Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

carutasul

Cam așa văd și eu lucrurile, în desenul lui @AlexxC e trasă un pic mai la sud și parcă mă încântă mai mult (dar evident trebuie investigat în teren). Ce ar mai fi de discutat e că, din păcate, în acest context poate lucrarea de modernizare a Dn6 ar trebui închisă așa cum e și înlocuită cu tronsonul corespunzător din A6, half profile momentan că nu văd necesar mai mult în următorii 10-15 ani. Dacă se hotărăște construirea A6 lărgirea asta mi se pare că ar însemna bani aruncați ( chiar dacă eu personal circul pe acolo și mi-ar prinde bine). Alternativ însă mă tot gândesc dacă nu se poate gândi o extindere a proiectului DN6 la drum expres pentru valorificarea investițiilor deja făcute.

JohannDB

          Polonezii, prin 2016 aveau șantiere laborioase de transformare a unui DN în A iar la localitățile din drum, au făcut ocoliri ale acestor localități (exeplul este S3 zona Legnica - Lubin - Polkowice - Jerzmanowa, pe unde ne chinuiam cu "turnuri" de eoliene de la Glogow prin tot șantierul și girațiile lor, dar care în ultimii doi ani sunt o excelentă autostradă, ce iese în A4 de la Legnica spre Gorlitz/Dresa în A4 nemțesc)....
   Asta legat de ideea de-a umbla la un DN și a-l lăți (în zonă de câmpie) !!

carutasul

Păi nu știu nici eu cum e mai bine, ideea e că Dn6 a rămas în aer pe tronsonul ăla. Mi se pare inutil să îl mai extinzi dacă se face A6, și așa traficul e relativ redus. Sunt vreo patru localități pe traseu până la porțiunea modernizată, drumul e drept ca în palmă pe mari porțiuni, poți să îl faci direct autostradă ( dar trebuie să ai și un drum pentru riverani, deci tot nu prea iese :) ) . Așa că probabil cea mai bună idee e să îl lase cum a rămas ( trebuie remediat unde au îngustat și a rămas așa, ei au făcut deja asta dar am impresia că a fost ceva provizoriu, ultima dată mi s-a părut că s-a cam lăsat pe ici pe colo). Și să facă A6 pe un nou traseu, poate o singură bandă pentru început, de preferință până mai jos de Roșiori ca să ne scutească și de Măldăieni :) Traseul e mai scurt decât pe Pitești, deci dacă se face s-ar putea să mai aducă trafic în plus,  rămâne de văzut...

minisoferul

Vad in dezbatere proiectul DX Craiova - Targu Jiu, dar cred ca MZA din acea zona este cu mult mai mica decat a drumului DN6 Bucuresti - Alexandria si urgenta studiului de fezabilitate pe masura. Nu este nici o veste cu acest proiect ?

naivu

^Eu zic ca prioritatea pt A6 Bucuresti-Alexandria-Craiova e f scazuta, iar orizontul de asteptare destul de indelungat, si ca nu e cazul sa se intrerupa lucrarile de modernizare a DN6  :). Chiar si Craiova-Lugoj are un orizont de asteptare de vreo minim 7ani.

carutasul

păi lucrările sunt deja întrerupte, că licitația asta s-a tot refăcut. Eu mă gândeam în eventualitatea că s-ar dori totuși să se înceapă A6 într-un orizont scurt, dar evident vorbim de alt ordin de mărime financiar vorbind, chiar și dacă s-ar face o singură bandă. Din punctul meu de vedere actualul DN6 e aproape suficient, iar dacă s-ar adăuga și centuri ocolitoare la cele patru sate deja am asigura traseul pentru 15-20 de ani...  ( eu consider că toate DN-urile ar trebui scoase pas cu pas din localități deci e logic ca dacă modernizăm DN6 e bine să îl scoatem încă de acum din localități )

naivu

Subscriu la scoaterea pas cu pas a DN-urilor din localitati (vezi Bulgaria), iar sectiunea de DN6 din Teleorman s-ar preta f bine la asta! Cei 15-20ani s-ar putea sa fie exact orizontul de asteptare pt A6 Buc-Craiova  :).

vancouver

#817
Am studiat in detaliu relieful si am schitat o varianta plauzibila, care evita pe cat posibil dealurile sau - unde nu se pot evita - merge pe deal dar la o cota relativ constanta. Langa Drobeta se va urca de la +60 la ca. +250m, apoi se coboara usoar spre 160-200, care este cota podisului de acolo pana la Craiova:

Plan ansamblu vedere satelit:


Plan ansamblu vedere harta:


Inceput drum zona Drobeta - Vanju Mare:


Vanju Mare - Perisor:


Perisor - Craiova:


*click pentru imagini mai mari

Ca si concluzie: ocolul nu este de neglijat. Clar trebuie studiata si o varianta de-a lungul DN6, s-ar putea sa fie la fel de ieftina sau chiar mai ieftina si cu certitudine mult mai scurta.

