News:

.

Main Menu

Fortele Aeriene Romane

Started by Ionut, July 21, 2013, 04:32:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

paulmare

Neufunk ultimele miguri 21 au fost 4 duble primite in 1980 cele cu numerele 326-329 ("tanara doamna" a lui davidovici 327 a fost prototipul lancer B)
Inainte de astea, dublele au fost din 1976 - cele cu numerele de bord 95xx
Simplele - toate C-urile care mai sunt tinute in viata sunt foste MF75 cu exceptia lui 9611 de la campia care este MF din 1974

f16-le noastre le gasesti cu numerele de bord aici http://www.f-16.net/aircraft-database/F-16/serials-and-inventory/airforce/FAR/ sunt avioane din 83 si 84



Neufunk

Din cate stiu, au fost cumparate cateva duble la mana a 2-a din URSS care au intrat in serviciu abia in 1990. Probabil nu m-am exprimat bine.

Oricum, ideea este ca diferenta de varsta intre avioanele noastre (F-16 si Mig) nu este chiar atat de mare iar un avion este in sine doar o platforma pentru a cara armament.

rizzuh

Si la comercial un avion este doar o platforma pentru a cara cartofi... pardon, pasageri.

Ideea mesajului meu era alta, ca desi au fost proiectate initial cu 20 de ani mai tarziu, tot niste vechituri sunt. Si daca au fost fabricate la inceputul anilor 90, totusi ar avea aproape 30 de ani. De asta intrebam care a fost ultima retehnologizare. La americani inca zboara B-52, majoritatea fabricate in anii 50, dar au primit multe modernizari pe parcurs.

TibiV

Quote from: paulmare on March 20, 2019, 01:28:33 PM
"tanara doamna" a lui davidovici 327 a fost prototipul lancer B)
+1
Creste inima in mine cand vad ca Davidovici nu a fost uitat...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

paulmare

Da au fost 5 - cand s-a spart urss mig 21 era deja retras masiv, rusia de exemplu nu a avut nici unul in serviciu activ
si cele din 1990 erau deja sh cand s-au luat - nu cred ca erau mai noi decat cele din 1980 ale noastre, noi si la MF le-am luat pe ultimele cand restul tarilor care operau mig21 trecusera la bis

Aici e o lista
http://www.aripi-argintii.ro/aparatdezbor.php?p=128

^ Ca si platorma - mig21 a zburat prima data in 1955, f16 19 ani mai tarziu - e foarte mare diferenta intre ele, si la motoare intre turbojet axial si turboventilator, si la performante

ca nu trebuia sa fi luat f16 sh (de fapt 3rd hand) pe care tarile care l-au avut si le-au trecut prin SLEP si MLU deja le retrag - e altceva
ca vor ajunge si cu astea ca si la 21 sa nu gaseasca piese de schimb (la f16 nici nu au de unde canibaliza ca la 21 unde au fost si motoare de schimb si piese si se mai puteau gasi prin tari gen kazahstan etc ) - foarte adevarat
Polonezii de exemplu cu f16 noi si offset negociat la sange -
sau tarile din jur cu gripen-uri noi - ambele variante ar fi fost mult mai bune pentru noi

Dar no asta ne-a fost noua karma zenul si fengshuiul
sau vorba romanului, "atata s-a putut"
Ca si la autostrazi asa si la roaf - nu genereaza voturi direct, mai greu de furat bani pe termen lung in cel mai bun caz e doar un comision mare o data care il ia cine trebuie cum o fi fost la fregatele noastre - mai simplu cu programe de astea de "dezvoltare regionala"

TibiV

Sa nu uitam cateva chestii esentiale...
De exemplu ce anume este MIG-21 si ce filozofie istorica are in spate...
Si care este filozofia corespunzatoare la F-16....

