Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Eu văd un capăt al pistei zilnic la ore de vârf și e foarte circulată, semn că e bună. Faptul că sunt 2-3 puncte unde se poate intra cu mașina nu înseamnă că gata, dărâmăm totul. Iar punctele alea sunt accese în curțile unor case cu statut incert, nu pot fi blocate. Poliția ar trebui să își facă treaba și să îi amendeze pe șoferi.

Telvanni

Duminica nu era blocata, azi nu era blocata (am parcurs-o eu dar cu trotineta).

pentium10

Drumurile nationale si judetene din tara nu vor mai putea fi construite fara piste pentru biciclete.

Guvernul pregateste o hotarare in acest sens. Pe hartie, aceste culoare speciale masoara doi metri latime, iar in zonele aglomerate vor fi separate de restul soselei prin borduri sau santuri.
[...]
Ministrul Fondurilor Europene impreuna cu cei de la transporturi si de la interne pregatesc o hotarare de guvern in acest sens.
Cristian Ghinea, Ministrul Fondurilor Europene: "De acum inainte cand se vor construi noi drumuri sa aiba si spatii de biciclete adiacente, adica sa investim bani europeni pentru aceste spatii adiacente!"
Tudor Pop: "Vorbim de drumuri nationale, de drumuri nationale principale, de drumuri nationale secundare, de drumuri judetene, de rute ocolitoare."
Potrivit hotararii de guvern, pistele pentru biciclisti de pe drumurile nationale si judetene vor fi suficient de late astfel incat pe ele sa incapa o bicicleta cu remorca. Adica, vor avea o latime de minimum doi metri. In zonele aglomerate vor fi delimitate cu borduri sau santuri.
Autoritatile din Romania se grabesc in conditiile in care tara noastra risca sa fie exclusa din traseele ciclo-turistice ale Europei pentru ca noi nu avem infrastructura necesara, iar turistii pe biciclete ne evita.

http://stirileprotv.ro/stiri/social/drumurile-nu-vor-mai-putea-fi-construite-fara-piste-pentru-bicilisti-de-ce-risca-romania-sa-fie-exclusa-din-trasee-turistice.html
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

AndyM09

Daca ar fi in viitor obligati la asa ceva, cel mai probabil vor face sosele cu "acostamente" late pe post de piste de biciclete, si vor fi folosite de cocalari drept B1, la fel ca pe E85.
Atata timp cat nu specifica clar si la obiect in lege care sunt conditiile in care se vor face acele piste de biciclete, asta incluzand latime minima, separere fata de sosea, etc... va fi praf in ochi... practic va fi tot un B1 al cocalarilor.

Ionut



I'Velo Urban – primele stații automatizate de bike-sharing din București
În premieră pentru București, Asociatia Green Revolution, împreună cu partenerii Raiffeisen Bank și Kaufland România, anunță lansarea primelor stații automatizate de închiriere de biciclete I'Velo Urban. Evenimentul are loc marți, 27 septembrie 2016, ora 11:00, pe platoul cu statui din Piața Universității.

Noutăţile acestui concept unic pe piața de bike-sharing din București sunt AUTOSERVIREA şi folosirea GRATUITĂ a bicicletei timp de 30 de minute pentru deplasarea rapidă în zona centrală și aglomerată a orașului. Gratuitatea este valabilă doar dacă bicicleta este returnată înainte de expirarea celor 30 de minute. De asemenea, un utilizator poate închiria biciclete gratuit de mai multe ori pe zi, cu condiția ca după fiecare 30 de minute de pedalat, să o returneze și să existe o pauză de cel puțin alte 30 de minute. O altă caracteristică importantă a sistemului I'Velo Urban este că utilizatorii îşi aleg singuri bicicletele din rastel. le pot închiria de la oricare din cele 6 stații automatizate și le pot returna la cea mai apropiată stație automatizată din sistemul I'Velo Urban.

Cu 210 biciclete care vor putea fi închiriate 24 de ore din 24, în orice anotimp și 6 stații amplasate în cele mai importante zone din oraș și poziționate pe traseele cu aflux mare de călători ale transportului în comun, i'Velo Urban va asigura cetațenilor o mai bună  mobilitate. Stațiile automatizate de bike-sharing sunt: Piața Universității, Piața Revoluției, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Charles de Gaulles, Kaufland Barbu Văcărescu.

iVelo.ro

davidteen14

Sunt curios câți deștepți o să se găsească să strice sau chiar să fure aceste biciclete. Este un test important pentru locuritorii Bucureștiului.


