Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

zuma80

Cand ma uit pe maps imi pare ca A6 este cea mai usoara autostrada montana de la noi. Ar avea nevoie de un tunel serios, in rest pare a avea loc fara.
Valorile reale de trafic sunt altele daca este executata. Inclusiv pentru Bucuresti este o alternativa foarte viabila comparativ cu A1
Este pe culoar rutier imortant. Trebuia demarata din 2007, avand in vedere si podul de la Calafat, ea continua M5 si ocoleste Serbia, tara nonEU.
Dar din pacate aceasta zona (Oltenia) alege sa continue la fiecare 4 ani, fara dezvoltare.
Toate autostrazile de la noi se fac la presiunea societatii.
Acolo unde nu exista nu se face.
Pentru A6!

JohannDB

     Din "experiența" ultimilor doi ani și mai ales al ultimului an (cu toată starea de "urgență" și celelalte stări), traficul pe relația Nădlac 2 - Turnu Severin/Șimian aproape s-a dublat.  La traficul generat de Nădlac 2 se adaugă și tot ce vine de la Borș (și Petea și Halmeu) și care au destinația Calafat apoi Craiova, Giurgiu (chiar)....
   În esență, însă, traficul pentru Calafat-Vidin  cunoaște valori sufocante, deja pentru PTF-ul de la Calafat... Cozile de kilometrii de la Cetate chiar (am prins în Octombrie 2020 pe la ora 15 coadă de la km 14 după limita de județ, aflată la km 17, dintre MH și DJ de pe DN56.....) și mai "moderat" de la, ce puțin jumătatea Maglavitului, au devenit o "normalitate" anormală....
  PTF-ul Calafat nu mai face față numărului de vehicule. Cu numai două benzi la ACI-ieșire, cu două cântare, cozile nu se mai termină; paradoxul e că atunci când "la cântar" totul merge ață, merge prost la poliția de frontieră și mai ales la cei de la drumurile bulgare (taxa de pod și vigneta bulgară)
  Că este ziuă, că este noapte, vezi coloană de camioane de Turcia de Bulgaria de Cehia, de Slovenia, Slovacia...... Am ajuns să număr câte camioane românești sunt într-un șir de 8-12 de camioane ce defilează în coloană ori spre, ori dinspre Calafat..... Abia dau de unul...două...
La ultima tură, am plecat de la Borș, sâmbătă seara.... Și fiind și duminică dimineața, în jurul orei 05, am dat de coada de camioane la o treime de la intrare în Maglavit... Circ total; la Calafat mergea un singur cântar (abia date-n folosiință, ambele, prin noiembrie trecut) și culmea la poliția de frontieră și la "cei de la drumurile bulgare" era....GOL...!!  Pe parcurs (după Șimian) am numărat (pe sensul contrar) cea mai mică "coloană" cu 7 camioane și cea mai mare, cu 14 camioane (nici unul românesc); aveai senzația că trece un tren..... În ciuda nopții "convoaiele" nu conteneau!!
  O concluzie ?? A6 ar fi fost foarte bun dacă era lungit până la Caransbeș, sau Sadova/Teregova (la baza pasului Domașnea !!

Archi

^^ @zuma80 A6 intre Severin si Plugova este una dintre cele mai grele autostrazi de construi in Romania. Doar cateva obstacole majore:

- Parcul National Domogled Valea Cernei care trebuie evitat
- Dunarea si Portiile de Fier, in cazul in care se duce traseul pe malul Dunarii + versanti foarte abrupti
- Portul si gara din Orsova
- In cazul in care se evita Dunarea si se face traseul cativa km mai in nord prin creierii muntilor am avea circa 20 de km de tunel - viaduct - tunel
- Valea Cernei la Toplet are aproximativ cota 80. Dealul de pe care ar trebui sa coboare autostrada in vale are varful la aprox 448, chiar si cu tunel serios vorbim de diferente de nivel de minim 150 - 200 de metri, demne de un viaduct lung de cativa km pentru a asigura panta potrivita.
- DN, cale ferata, si localitati prezente pe o vale deja ingusta

Lucrarile de pe A8 ar fii mic copil pe langa ce ar fii necesar aici, asta in conditiile in care pe traseu avem DN6 care intre Severin si Plugova, pe aprox 40 de km trece prin fix 2 localitati Barza si Mehadia, pe restul ori le ocoleste ori le atinge doar tangential (Orsova, Herculane). Geometria DN6 este decenta, dar sunt unele zone unde poate sa fie inbunatatita, de asemenea sunt zone unde ar fii spatiu la o largire 2+2. Zona este slabut populata, deci traficul local este implicit mic, majoritatea traficului este transit.

