Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raresu

Cred ca s-a mai scris mult despre asta dar merita reamintit:
traseul Lugoj - DTS -Craiova cu ramura de iesire spre bulgari la Calafat - Vidin  spre Sofia face parte, si a facut parte din coridorul CORE (celebrul TEN-T) - inca de la aderarea Romaniei si Bulgariei in UE 2007. Nu intamplator UE a finantat si podul de la Calfat - Vidin. Deloc intamplatoare locatia, deopotriva..
Atat noi cat si bulgarii am tot amanat si negociat cu Comisia Europeana diverse alte segmente, fiecare ce a considerat strategic, etc
Noi si bulgarii trebuia sa fim de mult in Shenghen, vama dintre noi si bulgari desfiintata, la fel si cea de la Nadlac spre Ungaria...
Ruta prin Serbia e si ea aglomerata, control vamal pe bune + alte restrictii / licente ..etc Si toate astea pe timp de pace! UE nu poate controla / impune nimic Serbiei.

Mi-ar placea mult sa vad in 5-6 ani finalizat Craiova -DTS si ramura spre Vidin, insa marea problema va fi traseul de la DTS - Bahna - Valea Cernei (Toplet). Cred ca va fi cel mai montan traseu de la noi, si spun asta pentru ca traseul nu urmareste o vale in lungul ei, ci are de sarit transversal cateva vai foarte mari / culmi fragmentate.
Sa nu uitam de Lugoj - Caransebes - ar fi de facut incepand de maine - foarte util si destul de usor :)

adyneamtu

#826
@naivu Scurtatura aceea nu se va face niciodata. Asa cum nu s-a facut nici "scurtatura" Timisoara-Nadlac. Cred ca e mai important ca A6 sa aiba legatura cu Craiova/Centura Sud si prin asta cu celelalte doua DX. Traseul l-am dus pe la nord de Caracal ca sa nu dublez centura si ca A6 sa aiba rol si de centura nord pentru Caracal apoi poate fi dus pe la sud de Stoenesti sa treaca Oltul cu un pod cat mai scurt si la sud de DN6 pana la Rosiori.
Apar acum mici modificari pe harta.

Quest

#827
Quote from: GAC on March 18, 2021, 11:44:43 PM
...Serbia se pare ca trage tare in cursa spre a deveni membra UE (iar daca nu ar fi existat problema cu Kosovo, poate ca ar fi fost deja)...

Kosovo incepe sa nu mai fie problema cea mai mare. Serbia s-a apropiat in ultimii ani intr-atit de mult de China si Rusia, incit UE a inceput sa se incrunte, si pe subiectul dotarii militare din China, si cu fabricarea si exportul zonal de vaccin anti-covid Sputnik, si cu autostrazi facute cu bani chinezi, etc. Asa ca aderarea Serbiei la UE nu cred ca se va intimpla in urmatorii 10 ani.
De asta, noi sa ne vedem de A6 Lugoj-Severin-Calafat ca nu va fi neutilizat, chiar daca culoarul prin Serbia e mai scurt si autostrada completa de la Szeged pina la Sofia.
Common sense will get you far !

rhemaxos

Pentru tranzitul internațional de marfă, mai importante decât lungimea traseelor și profilul infrastructurii adiacente sunt punctele de trecere a frontierei. Mare lucru nu faci dacă mergi 500 de km pe autostradă prin Serbia doar ca să așteptți apoi 6-7 ore la Horgos sau Batrovci.

   

Quest

#829
^ @rhemaxos, exact, avantajul nostru de-a fi impreuna cu bulgarii membri UE, iar cu speranta ca MCV se va ridica, ca sa intram si in Schengen, trebuie dublat de un upgrade al infrastructurii pe culoarul respectiv. A6 trebuie facuta !