Sent from my iPhone using Tapatalk

dumbravaandrei

Sper ca aici sa fie locul de start al unei discutii, daca nu... mutam unde trebuie dupa recomandari.

Am dat peste o mica statistica, desi inca nu am accesat date oficiale. Dar... indiferent daca cifrele sunt apropiate de realitate am vazut suficiente situatii in care nevoia de legislatie specifica este necesara.

Articolul cu pricina Unde nu sunt piste, vai de siguranţă: Bicicliştii au provocat 10% dintre accidentele grave din România în primele 9 luni ale anului.

Din punctul meu de vedere, avem nevoie urgenta de legislatie specifica care sa reglementeze folosirea bicicletelor pe drumurile publice. Daca le lasam sa ne asiguram ca nu circula oricine/oriunde sau mai bine le lasam in afara drumurilor publice. Adica pana la urma urmei am reglementat regimul pietonilor iar biciclistii au devenit un fel de 7 feluri care mai mult genereaza evenimente decat sa le rezolve. (Nu mai zic de idiotii de parinti care mai nou isi cara odrasla la scoala pe bicicleta, pe bulevarde cu trafic. Amiba tot amiba ramane, indiferent de forma pe care o capata). Ce as dori eu:
1) Cei care folosesc bicicleta pe drumurile publice sa detina permis de conducere cat. A.1 minim - asta i-ar forta pe toti sa intre intr-un regim de formare la fel ca toti ceilalti participanti la trafic (da, stiu... pietonii... dar ma refer la cei care folosesc drumurile publice, nu pista de bicicleta). Si ar impune si o varsta minima.
2) Hai sa platim un RCA si la biciclete. Stiu ca cel care provoaca o dauna acum intra la legea 61. Dar asta nu inseamna ca pagubitul isi va acoperi dauna. Nu in timp util oricum. Pentru 20/30 lei pe an nu moare nimeni.
3) Din moment ce obligam scuteristii la purtarea unor elemente de protectie minime, de ce nu am face asa ceva si pentru biciclisti?
4) Pana la urma urmei, care este procedura atunci cand un biciclist, circuland pe trotuar loveste (calca) un copil provocandu-i acestuia o plaga. Aseara avuram dezbaterea asta in fata blocului. Din pacate a ajuns numai politia locala, aceasta ridicand din umeri...
5) Reglementarea infrastructurii pe care biciclistii sa poata sa circule (ok, n-ai voie pe strada, n-ai voie pe trotuar atunci corect ar fi sa-ti creez piste de bicicleta)
6) Interzicerea bicicletelor pe drumurile nationale cu exceptia celor insotite de semnalizare corespunzatoare. N-am sa inteleg niciodata ce naiba cauta ala cu bicicleta pe DN1 / DN2 sau pe DN1A unde e plin de camioane... (sau specificare pentru DN ca nu au voie vehicule care prin constructie nu pot atinge viteze mai mari de 50 km/h, cum e la autostrazi)
7) Sanctiuni pentru cei care nu asigura infrastructura corespunzatoare (adica si primariile care nu fac piste) - nu ma astept la minuni. Trebuia sa se intample asa si cu carutele, sa le faca drum paralel cu DN-ul... nu cred ca a luat CNADNR sau altcineva amenda pentru asa ceva.
8) Introducerea obligativitatii montarii de mijloace de semnalizare corespunzatoare, atat pentru zi cat si pentru noapte. Obligativitatea purtarii vestei reflectorizante.
9) Interzicerea transportului de pasageri pe bicicleta fara mijloacele necesare de securizare (scaun special pentru copil sau carut corespunzator semnalizat).
10) Sistem de penalizare ca ai incalcat legea similar soferilor (asta e, daca insisti, iti dam dreptul de a sofa tenisi :D )
11) Sisteme de identificare a bicicletei / biciclistului (un fel de inmatriculare / inregistrare), sa fie usor de gasit in caz ca nu opreste si fuge printre blocuri :)

P.S: Sunt constient ca mai avem si sectanti printre noi (ca ce paguba face bicicleta, ca  bla bla bla). Nu sunt impotriva utilizarii bicicletei, dimpotriva. Dar avem nevoie de o minima reglementare ca sa fim TOTI in siguranta. Dupa cum observati, an de an, biciclistii devin o componenta suficient de insemnata in producerea unui accident. Si nu mai vorbesc de alte avarii sau accidente care nu au trecut prin asigurator / politie pentru ca pagubitul e satul de drumuri si si-a reparat singur dauna.
P.S 2: Saptamana trecuta un biciclist mi-a spart oglinda la judetean in Brasov. Bineinteles am fost la militie, de acolo mi-a luat declaratie si la revedere... Ala nici nu s-a oprit, cand l-am claxonat mi-a aratat "degetul mediu". O oglinda cu tot cu carcasa la mondeo e 340 de ron iar cu tot cu vopsit si manopera am ajuns la 650 de ron.

