News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Magistrala M900 | Bucuresti-Craiova

Started by Sorinus, February 05, 2019, 10:07:35 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

MarianD

Nu, nu am vrut sa fac vreun comentariu xenofob. Pana sa dea Dragnea drumu' la toate tigaile în România, pe relația Cluj Craiova care o făceam yo, de la Craiova la Filiași nu puteam închide un ochi: trenul era plin de tot felul de inși dubioși în fel și chip. Acum situația e mai buna, recunosc, probabil folosesc mijloace auto recent importate. Ideea pe care o arătăm este aceea ca nu exista acei călători pe care OTF de calatori vor sa-i atraga: plătitori de bilete, decenți in atitudine și comportament , utilizatori predictibili ai serviciilor. Noi avem doar navetiști oripilați, studenti si elevi care se dau moca și pensionari fără alta opțiune de tranzit A-B decent. Nu cred ca asta e clientela țintă nici măcar pentru trenurile IR darămite pentru HSR. Îmi cer scuze dacă cineva s-a ofensat.

TibiV

Craiova-Bucuresti full rearview-Trainride-Zugfahrt


E veche de 5 ani, dar tot mi s-a parut interesanta filmarea...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


carutasul

după "doar" patru ani, aproape un record :)

liviubalan31

Nu e după 4 ani, e doar a 4-a sau a 5-a oară se când lansează iar procedura.

razvan96

^ E prima oară de fapt.
Au mai fost într-adevăr câteva încercări de a licita lucrări de reparații. Licitația asta include lucrări de reconstrucție a viaductului.

cristi5

Am primit ceva material din SF-ul Bucuresti-Craiova, sectiunea Rosiori-Craiova

https://pum.project-online.se/doclic/bucuresti-craiova/

Este SF+PT, nu mai tin minte ce contract este (ce caiet de sarcini etc), poate ne reaminteste cineva (link SEAP?)

tom_sawyer

[CN1028713] / 26.02.2021: "Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Craiova, Subsecțiunea 2: Roșiori Nord - Craiova"
    Depunere oferte: 05.04.2021 19.04.2021 26.04.2021
    Oferte deschise in 26.04.2021: 5 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 10.12.2021 conform anuntului de atribuire [CAN1068499] / 16.12.2021 catre BAICONS + ISPCF (loc ?)
    Valoare estimata:  51.724.566,00 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 40.000.000,00 RON fara TVA

[CN1028723] / 26.02.2021: "Studiu de fezabilitate si Proiect tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Craiova Subsectiunea 1: Bucuresti Nord-Rosiori"
    Depunere oferte: 05.04.2021 19.04.2021 26.04.2021
    Oferte deschise in 26.04.2021: 5 oferte
    Stadiu actual licitatie: Contract atribuit in 16.12.2021 conform anuntului de atribuire [CAN1068840] / 18.12.2021 catre ISPCF + BAICONS (loc ?)
    Valoare estimata:  45.555.581,25 RON fara TVA
    Valoare atribuire: 34.293.751,92 RON fara TVA

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=323.0

Sorinus

#128
Am rasfoit documentul si am ceva comentarii

1) Risipa in HM-uri. 3 peroane de 200m si unele late de 6m, plus copertina, in HM-uri ce deservesc baze de cereale si eventual sate mici. Ex. Farcasele. Aici se va reabilita si cladirea de Calatori. Nu zic, DACA statia are trafic de calatori, e ok, dar ptr 1-2 oameni per tren, nu e cazul sa se mentina cladirea de calatori (deci demolata, cum se face conform aceluiasi document in alte cazuri).

2) Se reinfiinteaza HM Stoenesti, evident se vrea o crestere a capacitatii liniei. Dar, de ce naiba s-a desfiintat?

3) Se pastreaza halte in mijlocul pustiului si se fac unele noi:

-  Cezieni devine Frasinetu. Asa arata halta acum: https://www.google.com/maps/@44.1563595,24.2940756,3a,61.8y,90.05h,85.32t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEKYy80paX-2-lVCTeg21wg!2e0!7i16384!8i8192

- Se face un Cezieni NOU, intre Frasinetu h si Grozavesti HM (care si asta e in camp, dar na, loc de incrucisare). Dar si halta noua, e in camp, departe de satul cu acelasi nume, si nu vad niciun drum macar intre halta si sat. Nu o va folosi nimeni, cum probabil nimeni nu foloseste nici Cezieni.

4) Statia Jianca e o statie maricica, dar din ce am vazut (in teren) nu deserveste niciun sat. Pare o baza a CFR INFRA ptr mentenanta linii si un punct maricel de incrucisare. E oarecum langa Zanoaga, ce poate fi deservita lejer si de halta Tartal. Nu e nevoie de 3 peroane cu copertine si cladire calatori reabilitata.

Si pot continua cu exemplele, cunoscand zona binisor.

Intre timp, doar ca exemplu, peroanele statiei Constanta zac nereabilitate de pe vremea aluilalt, dar bagam caruta de bani ptr 5-10 calatori zilnic in plin camp.

razvan96

Mvaaai, iar o caruta de bani pentru 160. Eu chiar cred ca aia care fac SF-urile rad la o bere dupa povestind cum au umflat niste costuri total aiurea pentru un obiectiv ridicol.

motorzbh

Dar caruta de bani pentru 200 km/h nu ai vazut?

razvan96

In hartiile astea am vazut, e plin de ele. Interesant ca in alte tari nu e nevoie de atatia bani pentru linii de 230+ in zone mai "accidentate" pe cat avem noi nevoie in analizele proiectantilor/CFR pentru 160 la campie.

motorzbh

Pentru ca aia au pasaje denivelate (adica poduri) in loc de bariere. Costurile , de 350 de milioane sunt din grandioasele poduri.

shift2rail


dincolo de lipsa curajului proiectarii la 230+, permisa cu varf si indesat de geografia campiei romane,  proiectul nu are finantare in pnrr/pot nefiind pe un coridor european. deci NU se va face inainte de 2030.