Bugetul Ministerului Transporturilor si al companiilor din subordine

Started by rota, January 31, 2019, 09:19:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GDPR

Desi nu au fost pe ordinea de zi, in sedinta de Guvern de ieri s-au adoptat HG-urile privind aprobarea BVC-urilor Metrorex si CNAIR pe anul 2019.

GDPR

In sfarsit, HG de aprobare a BVC CNAIR pe 2019 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 606 de azi 23 iulie (HG 435/2019).

SURSE DE FINANTARE A INVESTITIILOR: 4.264.833,50 mii lei, din care:
Alocaţii de la buget: 3.500.815,29 mii lei,
Alocatii bugetare aferente platii angajamentelor din anii anteriori: 640.857,71 mii lei

CHELTUIELI PENTRU INVESTITII: 3.592.182,96 mii lei

Io

Ei, poftim! Dincolo API, Vancouver si altii tot socotesc si dramuiesc cumva sa avem bani de A8 fara sa se crape bugetul si, tadaaam, bravo Ministerului Transporturilor, sincere felicitari tovarasesti si mult succes in distrugerea infrastructurii de transport a Romaniei. De buni ce-ati fost n-ati fost in stare sa planuiti, licitati si contractati niste ce ne trebuie noua, autostrazi, drumuri, cai ferate, da' ce zic eu, n-ati fost in stare nici macar sa cumparati vagoane pentru CFR Calatori si sa dati la reparat alte citeva, nemernicilor, sa reparati macar macazele alea de la 1 km de voi, asa ca obraznicatura aia, fantele ala bizar de la Finante tocmai ce v-a taiat 3 miliarde de lei! Tot inainte, tovarasi, felicitari activului de partid, celorlalte organizatii cu sarcini si atributii, succesuri fara esece!

https://www.g4media.ro/rectificare-bugetara-guvernul-taie-trei-miliarde-de-lei-de-la-transporturi-si-doua-miliarde-de-lei-de-la-educatie-cine-primeste-bani-in-plus.html
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

razvan96

Stirea aia cu taierea de 3 miliarde probabil a dat-o Cuc sa isi mai ofere o scuza in presa :lol:.Bugetul a scazut cu 128.807.000 RON, ma refer la creditele bugetare.De asemenea, au un minus de 80.918.000 RON la capitolul credite de angajament.

voicul

Wow, dar nu sunt surprins de loc! :(

Noroc ca se termina 2 loturi pe A1. Astaldi, UMB, PORR si cred ca si TS - probabil vor lucra pe banii lor.

Restul ... care rest?

Dominik

Rectificarea bugetară arată dezastrul proiectelor din fonduri europene !!!

https://www.digi24.ro/stiri/economie/rectificarea-bugetara-arata-dezastrul-proiectelor-din-fonduri-europene-1169675

Ministerul Transporturilor

-proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile: -70 milioane lei, unde  execuția la nivelul primului semestru față de prevederile anuale a reprezentat 27,5%, media plăților lunare fiind de 19,2 milioane lei/lună, media rămasă de utilizat pe următoarele 6 luni, după rectificare, fiind de 38,9 milioane lei/lună;

-proiecte de investiții finanțate din fonduri rambursabile -50 milioane lei, unde execuția semestrială față de prevederile anuale a reprezentat 29,1%, media plăților lunare fiind de 13,9 milioane lei/lună, media rămasă de utilizat pe următoarele 6 luni, după rectificare, fiind de 25,6 milioane lei/lună.
You're in Steelers Country

GDPR

Ministerul Transporturilor a scapat cu taieri minime de data asta. La rectificarea din toamna prevad insa ca va fi macel.

GDPR

S-a publicat proiectul de buget pe 2020, revin cu informatii. Din pacate, pe fond nu se schimba abolut nimic in bine fata de anul trecut.

voicul

+0.5 mld la transporturi.
Asta e esentialul ca in rest se vorbeste despre tot bugetul

Primele cifre ale noului buget. Ce ministere vor avea mai mulți bani și cine pierde

https://www.digi24.ro/stiri/economie/primele-cifre-ale-noului-buget-ce-ministere-vor-avea-mai-multi-bani-si-cine-pierde-1232729

razvan96

O sa dau eu un mic detaliu interesant.Titlul 85.03 Transport rutier are un minus de 260 de milioane RON fata de 2019 (7%).Intr-un an in care trebuie cel putin sa dublam valoarea lucrarilor pe FC si FEDR fata de 2019.

GDPR

^^Mai exact, este o crestere de 375 milioane fata de executia bugetului pe 2019. Fata de bugetul initial pe 2019, scaderea e insa de 1.3 miliarde. Si acum defalcarea pe fiecare proiect in parte:

Autostrazi
A1, Lugoj-Deva – 163.2 milioane;
A1, Sibiu-Pitesti – 212.5 milioane;
A3, Bucuresti-Brasov – 40 milioane;
A3, Targu Mures-Oradea – 205.9 milioane;
A10, Sebes-Turda – 56.9 milioane;
A0, sector nord – 95.3 milioane;
A0, sector sud – 574 milioane;

Drumuri Expres
DX Craiova-Pitesti - 96.1 milioane;
DX Braila-Galati – 31.6 milioane;

Centuri
VO Bacau – 64.2 milioane;
VO Suceava – 26 milioane;
VO Radauti – 31.5 milioane;
VO Tecuci – 36.5 milioane;
VO Barlad – 48.7 milioane;
VO Targu Mures – 68.9 milioane;
VO Satu Mare – 83.7 milioane;
VO Sacueni – 20 milioane;
VO Alesd – 45.9 milioane;
VO Stei – 39 milioane;
VO Timisoara Sud – 40.6 milioane;
VO Targu Jiu – 43.7 milioane;
VO Mihailesti – 12 milioane;
DNCB, DN 7 - DN 1A - 8.1 milioane;
DNCB, A1-DN7 si DN2-A2 – 147.65 milioane;
DNCB sud – 187.5 milioane;
Amenajare sens giratoriu pe DNCB la Tunari - 2.3 milioane;
Pasarele pietonale pe DNCB intre A1 si DN7 – 1.6 milioane;

Drumuri Nationale
Reabilitare DN-uri etapa a VI-a (DN18) – 28.7 milioane;
Reabilitare DN6 Alexandria-Craiova - 36.3 milioane;
Reabilitare DN5 Bucuresti-Adunatii Copaceni – 10.7 milioane;
Modernizare DN 73 – 53.6 milioane;
Reabilitare DN66, Bumbesti Jiu-Petrosani - 6.2 milioane;
Reabilitare DN76 Deva-Oradea – 96.4 milioane;
Largire DN7, Baldana-Titu - 38.7 milioane;
Modernizare DN52 – 5 milioane;
Drum de legatura DN5-Soseaua de centura-Pod Prieteniei – 34.2 milioane;
Legatura Centura Oradea-A3 – 38.8 milioane;
Modernizare DN71 Baldana-Targoviste-Sinaia – 49 milioane;
Drum de legatura A1-DN69 – 20.5 milioane;
Modernizare DN2N Jitia-Bisoca – 1.5 milioane;
Eliminare puncte negre DN1 – 12.3 milioane;
Evacuare ape pluviale pe DN7 in comuna Tartasesti – 2.5 milioane;
Consolidare si amenajare scurgere ape DN55 – 5 milioane;

Poduri si pasaje rutiere
Pod suspendat peste Dunare in zona Braila – 97.9 milioane;
Pasaj pe DNCB la Domnesti – 31.2 milioane;
Pasaj pe centura Arad peste CF Bucuresti-Arad – 22.8 milioane;
Pod pe DN1 la Azuga - 4.7 milioane;
Punere in siguranta pod pe DN72 la Viisoara - 2.5 milioane;
Pod pe DN64 la Govora - 2.8 milioane;
Pod pe DN10 la Cislau - 1.5 milioane;
Pod pe DN24 la Crasna – 1.5 milioane;

Cai ferate
Reabilitare linie CF Coslariu-Simeria – 153.9 milioane;
Reabilitare linie CF Coslariu-Sighisoara – 123.6 milioane;
Reabilitare CF km 614-Gurasada-Simeria – 1,694 milioane;
Reabilitare CF Brasov-Sighisoara – 1,886.7 milioane;
Dublarea liniei CF intre Mogosoaia si Balotesti – 27.6 milioane;
Racord CF la Terminalul T1, Aeroport International Henri Coanda Bucuresti – 391.3 milioane;
Electrificare linie CF Doaga-Tecuci-Barbosi – 4 milioane;

Metrou
Magistrala V de metrou – 257.7 milioane;
Magistrala IV de metrou – 18.8 milioane;
Modernizarea instalatiilor pe Magistrala II de metrou – 90 milioane;
Magistrala VI de metrou – 318.5 milioane.

Se vede ca sunt fonduri importante alocate pentru proiecte blocate sau care nici macar nu au inceput, creandu-se astfel premiza taierilor de fonduri la rectificarile bugetare pe motiv de neutilizare a lor. Ca de obicei, guvernul isi creaza o pusculita.

razvan96

Multumim pentru sinteza.De acord, sunt bani multi din nou aiurea pentru BraSig.Pe de alta parte, anul asta nu s-a taiat mult de la Transporturi la rectificari, banii nefolositi pe unele proiecte s-au dat la altele.Eu cred ca asa se va intampla si acum, pentru ca sunt unele proiecte cu alocare dezastruoasa:

-Pod Braila-avem alocare 5% din valoarea proiectului
-Pitesti-Craiova:aici la fel, e dezastru
-VO Bacau-e mai putin rau ca la cele 2 de mai sus dar foarte departe de alocarea necesara.

E posibil sa apara un proiect rectificat cu sume mai realiste pe proiecte, cum a fost si anul trecut, cand primul draft al bugetului era la fel de prost.

GDPR

A publicat si Victor Cozmei o analiza referitoare la bugetul MT:

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23554951-buget-2020-banii-destinati-transporturilor-2020-ultimii-ani-sume-mari-bugetate-cheltuieli-mai-putine-realizate.htm

Nu stiu de unde a luat insa cifra de 11.7 miliarde ca si buget initial pe 2019, cifra corecta a fost de 13.1 miliarde, vezi anexa corespunzatoare din Legea bugetului

pest1969

Inteleg ca o parte din alocari oricum se vor deconta pe fonduri UE o data ce sunt platite.
Daca birocratia functioneaza bine ar trebui sa fie spatiu de alocari si pentru alte proiecte.
Ex: Metrorex M5 unde 50% se deconteaza. Din aia 257 milioane alocati, putem presupune ca 100 vor fi decontati pana la sfarsitul anului 2020, corect?

GDPR

Ce spune MFE cu privire la acest subiect:

QuoteAvând în vedere că fondurile structurale şi de coeziune funcţionează pe principiul rambursării, beneficiarul trebuie întâi să realizeze cheltuieli (de exemplu plata facturilor către un contractor pentru bunuri sau servicii achiziţionate sau pentru lucrări realizate), iar apoi să le solicite spre decontare, pe bază de documente justificative, către AM sau OI, după caz. Solicitarea de decontare se face prin transmiterea unei cereri de rambursare către AM / OI, însoţită de documente suport (conform instrucțiunilor valabile și specifice pentru fiecare Program Operațional în parte), care prezintă cheltuielile efectuate de beneficiar şi suma solicitată spre rambursare de acesta. În cazul în care, spre exemplu, un beneficiar autoritate locală realizează cheltuieli eligibile în valoare de 100 lei, acesta va solicita rambursarea de către AM a sumei aferente ratei de finanţare stabilite prin contractul de finanţare (ex. 98%), restul rămânând cheltuială definitivă a sa, alături de eventualele cheltuieli neeligibile. Putem concluziona că rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate de către Beneficiar, în baza contractului/deciziei de finanțare încheiat cu AM, reprezintă plata efectuată de AM, în baza unei Cereri de Rambursare și a documentelor justificative aferente acesteia, transmisă de Beneficiar și autorizată de Autoritatea de Management. Rambursarea cheltuielilor efectuate în cadrul proiectelor finanțate din fonduri europene se derulează progresiv, pe parcursul implementării proiectului. Graficul rambursărilor este prevăzut în contractul/ acordul de finanțare. La rambursarea cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, se vor lua în calcul doar cheltuielile angajate, plătite și care sunt susținute de documente justificative cu valoare probatorie. Beneficiarii care nu dispun de resursele necesare pentru a achita facturile primite de la furnizori pot solicita sumele de care au nevoie pentru plata acestora de la AM, prin depunerea de cereri de plată.