Basically, Fishbed a fost un INTERCEPTOR, nu un avion de vanatoare in sensul real al cuvantului...
La mijlocul anilor 50, Mig-ul a fost gandit ca un scut de protectie impotriva avalansei de B-47/B-52 care ar fi urmat sa treaca peste Polul Nord ca sa bombardeze atomic URSS....
Adica au fost gandite ca o solutie ieftina, dar disponibila in numar extrem de mare, la un pret neglijabil...Deci "expandable", tinand seama de faptul ca razboiul ar fi inceput la ora 13.30 si ar fi fost terminat la 17.45...
Nu se astepta nimeni ca un Mig-21 sa se angajeze intr-un "dog-fight" cu un B-52....

Deci MIG-21 a fost proiectat ca interceptor...
Si inca unul de mare altitudine, pentru ca abia dupa vreo 20 de ani s-au prins "strategii" ca "WWII is over", si ca este mai sigur sa ataci cat mai aproape de sol, decat la inaltime mare....

Faptul ca MIG-ul s-a dovedit mai versatil decat in planurile initiale nu este decat meritul biroului Mikoyan-Gurevich...

F-16 in schimb a fost gandit din start ca fighter-bomber(attack) (F/A-16)
Cei care sunt mai de "seama mea" isi vor aduce aminte ca prima misiune reala (operationala) a avioanelor F-16 a fost efectuata nu de USAF, ci de Fortele Aeriene Israeliene (primul client extern pentru F-16), care undeva la inceputul anilor 80 au bombardat o instalatie nucleara in constructie din Siria (sper sa nu gresesc tara-tinta, aveam doar 19 ani pe vremea aia)...

So...
Ce rost are sa comparam un interceptor supersonic de mare inaltime din anii 50 cu un vanator-bombardier all-level din anii 70 ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Neufunk

Da, au bombardat un reactor din Irak.

Am si o curiozitate: un Mig-21 avea costuri de productie mai mici decat un BMP-1, fiind produs in cantitati masive.

TibiV

Da, costuri extrem de mici...

Era "Beetl"-ul aviatiei militare din anii 60-70.
Nu foarte aratos, nu foarte comfortabil, dar isi facea perfect treaba pentru care a fost gandit...
(La fel ca predecesorii, Mig-17 si mai ales Mig-15....)

Echivalentul aerian al AK-47...  ;)
Arme simple, eficiente, si putin pretentioase... All-weather, all-altitude, all-mission...

Davidovici a testat si Mig-23...
Dar a murit cu prima iubire... 21-le...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

Guvernul României a semnat un acord cu armata americană pentru elemente suplimentare destinate sistemului Patriot. Achiziția include o cantitate nespecificată de interceptoare GEM-T produse de Raytheon, care vor fi folosite pentru sistemul de apărare antiaeriană Patriot. Achiziția va avea loc prin programul Foreign Military Sales, derulat de Departamentul Apărării al SUA.

,,Rachetele pe care le vom produce pentru România vor avea componente din nitrură de galiu, o tehnologie de ultimă oră care prelungește durata de viață a sistemului și îl va face mult mai fiabil", a spus Michelle DeMaio, directorul programului Patriot România din cadrul Raytheon. În acest mod, România va avea acces la una dintre cele mai promițătoare și mai noi tehnologii, bazată pe componentele din nitrură de galiu, substanță recunoscută de oamenii de știință din lumea întreagă drept cea din care se va realiza generația următoare de semiconductoare.

,,Racheta interceptoare GEM-T va asigura României un nivel de apărare de neegalat împotriva unei game extinse de amenințări avansate, aflate în arsenalul unor puteri agresive și ostile", a spus Mike Ellison, Country Manager pentru România în cadrul Raytheon.

Acordul dintre România și armata americană deschide drumul următoarei etape în procesul de achiziție: guvernul american va începe negocierile contractuale cu Raytheon, pentru ca Raytheon să înceapă apoi producția. Astfel, România va primi ultima tehnologie disponibilă în prezent, direct de pe linia de fabricație. Deși are același nume și un aspect exterior asemănător cu sistemul Patriot care a apărat țările NATO în perioada Războiului Rece sau forțele americane în timpul războiului din Irak, sistemul a fost modernizat în întregime.

