Infrastructura velo în România

Started by ciprebbe, April 29, 2013, 12:34:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Quest

E clar Ciprebbe, inseamna ca e un tipic de comportament care iata se regaseste deja in 2 orase mari ale tarii, primele dotate cu servicii de bike sharing. E subiect de studiu sociologic: ce anume ii face pe utilizatori sa foloseasca doar ptr dus bicicletele, iar la intoarcere nu ?
Exista si cazul invers, in care doar la intors se foloseste, de ex. sotia mea dimineata merge adesea la servici cu taxi, dar la intoarcere nefiind presata de timp, ia o bicicleta si vine lejer pina la cea mai apropiata statie VeloTM de casa.
Common sense will get you far !

adiarc

in cartierele din Sibiu,apar tot mai multe astfel de parcari pt biciclete...interesant


"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Harry

Statiile velo din Constanta, in numar de 24








neobluenet

Seamana izbitor de mult cu cele din Cluj, doar ca sunt negre. Probabil este acelasi furnizor de echipamente si poate chiar aceiasi firma care executa contractul.

iuli

La fel cu cele din Timisoara. Au prins contracte babane baietii!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

icristian

Stiti cumva daca o sa fie un sistem de inchiriat bicicleta astfel incat sa poti inchiria si lasa bicicleta in orice statie?

iuli

Sistemul din Timisoara asa e. Fiind asemanatoare cu cele din Timisoara cu siguranta vor fi la la fel. Nu vad de ce nu l-ar implementa daca este disponibil.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


Harry

Ca mod de operare, orice turist sau localnic va putea solicita, pe bază de buletin, un card de utilizator ce se va putea obţine gratuit de la punctele de distribuţie, puncte ce urmează a fi selectate şi stabilite în faza de execuţie a proiectului, avându-se în vedere logistica proprie a Primăriei Constanţa, dar şi eventuale colaborări cu instituţii şi agenţi economici interesaţi. Pe baza acestui card va obţine o bicicletă de la oricare dintre staţiile din proiect, bicicletă pe care o va folosi şi o va putea returna la oricare alta staţie.

istvan78

In ciuda titlului cam tendentios al articolului, un bilant per total pozitiv al primului an de functionare in Timisoara.
Quote from: Tion,,Noi am vrut să-i atragem spre biciclete, ne-a crescut numărul de utilizatori. N-am visat noi vreodată că vor fi atât de mulți", a conchis Goia.

dr4qul4

#190
Cateva poze dintr-o tara organizatoare de Mare Tur:







Daca facem o comparatie cu Calea Victoriei de la noi....observam ca nu au nevoie de bariere intre pista si singura banda pt masini.

Pe de alta parte, bulevardul lor principal, Ronda Litoral, este mai mult subteran si aduce a drum expres. Iar reteaua de metrou este imensa.
Cu alte cuvinte, daca vrem biciclete si aer curat, intai ar trebui sa rezolvam problemele rutiere si pe cele ale transportului in comun.

PS. Pozele sunt facute cu telefonul. DSRL-ul a ramasa acasa, iar handycam-ul nu a parasit rucsacul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cezar-mario2012

 Am fost de trei ori la Barcelona, de doua ori am stat în centru la Placa de Catalunya și am folosit doar transportul în codalimun, dar și Bus Turistic, iar a treia oară am stat în Porta (aproape de intersecția Av. Meridiana cu B-20 centura de vest) și am avut mașină închiriată, atunci am vizitat împrejurimile de la Port Lligat (casa memorială Dali) până la Salou(Port Aventura).

  Barcelona are piste de biciclete, dar nu prea sunt frecventate. După transportul în comun, scuterele sunt a doua opțiune. Calea Victoriei la ei este Les Rambles și nu au piste de biciclete pe acolo, nici pe alte bulevarde importante nu există, cum ar fi  Passeig de Garcia pe acest bulevard se găsesc Casa Batlo și Casa Mila principalele atracții ale orașului.

  Ronda Litoral(B-10) este centura de est la nivel de autostradă urbană, Barcelona mai are două centuri la vest B-20 și AP-7.

dr4qul4

pe AV Diagonal au piste de bicilete si trotuar pe mijlocul strazii. Apoi tramvaiul, si abia apoi 2 benzi pe sens pt masini.

Iar in locul acela cu lumini (langa Tore Agbar), a doua seara era plin de lume cu biciclete si se intreceau in scheme.

Eu nu prea am vazut scutere. Biciclete mai multe ca la noi. Dar nu se compara cu Londra.

Bine, am fost de Pastele catolic, asa ca orasul era destul de pustiu. Nici masini nu prea erau.
La Rambla in schimb era full de pietoni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cezar-mario2012

  Vara umiditatea este de 100%, nu poți merge pe bicicletă, chiar și pe jos dacă mergi, curg apele pe tine efectiv. Aerul era irespirabil cu toate că temperatura era doar de 28 grade.

Aici se vede bine Diagonal și caroiajul stradal făcut în 1850:



Zona de lăngă turnul regiei de apă ,,Torre Agbar" este o zonă nouă, infrastructura este recentă, eu am prins lucrările la nodul de acolo în mai multe etape.

Acesta este Rambla:

https://plus.google.com/photos/photo/104524111022384695688/6214701950205186386

  Uite aici scuterele:

https://www.google.ro/maps/@41.388144,2.1698823,3a,75y,11.45h,64.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7Vn3MLzo7UNSup7Yg5bKhQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

  Acesta este zona Port Vell, pe dedesupt se găsește Ronda Litoral și o parcare imensă:

https://plus.google.com/photos/photo/104524111022384695688/6213977483221975874

   Eu nu am zis că nu merg pe biciclete, dar nu sunt așa mulți, iar cei ce merg, merg mai mult în scop recreativ, dealtfel sunt multi turiști ce iau biciclete din parcările respective. Sunt în multe amenajate la semafor poziție de așteptare numai pentru scutere, iar mașinile stau în spatele lor, câteodată scutere au voie să folosească chiar și banda destinată Bus+Taxi.  Pozele sunt de pe G+