Danny550394

Desi folosesc masina in cea mai mare parte a timpului (30000km/an) mi-am cumparat bicicleta anul acesta si am inceput sa o folosesc.

Ce propui tu este cel putin deplasat. Eu nu stiu nicio tara care sa aiba vreo legislatie apropiata cu ceea ce propui tu.
Un biciclist nu are voie pe autostrazi si drumuri nationale (europene). In rest poate folosi drumurile judetene, comunale .... sau pistele de biciclete.

"Amiba tot amiba ramane, indiferent de forma pe care o capata" iar cu acesta afirmatie jignesti. Nu am copii si nu folsesc bicicleta in oras (desi Sibiul are ceva piste de biciclete).
In rest trebuie sa te comporti cu un bicicist ca si cu ceilalti paricipanti din trafic.
Daca ai in fata o masina de Scoala cum te comporti? Eu cu bicicleta pot merge constant cu 30 km/h. Faptul ca un biciclist ti-a rupt tie oglinda .... daca te trezeai cu o zgarietura in parcare cine era vinovat?

Putem discuta dar fara atacuri la persoana.

Citeste aici referitor la accident cu bicicleta pe trotuar:
http://www.oradesibiu.ro/2016/06/22/un-biciclist-care-a-accidentat-grav-o-fetita-in-parcul-sub-arini-cautat-de-politisti-l-ai-vazut-cumva/

dumbravaandrei

1) Hai sa ne mai gandim si la egalitatea celor care folosesc drumurile publice destinate circulatiei autovehiculelor. O spun din postura unui pagubit. De ce a trebuit sa scot eu 650 ron din buzunar?. Din moment ce orice alt participant respecta niste reguli, nu vad de unde ar putea rasari exceptia pentru biciclisti. Celelalte tari chiar au legislatie specifica si semnalizare corespunzatoare. Celelalte tari au si nitel frica de autoritate si respecta pro-activ legislatia. La noi povestea e nitel diferita de asta trebuie gandit un sistem coercitiv care sa te sanctioneze atunci cand calci pe bec. Nu mai vorbim si de educatie la nivel de masa in materie de a imparti drumul public.
2) Si eu sunt biciclist. Ce e drept, folosesc bicicleta pe trasee turistice, nu o folosesc prin oras / DN din varii motive, cel mai important fiind siguranta. Cat timp stau in Munchen, folosesc bicicleta suficient de des. Dar acolo sunt piste pentru bicicleta peste tot :).
3) Daca biciclistii nu au voie pe DN atunci ce cauta de exemplu pe DN1 intre Sinaia si Brasov? Dar pe DN2 de la Racaciuni la Bacau? Da pe Valea Moldovei? si exemplele pot continua (chiar si pe Sibiu-Medias)
4) Probabil ca de amiba respectiva ar trebui sa se ocupe si DGASPC cu o propunere de limitare a drepturilor parentale.
5) Cand vad o masina de scoala de soferi, incetinesc, vad daca am voie dpdv legal sa depasesc, semnalizez, ma asigur si apoi depasesc. Daca nu se poate, astept. La fel si cu biciclistii si cu oricare altul care merge cu mai putin decat limita legala pe sectorul respectiv sau decat permite starea drumului.
6) Daca un biciclist produce si cea mai mica dauna din cauza nerespectarii reglementarilor de pe drumul respectiv, de ce sa platesc eu cu automobilul?!? Nu inteleg corelarea cu parcarea... vorbim de reglementarea pe drumurile publice...
7) Nu avem infrastructura altora, asa ca pentru drumurile publice trebuie reglementare. O cautare pe trafic tube dupa "biciclist" si vedem cazuri de ambele parti. Dara pana la urma urmei tu ca biciclist daca patesti ceva din cauza unui sofer esti despagubit si protejat. invers de ce nu s-ar aplica?
8) Sunt PRO construirii de piste de biciclete. Dar nu dunga pe asfalt pe marginea drumului care lasa o fasaie de 50 cm pentru bicicleta. Aia nu e siguranta pentru nimeni e o idiotenie mega-mare.
9) Revenim la statistica? E cu mult diferita fata de alte tari de aici si caracterul de exceptie pe care ar trebui sa il adoptam.

dr4qul4

Nu poti cere carnet pt bicicleta. Se foloseste mult la tara dar si de catre oameni care poate nici nu au fost la scoala.

