Autostrada A6 București-Lugoj

Started by Ionut, July 19, 2013, 09:15:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Skynick

Daca merge treaba, PIBul creste cu 30 de miliarde USD pana in 2025, pe la 280 de miliarde, iar populatia mai scade cu cateva sute de mii.
Deci poate e momentul sa nu ne mai uitam in jur dupa fonduri de orice fel si sa constatam ca avem bani sa ne facem tot ce trebuie sa facem. In niciun caz nu trebuie sa ne punem bariere si sa nu proiectam pentru ca nu o sa avem bani.

mitsu

Asa ar fi logic, o legatura mai spre sud intre Craiova si Drobeta - si mai directa, de altfel -, din care sa coboare o conexiune directa la pod.
Spre Filiasi oricum exista drum cu 4 benzi, oricum va mai fi in viitor un DX intre Craiova si Targu Jiu, spre nord, prin urmare Craiova - Drobeta ar trebui mai la sud.

RaduG

Dacă înțeleg eu bine, prin sintagma ,,drum de mare viteză" se lasă loc și pentru o autostradă, dacă SF-ul o va cere.

DarkFranck

@Skynick Păi eu vreau să se facă SF cât mai repede, nu asta e problema. Spunea Horatiu Cosma anul trecut că, pe MZA din 2015, doar București-Ghimpați ar avea trafic de DX/A, de aia e nevoie de un SF, ar actualiza indicatorii, vom ști cum stăm și ce ar fi necesar. Asta cu creșterea PIB nu e atât de relevantă aici pentru că apare o altă constrângere - scăderea deficitului bugetar. În 2024 trebuie să revenim la 3% din PIB deficit, de la aproape 10% din PIB în 2020 (anul ăsta suntem la prima etapă de scădere la 7,2% din PIB). Problema că rămânerea în urmă cu infrastructura e foarte mare, și nu doar pe rutier, așa că o să fie constrângeri mari, oricât crește PIB-ul (și da, mă aștept să crească bine de tot, probabil vom atinge 300 miliarde euro în 2025 și depășim 400 mld euro prin 2030, dacă nu ne prinde vreo altă mare criză). Acum, chiar și cu colectare mai bună, în următorul deceniu tot fondurile externe vor fi baza, doar că valorile de investiții în infrastructură vor fi mult mai mari și, dacă facem prioritizare, București-Alexandria nu cred că stă foarte bine. Acum PNRR a fost o pomană nesperată, în care o să prindem câteva proiecte urgente, dar după 2025 va fi nevoie să găsim resurse suplimentare.
Fluctuat Nec Mergitur

Sealand01

Eu folosesc drumul destul de des, e aglomerat tot, dar nu prea are trafic greu, pare redus, dar trafic mic pe la 17 se merge coloana pana la Alexandria

PlayStation

Banuiesc ca acest drum de viteza o sa se verse in prelungirea ferentari, care are o banda impartita cu tramvaiul si pe cealalta parcheaza masini, deci nu e tocmai varianta ideala pentru un drum cu valori de trafic asa mari
Dar sa speram ca pana se apuca de constructie macar sa fi inceput SF pentru strapungerea zetari-alexandriei din inelul median

vancouver

Am facut niste calcule. Sunt 50% sanse ca peste 11 ani (2033 sau hai sa zicem decembrie 2032  ;) ) sa circulam pe acest "drum de viteza". Cu ceva presiune din parte societatii civile, a autoritatilor poate si 2-3 ani mai devreme, cu ceva ghinion, rezilieri, etc.. 2-3 ani mai tarziu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

mie mi se pare cazul-școală ( printre puținele care se pretează) de transformare a unui drum național în drum expres: nu am trafic și perspective pentru autostradă, am o zonă scurtă de trafic intens ( până la Alexandria) și posibilități de lărgire în teren ( zonă de câmpie). În afară de cazul în care ar apărea deodată bani din senin, ar merge pur și simplu începute centuri la nivel de DE, una câte una, la localitățile de pe traseu, după care completat cu lărgiri și supratraversări . În felul ăsta efectele s-ar vedea încă din prima etapă și restul poate n-ar mai fi urgențe sau n-ar mai fi necesare deloc. Păstrăm autostrada pentru un viitor traseu până la tr Măgurele; pentru Craiova dacă tot se face varianta pe Pitești mai util ar fi să se rezolve intrarea A1 în București ca să preia creșterea de trafic.  DN6 e groaznic în momentul de față la ieșirea din București, aici poate ar merge o altă ieșire, pentru că practic până la Mihăilești inclusiv  e zonă complet urbanizată. 

vancouver

^ m-am uitat putin pe harta. E greu de implementat ce zici tu. Ocolirea doar a unei localitati inseamna drum de legatura (de revenire) de la DX la DN atat inainte, cat si dupa acea localitate. Alti bani, alte exproprieri, alte intersectii... Cum faci intersectiile, provizorii sau faci nod cu DX-ul? Ce faci cu drumurile de legatura dupa ce peste ani faci DX-ul? Sau faci inadins DX-ul sa serpuiasca ba pe o parte ba pe alta a DN, ca sa ai cat mai multe intersectii "naturale cu DN", ca sa nu mai ai drumuri de legatura. Pai la urma, in loc sa ai un DX mai scurt, ai unul mai lung decat DN. In plus totul va evolua foarte aproape de localitati = zgomot.

Daca vrei, poti sa faci o schita (sau mai multe) sa vedem cum crezi ca se poate ce propui tu.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#849
Uite o schita facuta la repezeala. Mai ales intrarea in Bucuresti nu e studiata deloc, e doar o linie trantita pe harta. Deci posibil sa trebuiasca facuta cu totul in alt mod:



Ideile pe care vreau sa le subliniez:

1. Se poate face in 3 etape. Prima e clar cea critica, Bucuresti pana la prima ocazie de intersectie cu actualul DN6. Din cauza fluxurilor mari de tip rush-hour si week-end-traffic aici trebuie prevazuta pentru viitor transformarea benzii de urgenta in a 3-a banda, concomitent cu impunerea unei limitari la 100 km/h. Ca atare banda de urgenta trebuie facuta nu mai mica si mai putin stabila, precum la un DX, ci invers, cu fix aceleasi straturi rutiere si chiar mai larga, de 3,25 metri. In viitor se va vedea daca va fi utila aceasta adaptare sau nu. Fiind vorba de o zona apropiata de Bucuresti cu teren scump si limitat, nu vad oportun sa se lase spatiu pentru o largire in viitor la 3+3 + benzi de urgenta. 2+2 cu tranformarea in 3+3 la anumite ore cu folosirea benzii de urgenta mi se pare mai ieftin si flexibil (evident pentru asta e nevoie de panouri VMS, care sa inchida / deschida traficul pe banda de urgenta in functie de nivelul de trafic, respectiv sa impuna o viteza maxima adecvata: 90-100 cand se foloseste banda de urgenta si 120-130 in rest.

2. In zona centrala am dus drumul mai spre Videle (spre vest). De ce? Pentru ca invers, spre est, va mai exista un alt DX destul de aproape, Bucuresti-Giurgiu, si clar nu e nevoie de 2 paralele. In schimb la vest o sa fie o zona vasta total lipsita in urmatorii 100 de ani de vreun drum modernizat - macar atat sa facem pentru zona aia, o mica apropiere a DX-ului. In plus zona de la sud-est de DN6 e plina de zone mlastinoase si meandre ale unor rauri - DX-ul practic nu are cum sa treaca pe la sud de Naipu si Draganesti-Vlasca.

3. Etapa a 3-a intre Draganesti-Vlasca si Alexandria intr-adevar mai poate fi amanata 15-20 de ani, daca bugetul va fi limitat. Daca se decide asa, atunci pe moment se poate face in regie proprie o largire la 2+2 cu parapet median pe DN6 Alexandria - Draganesti-Vlasca. Asta se poate demara imediat, de altfel primii 2 km sunt facuti deja.


M-ar bucura sa vad si alte propuneri desenate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

De la Drăgănești-Vlașca la Alexandria sunt două localități, Vităneșți și Văceni. În Văceni limita pentru autoturisme e deja 80km/h, acum dacă îmi permiți gluma poate e mai ieftin să cumperi cele zece case de pe una din părți sau să le muți pe partea cealaltă, dacă mai e cazul :)

TibiV

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-24788137-drum-expres-autostrada-bucuresti-alexandria-2021-licitatie-proiectare-studiu-fezabilitate.htm

Drum de mare viteză de la București la Alexandria - A fost licitat studiul de fezabilitate: ,,Actualul DN6 este depășit, străbate foarte multe localități"

Licitația pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză București - Alexandria a fost lansată de către CNAIR. Contractul are o valoare estimată între 17,7 și 21 de milioane de lei, un termen de realizare de 17 luni și prevede că, în funcție de studiul de trafic, să se determine dacă șoseaua de mare viteză va fi Drum expres sau autostradă.

