Bugetul Ministerului Transporturilor si al companiilor din subordine

Started by rota, January 31, 2019, 09:19:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pest1969

Deci MT face o plata de 100 mil din bugetul pe care il are la dispozitie, trimite factura spre decontare si primeste inapoi 85 milioane.
Acei 85 de milioane pot fi mai apoi folositi pentru o plata viitoare la un alt proiect.
Ideea ar fi sa ajunga cat mai rapid in pozitia de a deconta facturile platite.
Daca Gigel de la nu stiu ce minister/autoritate "uita" sa dea un aviz de plata cu saptamanile/lunile...

Putem vedea aici cam cum au decurs aceste rambursari in 2019 - http://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2019/12/cf8ae1bf69a5bb1bd6dd39f078cd9962.xls

GDPR

Banii rambursati de UE se varsa in bugetul de stat, nu pot fi folositi de MT pentru alte proiecte.

pest1969

Bun. In caz de vointa politica nu e ca si cum nu se pot realoca de acolo la Transporturi.
Dar macar sa ajungem noi acolo...

dr4qul4

@pest, te rog nu mai insinua prostii.
Bugetul asta e de rahat. O alocare initiala mica inseamna ca se va transmite constructorilor sa-si esaloneze lucrarile conform bugetarii (obligatie legala), iar acestia oricum nu vor fi in stare sa-i cheltuie pe toti (pt ca nu poti consuma 100% pe fiecare proiect). Decontarile nu pot fi transferate inapoi la MT decat peste 6 luni, cand va fi prima rectificare bugetara.
Acesta este un buget de Anti-Infrastructura, cum a fost si cel de anul trecut, dar mai rau.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pest1969

In 2019 s-au rambursat in primele 6 luni in jur de 750 milioane RON pe axele de transporturi (1&2). Nu e o suma mare, dar nici foarte mica.

dr4qul4

170 mil E ti se pare o suma mare? wtf? In ritmul asta podul de la Braila va fi gata in 10 ani DACA totul merge bine.
In lipsa unei alocari cel putin egala cu cea de anul trecut, se vor cheltuii mult mai putini bani fata de anul trecut. Iar naul trecut bugetul a fost unul mic. Verifica bugetul de la transporturi pe ultimii 6 ani sa vezi cat de jos am ajuns.

Iar rambursarile alea NU se pot cheltui pana la prima rectificare bugetara, cand oricum va fi prea tarziu. Avem nevoie de bani in martie, nu in iulie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GDPR

Uite asa putem scapa de compania antiinfrastructura:

Contractul cu Bechtel riscă să bage CNAIR în insolvență. Fiscul vrea să execute Compania de Infrastructură pentru recuperarea prejudiciului de 526 milioane euro. Până acum a luat din conturile CNAIR peste 170 milioane de lei

În urma unei decizii favorabile a judecătorilor de la Înalta Curte de Casație și Justiție, Fiscul a început în vară executarea silită a CNAIR pentru recuperarea banilor. A luat din conturile Companiei circa 170 de milioane de lei. Șefii de la acea vreme ai CNAIR au acuzat Fiscul că a acționat abuziv. Procedura de executare silită a fost ulterior suspendată însă doar până pe 20 decembrie, potrivit unor surse. Dacă executarea silită s-ar relua CNAIR, compania care se ocupă cu întreținerea drumurilor naționale și construcția de autostrăzi, ar intra în insolvență

G4media.ro

ovideatza

Bugetul a mai suferit ceva modificari, sau asa merge mai departe?

Pt ca e evident facut cu picioarele. Nu ai cum sa dai nici 70mil lei la Bacau cand acolo se lucreaza mancand pamantul, sau 30 la Radauti unde merge treaba si dai mai mult la Tecuci unde se taie frunze...iar Barlad-ul vedem cand vor incepe lucrarile cum vor merge si totusi au aprox 75% din Bacau, asta asa, 1 exemplu.

0 la VO Iasi. macar ceva maruntis in ideea ca finalizeaza licitatia in cursul anului.
0 la DN28B tg frumos-BT, unde totusi ar trebui sa fie sanse sa inceapa.

