Libera circulatie a romanilor in Europa si in lume

Started by Ionut, September 16, 2011, 06:28:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Adrian.TM

^
Se poate trece din Ungaria in Romania, inainte de P.T.F.-ul Ungaria-Serbia.
E ditamai câmpul

Vlad94

Cel mai simplu ar fi ca primăria Beba să asfalteze drumul agricol până la graniță (marcat cu roșu) (1.2km) și cei din Kubekhaza diferența de 250 de metri. Cum suntem în Schengen, nu ar mai trebui PTF.




Powered by API/PUM imgur uploader

balint

#872
@dragos76

Se poate trece oriunde. Pe un lan de porumb, padure, camp, orice. Am vazut si eu acel video pe youtube, care a fost facuta acum doua luni, deci nu acum. Acum poti trece lejer pe acolo pe jos, sau cu bicicleta, nu te opreste nimeni.

@Adrian.TM

Nu cunosc zona, dar din ce vad pe google maps, acel DJ 682 merge catre Serbia si nu Ungaria, dar se poate ca intre timp au construit ceva drum intre DJ 682 si drumul din Ungaria.

@Vlad94

Daca te uiti cu google street view, in intersectia din Ungaria, este asfaltata drumul cativa metri spre granita.
In acel post al primarului ce apare la Adrian.TM scrie ca planurile drumului intre cele doua localitati sunt gata, au fost aprobate in vara si spera ca va fi gata pana 2026. Se poate ca este vorba despre acel drum agricol din screenshotul tau.

Adrian.TM

^
Tocmai de asta vă spun, DJ682 merge spre Serbia, dar doar spre Ungaria sunt planuri concrete de a realiza un drum, care să vină din DJ 682 și să se ,,înțepe" în drumul maghiar, aproape de P.T.F.-ul lor cu sârbii. Varianta finală nu s-a ales, SF-ul e în derulare, dar aceasta e cea mai vehiculată. Planuri sunt de când s-a constituit Euroregiunea DKMT în 1997, dar, iată, a trebuit să intrăm în Schengen ca să se realizeze visul locuitorilor din cele două sate.
Și ulterior, din Ungaria, vom putea trece în Serbia...

Și acest ex-primar maghiar a scris și în comentarii, dacă citiți postarea (de unde e și poza), că înainte de vama lor cu Serbia (existentă din 2019), se virează la stânga și se poate ajunge în România, pe un drumeag, în câmp (Și nu vorbim de ruta veche, istorică, prezentată și de @Vlad94).
Momentan, se pare că nu funcționează așa cum ați spus dumneavoastră, adică trecere și prin ,,lanul de porumb".O fi doar o măsură luată pentru aceste prime 6 luni, sau până mai vin autoritățile cu lămuriri, după Sărbători.


Cât despre pista de pe malul Someșului, dumneavoastră probabil vorbiți despre videoclipul youtuber-ului sătmărean Bertici Attila, care, într-adevăr a fost postat acum 2 luni.

Acesta este videoclipul menționat de antevorbitori, postat pe data de 01.01.2025, realizat de un domn care a făcut distanța SM-graniță, pe pista de pe digul Someșului, și nu a putut trece la vecinii maghiari.
https://www.facebook.com/biki1921/videos/1392148041749112

Sigur vor veni autoritățile cu lămuriri, chiar este o situație ciudată.

Leo-Ph

consider ca micul trafic de frontiera pe care il reclamati ca fiind in neregula (pentru localnici/rude/prieteni/curiosi) nu poate umbri aderarea la spatiul de libera circulatie.

shift2rail

^^ situatia trebuie clarificata urgent cu codul Schengen pe masa, intre Fr/Be/Nl se traverseaza fara probleme, inainte si inapoi, pe pistele velo!

survola

#876
,,Orice persoană, indiferent de cetățenie, poate trece frontierele interne prin orice punct, fără niciun control. Acest fapt nu elimină posibilitatea ca autoritățile naționale polițienești să își exercite competențele, inclusiv în zonele de frontieră internă, cu condiția ca această exercitare să nu aibă un efect echivalent cu cel al verificărilor la frontieră.

Țările UE care fac parte din spațiul Schengen trebuie să elimine orice obstacol care împiedică fluidizarea traficului la punctele de trecere a frontierelor interne, în special limitările de viteză care nu se bazează exclusiv pe considerente de siguranță rutieră."

