Bugetul Ministerului Transporturilor si al companiilor din subordine

Started by rota, January 31, 2019, 09:19:30 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Păi stau rău de tot în special pe proiectele din zona București (DNCB și A0) unde au pus la început niște sume imense care evident că nu se vor cheltui. Mai sunt câteva proiecte bugetate mult prea generos care nu vor trage mai nimic anul ăsta, nu înțeleg de ce se încăpățânează să țină blocați banii acolo (DN73, Titu-Bâldana, Bâldana-Târgoviște-Sinaia, centura Tecuci, Craiova-Alexandria, A1 Lugoj-Deva, centura Mihăilești, centura Tg. Jiu, centura Aleșd, Domnești, Bârlad, DX Brăila-Galați, drum legătură Timișoara-A1). Pe centura Tg. Mureș, Ștei-Beiuș sau legătură Oradea-A3 s-au prins și au tăiat aproape toți banii. La Bacău au crescut de la 64 la 170 și deja s-a atins 170. CraPi e aproape de atingerea plafonului (270), probabil curând urmează și Brăila (100) și mai sunt câteva mai mici care merg bine. Interesant că față de începutul anului au suplimentat vreo 57 de milioane la A2 și A4, claim-uri cel mai probabil, sunt multe facturi în ROGOP la FCC-Astaldi pe proiectele astea. PiSi A3 Transilvania (peste 200 de milioane fiecare) sunt departe de alocare (20 și 80).

pest1969

INS-ul zice ca stau mai bine decat acum un an
https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/indici_constr05r20.pdf
39,4% crestere pe lucrarile ingineresti. Dar aici mai sunt si cele facute la nivel local.

rota

Planul de investiții în infrastructură pe următorii 10 ani. ,,Alocăm 2% din PIB pe an pentru finanțarea transporturilor față de 0,6% cât este acum"

Alocarea bugetară pentru domeniul Transporturilor va fi de 2% din PIB, față de 0,6% cât este acum, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor într-o conferință în care a fost prezentată o strategie de investiții în infrastructură pentru perioada 2020-2030. Bode a precizat că planul realizat este practic o actualizare a strategiei de implementare a proiectelor deja transpuse și stabilite în Master Planul de Transport și prevede investiții de circa 73 de miliarde de euro pentru următorii zece ani.
Sursa

rota

las articolul aici, poate se uita cineva galben/rosu:

HARTA necesarului de investiții din orașele reședință de județ din România
Orașele funcționează ca niște faruri, răspândind dezvoltarea în zonele din jur
"În absența unor zone urbane puternice, nu pot exista nici regiuni puternice. Orașele funcționează ca niște faruri, răspândind dezvoltarea în zonele din jur. Cu toate acestea, orașele puternice nu sunt suficiente. Pentru a asigura extinderea beneficiilor dezvoltării orașelor și către hinterlandul urban, este esențial să se conceapă și să se încurajeze cooperarea și dezvoltarea interjurisdicțională", mai arată analiza Băncii Mondiale.

În prezent, puține investiții urbane au impact asupra unei singure unități administrative, așadar ar trebui să existe prevederi pentru planificarea și implementarea la nivel interjurisdicțional. De exemplu, zonele suburbane și periurbane ale capitalei București și ale celor 40 de reședințe de județ generează 90% din veniturile firmelor din țară, au atras 66% dintre migranți și au primit 64% din noile unități locative după 1990. Cu toate acestea, nu s-a făcut prea mult pentru favorizarea dinamicii interjurisdicționale între centrele urbane și zonele suburbane și periurbane ale acestora (de exemplu, mobilitate metropolitană, investiții transjurisdicționale, servicii comune).

Powered by API/PUM imgur uploader
Sursa

rota

Bugetul pentru Ministerul Transporturilor în 2020 este unul record


Ministerul Transporturilor va avea un buget record după rectificarea bugetară, pentru realizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, iar cel mai mare buget îl va avea Ministerul Muncii. Florin Cîţu a declarat joi că suma cheltuită pentru investiţii pe primele 7 luni ale acestui an este de 20 de miliarde de lei.
Sursa

GDPR


horatiu.cosma


nicolaem

Tocmai ca sa nu ne luam dupa declaratii sau rectificari:

-avem date cu executia la 6 luni ? eventual pe mai multi ani pentru comparatie

-horatiu, nu imi e clar zici ca s-a taiat de la proiecte 2014-2020. Nu imi dau seama per total rectificare pt MT e pozitiva sau negativa?
  Eu inteleg ca e pozitiva :"Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor: +814,7 milioane lei, per sold"


nicolaem

Executie la 6 luni (2019vs2020):



Executie proiete 2014-2020 (2019vs2020) +20%



Incerc sa gasec date mai multe, eventual pe mai multi ani, daca cineva le are ar fi bine sa le avem puse pe undeva.

pest1969

Ce ai pus tu acolo sunt cheltuielile pe fonduri UE. Toate. Nu doar cele legate de transporturi.
Ai aici lista platilor decontate de UE pentru CNAIR - http://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2020/08/e2ccede2d0a51c1f00c0fb62dd2d2eb1-2.xls
Si aici executia bugetara a CNAIR http://cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/anexa%20A.pdf

nicolaem

stiu, dar nu stiam unde sa caut executia CNAIR

Executie CNAIR stam asa:

2017 (la 12 luni) : 1,671
2018 (la 12 luni) : 1,744
2019 (la 12 luni) : 2,618
2020 ( la 6 / 7 luni*)  : 1,427

*)documentul vorbeste de 30.06, dar in tabel apare 31.07

Per total investitii, am centralizat de pe situl MF executia la 6 luni pe ultimii ani. Stam asa:

"Cheltuielile  pentru  investiţii,  care  includ  cheltuielile  de  capital,  precum  şi  cele  aferente  programelor  de  dezvoltare  finanţate  din  surse  interne  şi  externe"

horatiu.cosma

Legat de rectificare, a pus link-ul cu influențele Adi Roșca. Uitați-vă la TITLUL X PROIECTE CU FINANTARE DIN FONDURI EXTERNE
NERAMBURSABILE AFERENTE CADRULUI FINANCIAR 2014-2020. Acolo intră banii pe proiecte.

pest1969

Constructiile ingineresti la 8 luni - crestere cu 21,9% fata de primele 8 luni ale anului trecut.
August 2020 vs august 2019 doar 4% in plus.
https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/indici_constr08r20.pdf

vancouver

https://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-24448701-pnrr-fonduri-redresare-rezilienta-interviu-comisar-european-transporturi-adina-valean-termen-2026.htm

QuotePeste 30 de miliarde de euro primește România în plus de la Comisia Europeană, prin granturi și împrumuturi, pentru a-i investi și pentru a face reforme pentru redresarea post-COVID. Totul e să putem să-i și cheltuim la timp. Comisarul European pe Transporturi, Adina Vălean, a declarat într-un interviu pentru HotNews.ro că ultimele plăți din acest mecanism vor fi făcute în 2026, termen după care proiectele nefinalizate vor trebui finanțate din alte surse. Vălean, care a dat mai multe detalii despre noul PNRR, consideră că, pentru România, ,,lista proiectelor de infrastructură e ambițioasă, dar nu nefezabilă".

    România va avea la dispoziție peste 30 de miliarde de euro fonduri europene din granturi și împurmuturi ÎN PLUS față de fondurile europene clasice pe care să le cheltuiască până în 2026, parte a strategiei UE de redresare după pandemia de coronavirus.

    Pentru a face acest lucru, Guvernul tocmai ce a lansat în dezbatere Planul Național de Redresare și Reziliență, un document strategic structurat pe două priorități: reforme și investiții. Planul are trei piloni și 12 domenii prioritare pentru dezvoltarea României. Cele mai mari alocări sunt pentru Transport (9,27 mld. euro) și proiecte de mediu sau care țin de schimbările climatice (8,8 mld euro).


Comisarul European Adina Vălean: ,,Nu orice proiect este eligibil pentru aceste planuri de țară, ci proiectele mature, fezabile"
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

razvan96

A aparut proiectul de Buget de stat pentru 2021. Cateva cifre de sinteza deocamdata:

-bugetul la capitolul transporturi este de 13,696 miliarde RON, crestere 10,6%; pe titlul 58 proiecte cu FEN 2014-2020 e un buget de 7,97 miliarde, crestere ~30%
-pe programele principale, Intretinerea si functionarea/ exploatarea infrastructurii feroviare publice a primit 1,4 miliarde (fata de 1,2 miliarde in 2020); Intretinerea infrastructurii rutiere a primit 617 milioane (fata de 561 in 2020); reparatiile curente pe feroviar 41 de milioane (fata de 26 in 2020 - aici cam ai un nimic care a crescut cu 60%)
-pe moduri de transport: rutier 5,8 miliarde (fata de 4,8); feroviar 6,8 miliarde (fata de 6,2) din care 5,7 calea ferata, restul metroul; naval 645 milioane (fata de 412 milioane); aerian 308 milioane (fata de 470)
-si am lasat pentru final :D: subventia la metrou scade de la 683 la 600 de milioane de lei. Aici sunt inca sceptic ca va tine pana la finalul anului, insemnand sa treaca prin Parlament asa+fara rectificari in timpul anului, dar vedem.