Bugetul Ministerului Transporturilor si al companiilor din subordine

Started by rota, January 31, 2019, 09:19:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GDPR

Va ziceam ca executia bugetului MT pe 2019 pare a da cu virgula. Astazi a fost postat pe pagina MT un proiect de HG privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2019 al Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A.

In Nota de Fundamentare a proiectului actului normativ se precizeaza ca si motiv pentru rectificare: "Reducerea alocațiilor bugetare pentru întreținerea și reparațiile la infrastructura feroviară publică, care a condus la reducerea veniturilor și cheltuielilor totale, compania programând o pierdere brută în sumă de 154.752,90mii lei. Compania și-a redus la minim cheltuielile proprii până la limita asigurării siguranței traficului feroviar." De altfel, conform anexei la proiectul de HG alocatiile de la buget pentru investitii scad de la suma initial alocata de 360 milioane lei conform HG 342/2019 la doar 72 de milioane.

Ciudatenia e insa cresterea sumei totale alocate pentru investitii de la 2,408 miliarde la 4,551 miliarde, in conditiile in care conform ROGOP CFR, pe proiectele CFR cu fonduri europene sumele facturate in cursul anului 2019 pana la data de 01 decembrie au fost de doar 1,402 miliarde lei.

GDPR

@razvan96, fisa bugetului MT ce contine amendamentele admise o poti gasi aici

Sunt 4 modificari mari si late:

- Intretinerea infrastructurii rutiere- crestere de la 203.9 la 363.9 milioane (+150 milioane);
- A3, Bucuresti-Brasov – crestere de la 40 la 53 milioane (+13 milioane);
- Drum de legatura A1-DN69 – crestere de la 20.5 la 30.5 milioane (+10 milioane);
- S-a introdus ca si pozitie noua Modernizarea DN 29D Botosani – Stefanesti – 2 milioane.

PS In fila de buget se sustine ca in 2019 s-au cheltuit 879.8 milioane lei pentru intretinerea infrastructurii rutiere, in conditiile in care in 2018 suma a fost de doar 291.7 milioane. Kaum zu glauben!

GDPR

Se pare ca totusi legea bugetului de stat pe 2020 va intra in vigoare pe 6 ianuarie:

Quotepotrivit unor surse, PSD ar fi renunțat să mai atace la Curte bugetul pentru că nu a găsit un motiv întemeiat din punct de vedere constituțional. Ceea ce înseamnă că, teoretic, bugetul ar intra în vigoare pe 6 ianuarie.

Stirile TVR.ro

GDPR

Tot pe subiectul executiei bugetului MT pe 2019: in data de 24 decembrie a fost publicat pe site-ul MT Proiectul de Ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii privind aprobarea Actului adiţional nr. 2 pentru anul 2019 la Contractul de activitate al Companiei Naționale de Căi Ferate ,,C.F.R." S.A. pentru perioada 2016 – 2020, proiect ce insa nu a mai apucat sa fie aprobat pana pe 31 decembrie si sa fie publicat in Monitorul Oficial.

Conform anexei 3 la proiectul de Ordin, alocarea bugetara pentru Reabilitarea liniei de cale ferata  Brasov – Simeria, Secțiunea: Brașov - Sighișoara ar fi fost de 1,88 miliarde lei, suma care evident ca nu a fost cheltuita. De aici avansul fantezist de la 2,4 la 4,5 miliarde pentru investitii pe care l-am semnalat la publicarea proiectului de HG de rectificare a BVC CFR, proiect care nici el nu a fost adoptat pana la sfarsitul anului trecut.