,,Drumul național actual DN6 este demult depășit în termeni de capacitate, traficul fiind de zeci de mii de vehicule pe zi. În plus, ca toate drumurile noastre naționale, străbate foarte multe localități", a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

,,Licitația este bazată pe noul model de caiet de sarcini dezvoltat în iarnă de CNAIR. Din contract, va rezulta un "preliminary design", o documentație cu un nivel de detaliu apropiat de un proiect tehnic, dar care totuși va lăsa libertate constructorilor să vină cu soluții inovatoare și să facă ajustări tehnologice pe design", a mai spus ministrul.

,,Este încă o investiție pentru care am fi putut discuta astăzi de lucrări, sau de licitație pentru lucrări, dacă proiectarea s-ar fi făcut deja în anii ce au trecut. Din păcate, trebuie să o facem abia acum. Dar așa se face infrastructura: așezând cărămizile pentru viitor. Ce vă promitem este că vom urmări cu profesionalism și pasiune, ca pe toate celelalte proiecte, drumul acestei investiții până la deschiderea pentru trafic", a declarat Drulă care a mai spus că similar va fi scos la licitație și proiectarea drumului de mare viteză Craiova - Lugoj (cu o lungime de 250 de km).

Drum de mare viteză (Drum Expres sau Autostradă) București - Alexandria:

Valoare estimată: între 17.695.961 lei și 20.910.681 lei
Criterii de atribuire: cel mai bun raport calitate-preț (40% componenta financiară)
Termen limită pentru primirea ofertelor: 22.06.2021
Durata contractului: 17 luni

Conform Caietului de Sarcini consultat de HotNews.ro, Prestatorul va avea de realizat o analiză detaliată, pe baza rezultatelor furnizate în cadrul Studiului de Trafic și a criteriilor avute în vedere în cadrul analizei multicriteriale, din care să reiasă categoria drumului de mare viteză (Drum Expres sau Autostrada).

Altfel, caietul de sarcini propune ca profilul transversal proiectat să aibă caracteristicile tehnice ale unui drum de mare viteză cu 2x2 benzi de circulație, asigurând o lățime a părții carosabile de 2x7,00 m, zona mediană de 3,00 m și acostamente de 2x2,25 m din care 0, 75 m benzi de încadrare cu aceeași structura rutieră că a benzilor de circulație și 1,50 m acostament consolidat la care se va adaugă 2xlatimea de lucru a parapetelui.

Prestatorul va realiza un studiu de trafic ce va clarifica necesitatea prevederii de benzi suplimentare. Pe baza rezultatelor fumizate în cadrul Studiul de Trafic, proiectantul va consideră și analiză, încă din faza inițială de proiectare, dezvoltarea drumului de mare viteză cu 2x2 benzi de circulație în drum de mare viteză cu 2x3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostrada.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Mesaj de la începutul topicului:

Quote from: Ionut on January 26, 2019, 07:39:21 AM
Cifre trafic CESTRIN 2015 pentru DN6:

- Bucuresti-Mihailesti aproape 24500
- Mihailesti-Ghimpati aproape 24500
- Ghimpati-Draganesti Vlasca 7000 si ceva
- Draganesti Vlasca-Alexandria 8000 si ceva

carutasul

@vancouver : tronsonul 2 și eu l-aș duce un pic mai spre nord, pentru că Ghimpați, Naipu și Copaciu formează un mare sat, nu are sens să îl ocolești decât deodată iar în sud știu că sunt niște bălți și în plus ar mai "îndrepta" traseul;  din punctul meu de vedere deocamdată intersecțiile cu traseul actual se pot face liniștit cu giratorii cum place la CNAIR :) pentru că traficul spre localitățile respective cred că e neglijabil ( vom vedea cum va funcționa la Mihăilești, dacă funcționează acolo funcționează peste tot). Drăgănești-Vlașca probabil ar merge împreună cu Bujoreni, s-ar mai rezolva și din pantele și curbele de pe acolo... Îmi e greu să fac un desen, pe de o parte nu îmi plac "cariocile" și pe de altă parte de mai mult nu sunt în stare :) De la Drăgănești până la Alexandria ai drum drept cu două sate, în Vitănești probabil ar merge și o supratraversare, că e scurt :)

vancouver

Pai traseul este deja in nord. Este cel cu kilometrajul pe el, nu linia groasa pe care scrie 2. Mai in nord nu cred ca se poate.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.