Alături de România, alte 15 state se bazează pe sisteme Patriot pentru a-și proteja cetățenii și forțele armate, incluzând aici SUA și șase țări europene: Germania, Grecia, Olanda, Spania, Polonia și Suedia. Aducând sistemul Patriot pe teritoriul său, România va îmbunătăți apărarea NATO pe flancul estic al alianței, reasigurând aliații de rolul său de pilon de apărăre în zona din ce în ce mai problematică din jurul Mării Negre.



sursa: https://www.raytheon.com/

Ionut

VIDEO / Pentagonul vrea sa vanda avioane de vanatoare F-35 Romaniei



Statele Unite iau in considerare vanzarea de F-35 catre 5 tari – Romania, Grecia, Spania, Polonia si Singapore – pe masura ce fortele aliate din Europa isi intaresc pozitiile in fata unei "Rusii tot mai puternice". Intr-o declaratie scrisa trimisa Camerei Reprezentantilor din SUA, Vice Amiralul Mathias Winter, seful biroului F-35 de la Pentagon, a declarat ca viitoare vanzari de F-35 ar putea fi facute catre Romania, Grecia, Spania, Polonia si Singapore. Alte tari care iau in considerare achizitia de F-35 sunt Finlanda, Elvetia si Emiratele Arabe Unite.

Anul trecut, Belgia a ales F-35 in defavoarea Eurofigher Typhoon pentru a-si inlocui flota de F-16, afacerea fiind estimata la 4 miliarde de Euro. Lockheed Martin ofera trei versiuni F-35, pana acum 10 tari (pe langa SUA) cumparand acest model: Marea Britanie, Australia, Italia, Turcia, Norvegia, Olanda, Israel, Japonia, Coreea de Sud si Belgia. In 2018, Lockcheed Martin a livrat 91 de F-35 catre SUA si aliatii sai.

Aeronews

Harry

THAAD Shield la MK


Photo by Sgt. 1st Class Jason Epperson
10th Army Air and Missile Defense Command


Harry

Un fel de Black Hawk Down  8)
de vreo 3 zile se joaca cu ele prin oras



sursa foto: screen capture din video Stefan Lungu | via Aeronews

Si din baza de la MK


surs foto:  3-1 TF Nightmare South

kitsune

#222
Avem corvete, acu' ne luăm F-35

LE: acum am văzut că turcii nu mai iau, italienii au redus comanda, se pare că și englezii nu mai iau câte considerau inițial, deci acum sunt la ofertă:
Quote
Lockheed argues that lower prices for its fighter will open new markets. The company points out that the aircraft's unit cost has declined by 60% since Lot 1 in 2007 and is promising that it will be below $80 million by Lot 14 in 2020. The company also claims it can bring its operating costs down to $25,000 per hour by 2025,

Sursa
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

#223
NU mi-o lua in nume de rau!
Just joking....
:lol:

Quote from: yk17fox on July 03, 2019, 04:20:28 PM
Quote
FERRARI argues that lower prices for its CARS will open new markets.

Quote from: yk17fox on July 03, 2019, 04:20:28 PM
Quote
The company also claims it can bring its operating costs down to $25 mil. per hour by 2025,
NOT for me...

:lol: :lol: :lol:

La modul serios...
Logica explicatiilor lor este de Gaga...
Marile case de moda/bijuterii/parfumuri s-ar tara in zdrente pe gandirea asta...
Pur si simplu NU au cumparatori.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

#224
Nu ți-o iau, dar prefer F-uri decât M-urile alea vechi. Când treci spre mare odată, dacă mai ții minte centura Feteștiului (acolo au înfipt un avion într-un băț acuma, cică e monument), tot prin zonă e și cimitirul. La intrare sunt multe elici albastre cu tricolorul pe ele. Piloți de IL-uri, dar mai ales de tractoare de arat MiG 21.

Păi dacă nu au clienți, să le dea la ofertă. La preț de 16 dinăla la second-hand de pe autovit.pt
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence