Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Quest

"Regiunea Olteniei va fi legată de Vest printr-un drum expres, de viteză! Astăzi am supus aprobării Guvernului suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor cu suma de 20 milioane lei, fonduri necesare pentru demararea studiului de fezabilitate pentru drumul expres LUGOJ - DROBETA TURNU SEVERIN - CRAIOVA - CALAFAT.
Este o investiție absolut necesară pe care i-am cerut-o prim ministrului Florin Cîțu împreună cu colegii mei parlamentari liberali, din regiunea Olteniei. Îi mulțumim președintelui PNL Ludovic Orban pentru sprijinul acordat în susținerea acestei investiții importante", transmite Virgil Popescu, ministrul Energiei.

https://www.dcnews.ro/pnl-promite-un-nou-drum-expres-care-e-traseul_803013.html
Common sense will get you far !

cJohn

Ar fi excelent sa se porneasca si proiectul asta!

survola

^ Depinde de cât trafic se estimează pe ruta Craiova - Tr. Severin față de Calafat -Tr. Severin.

elphax

Se poate duce puțin spre Strehaia înainte să coboare spre Calafat,  chiar  nu ar fi mult până la  Filiași,  și practic ar  fi ok și pentru cei  care  vin dinspre TgJiu

naivu

^^Aici nu incape discutie, ruta Craiova-DTS e pt noi (conexiune spre Occident pt Ford, Oltenia si chiar Bucuresti (ca si km e cam aceeasi distanta ca pe la Sibiu)), ruta Calafat-DTS e pt altii (traficul de tranzit dinspre Bulgaria peste podul Vidin-Calafat); daca va fi doar dupa partea româna, Calafat-Severin va fi pe la coada prioritatilor!
@sealand01, prin comparatie cu A6, DX Craiova-TgJiu este un proiect secundar; chiar daca licitatia pt elaborare SF Craiova-TgJiu este aproape de finalizare nu ma astept sa inceapa executia inaintea A6, iar Ford+Craiova probabil nu sunt f doritori sa astepte. Mai vezi si ce zice @horatiu.cosma aici

minisoferul

La documentatia pentru acest DX se lucreaza, a fost ceva licitat ? Multumesc.

tom_sawyer

#801
În legătură cu DX/A Craiova-Drobeta-Lugoj anunțată azi, n-am înteles, concret ce s-a facut pentru aceasta?

Min. 40:35

horatiu.cosma

E în pregătire documentația pentru pregătire pe noul model de caiet de sarcini.

carutasul

mie mi se pare că Filiași e suficient de bine legat de Craiova și poate că A6 ar merge adusă cât mai spre sud, ca să se lege mai ușor de Calafat  și ca să beneficieze de un reflief mai accesibil. Cei care ar avea nostalgia Strehaiei pot folosi în continuare DN6...

danpandrea

^De acord cu apropierea cât mai mult de Calafat. Problema e că mă uit pe hartă și nu-mi imaginez cum poate fi legată A6 de Craiova, astfel încât trecerea de la un A la un DX să se facă direct, fără să se intre pe vreun drum cu o bandă. Am văzut pe threadul DX Craiova - Tg Jiu că @horatiu.cosma le-a transmis celor responsabili să țină cont de treaba asta. Fingers 🤞

carutasul

centura de sud la două benzi, "profil de autostradă" :)

tom_sawyer

Așa ar rezolva și accesul dinspre Occident spre Podul de la Calafat (și retur). În schimb ar lăsa zona Filiași-Strehaia fără autostrada. Credeți că merită, cei care cunoașteți zona? În avantajul bulgarilor sigur ar fi...




Powered by API/PUM imgur uploader

carutasul

păi dacă se tot discută de DE Craiova-Tg Jiu Filiașiul oricum o să aibă legătură cu Craiova. Și actualmente are o legătură bună pe DN6, cu două benzi pe sens, doar că trece prin câteva localități. Chiar dacă se va alege un traseu mai îndepărtat, nu îmi imaginez că va rămâne fără drum de legătură. Strehaia... nu prea pare vreo metropolă, doar pentru amatorii de palate cu turnulețe ar putea fi un obiectiv turistic. Oricum localitățile astea sunt destul de bine legate de Dn6 care e în stare excelentă și modernizat, localitățile de pe traseu nu sunt foarte multe ( cel puțin acum vreo doi ani drumul era ireproșabil). De asta mi s-ar părea interesantă deschiderea unui traseu nou, mai la câmpie ( Craiova e cam la limita între câmpie și zona deluroasă, deci un pic mai la sud ești în câmpie). Cu un drum de legătură la Calafat mai scoți și zona aia din comuna primitivă, Cetate, Băilești, zonă agricolă par excelence  :)

AlexxC


ultrasbz

#809
O posibila varianta.
In imagine avem:
- albastru: DX12 Craiova - Slatina
- galben: DX Craiova - Tg. Jiu
- portocaliu: A6 Caracal - Craiova - DTS
- verde: pod Calafat - A6

Observatii:
1) A6 asigura bypass pe sud al Craiovei si este pozitionata astfel incat sa continue natural spre Caracal - Rosiori - Alexandria
2) Distanta A6 Craiova - DTS este similara cu distanta de pe DN6 prin Strehaia (situatie similara cu "rombul" Buzau - Ploiesti - Bucuresti - Urziceni)
3) DX Craiova - Tg. Jiu pleaca din sudul Craiovei, functioneaza ca centura de est si nord-est si asigura conexiunile prin noduri cu A6 si DX12
4) Spre Tg. Jiu, in functie de traseu se poate apropia mai mult sau mai putin de Filiasi pentru a ii asigura conexiunea la retea
5) Dezavantajul in varianta asta este ca Filiasi ramane fara conexiune catre DTS, ramanand sa foloseasca DN6. Strehaia la fel.
6) DX Calafat - A6 are 50km si fiind conectat oarecum la mijloc asigura o disipare echilibrata a traficului dinspre Vidin atat catre Craiova - Bucuresti cat si care DTS - Timisoara, nemaifiind nevoie de un triunghi de autostrazi DTS - Craiova - Calafat.
7) DX Calafat - A6 ar trebui sa porneasca direct din pod, configuratia actuala a drumurilor in zona schimbata corespunzator.
8 ) Studiul pentru DX Calafat - A6 ar putea fi prins direct in contractul pentru A6 (un fel de "lotul 6" de pe Sibiu - Pitesti catre Rm. Valcea)