuie sa merg degeaba la Targoviste? Doar se intersecteraza cu DX Bucuresti Targoviste. Si ar trebui din Ploiesti plecat de mai la sud de ce fix din punctul ala pleaca toate variantele?

Fred

La Ploiesti punctul de plecare din A3 e singurul care are suficient spatiu pentru un nod, mai la sud exista comuna Brazi, mai la nord Strejnicu si Parcul Industrial Ploiesti. Daca A3 ar fi trecut prin exteriorul lor (la vest) nu ar fi fost nici o problema sa se lege in alta parte, dar A3 trece deja [e la sud de Barcanesti si nu are cum sa continue pe la sud de Brazi fara un ocol semnificativ, dromaderul Focsani 2. Dar, cum ar spune unii, nu e niciodata prea tarziu sa mai faci o cocoasa.