Tunel la Plugova, cateva corectii de curbe pe unde se poate, largire la 2+1 sau chiar 2+2 unde este loc si vom avea o infrastructura cel putin decenta raportat la dificultatea traseului.

Pe de alta parte Lugoj - Slatina Timis ar avea sens sa fie facuta cat mai repede, iar Slatina Timis - Plugova si ea poate fii facuta intr-un orizont decent, traseul nu e asa horror aici.

Alutus

Asta cu absenta traficului e ca in bancul ala cu "nu imi plac fructele de mare, dar nu am mancat niciodata"...nu cred ca exista vreun transportator la orice ora din zi si din noapte care pe relatia Constanta - Bucuresti - Timisoara sa spuna ca prefera sa-si trimita camioanele pe A1 si nu pe A6 (in conditiile in care A6 ar fi completa)...

Deci sa ne ocupam noi sa o facem pe A6 cat mai aproape de 100%, chiar si fara portiunile de munte dificile si traficul va creste ca Fat-Frumos!
Alea iacta est

Bachus01

Nu cred ca este obligatoriu constructia paralela cu E70/DN6


Archi

#785
N-am spus ca traficul total e mic, traficul local este mic intre Severin si Plugova. Traficul de transit este substantial. De ce conteaza asta? Conteaza fiindca traficul local are alt comportament fata de traficul de transit, iar blocajele si ambuteiajele apar atunci cand traficul local este mare, atunci cand exista ore de varf in care foarte mula lume se deplaseaza. Practic in prezent intre Severin Si Plugova ambuteiajele pot fii generate doar de evenimente rutiere, de genul accident. Ei bine asta se poate intampla oricand si pe o autostrada.

Sunt de acord sa avem A6 acolo unde are sens sa avem. In prezent cred ca daca s-ar corecta geometria DN6 intre Severin si Plugova + tunel Plugova + largire la 2 benzi unde este loc am obtine un maxim de beneficiu cu un cost decent

elphax

cu ani in urma, aproape tot traficul de la Timisoara spre Bucuresti mergea pe la Caransebes - Severin - Craiova - Pitesti
acum, cam tot merge pe A1 si se inghesuie pe V Oltului la final. pe ruta sudica au ramas mai mult cei care merg spre Calafat sau pana la Severin / Craiova.
si nu vad de ce s-ar schimba asta cand in paralel ar fi terminate A6 si A1, inclusiv DX Craiova - Pitesti pt legarura la A6, distanta ar fi cam aceeasi

MarcoPolo

Nu am valori concrete, însa sentimentul propriu este ca traficul între Slatina-Timis și DT Severin este din ce în ce mai aglomerat.
Cel mai nasol este ca atunci când prinzi un camion, mai ales unul lent (și sunt destule care merg cu vreo 60 km/h afara din localitate), îl depășești foarte foarte greu. Doar între Domașnea-Plugova și Topleț-Orșova sunt câteva linii drepte, în rest foarte curbat și vizibilitate 0.
Și sunt vreo 100km, desi nu e bine, iti cam pierzi răbdarea...

Insa asta se poate rezolva cu îmbunătățiri la drumul existent. Desi e clar ca aș prefera sa circul pe autostrada, aș alege oricând opțiunea lărgirii la 2+1 într-un orizont de 2-3 ani, decât sa stau înca 15 ani după o autostrada noua prin munți.

alin2pas

Despre necesitatea unui drum rapid (A, DX) între Drobeta Turnu Severin și Lugoj: bulgarii vor să construiască un DX între Botevgrad (legat prin autostrada A2 de Sofia) și Vidin, prin Vratsa și Montana, parțial prin upgradarea drumului existent (în vară - toamnă a fost chiar închis drumul existent în apropiere de Rebărkovo pentru aceste lucrări). De asemenea, lucrează la drum rapid spre Kalotina - Gradina (SRB) pentru a se lega de autostrada spre Nis. Dacă se acționează la timp, putem face A6 cu fonduri europene, dacă bulgarii vor avea legătură pe autostradă cu vestul Europei prin Serbia s-ar putea să devină UE mai reticentă pentru finanțarea acestei autostrăzi (sau DX). În această situație, s-ar putea să ne coste mai mult modernizarea drumului existent decât construcția unui DX sau a unei autostrăzi între Lugoj și DTS. În plus, un DX Botevgrad - Vidin ar crește mult traficul între Calafat și Lugoj, dacă acesta ar avea pe unde să treacă în mod decent.

