Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alecu26

1.Eu doar incerc o explicatie de ce naiba nu e inca nimic in Moldova ca autostrazi....cand valorile de traffic sunt muuuuult peste alte zone.
2. Daca raspunsul la 1...e asa cum cred eu...e foarte foarte riscant sa faci un 2X2 cu NJ acum peste DN 2.
Drumurile noastre POATE;

vancouver

Nu trebuie facut nici un 2+2 cu NJ peste tot. Numai de la Bucuresti la Urziceni si de la Iasi la Tg. Frumos. Ambele o sa ramana aglomerate si dupa ce se face complet A7+A8, la Iasi e ceva gen cu DN1 Bucuresti-Ploiesti dupa ce s-a facut A3, iar la Urziceni pur si simplu autostrada o sa fie prea departe si traficul local gen navetisti o sa creasca puternic atunci cand toti navetistii o sa fie birocrati sau corporatisti si o sa posede o masina.

Sunt de acord ca nu este ok sa se faca vreo dezvoltare la DN2 intre Buzau si Tg. Frumos, asta chiar intra in conflict cu A7. Cel mult ar avea sens niste rezolvari punctuale in intersectiile punct negru.


DACA intr-adevar se face 2+2 Bucuresti-Urziceni, atunci devine acceptabil sa se faca 2+1 in formatul actual de ex. intre Focsani si Bacau. Acolo nu se ajunge la aceleasi valori de trafic ca pe Bucuresti-Urziceni, sau daca se va ajunge la ambuteiaj, in orice caz sub nivelul a ceea ce vedem acum pe Buc-Urz.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

frunzaverde

@vancouver - legat de DN-uri 2+2 existente - ele exista tocmai din cauza ca in momentul cand s-au facut nu au existat bani sau resurse generale pentru a construi o retea noua de viteza. Fiecare "bucatica" 2+2 a fost construita pentru simplul motiv ca nu au fost bani sa se faca o autostrada sau DX corespunzator, nici macar sub forma de "cap de pod" in perioada in care s-au facut. Asa ca s-au facut 2+2-urile ca improvizatii rapide si ieftine. Si DN1 Bucuresti - Campina - Comarnic si DN39 au inceput "viata" lor pe planseta ca autostrada. Pe Bucuresti - Ploiesti s-a construit inclusiv "iesirea din oras", care azi nu e folosita la nimic pentru ca decizia finala a fost carpitul DN1 in 2+2 si dupa 40 de ani, cand s-a facut pana la urma A3, s-a facut pe un cu totul alt traseu. Ploiesti Vest - Campina - Comarnic (Campina Sud care e un aliniament nou, construit in anii '60; vechiul DN1 e aproximativ DJ101R) a fost gandita sa fie o cale de autostrada; calea 2 nu s-a construit niciodata, in schimb s-a carpit un 2+2 ulterior, pentru ca doar de-atat au fost resurse. Extinderea la 13 m a DN2 intra la categoria asta.

La un moment dat Romania a inceput sa faca suficienti bani incat sa-si permita infrastructura rapida. Intai incet (in 2002-3), apoi mai repede (dupa 2007-8 in principiu). Practic in momentul ala, extinderile vechilor DN-uri ca "masura de crestere a capacitatii" au fost inlocuite cu programul de constructie al autostrazilor, care a demarat intr-o formula permanenta. Ultimele "extinderi" au fost cele din perioada 2005-2007 (Centura Ploiesti, DN7 Bucuresti - Baldana, DN5), cand programul de autostrazi era o nebuloasa - undeva intre "electorata", "tun Bechtel" si o licitatie pe pre-aderare la cativa ani. Dupa ce programul de autostrazi a devenit ceva coerent - proiectele de extinderi "in place" s-au oprit - a devenit o certitudine ca Romania va avea o retea rapida. Singurele proiecte mici care au continuat au fost centurile 1+1 in zonele care nu vor avea acces la reteaua rapida. Problema in momentul asta este ca programul de autostrazi este un dezastru. Se construieste prea putin, prea lent, si prea scump pentru nevoile Romaniei. Si prioritizarea e facuta nu in functie de nevoile reale ale traficului, care exista, ci in functie de o viziune de "conectivitate cu vestul", care pana acum a lasat Moldova (si Oltenia) izolata. Ca viziunea e gresita, asta-i alta poveste - dar in ciuda a ce urla logistica romaneasca, in continuare nici mediul politic si (din pacate) nici noi nu suntem de acord ca o schimbare de strategie e necesara.