Sursa: Codul Frontierelor Schengen

LE. ,,frontiere interne" înseamnă:
(a) frontierele terestre comune, inclusiv frontierele fluviale și pe lacuri ale statelor membre;
(b) aeroporturile statelor membre destinate zborurilor interne;
(c) porturile maritime, fluviale și pe lacuri ale statelor membre pentru legăturile interne regulate cu feribotul;

Adrian.TM

^
O veste bună: Tot domnul care a postat respectivul videoclip pe 1 ianuarie, a revenit astăzi cu un altul, și...SE POATE TRECE LIBER!! Vorbim de pista de biciclete dintre Satu Mare și Ungaria, de pe digul Someșului. :D

https://www.facebook.com/reel/633161982388546

Light

Aderarea României la spațiul Schenghen și cu granițele terestre va determina schimbări în ceea ce privește controlul la frontierele cu statele UE, astfel încât autoritățile române trebuie să elimine orice obstacol care împiedică fluidizarea traficului prin PTF (Punctele de Trecere ale Frontierei) și implicit elimininarea controlului specific al CNAIR.

În consecință, CNAIR va desfășura în ACI (Agențiile de Control și Încasare) din PTF cu statele UE (Ungaria si Bulgaria) doar activitate comercială pe sensul de intrare în țară, respectiv comercializare de roviniete și emitere AST (Autorizații Speciale de Transport) la cerere.

Pentru reorganizarea activității în ACI de la frontiera cu Ungaria și Bulgaria, începând cu 1 ianuarie 2025, au fost dispuse următoarele măsuri:

-              demararea procedurilor de conservare a instalațiilor de cântărire de pe sensul de ieșire din țară;

-              păstrarea în stare de funcțiune a instalațiilor de cântărire pe sensul de intrare în țară și utilizarea unei instalații pentru emitere de Autorizații Speciale de Transport la cerere;

-              redimensionarea personalului existent, astfel încât să fie asigurate cu personal în ture de lucru doar activitatea comercială pe sensul de intrare în țară (vânzare rovinieta și AST).

Concret, începând cu 1 ianuarie 2025, CNAIR asigură pe sensul de intrare personal în spațiile adiacente fluxurilor de trafic, în actualele amplasamente ACI dotate cu sisteme de cântărire, în vederea  facilitării obținerii imediate a Autorizațiilor Speciale de Transport, la solicitarea conducătorilor auto, pentru vehiculele cu depășiri de mase și/sau dimensiuni, în scopul punerii în legalitate a circulației vehiculelor agabaritice din punct de vedere al traseului optim, esențial pentru siguranța rutieră și traversarea sectoarelor de drum în limitele restricționate.

Facem precizarea că pe sensul de ieșire din țară, CNAIR nu menține personal, urmând ca pentru arterele și dotările existente să fie demarate procedurile de conservare.

Excepție face menținerea activității de încasare a tarifului de trecere a podului peste Dunăre pe sensul Giurgiu – Ruse, unde CNAIR va asigura personal pentru toate cele 8 benzi de tranzit, pentru toate categoriile de vehicule, urmând ca în perspectiva imediată să fie implementat sistemul online de plată electronică a tarifelor de trecere pentru autoturisme.

Sursă: cnadnr.ro

dragos76

^^
Bun, merci. Deci e destul de clar, se va putea trece prin orice loc.
Cum s-a mai menționat și mai sus, cred că acum e important ca autoritățile locale din acele localități vecine să vadă ce măsuri de infrastructură se pot implementa pentru a înlesni traficul. Și nu mă gândesc doar la drumuri noi, dar și de exemplu la rute mai regulate pentru transportul în comun.

shift2rail

Pe modelul, de ex, Strasbourg/Karlsruhe sau Maastricht/Aix-en-Chapelle putem observa, pe termen mediu, emergenta unor euro-polis-uri transfrontaliere Oradea/Debrecen, Giurgiu/Russe, samd cu alegerea rezidentei optimizata fiscal, zeci de mii de lucratori transfrontalieri, servicii publice integrate, aeroport comun, etc. Absenta unei monede comune ramane insa o bariera importanta, alaturi, bineinteles, de cea lingvistica.

Adrian.TM

#881
A revenit Bertici Attila cu un videoclip de pe pista de biciclete Satu Mare-Ungaria.
Deci, se poate!

Păcat de starea acesteia, sincer :)


Archi

Perfect, la primavara pregatesc paddleboard-ul pentru o tura pe Mures de la Cenad La Szeged

Adrian.TM

^

Ar fi fain să prelungească și pista de biciclete care duce la Mako, și începe acum în vama Ungariei cu România, de la Kiszombor (Cenad).
Știu că erau planuri (of, cu planurile astea!), dar nu cunosc statusul actual.

Adrian.TM

#884
Tot ,,spamez" acest topic, însă, iată că am dat peste un videoclip cu trecerea frontierei din Ungaria, în România, la Kubekhaza-Beba Veche (Jud. Timiș)
Se pare că efectiv se trece prin câmp, și totuși te oprește poliția de frontieră română pentru control.


https://www.facebook.com/nicoleta.ciocani/videos/496244010171644