Insa politia ar trebui sa le dea amenzi la greu. In Bucuresti nu-i vezi sa se dea jos de pe bicicleta la semafor/trecere. Cand schimba directia de mers sunt si pietoni si soferi, in functie de cum se asorteaza cu semaforul.

Si casca ar trebui sa fie obligatorie. De fapt cred ca si e, dar nu o poarta nimeni. Iar de stopuri se pare ca au uitat. Cand eram mic tin minte ca la bunica militianul ne dezumfla rotile si ne arunca ventilele de fiecare data cand ne prindea ca:
- nu aveam toate stop-urile - 2 galbene pe roti, rosu in spate si alb in fata
- mergeam fara maini
- ne luam la intrecere
- mergeam 2 pe bicicleta pegas sau cu unul pe coarne sau pe cadru.
- mergeam cate 2 (pe bicicleta se merge in sir indian)

Acum toti si-au pus lanterna flash-uitoare si au pretentia sa ii vezi, desi din lateral nu-ti prea dai seama ce a fost. Chiar uneori ai impresia ca a trecut.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Serban

Casca nu este obligatorie. Exista discutii sa se introduca obligativitatea purtarii castii, insa ONG-urile de profil se opun. Nu stiu detalii, dar se pare ca exista studii care arata faptul ca, in cazul biciclistilor, casca nu ajuta. Inclusiv Federatia Europeana a Biciclistilor este impotriva obligativitatii de a purta casca.

De asemenea, bicicleta este vehicul. Trebuie sa respecte in trafic aceleasi reguli ca masinile, cu mentiunea ca trebuie sa mearga cat mai aproape de bordura. Traversatul pe langa bicicleta se face doar daca vrei sa traversezi ca pieton. Daca ai pista sau daca traversezi intersectia odata cu masinile, nu tebuie sa te dai jos. De altfel, circulatia bicicletelor pe trotuare este interzisa!

Insa, odata cu inmultirea biciclistilor si a infrastructurii de biciclete in oras, e clar ca este necesara si sanctionarea celor care nu respecta regulile de circulatie. Lepre sunt si printre pietoni si printre biciclisti, exact asa cum sunt si printre soferi.

dragos76

Asta cu RCA-ul e cam trasă de păr, cât timp pagubele pe care le poți face ca biciclist, din vina ta, sunt totuși mult limitate valoric. În cazul tău nu văd cum te-ar fi ajutat faptul că respectivul ar fi avut RCA, cât timp ți-a fluturat degetul mijlociu și dus a fost.

cristi5

#222
^^ cazut eu cu bici, daca nu aveam casca nu mai scriam prezenta.

In Suedia casca e obligatorie pana la 15 ani, peste poarta mai mult de jumatate. Multe doamne care nu vor sa-si strice frizura merg fara. Pt ele a aparut acest produs
http://www.hovding.com/how_hovding_works

Dar nu am vazut niciodata pe strada. Raportul calitate-pret la o casca obisnuita e mult mai bun.

TibiV

Daca te iei dupa cele doua poze din capul paginii,  Suedia este undeva prin Africa... :lol:

Probabil asa este "politically correct".... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

@dragos76 de asta e util si un mijloc de identificare (numar inregistrare la primarie la CJ la "whatever"). Asa puteam sa ma duc la politie sa zic "bicicleta cu nr xxxx a provocat dauna" si dupa se procedeaza la recuperarea prejudiciului ca la orice alt accident.
P.S: Pana la urma s-a identificat marletele, ca-si rupsese mana dobitocul si aia de la spital l-au dat in raportare la rutiera ca victima. Acum sa vedem cum recuperez banii. Intrucat eu am raportat incidentul la politie la timp util si corespunzand declaratia mea cu investigatiile lor si marturia dl Amiba, am fost absolvit de orice vina... Asa am avut o bucurie cand mi-a povestit politistul cum a dat de el :D :D :D :D