Acum, daca ar fi bani "nelimitati", solutia ideala ar fi alta decat 2+2 pe mizeria de DN2. Ideal ar fi un bulevard radial nou pornind din Dna. Ghica (care serveste ca un circular intern), mergand paralele cu calea ferata Obor - 800 (sau inlocuind-o complet, linia e nenecesara), trecand etajat peste nodul Fundeni (deservind eficient complexul de spitale), apoi devenind drum expres pana la Urziceni, eventual refolosind infrastructura existenta in zonele de "camp" ale DN2. Asta pe langa A7. Dar bani nelimitati, resurse umane nelimitate etc. nu sunt - in momentul asta nu sunt bani practic de nimic. Nici macar de extinderea la 2+2 a Bucuresti - Urziceni, care la cum se misca CNAIR, ar dura minimum 5 ani...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

@frunzaverde,

1. eu stiu cum s-au construit drumurile 2+2. Nu e nevoie sa-mi povesteti. Eu vreau sa inteleg cum intr-o perioada cu mult mai putini bani si fara participarea UE si cu trafic muuuuult mai mic, s-a gasit ca justificat si finantat asa ceva.

2. pierzi mereu din vedere ca pe DN2 nu discutam de o extindere de la 1+1 la 2+2, ci de la 12 metri la 14 metri platforma drum circulat, ca nu e nevoie in localitate, ca podurile sunt deja 2+2, chiar si podetele, ca terenul este deja al statului. Ca lucrarea se poate face in regie proprie cu fonduri infime - imposibil sa treaca de 0,5 milioane euro / km, si ca intre Bucuresti si Urziceni discutam de ca. 30km care trebuie largiti. Si nimeni nu zice ca trebuie facut instantaneu.

3. In Germania sunt n exemple de drumuri federale, care la intrarea in orase mari sau in zone aglomerate, trec de la profil 1+1 la 2+2 tip drum express. Exista peste 2.000 km de astfel de drumuri federale la profil de autostrada ingustata, pastrand indicativ de drum national / federal. De fapt acesta este rolul adevarat al asa-ziselor drumuri express: extinderi la 4 sau 6 benzi INGUSTATA, in apropierea oraselor mari (unde nu e loc sa faci platforma drum lata) - acolo unde aglomertia din rush-hour impune asta. Si in Romania avem cateva astfel de extinderi fortate de trafic, cu transformare in veritabile DX: Bucuresti Baneasa - Otopeni la 3+3, complet denivelat si parapet median continuu. Si Dn7 Bucuresti - Baldana, aproape de acelasi standard. Nici vorba ca extinderea la 2+2 sa fie apanajul unei perioade sarace, in care nu ne permiteam mai mult. Sunt pur si simplu lucruri diferite. Reteau rapida e una si drumurile radiale, care intra in orasele mari si produc ambuteiaje in anumite ore de trafic puternic sunt altceva.

4. De acord ca la iesirea din Bucuresti trebuie un drum express. Uite asta am propus eu inca de prin 2017:



Poate acum ca si tu sustii aceasi idee, o si baga cineva in seama, ca pesemne cand eu propun ceva, prima reactie e sa mi se sara in cap ca nu sunt bani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

Eu nu ma prind ce-i atata graba pentru intrat in Bucuresti.   ???
Luni am facut mai mult de la Arcul de Triumf la Basarab, decat de la Ploiesti la Arc. :lol:

ovideatza

Extinderea DN2 pe portiuni eu o compar cu reabilitarea DN-urilor. La care s-a extins platforma. Spre exemplu DN24 Iasi-lim Galati.

A durat cam 2 ani Iasi-Crasna si 2 ani Albita-lim Galati.

In conditiile in care au inlocuit TOATE podurile si podetele.

Nu mi se pare o lucrare de asemenea amploare. Nu se intra la poduri. Doar acostament. Pe DN24 largirea mi s-a parut ca a mers repede, intr-o vara erau cu 2 straturi turnate integral pe toata suprafata largita cu exceptia podurilor si podetelor, din cauza carora nu au pus si uzura.

De ex la Iasi-Tg Frumos treaba asta nu vad de ce ar dura mai mult de un sezon, primavara-toamna. Exceptand acel pod care e 1+1, daca nu-s in stare as accepta inclusiv o pastrare a lui, e in capatul unei localitati, are rol ad-hoc si de calmare a traficului.

Si lucrarile astea se pot face etapizat. Faci Iasi-Tg Frumos, Buc-Urziceni ca astea ard, apoi eu cad ca ar trebui la fel largite zonele intre viitoarele noduri cu A7 de pe DN2 si Focsani/ Bacau/ alte orase generatoare de trafic de pe traseu.

Asta ar trebui prins in programul de reabilitari de DN-uri si eliminare puncte negre. Pt ca Iasi-Tg Frumos e un mare punct negru. "Drumul Mortii", asta e porecla.

Si se poate incepe chiar si in regie proprie: Antibiotice-intrare in Letcani asta e urgent si scurt de facut aici la Iasi. Loc este, e nevoie de 2 m de astfalt. Ca fi exact conexiunea cu capatul A8, nu are ce sa "deranjeze" A8-ul. Oricum va necesita refacere strat de uzura, pt ca e puternic degradat.

Mai departe liciteaza portiunea Letcani-Tg Frumos.

Dar Cnair vad ca e "blocat", iar Drdp local la fel, in lucrarea politica "reasfaltam DN-urile Moldovei", ceea ce e bine, dar as adauga "fara sa gandim".

alin2pas

Asta e ceva normal, mie mi se pare că pentru ei gânditul e un sport extrem. Câte din posturile de conducere de la C***R sau de la DRDP au fost ocupate pe bază de competență și nu pe bază de P.C.R.?

AlexxC

#22


O alta varianta pentru preluarea traficului dinspre Urziceni, conditionata de realizarea A0Nord

vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

1. Atat timp cat nu propuneti dublari de drumuri interiorul localitatilor, pentru mine este ok.
2. Dar trebuie sa intreb: Daca extindem la 2+2 in afara localitatilor (si lasam fie si o singura localitate cum e acum), nu se vor forma ambuteiaje? Dar la cele 3 giratorii de pe centura Movilita? (2xDn2 si 1x DJ302). Sau la giratoriul cu DJ201 (Cosereni).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AlexxC

Drumul nou propus porneste din A0, nu trece prin localitati si se foloseste de 2 segmente din DN2 ce totalizeaza aprox 10 km
Propunerea lui vancouver de pe topicul cu Drumuri nationale  de ocolire a satului Cosereni se aplica si la Movilita:
https://i.imgur.com/dKbgf8O.jpg
Giratoriu la sol pe DJ302 cu conectare prin bretele la DN2 care trece pe deasupra; vechile intrari in localitate se transforma in seminoduri cu conexiune doar la sensul de mers Urziceni-Bucuresti.
https://imgur.com/a/t8RU3A6

vancouver

Pana sa se faca transformarea in 2+1 pe zona experimentala NU AU EXISTAT NICIODATA AMBUTEIAJE pe DN2 - nu discutam de evenimente speciale, gen accident sau vreme extrema. Ma refer la ambuteiaje din aglomeratie.

Dn2 in varianta 2+2 (ad-hoc cum e acum sau 2+2 autentic) are o capacitate de ca. 3600 vehicule pe ora (sau chiar spre 4000 daca sunt f. putine camioane).
1+1 are capacitate 1800-2000 veh / ora
2+1 are capacitate 1550-1650 veh / ora, dar odata trecut de pragul de formare a ambuteiajului scade la 1100-1400 (vehicule care "scapa" in fata) - asa rezulta din graficele din Suedia.

Dat fiind ca anterior transformarii in 2+1 nu apareau niciodata ambuteiaje, rezulta ca pe un eventual drum express este chiar EXCLUS sa apara. O parte a traficului va ramane pe drumul vechi, de ex. cei care merg doar in interiorul unei localitati din punctul A in punctul B.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

#27
^^ exact ceea ce descrie AlexxC s-a facut in Franta pe N13:

https://www.google.ro/maps/place/14000+Caen,+Fran%C5%A3a/@49.3437898,-0.99576,4247m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x480a42bd4c04c933:0x3da5749f30d00859!8m2!3d49.182863!4d-0.370679

https://www.google.ro/maps/place/14000+Caen,+Fran%C5%A3a/@49.4070177,-1.3161816,4253m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x480a42bd4c04c933:0x3da5749f30d00859!8m2!3d49.182863!4d-0.370679

Centuri pe langa localitati, in afara dublat drumul vechi, intersectiile drum vechi-nou de regula ca semi-noduri si un nod complet la intersectia cu un drum local.
N13 a devenit astfel un drum express 2+2 cu parapet median, este limitat la 110 km/h.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AlexxC

#28
Craiova-Calafat, Craiova-centura Alexandria ,Constanta Tulcea , sunt doar cateva din drumurile ce pot fi modernizate folosind parti semnificative din infrastructura existenta.Pana si Arad-Oradea ar merge,desi e cam tras de par...
Si 1x1 sa fie ,doar sa scoatem traficul de lung parcurs de sub ferestrele oamenilor.

dr4qul4

#29
Cu alte cuvinte voi vreti pasaje denivelate peste toate intersectiile cu drumuri principale....asta va creste pretul.
pentru restul voi raspunde pe 2+1
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024