"POD pe DN24 la Crasna" - aveti idee la care se refera? Cel uitat la proiectare de langa CF in vecinatatea rondului DN24-DN24B? Ar fi o minune.

razvan96

S-a adoptat o forma rectificata a Legii Bugetului in Guvern, dar la Transporturi nu au fost modificari din ce am vazut.Raman sumele de mai sus, cu metiunea ca Adrian a uitat sa treaca si uriasele sume pentru:

-VO Iasi sud:2,74 mil RON
-DN28:1 mil RON.

dr4qul4

Vad ca se cam ignora subiectul "buget 2020" pe forum. Tin minte ca in anii trecuti era mare agitatie. Sau mai bine zis critica.
Si se critica exact gogoasa servita acum:  "alocarea este mai mare decat ce s-a realizat anul anterior". Argumentele erau pertinente, si au fost validate de executia bugetara, astfel incat si anul acesta vom avea acelasi rezultat: si tinde spre 0. barat.
Bugetul MB pe ani, conform hotnews:
.
Bugetul total pe 2020 va fi cel mai mare buget de pana acum, asa ca procentual, bugetul MT este mai mic decat ce s-a cheltuit in 2019. Iar daca il transformam in euro, dezastrul este complet.

PS. Bugetul Ministerului Comunicatiilor (integrat in MT anul acesta), nu este adunat si pt anii anteriori, cand a fost undeva la 300 mil lei.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

razvan96

Mai rau decat suma e alocarea pe proiecte, daca aia 1.9 miliarde de pe BraSig se duceau in alte proiecte era ok si suma asta per total.Chiar acum ma uitam la inregistrarea unei emisiuni de la Antena 3 Iasi unde a fost prezent Catalin Urtoi de la "Impreuna pentru A8", gasiti inregistrarea pe FB-ul invitatului.Am ajuns abia pe la minutul 5:20 si a trebuit sa ma frec la ochi.Omul spune ca exista alocare din buget pentru a se finaliza VO Bacau in 2020.Asta desi fisa din buget spune ca aproape 50% din valoarea sumei specificate in ITE (470 de mil din 976 mil) ramane de cheltuit dupa 2023.Ce sa mai zici la asa ceva?Pacat ca nu i-a cazut fisa moderatorului sa intrebe ce valoare are alocarea.Acum vad si ce avem pe A10, o sa lucreze Pizzarotti si Aktor cu mare avant cand stiu ca se bat pe 57 de milioane de lei pe tot anul.Dar raman la parerea ca de departe cel mai prost stam pe DX12, unde UMB in stilul propriu nu a facturat avans si va trebui sa faca lucrari de peste 600 de milioane de lei avand o alocare de sub 100 de milioane pe care trebuie sa o imparta cu Tirrena.

GDPR

Momentan politica de investitii a actualului guvern e identica cu cea a fostelor guverne pesediste. Prioritare sunt chestiunile ce aduc voturi in 2020, investitiile sunt trecute la si altele.

Eu am dubii referitoare la valoarea finala a executiei bugetului MT pe 2019, nu cred ca s-a facut anul asta ceva in plus fata de anii trecuti, eventual s-au dat niste avansuri la A0 si DX Craiova-Pitesti.

De exemplu, Metrorex se lauda cu 139 milioane de lei cheltuite la M6. Serios, pe ce?

adiarc

^intradevar.. alta Mărie cu aceeasi palarie...

totusi actualii nu evalueaza lucrurile bine...autostrazile aduc f.f multe voturi iar maririle de pensii si salarii nu mai aduc nici pe departe voturile de alta data....s-a vazut clar la europarlamentare si prezidentiale....cu mariri substantiale,reprezentații infractorilor totusi au pierdut
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

GDPR

Daca-mi spuneti ca cele 2 zile libere pentru bugetari de la sfarsitul anului reprezinta politica liberala, eu imi mananc palaria. Q.E.D.

razvan96

Guvernul a acceptat amendamentele unui partid la Legea Bugetului si si-a asumat raspunderea azi pe forma finala care are o alocare la subcapitolul 8401.03 Transport rutier (nu 85.03 cum am scris eronat pe pagina trecuta) de 3,666 miliarde RON, in loc de 3,471 miliarde cum era initial.Deci +195 de milioane.Printre proiectele la care creste alocarea pare a fi si DX12 din ce s-a auzit azi pe la TV, dar inca nu am vazut forma finala a anexei 3 ca sa stim sigur.Oricum la cum aratau sumele era nevoie de vreo 2 miliarde in plus pe rutier ca sa fie un buget realist.