Extinderea drumurilor naționale la profil 2+2

Started by cristi5, February 12, 2019, 12:55:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

Stie cineva care sunt zonele si ordinea in care se vor pune parapet new jersey pe DN -uri? Stiu ca mai dureaza inca vreo 4 ani programul...si e pornit de vreo 2 cel putin.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

frunzaverde

#46
@ovideatza - Desigur ca se poate face un Sf, un proiect tehnic de executie, se pot face exproprierile necesare si lua avizele necesare, se pot face licitatii pentru costructie, se pot face lucrarile de terasament, de demolare si reconstructie etc. etc. pentru as se putea extinde DN2 de la 1.5+1.5 la 2+2. Nu zice nimeni ca nu se poate.

Ce va zic este ca va costa similar cu o reabilitare normala de DN cu extindere de platforma (deci cam 1 milion de euro/km), si va dura la fel de mult - 5+ ani pe lot este durata tipica de la inceperea procesului pana la finalizare daca totul merge ca pe roate - pentru ca trebuie facute exact aceleasi procese, obtinute aceleasi harti, si facute aceleasi lucrari (SF, PT, exproprieri, licitatie de executie) ca la o reabilitare clasica. Si se va face sub trafic, cu traficul deja la volume uriase, ceea ce va limita volumul de lucrari executabile. Si daca nu merge totul ca pe roate, poate dura si 10+ ani, cum dureaza la DN5 Bucuresti - Adunatii Copaceni, unde se reabiliteaza de la 2+2 la 2+2, cu SF initiat in 2007. Sau Centura Bucuresti, unde e aceiasi poveste.

Si in momentul asta procesul este la "zero" - o eventuala extindere la 2+2 pe DN2 este mai putin avansata decat A7, care are in lucru SF+PT cu livrarea proiectului (nu doar SF) in 2020, si are finantare asigurabila (din FCE) deci cu intrare in santier posibila in 2021. DN2 nu are nimic de genul - nici macar sursa de finantare n-are (nu merg bani europeni pe extinderea DN-ului la 2+2).

Nu este o lucrare care se poate face de pe azi pe maine - daca s-ar putea, as fi de acord imediat. Dar cum e o lucrare de reabilitare completa, a aceluiasi drum nenorocit de carute, care va lua oricum 5+ ani, nu mai bine acceleram A7, care birocratic e intr-o faza de zece ori mai avansata? Nu mai bine, pentru iesirea din Bucuresti spre Urziceni (care va fi singura bucatica din Bucuresti - Pascani - Iasi care nu va fi acoperita de A7) gandim o solutie mai cu cap, pentru ca oricum va costa timp si bani orice am alege?

P.S. Apropo de "face CNAIR" - vedeti cat dureaza sa puna niste rahaturi de parapeti NJ pe 2+2-urile existente. Care parapeti NJ sunt ganditi sa fie pusi "de pe-o zi pe alta", fiind prin natura lor "solutie temporara". Voi credeti ca aceiasi CNAIR poate face "rapid si usor" defrisari, consolidari, fundatii si terasament si asfaltari pentru o extindere cu 4 metri (minimul din normativ)? Cand n-au nici macar UN utilaj apt de asa ceva?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ovideatza

1.

Vezi ca A7 nu ajunge la Iasi. Poate pentru Bucuresti-Urziceni A7 + retrasarea completa la 2+1 pe DN2 ar merge in orizontul de timp enuntat de tine. Habar n-am cum va ramane traficul acolo, dar banuiesc ca tot crescut.

Iasi-Letcani e A8. PPP actual indiferent de sforaiturile politice. Adica muuulti ani de aici incolo o batem in cap. Pana se schimba Parlament+Guvern+cateva luni + horatari de schimbare + o luam de la capat cu licitatii de actualizare SF+PT+++++.

2. 1 ml euro * 40 km Iasi - Tg Frumos vi se pare mult? Adica 40 mil euro? In conditiile in care eu am mai auzit parca declaratii ca au de gand in anii urmatorii sa schimbe stratul de uzura. Adica din aia 40 mil euro o parte se vor cheltui cert.

3. Nu se compara cu deranjul care se face atunci cand se reabiliteaza un DN 1+1. Pentru ca in cazul de fata acel 1+1 va ramane neatins, practic lucrezi pe "acostamentu de 0,5".

4. Reabilitare integrala a DN24, cu scos toate podetele si podurile si refacut, a durat 2 ani. 2 ani in care vom circula in regim 1+1 plin. Ambuteiajele vor fi comparabile cu cele de acum, cand scade capacitatea drumului si ajungem la 1+1 in gatuirile existente.

Mai ai 1 an inainte de pregatire, daca se misca cu talent.

3 ani de la momentul 0 cand se ia decizia.
comparam asta cu X ani de la momentul 0 cand se ia decizia de a scoate A8 Iasi-Tg Frumos din PPP.
Sigur X e mai mare decat 3.

Ne raman X-3 ani in care vom circula in siguranta (atat cat poate fi prin localitati) cu separator de sensuri, contra a 35-40 mil euro. Mie mi se pare un cost echitabil.
In plus, dupa momentul X vom ramane cu drumul ok, pentru ca va fi in continuare aglomerat. Iasi-ul se apropie curand de Letcani si il va inghiti, asa cum e cu Valea Lupului.

AlexxC

https://imgur.com/FWdIwQB

Am incercat sa ilustrez evolutia traficului inainte si dupa existenta A7 pe segmentul Dumbrava-Buzau.
Concluzia mea este urmatoarea:
-40-50% din traficul actual DN2 pe segmentul Buzau-Bucuresti va fi absorbit de A7
-ambuteiajele actuale o sa dispara ,la fel si nevoia extinderii la 2+2benzi
-convertirea drumului la 2+1 pe intreaga lungime va aduce un plus de siguranta si ambuteiajele vor fi improbabile la viitoarele valori de trafic.
Probabil dupa aceste considerente se ghideaza si CNAIR cand traseaza 2+1 in loc sa extinda la 2+2.

ovideatza

Eu vorbeam in principal de Iasi-Tg Frumos, care e asemanator cu Bucuresti-Ploiesti, cel putin in prima parte nu merge ca vom avea A8 candva, intr-un orizont nedefinit.

Iasi-Letcani va fi mereu aglomerat, trebuie extins. Nodul cu A8 ipotetic e spre Letcani.

Dupa sunt localitati care devin din ce in ce mai "riverane", cartiere dormitor ale orasului.

Iar A8 e momentan intr-un orizont cu totul ipotetic. Aici, pe Iasi-Tg Frumos, pt 35-40 mil euro e chiar inutila orice discutie de genul "nu are rost sa investim".

dr4qul4

cum dublezi tu in Podu Iloaiei?
Dar in Targu Frumos?

Degeaba ai 2+2 pe unele portiuni, daca vei avea zone de 1+1 in localitati. Dn28 e un lung sir de localitati asa ca singura solutie este un drum complet nou. Adica trebuie incepute demersurile pt bucata asta de A8.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

No, daca e asa si o sa dureze 5 ani, atunci URGENT sa ne apucam de treaba. Sa nu mai pierdem nici o secunda. Cu proiect ca lumea cu exproprieri, cu tot ce trebuie.

etapa 1: Bucuresti - Buzau extindere 2+2 in afara localitatilor
etapa 2: Iasi - Tg. Frumos, idem
etapa 3: centura Voluntari-Afumati DX 2+2
etapa 4: centura Cosereni-Urziceni DX 2+2
etapa 5: centura Urziceni sud DX 2+2
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#52
Eu nu mai postez de mult aici (din motive evidente...), dar acum nu ma pot abtine.

vancouver,

dai tu banii?
Ca astia nu mai au bani nici pentru o apa plata undeva aproape de centru (nu chiar IN centru, caci ar intra in incapacitate de plata...)


LE
Imi cer scuze, poate este off...
Dar ma dispera atitudinile astea "ce, e mult X zeci de milioane de euro pentru Y tronson de drum ?"...

Nu stiu daca e mult sau nu... daca comparam ca poate de banii astia se pot lua 1000 de incubatoare pentru copii nascuti prematur, sau pentru un centru de mari arsi - aia pe care ii trimitem de obicei in BeNeLux, ca aici nu avem ce sa le facem...

Oricum, zeci de milioane de euro poate fi ENORM de mult pentru bugetul secatuit al unui stat sleit de actuala guvernare...
Mor copii in haznalele din curtea scolii...
Mor pe capete bolnavii din spitale... Vorba aia, s-au internat sanatosi si au murit vindecati, dar "mancati de infectii"...

Da, si eu sunt pasionat de infrastructura, ca altfel nu postam pe forumul asta...
Dar stiu cateva lucruri.
    Primul este ca soselele NU sunt (si nici nu trebuie sa fie!...) UNICA preocupare a guvernului. Culmea, a NICI unui guvern, prezent sau viitor...
    Al doilea: bag miliarde de euro in autostrazi. De ce as mai baga sute de milioane in DN-uri paralele?
(Nu imi spuneti ca doar pe 30-40 de km... Proportia se pastreaza. Bag sute de milioane in autostrazi. De ce as mai baga zeci de milioane in DN-uri paralele? ...)

Deja discutia din ultimul timp mi se pare o simpla dorinta de "dick measurement".
Scuze daca expresia contravine vreunei reguli, dar asa percep eu lucrurile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nenea_hartia

^ Din păcate vor muri copiii și dacă nu se bagă banii în lărgirea DN2. Faptul că ăștia nu mai au nici un fel de fonduri la buget nu e un motiv să abandonăm orice proiect. În plus, uite că tot se găsesc bani de aruncat pe SF-uri de drumuri expres fantasmagorice de care e plin forumul, de îngropat în linii de metrou inutile către aeroport, de suportat costul reparațiilor pe care altfel trebuia să le facă alde Comsa, de plătit salarii astronomice tăietorilor de frunze la câini din regiile și companiile de stat (printre ele și C...R) sau, pur și simplu, de furat :lol:.
Sigur că lărgirea DN2 poate fi o prostie într-o țară normală, unde lucrările la A7 ar începe în câteva luni și în care primele secțiuni s-ar termina în maxim 2 ani, dar nu mi se pare o prostie în România, unde nu văd nici un lot terminat mai devreme de 8-10 ani. ,,Păi și tu crezi că proiectarea + avizarea + execuția lărgirii va dura mai puțin?", ați putea întreba. Sper totuși să nu întrebați, pentru că probabil ar trebui să mint :p.

Legat de ce zice @dr4qul4 mai sus, are dreptate. Și dacă ar fi tehnic posibil și tot ar fi o prostie lărgirea drumului prin localități. În orice variantă, cu sau fără A7, toate orașele de pe DN2 ar trebui să aibă centuri proprii. A mai fost un val de aruncat banii pe SF-uri, pe vremea când Orban era ministru și era propusă o centură la Roman (împreună cu multe altele în Moldova, la Bârlad, Pașcani, Suceava, Huși, Vaslui, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc, etc), dar de aproape toate s-a ales praful. Am atașat-o pe cea de la Roman, în caz că interesează pe cineva niște linii imaginare trase acum vreo 10 ani de cineva pe o hartă.

ovideatza

#54
In Podu Iloaiei si Targu Frumos unde nu poti dubla lasi 1+1, da, ambuteiaj va fi uneori. In Tg Frumos eu n-am prins vreodata ambuteiaj, pt ca fluxul se desparte/ uneste. Acolo merge 2+1 inteligent configurat, cu 1+1 in intersectii si treceri de pietoni.

In Podu Iloaiei ramane ingust, 1+1.

In schimb in rest latesti si pui PARAPET pe mijloc. Ca de aia se moare pe capete pe acest segment.

Eu am zis ca e o oportunitate faptul ca drumul oricum va fi reabilitat pe sectiunea Iasi-Tg Frumos si cu putin efort putem circula mai sigur cu parapete pe mijloc.

Eu din postul lui vancouver as zice ca etapa 2 e cel putin la fel de urgenta ca 1, tocmai pt ca nu exista nici un orizont probabil pt existenta A8. La Buzau si eu ultima data am ajuns mai lejer pe A3-Mizil-Buzau.

Revenind la Iasi-Tg Frumos, vom avea ca si acum ambuteiaj vineri/ duminica pe unul din sensuri, la prima ingustare la 1+1, daca nu se fac centuri, ceea ce e cam sigur.

Dar in rest vom circula in siguranta.

Hai sa o luam altfel,  ce preferati pe unul din cele mai circulate tronsoane de DN-uri din aceasta tara?

A. sa cheltuim 5 mil euro ca sa fie asfaltul mai neted? (Chiar cat ar costa 40km de reasfaltat la latimea DN2?) ca ii vom cheltui curand.

B. Sa cheltuim 40 mil euro ca sa circulam in siguranta si cu fluenta decenta si la o configuratie de viitor care nu va mai necesita vreodata alte investitii? ( suma eu o cred ca va fi cam jumatate, mai jos argument)

Ps: la postul lui Tibi nu cred ca e cazul sa raspund. Daca o luam asa, nu trebuie nimic facut in aceasta tara, facem 1 singur lucru ca ala e cel mai urgent, in rest stingem becul. Daca imi garantezi tu ca daca nu se lateste DN2 atunci nici un copil din tara asta nu va mai muri vreodata in haznaua scolii atunci eu sunt de acord sa nu se lateasca, ba iti zic sa punem NJ pe mijloc si sa circulam 1+1 in coloane. Iar a te concentra doar pe A si a lasa DN-urile de izbeliste poate fi un dezastru, ca nu vom avea A in proximitate toti in timpul vietii noastre. Iar in Moldova...A nu zau...orizontul e 10-15 ani sa apara ceva ceva. Eu intentionez ca urmatorii 15 ani sa pot circula decent, fara sa imi moara neuronii la fiecare drum.


Ps2:

http://www.cnadnr.ro/ro/proiecte/proiecte-finantate-prin-instrumente-structurale-reabilitarea-dn24-limita-de-judet-galati-–

75 milioane lei fara Tva la 95km care au presupus:
-poduri
-podete
-latire platforma = exact ce vrem la DN2

Nu inteleg de ce mai departe zice de 75mil pt 39 km...sa zicem asa, cifra mai mare.

Da, intre timp au mai crescut costurile. Dar pe 40km in care nu te atingi de podete si poduri (mai putin 1 singur) eu zic ca 40 mil euro e exagerat de mult.

ghrt

Oare localnicii din Podu Iloaiei şi cei din Tg Mişto cu ce au greşit? Că încă nu au emigrat? Bine, şi eu ca bucureştean încă aştept o centură decentă, de fapt două - una ca să merg în sfertul celălalt de oraş fără să îi parfumez pe concitadinii ce stau la bulevard, şi alta ca să nu mă întâlnesc cu traficul de lung parcurs. Dar soluţia de bun simţ sunt centurile, iar pentru că avem maşini care prind uşor 100+kmph trebuie ca aceste centuri să aibă şi separare de sensuri. E greu de acceptat?
E un film francez cu morţii de pe şosele înainte să îşi facă şi ei autostrăzi (nu comentez costul). La noi nu a făcut încă nimeni, s-au făcut doar despre decretul privind avorturile şi mai nou despre Colectiv, dar carnagiul de pe şosele este evident pentru oricine citeşte statisticile, şi să nu omori pe vreun sătean îmbrăcat noaptea în negru şi aghezmuit este totuşi doar o chestiune de noroc şi statistică.
Cont (aproape) inactiv.

ovideatza

Si crezi ca vor fi mai multi pietoni morti pe 2+2 fata de situatia actuala 1,5+1,5?

Centura pt toate aceste localitati se numeste A8 Letcani->A7.

dr4qul4

Da. Vei ce se intampla la tartasesti unde avem 2+2 cu parapete median. Fac des acel drum si este aproape imposibi sa vezi copiii care traverseaza. Poate o varianta ar fi ca in locul trecerilor sa se monteze semafoare cu buton. In felul asta va fi clar cand trebuie sa opresti si cand nu. SI sa nu-mi spuneti ca se vor apasa copiii din joaca. Si acum se pot face ca traverseaza.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

#58
Da, ar fi o idee f buna. Exista un asemenea semafor la iesire din Tg Frumos spre Iasi la o scoala. L-am prins cred ca o singura data pe rosu, in ultimii 10 ani. Nu stiu insa daca mai functioneaza ori ba...


Intre timp, noi vorbim ei asfalteaza. In Tg Frumos au imbunatatit situatia cand au asflatat, prin marcaje mai cu cap:

https://www.facebook.com/530667957315098/posts/923950644653492/

O fi regie proprie?

Din alt post al DRDP Iasi:

"DRDP Iași a demarat astăzi lucrări pregătitoare în vederea executării de reparații asfaltice pe suprafețe întinse pe DN 28, între localitățile Războieni și Bălțați, județul Iași. Pe sectorul vizat, circulația se va desfășura pe un sens, alternativ, perioada de execuție a lucrărilor fiind estimată la aproximativ două săptămâni, în funcție de condițiile meteo.
În acest sens, DRDP Iași face apel la înțelegere din partea conducătorilor auto, cu recomandarea de a circula cu atenție pe sectorul menționat și cu respectarea semnalizării instituite."


vancouver

https://www.zf.ro/profesii/fenomenul-navetismului-angajatilor-scos-la-iveala-de-o-tragedie-mega-image-aduce-in-bucuresti-1-500-de-angajati-din-localitatile-din-imprejurimi-pe-o-raza-de-100-kilometri-18470727

Cum credeti ca o sa fie peste 10-15 ani, cand astfel de oameni nu vor mai veni cu microbuze, ci majoritar fiecare cu masina proprie? Cum va fi cand copii acestor oameni, acum de 5-15 ani, o sa vina sa lucreze prin multinationale (nascuti in era digitala vor sti sa clampaneasca pe calculator). Sigur nu o sa accepte sa se inghesuie prin microbuze.

Poate un motiv sa gandim mai bine o strategie a cailor de acces ale navetistilor in marile orase, si mai ales in Bucuresti. O strategie cu parapet median si sansa de a trai, ca daca mergi zilnic sau saptamanal ai si sanse mari sa mori intr-un accident pe un drum 1+1 sau 2+1. Nu discut aici de drumuri pe distante mari, ma refer la primii 20-50 km la iesirea din orasul mare, unde drumul trebuie sa aibe cu totul alta capacitate fata de zonele unde avem doar tranzit.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.