Libera circulatie a romanilor in Europa si in lume

Started by Ionut, September 16, 2011, 06:28:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

La Giurgiu Ruse trebuie implementat bilateral plata electronica a taxei ca sa fie eficient.
Sau, ar mai fi varianta de plata doar la noi (sau la bulgari) pe ambele sensuri, si decontat intre tari.

danutzu_1069

In completarea ultimei mele postari, se pare ca deja bulgarii pot incasa taxa de pot, online. Este adevarat ca nu direct agentia de Drumuri ci prin Agentia Vamala.
Plata se poate face pe site-ul acesta. https://virtpos.customs.bg/vpos/

Pare sa fie legitim, dar nu garantez.

O explicatie se poate gasi si acest interviu. (selectati traducerea in engelza)
Explica si cum va fi la podul Ruse-Giurgiu de la 1 Ianuarie


JohannDB

...................... LIBERA CIRCULAȚIE.......  "Camionagii" vor avea o viață mai ușoară, acum.... Eu/io..., personal, m-am săturat să stau la cozi la vamă, mai ales pe relația Calafat/Vidin și mai apoi la Năslac 2..................
 La Calafat, pentru că acest PTF a fost conceput "la economie" maximă, cu două benzi pentru turisme și cu numai două cântare pentru camioane, iar la "Poliția de Frontieră" sunt NUMAi 4 culoare/porți din care, în mod normal 1( sau la aglomerație 2) pentru turisme și la camioane rămân celelalte 2, plus pe extrema dreaptă o bandă cu barieră la gabarite, în care gabaritele se înghesuie și stau și  peste noapte, că la bulgari gabaritele circulă "numai" ziua, se produce o lentoare maximă......
  Turismele ajung în PTF trecând prin "bariera de raze", iar camioanele după cântar și bariera de raze ajung la poliția de frontieră RO-BG unde într-un minicontainer stau despărțiși de-un "perete cu gemuleț" românul și bulgarul..... Dai actul de identitate și cele ale mașinii, sau capului tractor (și ale trailerului) polițistului român, care dă actele prin gemuleț bulgarului și tu de la a doua ferestruică îți reiei actele din mâinile bulgarului.....
 Cu actele abia recuperate cu turismul te duci direct la ultimul "chioșculeț" la taxa de pod și vinieta bulgărească....., iar la camioane, te duci și cu CMR-ul în mână la un minicontainer la 5 metrii distanță, la cel de la vama/drumuri bulgare, unde îți vezi situația autorizației pentru bulgaria (dacă ai gabarit) și  dacă nu-ți trebuie pilot până la 3,30m lățime, îți cumperi autorizația..... După ce ai autorizația bulgărească (pentru gabarit), te duci la al treilea chioșc unde plătești taxa de pod, după care vine o tanti ridică bariera de la banda de gabarite și treci mai departe (dacă este noapte înoptezi în cabină după barieră, până la ieșirea din PTF spre pod), dacă e ziuă îi dai talpă spre Vidin și unde te duce drumul.........
  Camioanele normale trec "mai ușor" pentru că după poliția RO-BG de frontieră se opresc numai pa taxa de pod și apoi pleacă în treba lor.....
 CONSTATARE PERSONALĂ.... De multe ori "cântarul românesc" este blocat de lentoarea bulgarilor (nu vreau să acuz), dar am sesizat asta și mai ales cu primele refuzuri "Schengen"....
  O problemă este cu camioanele non-EU, care au altă procedură și acte de vizat, de unde și pierderea de timp......
  Sper că de la 1 ianuarie 2025 să scăpăm de durerea asta de cap și s-o aibă numai bulgarii spre Turcia (ce rău sunt !!)
  Ca și-n Ungaria, Austria, Germania, sunt perfect de acord să se facă parcări SPECIALE cu deviere de trafic pentru cântărire/verificare....
  Recent vedeam și la intrarea în Germania după Suben-ul din Austria, la Rot, contolul "aleatoriu", unde te fialu polițiștii (la pont sau la suspiciune că ești "mai urât").... dar nu mai stai ore întregi la margine de drum pe kilometrii întregi, ca la Nădlac 2 sau chiar Vărșand, unde aveai de răbdat cale de 4.., 5...7 km de coadă și să dormi cu o vestă agățată de colțul stâng al vagonului (semn că ești în pauză "obligată de coadă că s-a terminat programul") și să stai cu morcovul în dos, să nu intre în tine vreun "turizmenar" adormit în tine, cum s-a întâmplat pe A1 la Nădlac 2 acum 2 ani, în februarie când 2 turisme cu adormiți s-au înfipt în camioanele de pe banda de urgență, în coadă, în așteptare.......
 Poate se termină naibii circul ăsta, ACUM.....!! MĂCAR ACUM și să trăim/rulăm în normalitate.....

JohnDoe

Dupa cum multi stiti, odata cu intrarea in zona Schengen, controalele la frontiera se modifica.
Am avut un post mai devreme in care spuneam ca mai fusesem verificat la pasaport de catre bravii functionari de la politia de frontiera, atat la CLJ cat si la SBZ.
Ieri, nu a mai fost niciun control la acte decat la bilete pe CLJ.

Craciun fericit !
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

ijwtsh

Am vazut o postare ca in Arad se va deschide un PTF pe un DJ, care presupun ca nu va avea punct de control. Asta inseamna ca se vor deschide toate (e.g. la Horea in SM?)? N-am vazut vreo stire in acest sens.

Si daca nu se deschid (adica nu se amenajeaza pentru deschidere), tot se poate trece pe acolo de la 1 ianuarie?

Se poate trece pe oriunde pe jos, de exemplu, fara sa fie vreo problema?

De ce intreb e pentru ca in unele parti am vazut mai demult ca inca 6 luni teoretic vor mai fi controale, dar recent n-am mai auzit aceasta mentiune.

P.S.: Nu gasesc postarea de Facebook la care ma refer nicicum.

Adrian.TM

^
Intuiesc că aceasta este postarea la care vă referiți, a fost realizată de Președintele CJ Arad.
https://www.facebook.com/iustin.cionca/posts/pfbid0ifyWYfHjZSVYhKmhMjgCDHhUSEeQFgocVqgC232mJ2KjHUi6fb3n9ahAfW6zmx6Kl
QuoteNe pregătim pentru deschiderea graniței pe drumurile județene care ne leagă de Ungaria! La 1 ianuarie arădenii, odată cu accesul în Zona Schengen, vor putea trece în comunele din Ungaria ca în orice comună din Arad, fără control vamal! În imagine, lucrări de estetică rutieră către cele două noi puncte de trecere frontieră, Grăniceri și Variașu Mic.


Eu zic că da, se va putea trece.
Și la noi, în Timiș, se va închide P.T.F. Beba Veche, deși el nici nu a fost măcar deschis în mod oficial, conform proiectului de Act Normativ legat de închiderea definitivă a unor puncte de frontieră începând cu 1 ianuarie 2025 (pe care l-am găsit pe site-ul clubferoviar.ro).
Înțeleg din hotărâre și că DN59G (Dudeștii Vechi-PTF Beba Veche), revine în administrarea CJ Timiș, ca DJ 682.
QuoteArt. 3 – La data de 1 ianuarie 2025, se abrogă:
(...)
Articolele 1 - 4 și anexele nr.1 și 2 din Hotărârea Guvernului nr. 445/2024 privind
deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat Beba Veche (România)-
Kübekháza (Ungaria), pentru completarea anexei nr.1 la Normele metodologice de
aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a
României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, precum şi pentru trecerea în
domeniul public al statului şi în administrarea Ministerului Transporturilor şi
Infrastructurii a sectorului de drum judeţean DJ 682, inclusiv a terenului aferent acestuia,
aflate în domeniul public al judeţului Timiş şi în administrarea Consiliului Judeţean Timiş,
precum şi încadrarea acestuia în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 413 din 7 mai 2024;

Sursa:
https://webapp.mai.gov.ro/frontend/documente_transparenta/706_1734711431_HG.pdf

shift2rail

^^ ce intelegi prin traversat " pe oriunde, pe jos"? Nici judetele din Ro nu le traversezi pe coclauri, pe ogoarele proaspat arate!

danutzu_1069

Vor fi controale prin sondaj adica nu 100% din trafic este oprit pentru control, ci un procent mic, prin sondaj.

Cum este si intre alte tari din Schengen, orice drum care traverseaza granita fie ca a fost circulat fie ca a fost inchis, va deveni utilizabil pentru trafic.

ijwtsh

@shift2rail adica daca ma duc aici, de exemplu, pot sa trec bine merci pe cealalta parte? (nu cea ucraineana, desigur :D)

danutzu_1069

#849
Asta este un exeplu de drum care acum este inchis circulatiei si care de  la 1 ianuarie va fi deschis.
https://maps.app.goo.gl/c3D3tbAmXmbN93nV9

Si mai sunt asthel de exemple.

shift2rail

Evident, granita Ro-Hu nu are nimic complicat.

Mai jos un exemplu la granita dintre Olanda si Belgia, cu exclave, parcele! belgiene in NL, si invers exclave olandeze, tot la nivel de parcela, in BE. Acordul Schengen a virtualizat aceasta granita complexa desi formal, ptr motive de taxe de ex, pe aceeasi strada gasesti intercalat case din NL si BE.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Baarle-Nassau

JohnDoe

Astia n-au avut granita reala intre BE-NL niciodata, doar s-au facut ca sunt controlati. La ora 17 se incheia programul si se deschidea bariera ;)

Glumesc, erau verificati numai traficantii notorii ;)
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

balint

#852
Controalele vor fi facute pe o raza de 30 de km de la granita. Adica tu treci granita fara probleme si poti fi oprit oricand de autoritati pe o raza de 30 de km. Probabil vor fi oprite microbuzele, masinile mai mari, cu mai multi pasageri sau masinile cu numere care nu sunt din UE.
Undeva prin 2013 au fost contruite peste 10 puncte de trecere intre satele din Ungaria si Romania din fonduri europene, care de atunci sunt inchise, sau deschise numai in weekend.
Deci de la 1 ianuarie dispar acele blocaje si probabil vor aparea si pe hartile waze/google maps trecerile noi (edit: vad ca au aparut deja).

nicolaem

#853
si totusi am intrat....


mai multa incredere in RO nu strica

ivladbogdan

Normal ca am intrat, trebuia sa intram de vreo 10 ani, cum am mai zis si in trecut pe acest topic.
Incepand de azi noapte pot sa isi bage unghia in gat toti haterii si "ingrijoratii".
Locul nostru a fost, este si va fi in Schengen!
Destul de subtire mediatizarea acestui subiect, este un moment istoric.

La multi ani!