GDPR

Date partiale privind executia bugetului de investitii CNAIR pe 2019:

- buget intial alocat conform legii bugetului de stat: 4,12 miliarde lei;
- buget rectificat: 3,46 miliarde lei;
- executie la data de 31.10.2019: 2,02 miliarde lei.

http://cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/situatie%20noiembrie%202019%20Anexa%20A.pdf

Conform tabelului, se observa ca foarte putine din proiectele derulate de CNAIR au primit alocari mai mari decat cele de la inceputul anului. Si chiar daca au primit, in cele mai multe cazuri executia nu nepaseste alocatia intitiala.

elphax


GDPR

Da, dar mai avem de asteptat o luna sau doua pana se publica.

razvan96

Am facut eu un calcul pe ROGOP numai pe proiectele finantate din POIM.Totalul cheltuielilor este de 1.817.725.119 RON-inclusiv SF-uri, SF+PT etc.Cele mai mari sume doar din contractele de executie sunt la:

-Pod Suspendat Braila:455 mil RON
-VO Bacau:211 mil RON
-Iernut-Chetani:159 mil RON
-ST1:108 mil RON
-VO Satu Mare:100 mil RON
-Biharia-Bors:85 mil RON
-CraPi1:65 mil RON
-ST2:49 mil RON
-Chetati-CT:40 mil RON
-Rasnov-Cristian:37 mil RON.

rota

^Nu gasesc nicaieri plata pt VO Suceava, stie cineva pe unde o pot gasi? Merci!
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

razvan96

In ROGOP al DRPD Iasi.S-au platit aproximativ 30 de milioane de lei, mai sunt facturate lucrari de 16 milioane.

GDPR

VO Suceava e un caz clar de marsavie din partea CNAIR/MT: au bugetat la inceput de an o suma de 61 milioane, mai mare decat necesarul, dar pe parcurs au redus-o la 29.6 milioane, in conditiile in care necesarul era de vreo 46 de milioane. Acum constructorul va lua diferenta facturata de 16 milioane de abia prin primavara, atunci cand se va aproba prin HG bugetul CNAIR. Iar Bode ii tine in palma pe nemernicii astia.

pasadia

Am si eu o curiozitate: exista ROGOP pentru CNAIR, DRDP-uri, Aeroportul Otopeni, CFR, Spital CF Brasov, Electrficare CFR, si o multime de alte entitati ce tin de MT. Dar nu exista ROGOP public pentru nici o alta institutie, care sa nu aiba treaba cu Ministerul Transporturilor - care e treaba? Adica de ce ei au si atii nu au?

GDPR

Quote from: adrian rosca on December 24, 2019, 12:21:29 AM
Va ziceam ca executia bugetului MT pe 2019 pare a da cu virgula. Astazi a fost postat pe pagina MT un proiect de HG privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe anul 2019 al Companiei Naţionale de Căi Ferate ,,C.F.R." – S.A.

In Nota de Fundamentare a proiectului actului normativ se precizeaza ca si motiv pentru rectificare: "Reducerea alocațiilor bugetare pentru întreținerea și reparațiile la infrastructura feroviară publică, care a condus la reducerea veniturilor și cheltuielilor totale, compania programând o pierdere brută în sumă de 154.752,90mii lei. Compania și-a redus la minim cheltuielile proprii până la limita asigurării siguranței traficului feroviar." De altfel, conform anexei la proiectul de HG alocatiile de la buget pentru investitii scad de la suma initial alocata de 360 milioane lei conform HG 342/2019 la doar 72 de milioane.

Ciudatenia e insa cresterea sumei totale alocate pentru investitii de la 2,408 miliarde la 4,551 miliarde, in conditiile in care conform ROGOP CFR, pe proiectele CFR cu fonduri europene sumele facturate in cursul anului 2019 pana la data de 01 decembrie au fost de doar 1,402 miliarde lei.

CFR si-a adus la zi ROGOP-ul. Pana la urma, pana la sfarsitul lui 2019 pe proiectele CFR cu fonduri europene s-au efectuat plati in valoare totala de 1,678 miliarde lei. Ma intreb la ce folosesc oare raportarile false?

alecu26

Cum la ce? cincinalul in 4 ani si productii de orez mai mari ca si in China raportam de cand ne stim. Cred ca o avem o sange. Poate generatia urmatoare sa scape de meteahna.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

Pe site-ul CNAIR a fost postata executia bugetara la 31.12.2019 si prevederile pe 2020, pe fiecare proiect in parte: http://cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/Anexa%20A.%20pdf.pdf