danutzu_1069

Se lucreaza  cu turatie redusa la DX spre Vidin.... pentru ca va duce care nicaieri, dupa ce treci podul la Vidin.... Nu exista nimic care sa indemne la a tranzita Romania. In schimb spre Serbia se merge din plin... Exista conectivitate cu restul Europei. Ia gandeste-te pe unde ar lua-o TIR-istul turc la intrarea prin Bulgaria?
Daca maine, Serbia ar intra in UE, poimaie s-ar redefini culoarele auto Europene.... si noi io sa iesim din carti si rmanem cu ce avem.
Cel mai indicat este sa finalixzam cart mai repede ce avem inceput, iar visele umede cu A6 sa ramana pe altadata....

naivu

Pe Calafat-Lugoj ar trebui facut macar SF-ul (pt stabilirea traseului, eventual pt a alege intre un traseu nou sau upgradarea DN-ului); ulterior pt bucatile mai interesante (tunelul Plugova dupa mine, zonele mai usoare sau VO la diverse localitati de pe traseu dupa altii) pe baza lui se poate face PTE sau chiar licita direct executia. Fara a demara un minim de SF nu se poate spera la nimic dpdv executie.

Vlad94

De acord cu Naivu cu sf-ul pe tot tronsonul, dar as accentua tronsonul Lugoj-Caransebes (pana in 40 de km). Sunt curios insa daca A6 va folosi centura Lugoj sau se va trasa prin sudul localitatii.

naivu

Intrebare retorica: "La Caransebes in E sau in V?! Si cam cat de departe?!". Un SF pe un tronson mai mare poate da un raspuns mai bun si mai argumentat decat un SF doar pe Lugoj-Caransebes. Daca nu se elaboreaza SF pt CaLu dintr-un singur contract si se face pe bucatele, nu stiu cat de elegant/ieftin se vor uni la final!

hvm

^^^
SF ar trebui pe toata distanta intr-un singur contract si impartit pe sectoare cu solicitarea ca SF + PT pentru fiecare dintre sectoare sa fie solicitat intr-un interval de timp proportional cu complexitatea studiilor geo de pe respectivul sector.

Ideea ar fi ca toate sectoarele sa fie lucrate aproximativ in paralel cu mai multe utilaje, iar cele mai usoare sa primeasca documentatia la inceput, putand fi chair lansate in executie, urmand ca cele mai grele sa o primeasca mai la final. E clar ca sectoarele cele mai grele nu o sa fie realizate pana cand nu sunt gata celelelalte treceri peste carpati, dar eu consider ca acel tunel pe sub deal care reduce timpul de traversare de cateva ori si bucatile de autostrada care nu necesita trecerea prin munti ar putea fi incepute daca raman bani dupa ce s-au dat in lucru celelalte proiecte importante: A1, A7, A8, A13, A3 + un  DX/A pana la Dej poate chiar Bistrita cu putin noroc. Odata realizate aceste legaturi principale (astfel incat orice localitate din tara sa fie la cel mutl 100-150km de o autostrada as spune ca ne putem indrepta atentia si catre celelalte legaturi (A nordului, DX Focsani-Braila, Braila-Buzau, Braila-Constanta, A6 - Lugoj Craiova cu separare spre calafat, A11). Ideal ar fi sa existe fonduri pentru toate si toate sa fie incepute in parale, dar bugetul MT trebuie folosit si pentru CF, Metrou, fluvial.... si acolo e si mai dureros din punctul meu de vedere....

Indiferent ce anume se incepe, un lucru foarte important dpmdv este modificarea legislatiei care sa permita inceperea exproprierilor in momentul in care s-a aprobat traseul si s-a inceput PTE. Stiu, putem avea alta problema, cei care fac proiectul ar putea sa nu ofere ceva de calitate in situatia in care stiu ca nu se da in lucru decat peste 10 ani, timp in care le expira perioada contractuala in car etrebuie sa ofere suport pentru implementarea proiectului, dar consider ca se poate include si aceasta situatie intr-un posibil proiect de modificare a legislatiei pe domeniul investitiilor in infrastructura.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Sealand01

Au postat ceva parlamentari ca este prevazuta in buget suma de 20 de milioane de lei pt SF: Calafat-Craiova-Lugoj.
O intrebare pt @Horatiu.Cosma si colegii, nu credeti ca ar fi mai bine ca drumul sa fie Severin-Calafat, fara curba la Craiova, pt ca o sa avem si un DX Craiova-Tg Jiu care cel mai probabil va trece pe langa Filiasi si ar ramane drum normal doar Filiasi-Severin (unde daca se ambitioneaza CJ Dolj si CJ Mehedinti in viitor pot sa-l faca singure).?
Voi ce parere aveti?