LE: @vancouver mi-a placut traseul si argumentatia ta ptr optiune ! :cheers:
Common sense will get you far !

ultrasbz

Avand in vedere ca stim ca e in pregatire licitatia pentru Craiova - DTS - Lugoj, vroiam doar sa lansez ideea ca traseul sa fie spart in doua proiecte distincte, Craiova - DTS (+legatura catre Calafat) si DTS - Lugoj, in principal pentru a se putea lua si acordul de mediu separat, altfel cred ca ar exista riscul sa tii blocat Craiova - DTS dupa DTS - Lugoj (care pare foarte complicat pe partea montana).

Cred ca modelul a mers bine pe A7, unde Ploiesti-Buzau, Buzau-Focasani, etc. sunt de fapt proiecte de sine statatoare.

hvm

^
Nu se poate obtine acordul de mediu pe segmente?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

naivu

Fara partea montana (in special un tunel la Plugova), restul Craiova/Calafat-DTS-Lugoj are cel mult utilitate locala! Nu mi se pare un capat de lume daca va astepta Craiova-DTS dupa DTS-Lugoj.

AlexxC

Dupa logica asta Sibiu-Boita si Pitesti-Curtea de Arges ar fi trebuit pornite odata cu celelalte loturi de munte de pe valea Oltului.
Segmentul pana la Severin nu are doar utilitate locala!! La orele de varf traficul de tranzit pierde 20-30 min doar in ambuteiajele de pe centura Craiovei si traversarea oraselor Filiasi si Strehaia....de vreo 5-6 ori mai mult decat un eventul castig de timp prin tunel la Plugova.

Sealand01

Tare ciudata atitudinea colegilor care spun ca in afara de plugova nu prea e important, i-as invita la un drum mai ales pt zona turistica de la Cazane pe care n-o aminteste nimeni, s-a dezvoltat enorm zona si are un potential extraordinar, sa vada si cei care nu cred, cum este de fapt traficul in zona si cam cum e asta cu interes local. Eu recent am fost pe Craiova-Bechet (unde este bac) era plin de trafic greu.
Cred ca cel mai important ar fi ca in toate variantele sa stim exact ce vrem, sa avem atat A6, DX Craiova-Pitesi si Dx Craiova-Tg Jiu legate foarte bine, eu cred ca daca A6 se termina fix unde se termina si viitoarea centura sud 2, fie ea si cu o banda, e bine, nu vad o problema, desi poate ar fi bine sa fie si un fel de centura de vest

NGC

Sambata a fost lansata licitatia [CN1030830] "Elaborare Studiu de Fezabilitate "Drum de Mare Viteza Bucuresti – Alexandria"".

Valoare estimata: 17.695.961,10 RON fara TVA

Durata contractului: 17 luni (14 luni elaborare SF)

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 22.06.2021

mitsu

Am fost recent iar pe DN6, intre Drobeta Turnu Severin pana spre Caransebes. Plin de TIR-uri - ca e weekend sau nu -, tot mai multe, creste numarul lor de la an la an, e musai o autostrada sau macar drum expres intre Calafat si Lugoj. Sau Craiova - Lugoj, daca tot va fi DX de la Pitesti.

Si tocmai ce a anuntat ministrul Transporturilor ca se va scoate in curand la licitatie proiectarea drumului de mare viteza Craiova - Lugoj:
https://www.facebook.com/catalindrulausr/posts/2490798827732531
Sper ca se leaga intr-un fel sau altul si de Calafat - Vidin.

tom_sawyer

Sper să nu impună traseu prin Filiași-Strehaia, ci să analizeze și varianta sudică, cu conexiune la pod.

alecu26

Oare acest SF va zice si ce va fi acest drum? DX, 2+1, Half Profile, Autostrada, sau poate chiar vreo forma de implementare etapizata?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

DarkFranck

Într-un scenariu optimist, proiectul ăsta ar fi gata de lansare în execuție prin 2024-2025. Va fi foarte greu să prindă sursă externă de finanțare, pentru că sunt foarte multe proiecte care vor fi mature la momentul ăla. Va fi o mare presiune pe fondurile existente (UE), probabil se va pune problema unui fond pentru infrastructură sau împrumuturi (ex: BEI).
Fluctuat Nec Mergitur