Avantajele varianta prin sud:
- legatura rezolvata Calafat - Drobeta (altfel oricum trebuie macar un upgrade cu centuri la DN actual)
- legatura rezolvata Craiova-Calafat (altfel trebuie un DX cu costurile aferente)
- rezolvata centura Craiova sud
- relief usor pe 80% din traseu si mediu pe restul
- o mai buna si scurta legatura spre Bucuresti via o viitoare A6 Craiova-Caracal-Alexandria-Bucuresti
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

#818
Eu mă gândeam la o variantă un pic mai sus ( ca să nu lungesc prea mult traseul) dar fără să am habar de situația  din teren. Varianta desenată de tine cred că adaugă vreo 20 de km . Însă ca să fiu cinstit îmi place :) Mai întâi că ocolirea Craiovei devine future proof ( ca orice oltean, cred că cetatea banilor are un viitor luminos, deci se va extinde negreșit :) ) . În plus, deși distanța Severin -Craiova crește, distanța Severin-Caracal  ( deci Severin-București) cred că nu crește prea mult.  Evident și simplificarea legăturii cu Calafatul e un mare plus. Și faptul că există deja DN6, modernizat, în stare bună pe traseul actual poate să separe traficul "local" ( Craiova-Filiași de pildă) de cel de lung parcurs. Altfel practic DN6 ar deveni aproape inutil prin dublare... 
A, și mai leagă și celelalte două metropole ale județului, Băilești și Segarcea de lumea civilizată :)

GAC

Observ ca schitele propuse au un oarecare bias catre Calafat, din cauza podului.
Avand in vedere ca Serbia si-a facut autostrazi de la granita cu Ungaria pana la cea cu Bulgaria, iar bulgarii lucreaza la A6 (fiind si foarte scurta), am motive sa cred ca bunul simt ii va face pe transportatori sa foloseasca ruta sarbeasca, in detrimentul celei romanesti, daca ne raportam la coridorul european de transport (10 in loc de 4) pentru a lega Balcanii de Europa centrala. De asemenea, Serbia se pare ca trage tare in cursa spre a deveni membra UE (iar daca nu ar fi existat problema cu Kosovo, poate ca ar fi fost deja).
Avand in vedere ca podul de la Calafat are drum atat catre est cat si spre vest, nu cred ca aici este problema.
Problema este de la Lugoj la Craiova, in mod deosbit de la Crusovat-Plugova (unde nu ar strica un tunel) pana la DTS (sau mai bine zis Simian, unde se desprinde drumul catre Calafat).
Ideal ar fi daca s-ar incepe lucrarile grele mai intai si anume pe Defileul Dunarii, ca la campia Olteniei, UMB are deja antrenament...


carutasul

oricum chiar dacă ruta principală va fi prin Serbia tot va exista și un trafic semnificativ și prin România, măcar de la noi și polonezi. Chiar și când nu era podul, pe DN55 (care e legătura "meleagurilor căruțești" cu Craiova, deci vorbesc din experiență directă ) exista un trafic suficient de semnificativ către bacul de la Bechet. Acum în mare parte s-a mutat pe pod (dar nu în totalitate, am mai văzut TIR-uri anul trecut spre Bechet) deci probabil cu atât mai mult va fi și în viitor. Evident, e treaba SF-ului să îl estimeze și să ia în calcul toți factorii ca să ia o decizie avizată, pentru că noi putem doar să vedem niște elemente, nu avem destule date să punem și prețuri lângă ele ca să facem o schiță de SF :)

danpandrea

^^Bulgarii s-au apucat de DX-ul Vidin - Botevgrad, deci legarea Calafatului de o rețea românească de drumuri rapide, în special în direcția Lugoj este esențială. Mai mult, traseul Calafat - Drobeta - Lugoj - Arad - Oradea - Borș va face parte din Via Carpathia, un coridor de interes la nivel european.

adyneamtu

@ultrasbz, @AlexxC, @Vancouver
O harta similara am inceput si eu cu A6 si ramura Pod Calafat. Am mers mai departe si am descarcat siturile SCI de pe natura2000 care s-ar intersecta cu traseele propuse.
Am incercat pe cat posibil sa minimizez siturile protejate si defrisarile. Dealurile mi-au dat batai de cap. Am pus si cateva propuneri de noduri.
Harta din link Proiecte Oltenia/Craiova


Am pus si elevatiile din Google Earth.
Pentru A/DX6


DX Pod Calafat - Nod A/DX6 pe care l-am scurtat la 37km.



naivu

@adyneamtu, harta ta omite un detaliu esential al variantei @vancouver: scurtatura dintre ramurile A6 de la S de centura Craiovei.
- Alexandria este pe latitudine cu Bailesti si la S de latitudinea Caracal sau centurii de S a Craiovei; un traseu aproape drept Alexandria-S de Caracal-S de Craiova-Bailesti nu ar mai parea un ocol de la Craiova la DTS ci un drum direct de la Bucuresti spre valea Dunarii;
- DX12 traversand Oltul la S de Slatina, ca sa nu fie A6 si DX12 prea apropiate, nu as traversa Oltul cu A6 la N ci pe la S de Caracal/Stoenesti;
- bulgarii vor trece cu autostrada A2Haemus pe langa Plevna; un traseu mai sudic al A6 va incuraja (intr-un viitor luminos) un proiect A6-TurnuMagurele-Nikopol-A2Haemus (pod peste Dunare aproape la jumatate intre Calafat si Giurgiu).

dr4qul4

Chiar nimeni nu observa ca atat Botevgrad-Vidin cat si Craiova -Tg Jiu fac parte din E79?
Sa fie doar o coincidenta? Sau bucata DTS-Vidin-Craiova va trebui sa tina cont de asta?
Nu zic sa facem DX si prin munti, dar intre Tg Jiu si Hateg sunt doar 100 de km si drumul actual poate fi parcurs fara probleme de camioane si treceprintr-o zona slab populata (cu exceptia petrosani)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist