Magistrala M900 | Bucuresti-Craiova

Started by Sorinus, February 05, 2019, 10:07:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndreiB

Se circula cu 140km/h pe M100 bine mersi si inainte, nu vad mare filozofie in asta.

Daca ai stalpi crapati ce faci ii arunci pe toti la gunoi sau ii inlocuiesti pe cei avariati?

cristi5

@AndreiB din cate stiu s-a circulat putini ani cu 140. Poate gasim niste livrete (e unul mai sus) sa vedem cati ani la rand a fost VS 140. Ca daca au fost 1-3 nu cred ca vorbim de ceva sustenabil.

Si chiar daca ar fi 10 ani cu 140, e prematur sa credem ca un RK temeinic ar aduce linia la 140. Structurile si terasamentele s-au degradat de atunci. Degeaba se reface suprastructura.

Hai sa incercam sa cautam inginer de linii din regionala Craiova si sa vorbim un pic mai concret.

carutasul

nu a existat niciodată "sub 2 ore" București-Craiova, mai ales nu la sfârșitul anilor '80.
Pentru că în perioada respectivă eram student și mergeam des cu trenul, durata oficială era 2.45 accelerat și 2.30 rapid. Unul din motive era că la Roșiori se schimba regionala și locomotiva. Viteza maximă s-a obținut în anii '90 cu introducerea trenurilor Intercity, printre altele cu eliminarea schimbării locomotivei în Roșiori și reducerea timpilor de staționare în statii...

Cetatean

Cati km avem pe Buc - Craiova?
De asemenea o prostie sa schimbi locomotiva la mijloc! Pentru ca daca vrei sa asiguri un tren rapid intre doua orase mari,nu-i schimbi locomotiva la mijloc. Penibil!

carutasul

Din câte știu eu în epoca respectivă locomotiva nu părăsea regionala. În tot cazul locomotiva se schimba la Roșiori, asta pot garanta. Trenurile rapide nu opreau la Caracal și astfel câștigau cele 10 minute diferență. Nu știu precis cât e distanța pe CF, un pic peste 200km probabil. Cineva care a avut de-a face cu căile ferate altfel decât din poziția de călător probabil ne-ar putea  explica motivele, în tot cazul IC cred că făcea 2:10 dar nu mai puțin."Epoca de aur" a CFR a fost de fapt în anii '90 nu în comunism. Dar lăsând asta la o parte lucrurile sunt destul de complicate în discuția reconstrucție versus RK, chiar dacă pe feroviar lucrurile în comunism au mers mai bine ca în alte domenii sunt sigur că sunt multe puncte șubrede și făcute de mântuială. Mai ales în anii '80 când a început criza s-au tot făcut improvizații, așa că există argumente și în favoarea reconstrucției. S-a mai discutat de faptul că "ai doar 10 minute câștig" pe diverse direcții, dar și asta e discutabilă, până la urmă 10 minute pe un sector, 10 pe altul... așa se face ora de la Constanța la Timișoara :)  Pe de altă parte, e drept că vedem cu toții că în actuala variantă reconstrucția cu greu poate fi catalogată altfel decât eșec, poate că era mai bine ca feroviarii să "se antreneze" pe proiecte mai mici. Dar pe de altă parte nici nu va exista o altă ocazie de a o face pe banii UE, pe viitor vor fi bani mai puțini alocați, așa că poate a meritat încercarea. Greu de zis...

dan tm

Din căte stiu în epoca de aur locomotivele se schimbau la Craiova.

AlexxC

Ce se va intampla la reconstructie cu lucrarile executate deja pe QuickWins? Se mai umbla la fundatia de sub aceste sectoare innoite? Suprastructura relativ noua se roloca pe alte linii si se inlocuieste totul de la A la Z?

cristi5

@AlexxC o intrebare f buna, probabil vom vedea raspunsul pe SEAP cand vor gasi finantare.

shift2rail

^ QW nu substituie reconstructia,  e privit de CFR ca o prima etapa din acest proces, materialele suprastructurii vor fi reutilizate integral.
Din pacate, nu poti recicla manopera, intr-o lume ideala s-ar trece direct la modernizare pe Buc-Craiova.

dragos76

Chiar voiam să întreb asta în contextul lucrărilor la Cluj-Oradea, unde au fost acum câțiva ani lucrări pe niște porțiuni pe la Jebucu-Stana.

gruia88

Eu m-as bucura sa fie adevarata aceasta stirea , in ultima perioada am ales masina si nu trenul deoarece e jale .

"CFR Infrastructură anunță că pe rețeaua feroviară care tranzitează județele Ilfov, Dâmbovița, Argeș, Olt și Dolj sunt în derulare 44 de contracte de lucrări de reparații a suprastructurii feroviare, pe o lungime totală de 348,32 km, pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h, pe cele două tronsoane de cale ferată, care asigură legătura feroviară între București-Craiova, prin Videle, respectiv Pitești."
"Contractele sunt finanțate din fonduri nerambursabile PNRR, în valoare totală de 1,2 miliarde lei, fără TVA, cu termen de finalizare în perioada decemrbie 2024 - decembrie 2026. ULTIMA ORĂ BMW investește, în sfârșit, în România. Joint venture cu un gigant japonez IT, în care vor lucra mii de oameni CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ BMW investește, în sfârșit, în România. Joint venture cu un gigant japonez IT, în care vor lucra mii de oameni Viteza maximă de circulație pe cele două secțiunii de cale ferată va crește la 120 km/h, iar durata călătoriei, după finalizarea lucrărilor, va fi de 2 ore și 19 minute, de la 3 ore și 31 minute (IR 78/IR72), pe varianta București - Videle - Craiova, pentru un tren de rang direct, iar pentru un tren R-E direct, durata călătoriei pe ruta București - Pitești- Craiova se va reduce la 3 ore și 03 minute, de la 4 ore și 56 minute (R-E 9257)."

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/video-anunt-de-la-bucuresti-la-craiova-cu-trenul-in-doar-2-ore-si-viteza-de-120-km-h-21515142




Sorinus

Mi se pare cam drastica scadere. Deci, distanta e aproape identica cu Buc-Cta, cca 225km. Pe Buc-Cta momentan, trenurile cu opriri, fac cca 2h20, 2h30. Si merg o portiune intinsa cu 140/160.

Cum o sa faca 2h30 cand Vmax e 120, portiuni intinse sunt cu Vmax mai reduse, la Carcea viaductul e tot cu 30...

3h e mult mai realist pt un tren de viteza...si in conditiile date, ar fi chiar ok castigul.

AdiM

Bombe in an electoral.
Poate au estimat de fapt durate de IC, ori au calculat durate minim posibile pe fiecare portiune fara restrictii.
Un mers real cu stationari va fi altceva.
Cam bate la ochi via Pitesti 3h de la 5h. Si R-E cica. No way, stationari si mai multe + rebrusare.

Dar pana la urma important e ca se va reduce ceva si ca se va merge fara zeci de incetiniri la 30-50 km/h.

AlexxC

Se poate avand in vedere ca lucrarile de Qw acopera aproape toata distanta Bucuresti-Draganesti Olt.
Probabil vor trasa un tren IC sau international fara oprire pentru timpul promis de 2:19.

Cetatean

Pai poate baga trenurili alea noi,care is mai usoare,rapide si fara rebusare.